HELP! tb 1 ghz net geunlocked maar pc start niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Ik heb zojuist mijn tb 1ghz geunlocked door de l1 bridges te kleuren met een potlood, dat is wel netjes gelukt naar mijn mening, maar als ik de proc en alles weer netjes in de socket stop en mijn pc opstart is het enige wat ik hoor piep piep (lange toon korte stop lange toon in een loop) wat kan het zijn???
volgens de handleiding zijn die piepjes het signaal dat er geen ram in zit!
zou mijn proc naar de mallemoeren zijn?

mijn systeem is een tb 1ghz, asus a7v 256 mb

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Denk dat je toch ergens ongewenst contact maakt, FF met een gum aan de gang en nog een keer proberen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Zet eerst je multiplier en busspeed normaal.
( of lager dan normaal )
Kapot ?
nee denk het niet
het kan ook zijn dat je niet netjes ingekleurd hebt..
als de baantjes in elkaar overlopen krijg je
hetzelfde probleem

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Denk dat je toch niet genoeg er op hebt gedaan of misschien een kleine sluiting. Overigens wees voorzichtig met het erop en eraf zetten van je koeler. Die AMD procs breken af waar je bij staat. Je zal zeker niet de eerste zijn bij wie een stukje van z'n proc het begeeft.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Fan stekkertje erin ? Is ook een mogelijkheid.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Je moet niet het hele L1 vlak kleuren .. maar alleen een klein streepje op elk van de 4 vrugjes.

• salvador4
Ik heb dus net de potloodlijntjes uitgegumd, en netjes schoon gemaakt, alleen nu heb ik dus nog steeds het zelfde probleem :( als ik mijn pc aan zet zie ik dus helemaal niks op mijn monitor, begint gelijk met piepen, ik kan dus de bios niet eens inkomen, dit is echt vaag, ik zit me hier toch een partij de balen dat wil je niet weten.

iemand nog oplossingen ??

help!

Verwijderd

Hmm...
Klink mij in de oren alsof je wat geraakt hebt, check even de volgende dingen:
-Zitten je geheugenmodules goed in de sloten
-Zitten de stekkers van je voeding op je
moederbord goed ?
-draait de ventilator van je cpu ?
-weet je zeker dat je je cpu goed vast hebt
geklikt ?
- zit je videokaart nog goed ?
( agp slot zit op je asus a7v vlak in de
buurt van je cpu )

Verwijderd

Core niet beschadigd?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Heb ik ook gehad. Heb je niet netjes getekend. Dus gummen en nog een keer proberen. Zorg dat de lijntjes elkaar niet raken, blaas het gruis van het potlood regelmatig weg, zorg dat je nergens anders kleurt, zorg dat je niet (zoals ik ook had) arctic silver vlekken of ander soort vlekken ergens op je CPU hebt, deze moet brandschoon zijn

Geen inspiratie

• salvador4
Geheugen modules zitten goed in de sloten.
Stekkers van de voeding zitten ook goed bevestigd, gforce 2 mx zit ook goed in zijn slot, fan draaid wel, cpu zit goed lijkt me, heb em al 3 keer gechecked. de cpu ziet er zelf goed uit, geen stukjes er af ofzo, alles potlood resten verwijderd en gecleaned.

Als ik mijn pc aan zet weer direct dat piep stop piep aan een stuk door en op mijn scherm zeg maar ŽtestbeeldŽ 5 verticale kleuren..

En hoe zie ik of mijn core beschadigd is?

mijn configuratie is als volgt: tb 1ghz, asus a7vpro, 256mb pc133, hp 8100i 4/4/32 creative encore dvd x12, creative blaster mx2 ddr, creative sb 1024 bulk, netwerkkaartje 10/100 mbit, 1,6 mbit draadloos netwerk kaartje, 19" iiyama en een coolermaster 1,2 ghz

misschien wat onzinnige info maar ik hoop dat iemand mij er door/mee kan helpen, bvd.

/Salv

• Total-Control
  • Laatst online: 03-06-2025
Ehm, heb je die proc uit z'n socket gehaald?

Zo ja, dan hoop ik voor je dat je goed rekening hebt gehouden met statische ontladingen! Zo'n proc is echt rete gevoelig.

By the way, toen je de proc schoon had gemaakt en terug had gestopt. Heb je toen de jumper instellingen weer goed gezet?

of je proc beschadigd is kan je hooguit visueel waarnemen, dus stukje van je core afgebrokkelt ed.

