Toon posts:

F 600,- weggegooid????

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mun huisgenoot heeft net zun tb 1000 overgeklokt.. draaide eerst stabiel op +/-1150 met 10,5 x 113. Maar de multiplier kon nie hoger dus waarschijnlijk was ie nie goed geunlockt..

nou heeft ie um nogmaals geunlockt.. maar geeft geen beeld meer.. dus maar weer alles uitgummen.. maar nu geeft ie ook helemaal geen beel meer :(

Is ie dood of is er iets andz aan de hand?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Even BIOS resetten ...
Checken of er geen kabels zijn los getrokken per ongeluk ...
Zit je geheugen nog goed ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik bios resetten zonder beeld?.. via mobo? en hoe moet dat op een asus a7v rev 1.02?

btw.. kabels en geheugen zit goed

Verwijderd

Battery eruit of jumper even kortsluiten

Verwijderd

Op je BIOS zit een batterijtje. Haal die eruit en doe m er na een minuutje weer in. Je BIOS zal, als ik t goed heb andrs wordt ik wel teruggefloten, gereboot zijn.

PCtje opstarten en hopelijk doet ie t weer.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02
Op donderdag 22 februari 2001 16:22 schreef RobinTelgenhof het volgende:
hoe kan ik bios resetten zonder beeld?.. via mobo? en hoe moet dat op een asus a7v rev 1.02?

btw.. kabels en geheugen zit goed
Je moet de bios restten met een jumper op je mobo. Moet je ff in het boekje kijken waar die zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 16:24 schreef Traveler het volgende:
Battery eruit of jumper even kortsluiten
Het klinkt makkelijk.. maar ik snap je nie :P

Welke battery eruit en hoe kan je jumpers kortsluiten :?

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
even in je handleiding van mobo,of je moet kortsluiting maken met een schroevedraaier of kortsluiten dmv een juper verzetten en weer terug zetten,(met de stekker uit het stopcontact,anders beschadig je het mobo)
het MOET in de handleiding staan.
Succes

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 16:11 schreef RobinTelgenhof het volgende:
Mun huisgenoot heeft net zun tb 1000 overgeklokt.. draaide eerst stabiel op +/-1150 met 10,5 x 113. Maar de multiplier kon nie hoger dus waarschijnlijk was ie nie goed geunlockt..

nou heeft ie um nogmaals geunlockt.. maar geeft geen beeld meer.. dus maar weer alles uitgummen.. maar nu geeft ie ook helemaal geen beel meer :(

Is ie dood of is er iets andz aan de hand?
Kan me vergissen hoor, maar om de fsb op te hogen hoef je ook niet te unlocken. Je had meer suc6 gehad als je de front size bus gewoon op 100 MHz had laten staan. De A7V kan ook niet veel hoger dan de 113 MHz die jij aangeeft. De multiplier wél. Fsb op 100 MHz en multiplier op 12x (met unlochte proc) had meer succes gehad.
Suc6.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Jumpers?? Op een A7V??

Hmm, je A7V hoort automatisch de settings weer naar original te zetten als de boel niet start of vastloopt en jij de comp weer aanzet nadat je hem uit hebt gezet (niet resetten dus).

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Op donderdag 22 februari 2001 16:33 schreef Straatje het volgende:

[..]

Kan me vergissen hooer, maar om de multiplier op te hogen hoef je ook niet te unlocken.
je kan je inderdaad vergissen...and you did!

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Op donderdag 22 februari 2001 16:36 schreef Goingin het volgende:
Jumpers?? Op een A7V??

Hmm, je A7V hoort automatisch de settings weer naar original te zetten als de boel niet start of vastloopt en jij de comp weer aanzet nadat je hem uit hebt gezet (niet resetten dus).
tenzij hij het handmatig heeft gedaan met de dipswitches enzow.... zet die dan even op automatische dinges, batterij er even uit en na een minuutje weer proberen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 16:40 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

tenzij hij het handmatig heeft gedaan met de dipswitches enzow.... zet die dan even op automatische dinges, batterij er even uit en na een minuutje weer proberen
inderdaad met de dipswitches/jumpers gedaan

maar wat wordt er bedoeld met default ztten.. jumperloos of handmatig alle waardes op default zetten?

