Toon posts:

van 2GB naar 3GB vraagje..

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb flink gezocht op internet maar kon niet een duidelijk antwoord vinden dus probeer het hier op het forum even.
Ik heb nu een Asus P5E Deluxe Mobo met 2*1GB DDR2 800 Mhz geheugen. Volgens mij werkt dit als dual channel (toch???) en ik wil upgraden naar 3*1GB DDR2 1200 Mhz. Dat is dus niet dual channel als ik het goed heb en vraag me dus af of deze "upgrade" niet een downgrade wordt m.b.t. snelheidsverlies.

Dus de vraag is: als ik dit uitvoer heb ik dan snelheidsverlies, snelheidswinst of geen verschil?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

2 reepjes zullen volgens mij in dual channel mode draaien. De 3de niet.

Money for nothin' and your chicks for free

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik ben bang dat 2x 1GB sneller draait dan 3x 1GB.. Verder vraag ik me af of de "snelheid" van je pc ook merkbaar zal zijn.. Let erop dat als je Windows XP 32 bit hebt, dat je pc waarschijnlijk 2,75 GB geheugen zal herkennen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 20:22
Die limiet ligt bij 3.5GB, dus 3GB zal XP geen problemen mee hebben hoor.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke maar als ik er dus 2*1 GB 1200 in stop heb k dus wel winst ? Ik draai inderdaad nog 32bit dus gewoon bij 2GB houden?

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:01:
hmm oke maar als ik er dus 2*1 GB 1200 in stop heb k dus wel winst ? Ik draai inderdaad nog 32bit dus gewoon bij 2GB houden?
Zo zou ik het denk ik doen, zoals net al gezegd, de limiet ligt idd bij 3,5 gb... 3 Gb moet dus gewoon kunnen onder 32bit XP.. Persoonlijk zou ik dan die snelle modules nemen, maar dan wel 2 stuks als Dual Channel. 2Gb is voor mij ruim voldoende, maar het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal van plan bent.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor het advies. Dan neem ik 2*1GB 1200 Mhz. Topic kan dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 13:07 ]

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Bij werkgeheugen moet je allereerst kijken naar de grootte... Als je 2GB DDR-1200 zou hebben, zou dat minder performance hebben dan 3GB-DDR-800... Daarna komen de snelheid en de CAS latency... Daar wordt het geheugen wel sneller van, maar die staat niet in vergelijking met de winst op de grootte...

zie wikipedia over dualchannel...

Hier staat dat de winst van dualchannel bij intensieve taken ong. 5% is (hangt af van de controller)...
Ook staat er dat je twee of meer modules nodig hebt... Ik zou zeggen: Give it a try... Je bent beter af met 3GB dan met 2GB :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoi, welkom op GoT :)
Neem PMG FAQ - sneller of meer geheugen eens door. We verwachten op GoT dat je zelf eerst de moeite doet om je probleem op te lossen of te achterhalen wat sneller is.

Omdat ik geen enkele inzet van jouw kant zie gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.