Je zou de plek waar je de potloodstreepjes hebt geplaatst nog eens flink kunnen schoonmaken. Met alcohol of spiritus of desnoods wasbenzine.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Nou dan maar the hard way.

1. Alle 'onnodige' hardware uit je systeem halen.
2. BIOS compleet resetten
3. Bidden en hopen dat er een god is, die van je houdt. :+ Oftewel systeem aanzetten.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• salvador4
Ik heb net ff mijn processor er nog eens bij gepakt, on hem helemaal schoon te maken, heb dit gedaan met wasbenzine, de core en de randjes zijn helemaal schoon, achterkant van de heatsink ook schoon.
Ik dus ff naar de plaatselijke pc boer gegaan om ff wat drupjes artic silver te schooien :P en heb deze op de netjes aangebracht op de core.
Processor terug geplaatst, coolermastertje er op, pc aangezet; piep stil piep enz..
Helemaal niets dus, ik weet niet meer waar het aan kan liggen, ik denk gewoon proc gaar, maibe iemand nog suggestions?

• salvador4
btw, ik heb geen jumpers veranderd, niet voor en niet naar dat ik de proc er uit had gehaald om te unlocken, deze moeten dan toch goed staan?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
kijk of je ergens goedkoop een duron600 kan kopen 2e hands, of een proc kan lenen(geen dure, voor als die proc ook kapot gaat :))

test em uit, als je pc dan wel opstart = je TB stuk.

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 18 februari 2001 20:31 schreef salvador4 het volgende:
Ik heb zojuist mijn tb 1ghz geunlocked door de l1 bridges te kleuren met een potlood, dat is wel netjes gelukt naar mijn mening, maar als ik de proc en alles weer netjes in de socket stop en mijn pc opstart is het enige wat ik hoor piep piep (lange toon korte stop lange toon in een loop) wat kan het zijn???
volgens de handleiding zijn die piepjes het signaal dat er geen ram in zit!
zou mijn proc naar de mallemoeren zijn?

mijn systeem is een tb 1ghz, asus a7v 256 mb
Trek FF je RAM (gehuegen) eruit en stop het er weer in ..... wil wel eens helpen :)

Verwijderd

Kan het niet zijn dat je RAM naar de tering is??????????

• salvador4
Lijkt me erg sterk als mijn ram nu al naar de klote is, 3 weken oud, kingstone 2 * 128 PC133 draaide als een trein totdat ik die proc waarschijnlijk verneukt heb, hoewel ik zeker weet niks beschadigd te hebben..

• Chickendorp
  • Niet online
Gewoon je CPU uit de socket halen en dan opstarten (dus zonder CPU)
Als het goed is geeft ie dan CPU unworkable, als ie dat niet doet en geeft hetzelfde probleem dan ligt het aan andere dingen dan proc.

• salvador4
Mja, is het proberen waard, hoppa processor eruit, lock erop, pc starten, en een alarm gaat af :/ en ook geen beeld..

:(

Verwijderd

bleg ik denk niet meer dat ik mijn toekomstige duron ga unkleuren :(

Verwijderd

Mmm, ben dus niet de enige met het probleem .

Van het weekend het zelfde gehad , start `s morgens nog prima op , `s middags ook niks meer als een serie piepen.(Asus A7V133)

Heb alles zo`n beetje geprobeerd ...niks hielp .

Bouw alles op een Abit KT7A een gewoon werken :? . Met de zelfde instellingen als die ik gebruikte op het asus mobo .

Ga nu v.d. week gewoon even terug met het mobo , kijken of ze er bij de td uit kunnen komen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Je hebt gewoon je proc gesloopt...:'(

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Ik had hetzelfde probleem, het bleek dat ik bij het kleuren van van de ?gouden? pinnetjes van de cpu per ongeluk een beetje had scheefgebogen :)

de cpu schuin tegen het ligt houden en heel precoies rijtje voor rijtje de rijen penntjes bekijken en dan voorzichtig buigen was bij mij de oplossing :)

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 16:06 schreef Hunger het volgende:
Mmm, ben dus niet de enige met het probleem .

Van het weekend het zelfde gehad , start `s morgens nog prima op , `s middags ook niks meer als een serie piepen.(Asus A7V133)

Heb alles zo`n beetje geprobeerd ...niks hielp .

Bouw alles op een Abit KT7A een gewoon werken :? . Met de zelfde instellingen als die ik gebruikte op het asus mobo .

