Beste mede Tweakers,
Ik ben, zoals de titel al meld, de wanhoop nabij.
Mijn probleem?
Ik heb een Asus Maximus Extreme met een E6600 en 4 gig aan OCZ DDR3 1280 geheugen.
Nee, daar is niets mis mee. Waar wel iets mis mee is, ik heb een week geleden een Q9550 gekocht, zodat hij mijn Saphire 4870X2 kan bijbenen.
Er is echter een probleem. Zodra ik deze proc in de pc heb zitten, kom ik niet langs CPU-INIT
Dit is de foutmelding die de poster geeft van het mobo.
Dit is wat ik heb gedaan om dit op te lossen:
1 gig ram in de rambanken. Ja ik heb ALLE reepjes geprobeerd in ALLE combinaties.
Nieuwste Bios
de op 1 na nieuwste bios
de bios die als eerste word aangegeven als compatible met de Q9950
4pin cpu-lijn
8pin cpu-lijn
clr-cmos
clr-cmos + 30 minuten geen baterij en stroom eraf
alle SATA kabels los
Het vreemde is wel, als ik de Q6600 in het mobo doe, en ik verander NIETS start hij direct door. Dit zelfde geldt voor de E6600.
Ik heb de Q9550 bij een vriend in de Asus Maximus Formula SE geprobeerd, en daar werkt hij gewoon.....
weet iemand nog een oplossing?
Ik hoop dat ik geholpen kan worden....
Ik ben, zoals de titel al meld, de wanhoop nabij.
Mijn probleem?
Ik heb een Asus Maximus Extreme met een E6600 en 4 gig aan OCZ DDR3 1280 geheugen.
Nee, daar is niets mis mee. Waar wel iets mis mee is, ik heb een week geleden een Q9550 gekocht, zodat hij mijn Saphire 4870X2 kan bijbenen.
Er is echter een probleem. Zodra ik deze proc in de pc heb zitten, kom ik niet langs CPU-INIT
Dit is de foutmelding die de poster geeft van het mobo.
Dit is wat ik heb gedaan om dit op te lossen:
1 gig ram in de rambanken. Ja ik heb ALLE reepjes geprobeerd in ALLE combinaties.
Nieuwste Bios
de op 1 na nieuwste bios
de bios die als eerste word aangegeven als compatible met de Q9950
4pin cpu-lijn
8pin cpu-lijn
clr-cmos
clr-cmos + 30 minuten geen baterij en stroom eraf
alle SATA kabels los
Het vreemde is wel, als ik de Q6600 in het mobo doe, en ik verander NIETS start hij direct door. Dit zelfde geldt voor de E6600.
Ik heb de Q9550 bij een vriend in de Asus Maximus Formula SE geprobeerd, en daar werkt hij gewoon.....
weet iemand nog een oplossing?
Ik hoop dat ik geholpen kan worden....