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Hmmz, ik hoef dat batterijtje er echt nooit uit te halen hoor

Ik zet gewoon de pc uit, switches weer terug en hij start weer.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ook voor je huisgenoot geldt dattie ie terug moet naar de leverancier met het leugentje "Hij deed het opeens niet meer"

Ik ben bang dat je proccie gewoon overleden is... AMD's zijn best wel gevoelig. Ik heb allang besloten mijn Duron 800 lekker op 800 te laten draaien....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Lees het andere topic over dit onderwerp maar (hierboven ergens staat de link). Daaruit blijkt dat het probleem niet bij de CPU hoeft te liggen en dat het waarschijnlijk gewoon een probleem met het moederbord is.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
:( Alle jumpers gezet op jumperfree settings batterij der een minuut uitgehaald, opnieuw der in gedaan en aan dat ding.... mooi nogsteeds geen beeld..

mara vreemde is... volgens mij doettie wel normale opstartprocedure .. leds gaan aan cd rom knippert ff en enz.. alleen beeld springt niet aan.. geen gepiep helemala nix vreemds verder

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
je dondert gewoon je mobo op jumperless....
alle dipswitches op off....

als ie het dan niet :'( moet je ff terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht

Verwijderd

Topicstarter
maar is het niet vreemd dat wel alle leds aangaan enzo ? als er geen (of een kaduuke) proc in zit zoudie toch helemaal nix meer moete doen ?

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Heb ik ook gehad.. Bij mij lag het eraan dat ik de L1 bruggen ff opnieuw moest inkleuren.
Als die namelijk niet goed ingekleurd zijn, en je verhoogd dan de MP, geeft ie vervolgens geen beeld meer.
hoop dat dit het is.. suc7 ermee

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 16:39 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

je kan je inderdaad vergissen...and you did!
Sorry, type. Bedoelde fsb! Is al rechtgezet.

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

mijn eerste duron 600 had zelfde symptomen.... nooit meer aan de praat gekregen... ook niet op ander mobo.... als je em terug brengt zeg dan dat ie het ook helemaal niet gedaan heeft.... anders gaan ze denken (weten) dat je er mee gekloot hebt....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 17:03 schreef sju het volgende:
Heb ik ook gehad.. Bij mij lag het eraan dat ik de L1 bruggen ff opnieuw moest inkleuren.
Als die namelijk niet goed ingekleurd zijn, en je verhoogd dan de MP, geeft ie vervolgens geen beeld meer.
hoop dat dit het is.. suc7 ermee
Das dus t punt:( kheb de mp niet meer verhoogd maar alles op jumperloos gezet en till no beeld :(

en ik durf te zweren dattie ondertussen normaal opstart maar dak t gewoon niet zie om een of andere reden :?

• Bart-01
  • Laatst online: 21-08 19:00
Opnieuw de lijntjes trekken, heb ik ook gehad. Na 4x opnieuw de lijntjes te trekken deed hij het.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, graag advies over wat ik nu het beste kan doen.

alles zo schoon mogelijk maken en proberen op garantie om te ruilen ?

of nogmaals streepen zetten hopen dat t dan wel werkt ?

(kan je je pc opstarten zonder cpu en kijken wattie dan doet en dat vergelijken met wattie doet als ie er wel in zit ? zou je dan niet kunenn zien of je cpu naar de k* is of zie ik dit verkeerd :?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
lees nu mijn topic is, vooral de 2e page, wij hebben exact het zelfde prob, alleen heb ik iets meer geprobeerd om het probleem te vehelpen, tevergeefs

Verwijderd

Topicstarter
ja salvador die heb ik gelezen. Enige verschil is dat ie bij jou piept en bij mij niet.

Ik las je topic vannacht al toen ik m stabiel op 1150 had draaien en trok darauit de conclusie om vandaag maar opnieuw de streepjes te trekken omdattie niet helemaal unlocked was.

dus ik speciaal naar v&d om hb vulpotlood te hale en goed stuk gum :)

waarom kon ik niet gewoon tevreden zijn met 1150 godsamme :(

maar heb jij ook dattie wel normaal lijtk op te starten ? dat je ziet aan ledje dattie ide apparaten afzoekt enzo ?

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Kijk dan ook uit man.
Je hebt nu grote kans dat de winkel ook onraad gaat ruiken bij een poging tot omruilen ... :(

Verwijderd

Topicstarter
maar heb toch nix extreems gedaan ofzo ?

1 keer ingekleurd.. was niet helemaal goed blijkbara want ik kreeg multiplier met maximaal een half omhoog (als ik hoger zette dan gaf die weer originele 1000 Mhz aan)

dus streepjes weggegumd en opnieuw getrokken. volgens mij helemaal goed maar toen dus geen beeld meer.

kan ik het gebied van de l1 bruggen vetvrij maken met terpentine ? of is dit niet goed ?
kvraag t maar ff voor ik de zaak nog erger maak dan t al is

Verwijderd

ff erin en eruit, ook met je vidkaart :? proberen!