Ga nu v.d. week gewoon even terug met het mobo , kijken of ze er bij de td uit kunnen komen.
Misschien uitgeschoten met het monteren van de koeler, met behulp van een tangetje of schroevdraaiertje .. :?

Verwijderd

Dat was ook mijn 1e gedachte maar , ooit eens keer hier gelezen , onder de " oogjes "
van de socket bij het plaatsen van de cooler
bescherming gelegd .
Maar hij heeft z`n 3 wkn gedraaid na het verwisselen van de cooler , tot een zaterdag .

Verwijderd

Heb je al geprobeerd of ie weer opstart nadat je de bios gecleared hebt door middel van de jumper hiervoor op het moederbord? Zou ik ff proberen.

• answer_man
  • Laatst online: 20-08 10:24
ken het probleem, heb je waarschijnlijk iets te hard gedrukt met het terug plaatsen van je proc.
en dan maakt je mobo (zie je nouwelijks) contact met het metaal dat erachter zit.
probeer dus je mobo iets naar voor te duwen (achter je mobo zit als het goed is metalen plaat) en dan doet ie het weer.

zo was het bij mij :D en dat gepiep had ik ook, niets byzonders, geeft juist kortsluiting aan. :9~

mzzl

Verwijderd

---------------------------------------------

ken het probleem, heb je waarschijnlijk iets te hard gedrukt met het terug plaatsen van je proc.
en dan maakt je mobo (zie je nouwelijks) contact met het metaal dat erachter zit.
probeer dus je mobo iets naar voor te duwen (achter je mobo zit als het goed is metalen plaat) en dan doet ie het weer.

Die heb ik nog geprobeerd .
Zal vanavond eens proberen ,
eerst over "werken"

Thanx

• salvador4
Kom vandaag terug van school, denk toch maar eens ff alle hardware uit mijn pc halen.
Ik alle ŽonnodigeŽ hardware eruit gehaald, proc nog een bekeken, en alles netjes terug gestopt.
De pinnentjes van de proc is niks mis mee, en voor het terug zetten van de proc heb ik helemaal nooit kracht nodig gehad, deze valt keurig in zijn socket.
Ik start de pc weer op, en same prob, piep stop piep.
Dan maar eens ff an de slag met de jumpers, ik zowat elke combi geprobeerd, en als ik de bus freq op 8X zet, en freq op 100mhz dan heb ik als ik de pc aan zet geen piepjes meer? maar ook geen beeld :( :( naja dit zegt waarschijnlijk niks.

Ik ben blij dat er zo veel mensen met suggesties komen en hoop dat de goede er bij zal komen te staan (als er een oplossing is) :)

Verwijderd

Dan maar eens ff an de slag met de jumpers, ik zowat elke combi geprobeerd, en als ik de bus freq op 8X zet, en freq op 100mhz dan heb ik als ik de pc aan zet geen piepjes meer? maar ook geen beeld naja dit zegt waarschijnlijk niks.

:? Dat heb ik dus ook , bij het plaatsen van een 100 mhz dimm , geen beeld -maar ook geen piepjes meer .

Nieuwe 133 mhz dimm en het piepen begint ook weer :?

Verwijderd

hehehehehe

Hmm er is een pinnetje krom nah jah dan maar buigen

buig buig.. buig..... buig.......

KRAK!

eehhhhhhh ma ? mag ik een voorschot op 5 jaar zakgeld ??

:):)>:)>:)

• salvador4
Hmm, zou ik als ik een beetje zielig doe bij mijn pcstore, mijn cpu goed clean en dus net doen of dat ding het in eens niet meer deed, een nieuwe krijgen?

• answer_man
  • Laatst online: 20-08 10:24
maybe, denk niet dat ze er in trappen, ding is namelijk wel duur :( (voor mijn porto dan :9)

maar je kan het altijd proberen....... :7

• salvador4
baal :(

• Leipo
  • Niet online
sommige mensen zijn dom.. mijn PC-boer hangt bijv. ook op tweakers rond dus die zou het meteen weten :)

• salvador4
ow?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

ik raad je eens aan dat ding bij een vriend of zow in de pc te plaatsen (natuurlijk wel op een correct moederbord + instellingen a.u.b. voordat er weer een slachtoffer valt). Als ie het daar dan ook niet doet is je proc. kapot.

Ik hoop voor jou van niet!

