Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Product survey] Tekstveld vergroting (breedte)

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Onlangs ben ik bezig gegaan met het typen van m'n review over m'n kast.

Nu loop ik steeds tegen de opmaak aan in het invul formulier.
Als ik een zin heb die niet past maar eigenlijk toch op een regel moet/kan dan gaat dat niet in het invul formulier, maar zodra ik een preview doe van die regel dan klopt de opmaak wel.

Hier op GoT is het tekstvak waarin je typt net zo breed als de vorm waarin het in het topic komt te staan. Dit zou ik ook graag willen hebben bij de product reviews. De lengte van je tekstvak valt wel te verlengen, maar de breedte niet.

als de breedte net als GoT dezelfde afmeting kan hebben als de 'uiteindelijke' opmaak scheelt dat met de tijd die je aan je opmaak besteed en kan je die aan de kwaliteit van je review besteden.

Ik hoop dat het duidelijk is, zo niet, vraag dan om uitleg

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Wat is er mis met de gewone tekst-omloop? De uiteindelijke opmaak waarin het verschijnt heb je geen invloed op en kan aan verandering onderhevig zijn, derhalve zou je je eigenlijk alleen maar met de structuur van je tekst bezig moeten houden en niet met opmaak. Als een regel niet past wrapped die vanzelf wel naar de volgende regel...

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
het leest ook lekkerder om een zin niet constant naar de volgende regel te zien verdwijnen.
Hier op GoT heb je dezelfde breedte van het tekstveld en kan je dus eventueel een nettere opmaak aanhouden.
bij een review scheelt dit in lees prettigheid, helemaal tijdens het opmaken.
Ik heb niet voor niets een breedbeeldscherm, maar een smal tekstveld wordt er niet groter op.

Met de structuur komt het in mijn geval wel goed, maar als je bijvoorbeeld een enter (verkeerd) plaatst in de reviewopmaak zie je die pas terug als je deze online zet en zal je voor de opmaak dat weer aan moeten passen.

Een iets breder tekstveld zou prettiger zijn.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:42:
[...]
Dat ben ik wel met je eens, het is inderdaad wat smal om uitgebreide stukken tekst in te schrijven.

We zouden 'm misschien naar links kunnen vergroten (zeg maar zo breed als het hele formulier maken), maar helemaal precies dezelfde breedte als de uiteindelijk output zelf zal niet echt gaan en is imo ook niet nodig. Je kan er niet vanuit gaan dat de review nu en in de toekomst en op alle plaatsen op dezelfde breedte getoont gaat worden, en in dezelfde lettergroote.

Content dien je zoveel mogelijk opmaak-onafhankelijk op te stellen, dus het enige argument voor een breder tekstvlak is imo dat het overzichtelijker is tijdens het opstellen, en dat vind ik een valide argument :)

Intentionally left blank

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Helemaal eens; de enter knop is er voor het aangeven dat er een nieuwe alinea begint, niet om de opmaak op te leuken. Zo is - IMHO - Wiethoofd in "[Product survey] Tekstveld vergroting (b..." een goed voorbeeld van waarom je geen enters wilt gebruik om 1 regel naar beneden te gaan. Je tekst leest minder prettig dan wanneer je gewoon
Het leest ook lekkerder om een zin niet constant naar de volgende regel te zien verdwijnen.

Hier op GoT heb je dezelfde breedte van het tekstveld en kan je dus eventueel een nettere opmaak aanhouden. Bij een review scheelt dit in lees prettigheid, helemaal tijdens het opmaken. Ik heb niet voor niets een breedbeeldscherm, maar een smal tekstveld wordt er niet groter op.

Met de structuur komt het in mijn geval wel goed, maar als je bijvoorbeeld een enter (verkeerd) plaatst in de reviewopmaak zie je die pas terug als je deze online zet en zal je voor de opmaak dat weer aan moeten passen.

deed. IMHO dan.

-

Meer ontopic: een iets breder veld typt inderdaad wel wat makkelijker.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
maar als je bijvoorbeeld een enter (verkeerd) plaatst in de reviewopmaak zie je die pas terug als je deze online zet
[de-aarde-is-plat-straks-vallen-m'n-letters-er-nog-af-modus]

Binnen een alinea moet je geen enters
plaatsen, want daar wordt het allemaal
niet duidelijker op. Je zin gaat vanzelf
wel verder op de volgende regel. ;)
Ten tweede, (...rest 2e alinea hier...)

[/de-aarde-is-plat-straks-vallen-m'n-letters-er-nog-af-modus]

versus:

Binnen een alinea moet je geen enters plaatsen, want daar wordt het allemaal niet duidelijker op. Je zin gaat vanzelf wel verder op de volgende regel. ;)

Ten tweede, (...rest 2e alinea hier...)

{signature}

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb de textarea 90 pixels opgerekt in de breedte, ik denk dat dat uiteindelijk al een hoop scheelt :)

Wiethoofd: kan je daarmee leven?

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 20-03-2008 10:42 ]

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:42:
Ik heb de textarea 90 pixels opgerekt in de breedte, ik denk dat dat uiteindelijk al een hoop scheelt :)

Wiethoofd: kan je daarmee leven?
Zeker, het is zo veel lekkerder om op te maken en te lezen.
SUPER, en bedankt voor de moeite.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ok, solved dus :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.