Printplaat Barracuda doorgerband ...

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 20:10
Onlangs is de printplaat van mijn 500 GB Barracuda HD doorgebrand. Op deze hd staat veel informatie die ik er alsnog ervanaf zou willen halen. Ik verwacht dat het vervangen van de printplaat voldoende zou moeten zijn.
Het betreft de Seagate Barracuda 7200.10 ST3500630A.

Ik heb contact gehad met Seagate, zij zijn niet bereid om een printplaat te sturen en verwijzen mij door naar een Data Recovery bedrijf. Ik verwacht dat dit veel geld gaat kosten en zoek zodoende bijvoorkeur een andere oplossing.
Suggesties zijn meer dan welkom!

Advertentie op Vraag & Aanbod Tweakers.net
V&A gevraagd: Seagate Barracuda 7200.10 ST3500630A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat kost een data recovery bedrijf? Voor € 100 wil ik je wel helpen aan een nieuwe printplaat. O-)

pricewatch: Seagate Barracuda 7200.10 ST3500630A

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 20:10
Heheh, thanks ... I quess :-)

Idd, als er geen andere manier is dan misschien maar gewoon een zelfde, nieuwe HD kopen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je het goed doet kan je de printplaat daarna zelfs terugzetten zodat je toch een nieuwe schijf hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ruim 60 euro kun je die hd nog kopen, is dat geen optie dan? Aangezien je aangeeft dat je een printplaat nodig hebt?

edit
spuit 11 8)7 vroeg naar bed maar denk ik...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Houdt wel rekening met verschillende versies en revisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

meestal is die print niet voor niets doorgefikt, dus je loopt een zeker risico dat je nieuwe printplaat van 60 euro meteen weer doorfikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het lukt hoef je niet eens zoveel te verliezen (financieel).

Je koopt een zelfde schijf, redt je data en je stuurt de kapotte schijf met zijn eigen printplaat voor RMA naar Seagate. De schijf die je voor de printplaat moest kopen kun je dan als tweedehands verkopen.

Of vervalt de garantie als je die plaat er af schroeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zie je inderdaad wel dat die PCB verwisselt is, er zijn een aantal aansluitingen verlijmd meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 01:10:
Of vervalt de garantie als je die plaat er af schroeft?
Ja, in principe vervalt de garantie op een produkt wanneer jij daar zelf aan gaat sleutelen.
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:43:
Houdt wel rekening met verschillende versies en revisies.
Zoals F4T4L_3RROR hier reeds opmerkt moet je rekening houden met de revisie en firmware van de defecte hardeschijf. Het heeft weinig zin een nieuwe hardeschijf te kopen welke hoogstewaarschijnlijk andere/nieuwere firmware heeft, omdat deze de "oude/defecte" hardeschijf anders zal uitlezen. Je zult dus opzoek moeten naar een hardeschijf met dezelfde firmware, het liefst nog uit dezelfde serie.

Verder heb ik het idee dat je geen search hebt gebruikt hebt, want door alleen op het volgende te zoeken; "printplaat,hardeschijf", vindt ik e volgende hits: http://gathering.tweakers...%5B%5D=21&where=Dit+forum Waarvan deze er een is: Kapotte maxtor met geboortefoto's , in dit topic komen dezelfde tips terug als je hier reeds gekregen hebt.

Als je een prijsindicatie wilt hebben voor eventueel datarecovery door een recoverybedrijf, dan kun je in de FAQ's terecht voor een aantal bedrijven: Hoe krijg ik verloren gegane data terug? Veelal hebben zij prijsindicatie op hun site staan, daarnaast zijn er een aantal welke op een "no cure, no pay" basis werken. Dus wanneer er niets recovered kan worden hoef je ook niet te betalen. Of je het waard vindt een datarecovery bedrijf in te schakelen hangt af van hoe belangrijk de data voor je is.

Zelf heb ik enig weinige ervaring met http://www.harddisk-recovery.nl/ en http://www.palmerdata.com/ , ik had een 40GB 2,5" hardeschijf verzonden naar Harddisk-Recovery, helaas konden zij de data niet terug halen. Zij werken samen met Palmer Datarecovery te Londen waar de hardeschijf vervolgens naar toe gezonden is. Binnen een week had ik de defecte hardeschijf retour inclusief een nieuwe waar alle data op stond (40GB). Dit heeft 600 pound gekost, wat neerkomt op ongeveer een 768 euro. Dit is ongeveer ander haldf jaar geleden.

Omdat de hierboven staande informatie vrij makkelijk met de FAQ's en search verkregen had kunnen worden, wordt dit topic bij deze gesloten, OM FAQ / Beleid .

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.