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• salvador4
ik koop morgen een 2e hands duron600 voor heel weinig geld, ff kijken of die het wel doet..

• salvador4
Mm, Ok ik heb een NIEUWE duron 700 kunnen krijgen, heb ook maar gelijk een thermalake super orb ding aangeschaft, alles NETJES geinstalleerd, opstarten, en jahoor weer dat irritante k*t gepiep!!! 1 ding is 99% zeker, ik heb nu dus een werkende tb 1ghz, en een werkende duron 700, lekker is dat.

Dat asus mobo deugt gewoon voor geen meter, ik krijg gewoon geen beeld met welke instelling dan ook, zal em maar gewoon door een ŽdeskundigeŽ (ahum) na laten kijken?

owja, die duron700 en thermalake super orb ding heb ik niet meer nodig, iemand interesse? gloednieuw in de verpakking + bonnetje..

• nexhil
  • Laatst online: 21-08 15:17

nexhil

BAM!

kapotte processors zuigen
net al mac's

• salvador4
kapotte processors zuigen niet, kapotte moboŽs zuigen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
wat moet je voor die super orb hebbe?

Audi A8 W12 6.0

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

MetalStef

gietijzer

Bij mij deed mijn A7V het ook niet toen ik de eerste keer zelf de instellingen veranderde. Dit kwam omdat ik de gebruiksaanwijzing eerst gelezen heb, en daarin staat de afbeelding van de FSB-dipswitches precies verkeerdom. Als op het plaatje staat dat ze aan staan, zijn ze juist uit en andersom. Probeer je mobo eens op standaard te zetten, dus zonder dat je zelf de FSB en de multi instelt.

Overigens staat in diezelfde handleiding wel een FSB-tabel met voor elke dipswitch de juiste instelling, daaraan zag ik dat er iets niet klopte met die ene afbeelding.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• salvador4
Ik heb als eerste geprobeert het zaakje te runnen met alles op default, mijn pc draaide nl als een trein, ik heb alleen de cpu er uit gehaald en terug gestopt.
Pas toen ben ik begonnen met de switches, als je zegt dat de ene verkeerd om staan dan ga ik dat nu nog eens proberen, maar ik heb al wel zoveel combinaties geprobeert, dat ik denk dat het weinig zin heeft.
Ik zal straks ff posten of hget gelukt is..

btw, voor de orb wil ik 40 piek hebben (inc verzendkosten) ik heb er 2,5 uur geleden 60 piek voor bestaald bij mycom (heb bon), maar heb geen zin om terug te gaan omdat dat voor mij dik een uur rijden is :( (had geen geduld om te bestellen *grin*)

• salvador4
Heeft niks geholpen metal..

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je hebt nog 1 kans :(

Terug naar de leverancier: "Ja... hij deed het ineens niet meer, ik heb er niets aan gedaan!"

Garantie moet er vast nog wel opzitten... 1Ghz is vrij nieuw :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik had zelfd probleem bij mijn TB800 en een asus A7V ik had hem geunlocked en toen erin gezet en toen een sirene van een politie of zo kei muf. Alles uitgegumed en bklijkbaar hield God va nme hij werkt gelukkig nog het bleek wel dat de sticker aan de onderkant een bietje bruin was en de temp wordt na dat ik een spel heb gedaan 50 graden en als ik hem op star is hij 38 graden. Ik ga hem nog een keer kleuren en deze keer ook mijn TB1000 deze heb ik net dus daar ging ik maar niet meteen mee aan de slag.

• salvador4
mja ik heb geen sirene, alleen irri gepiep..

wel een partij gek*t als ik mijn mobo helemaal moet Žun-installerenŽ heb dat ding bij mycomm besteld en dan moet ik em terug sturen, dat zal dus wel 3 maanden zonder mobo worden..

Verwijderd

um
gewoon insert of del indrukke als je opstart hoort de meete biossen ook te resetten
tenminste dat werkte bij mij :)

• salvador4
Ik heb geen beeld, en hij reageert nergens op, ook niet op del en ins, Als ik em start, geen beeld, alleen piepjes

Verwijderd

Salvador4 , als ik jouw was zou ik toch terug gaan.
Ik ben vanmorgen ook geweest , het verhaal uitgelegd en niks aan de hand.
Bij mij stopte die er wel spontaan mee , en ze hadden op dat moment geen test mogelijkheden ,maar mobo werd gewoon netjes omgeruild .

Thuis alles er in gedaan en gelijk starten *D
Pagina: 1