Wat is er gebeurd met +1 Grappig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja sorry als dit misschien al tot in den treuren is besproken, ik kon via de search alleen maar heel oude topics vinden. Verder wil ik aangeven dat ik de moderatie FAQ heb doorgelezen, ik weet dat er een nieuw systeem is, maar ik ben niet onverdeeld gelukkig met het nieuwe systeem. Kijk, ik ben een tweakert van de oude-stempel, sinds oktober 1999 geregistreerd, dus ik heb het eerste moderatie systeem ook zien komen. Ik heb zelfs nog helpen testen van dat oude systeem, ik was dus frontpage moderator van het eerste uur. In het oude systeem waren meer opties zoals "+1 Grappig" dit is verdwenen met het nieuwe systeem. Dit vind ik jammer, want humor wordt nu dus bijna altijd op -1 gewaardeerd (terwijl in de FAQ staat dat die beoordeling echt alleen voor anti-sociale of bullshit posts is) Even een klein voorbeeldje, ik haal mezelf maar even aan, ik doe niet huillie huillie over die enkele -1 die ik heb gekregen, maar ik vind het wel frappant: Kijk hierrr
Dit illustreert goed wat ik bedoel... Humor wordt blijkbaar niet meer gewaardeerd ... dit maakt T.Net een saaie omgeving imho. Vroeger (hoor mij nou) was het nog een beetje lachen en werd er een stuk makkelijker gedaan over half-offtopic grapjes dit hield imho de stemming d'r in en maakte het lezen van threads niet alleen interessant maar ook nog eens LEUK.

Als nu elk grapje omlaag wordt gemod, dan blijft dus alleen feitelijke ontopic informatie over. Dit is OK als dat het nieuwe beleid is, maar persoonlijk vind ik dat er weer ruimte moet komen voor het maken van grapjes op T.Net. Dat ze geen +1 Meerwaarde krijgen kan ik inkomen, maar 0 Neutraal vind ik dan toch wel gerechtvaardigd.

Meningen iemand? Zou ook wel willen weten wat de Devvers er van vinden om zoiets toch weer in te voeren, als was het maar een aparte vermelding in de FAQ over wat te doen met grappig bedoelde posts. Momenteel staat er dit in de FAQ:
en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn.
Maar volgens mij leest iedereen er over heen. Dus kunnen we dit iets uitbreiden? Met de toevoeging van "Als een grappig bedoelde post niet jouw soort humor is, rechtvaardigd dat geen -1 maar een 0 moderatie" o.i.d.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53

Haan

dotnetter

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je voor die reactie allemaal -1 hebt gekregen (waarschijnlijk vanwege de tekst op het shirt dan), van mij heb je een 0 er bij ;) Maar dit is inderdaad al heel vaak besproken, dat zou je met de search toch haast terug moeten vinden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Sorry, ik heb in dit forum gesearched op keyword grappig ... maar kwam bij topics van vorig jaar of nog ouder uit.. Waar had ik dan op moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Is al heel vele besproken. De conclusie is dat humor heel persoonlijk is, en dat heel veel "humor" op t.net schijnt te bestaan uit herkauwingingne van grapjes over bsods in auto's etc. Daarom komt heel at humor op -1 uit.

Ik ben zelf altijd voorstander geweest van het "oude" systeem. Het is tenslotte een veel uitgebreidere manier van beoordeling. Differentiatie is goed imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een goede discussie over hetgeen wat jij nu aankaart is: Moderatie op grappige reacties

Overigens vind ik jouw reactie ook een onschuldige grap. Ik heb die dan ook 0 gemodereerd :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:59:
Een goede discussie over hetgeen wat jij nu aankaart is: Moderatie op grappige reacties

Overigens vind ik jouw reactie ook een onschuldige grap. Ik heb die dan ook 0 gemodereerd :)
Bedankt voor de info! Ik zal em doorlezen.
En bedankt voor het feit dat mijn reactie nu weer op normaal nivo leesbaar is, ik heb het bericht zelf ook iets aangepast met een verklaring erbij wat ik bedoel.

edit: ik heb hem doorgelezen, jah dat was precies wat ik bedoelde, het is dus al besproken ... het is nu aan de mod of die dit topic open laat voor een hernieuwde discussie over hetzelfde onderwerp of dat dit een slotje verdient. Mijn vragen zijn beantwoord maar ik vind het niet erg om nog es te lezen hoe nu, 5 maanden later, mensen er over denken.

[ Voor 25% gewijzigd door Ulysses op 03-10-2008 12:21 . Reden: heb gelezen ]

Pagina: 1