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

omg ik heb weer beeld ! :)

dit gata nergens over maarum... haal cpu der weer uit ... kijk der nog es naar .. besluit dattie al absoluut helemaal schoon is.

pleur wat niete pasta der op... gooi m der were in

aan hand van vorige reply maar ff vidkaart er uit en der were in

opstarte
en voilla.. beeld.

start nu meteen op in de bios automatisch .. dit komt omdat ik die gereset heb ?

ps. nu is de vraag heb ik nog wel de guts om hem nogmaals in te kleuren of ga ik tevreden zijn met 1000 @ 1000 ? :?

de gedachte dat je net ff 660 piek weggegooid hebt is niet erg fijn maar de gedachte dat je 1000 ook wel op 1200 kan lopen is weer erg aanlokkelijk

Moreel dilemma !

• dfr0st
  • Laatst online: 24-08 20:35

dfr0st

Geel is mooier

ach gewoon nu 12 x 100 proberen

-

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wat denk je dat je eerder merkt?

600 piek in je portemonnee of die 200 MHz die je overklokt,ik zou hem nog ff zo laten draaien totdat het echt nodig is om hem over te klokken :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 18:10 schreef Bierkameel het volgende:
Wat denk je dat je eerder merkt?

600 piek in je portemonnee of die 200 MHz die je overklokt,ik zou hem nog ff zo laten draaien totdat het echt nodig is om hem over te klokken :)
hmzz.. best wel een wijze opmerking :)

ik denk dat ik de proc maar ff laat waar die zit nu en kassie maar dicht gooi.

en nu ff kijke hoe ver ik kom met de fsb alleen. Ken teminste kast voor dichtblijve en ken ik nix fiesiek kapot make :)

Iedereen errug bedankt voor alle replys. /me is verry verry happy now :)

Verwijderd

beeldkaart naar de vaantjes ? steek er eens een stomme ISA in om te testen, ik hou een PCI of een ISA altijd achter de hand om te kijken of de VGA niet defect is ...heel handig

Verwijderd

Ik las net dat iemand zei dat duron's gevoelig zijn.
NIET DUS.

Die dingen krijg je niet kapot.

Ik was bezig mijn duron 700 over te klokken.
alleen kad een beetje problemen met het inkleuren.
op een gegeven moment had ik geen zin meer
om die cooler er steeds erop en eraf te doen.
dus ik d8 dta hij die 10 sec om naar de bios te gaan wel uit zou houden.
en ja hoor hij hield het vol :P
kad alleen niet ged8 dat hij na 10 sec begon
te roken.

cooler er weer op en hij deed het weer.

BTW de proc was op dat moment over de 100 graden.

maar ok kep mijn lesje wel geleerd was nogal schrikken.

nu stabiel op 900MHz @ 1,85V @ 45graden stressed.

Verwijderd

Je hebt je CPU daadwerkelijk zien roken?

Verwijderd

Probeer eens 103*11,5=1184 Mhz op 1,8V
Loopt bij mij prima, hoger geeft problemen.
Alles uitgeprobeerd, maar op dit moment is 103*11,5 echt het maximum als je stabiel wilt draaien. Mijn viper770 is de bottleneck.
Op mijn bx mobootje liep ie op 124 Mhz, maar met die via chipset is het gauw afgelopen 107 Mhz is het hoogst haalbare.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Durons kunnen heel veel hebben. Keertje vergeten het stekkertje van me koeler er in te stoppen. Goh hij deed niks meer.... Brandde me fikken aan de heatsink. FF wachten en daarna weer gaaaaan met die banaan, eh.. Duron.
8-)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
Duron heeft LANG niet zo'n gevoelige core als een TB (zie een post boven)

Die van mij draait al bijna 5 maanden zo en wordt 50 + graden. Hij heeft ook nog een maandje 1000 gedraaid op 60 + graden dus dat heb ik maar teruggezet. Dit is mjn eerste echte oc op m'n pc en ik ben ZEER tevreden!

Verwijderd

Ja SweetTiffany,
ik heb hem echt zien roken.

enneh dan is je 1e reactie de powerknop.
Maarja atx he dusseh wou niet echt.
toen zo snel mogelijk alle stekkers eruit rukken die je kut vinden.

ik vind het nog wel heel geef dat hij nog leeft hahahaha.

• SaURoN
  • Niet online
Op vrijdag 23 februari 2001 14:11 schreef legacy81 het volgende:
Ja SweetTiffany,
ik heb hem echt zien roken.

enneh dan is je 1e reactie de powerknop.
Maarja atx he dusseh wou niet echt.
toen zo snel mogelijk alle stekkers eruit rukken die je kut vinden.

ik vind het nog wel heel geef dat hij nog leeft hahahaha.
Knap zeg dat je kut dat kan vinden :P

Verwijderd

ik bedoel geen kut maar kunt "duhh" :Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z
Pagina: 1