Zojuist een nieuwe computer gekocht, een Medion Akoya van de Aldi. Nu had ik hiervoor al mijn hardeschijven van enige grootte in een oude Dell zitten, maar daar wilde ik vanaf. Dus ik naar de Aldi. Wat blijkt nou, er zitten geen steunen in voor extra hardeschrijven. Dus ik zal zelf wat moeten knutselen. Nu is mijn vraag, heeft iemand tips over een geschikte locatie om mijn 2 harde schrijven te plaatsen?
Mijn kast aan de zijkant open gemaakt. (Voor de liefhebbers, dit is de nieuwste Aldi PC)

Tussen mijn DVD speler en mijn primaire HD misschien? Qua hoogte van de HD's moet het passen. Probleem is dan wel dat ik op een of andere manier een rekje moet zien te fixen? Iemand tips?

Een klein rekje er onder hangen kan niet ivm aansluiting aan de voorkant.

Zoals je ziet past het fysiek wel tussen de DVD en primarie HD. Wordt het daar niet te warm?

Op de bodem bijna tegen de achterkant heb ik ook wel plek voor 2 HD's, dan moet ik wel wat kabeltjes omleggen. Bestaan er rekjes om ze op de bodem te leggen?

En ook aan de voorkant is het fysiek mogelijk om 2 HD's te plaatsen. Maar dan moet er wel een rekje voor bestaan.

Iemand tips hoe ik die hardeschijven in mijn kast kan plaatsen. Ik begrijp dat ik ze er gewoon los in kan leggen, maar dan ben ik bang dat ze beschadigen. Ik kan ze ook op mijn kast leggen, maar ook dat vind ik geen optie. Externe behuizing heb ik ook over gedacht, maar dat is een laatste oplossing.
Alvast bedankt.
edit:
Plaatjes verkleint. Ik had zonet nog geen image resizer voor vista.
edit2
Ik heb zelf maar wat brackets in elkaar geklust.
10 x 2 mm aluminium strip

Gaatje op ongeveer 18 mm van het einde van de strip gemaakt en schroefje in oude harde schijf gezet

Omgebogen naar de andere kant en ter hoogte van het schroefgat weer een gaatje geboort. Dit ging bij mij het makkelijkst door de oude hd er aan te laten zitten.

De eerste heb ik er afgezaagd, maar later boog ik het aluminium gewoon kapot.

Hier zit ie er omheen.

En dit zijn ze geworden.

Er omheen.

Zo komen mijn HD´s te liggen.

Wat ik nu nog moet doen is rubberen ringetjes halen tegen eventuele extra herrie en als schokdemper.
Platte schroefjes en moertjes kopen om de harde schijven aan de bodem vast te maken.
Voedingssplitter kopen of 4 kroonsteentjes.
Mijn kast aan de zijkant open gemaakt. (Voor de liefhebbers, dit is de nieuwste Aldi PC)

Tussen mijn DVD speler en mijn primaire HD misschien? Qua hoogte van de HD's moet het passen. Probleem is dan wel dat ik op een of andere manier een rekje moet zien te fixen? Iemand tips?

Een klein rekje er onder hangen kan niet ivm aansluiting aan de voorkant.

Zoals je ziet past het fysiek wel tussen de DVD en primarie HD. Wordt het daar niet te warm?

Op de bodem bijna tegen de achterkant heb ik ook wel plek voor 2 HD's, dan moet ik wel wat kabeltjes omleggen. Bestaan er rekjes om ze op de bodem te leggen?

En ook aan de voorkant is het fysiek mogelijk om 2 HD's te plaatsen. Maar dan moet er wel een rekje voor bestaan.

Iemand tips hoe ik die hardeschijven in mijn kast kan plaatsen. Ik begrijp dat ik ze er gewoon los in kan leggen, maar dan ben ik bang dat ze beschadigen. Ik kan ze ook op mijn kast leggen, maar ook dat vind ik geen optie. Externe behuizing heb ik ook over gedacht, maar dat is een laatste oplossing.
Alvast bedankt.
edit:
Plaatjes verkleint. Ik had zonet nog geen image resizer voor vista.
edit2
Ik heb zelf maar wat brackets in elkaar geklust.
10 x 2 mm aluminium strip

Gaatje op ongeveer 18 mm van het einde van de strip gemaakt en schroefje in oude harde schijf gezet

Omgebogen naar de andere kant en ter hoogte van het schroefgat weer een gaatje geboort. Dit ging bij mij het makkelijkst door de oude hd er aan te laten zitten.

De eerste heb ik er afgezaagd, maar later boog ik het aluminium gewoon kapot.

Hier zit ie er omheen.

En dit zijn ze geworden.

Er omheen.

Zo komen mijn HD´s te liggen.

Wat ik nu nog moet doen is rubberen ringetjes halen tegen eventuele extra herrie en als schokdemper.
Platte schroefjes en moertjes kopen om de harde schijven aan de bodem vast te maken.
Voedingssplitter kopen of 4 kroonsteentjes.
[ Voor 32% gewijzigd door HenkEisDS op 04-10-2008 18:34 . Reden: Veel te grote foto's. ]