Toon posts:

PCI-express Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 800 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een PCI-express Videokaart. Hij moet een TV-out ingang hebben die omgezet kan worden naar Scart.

1. Moet ik hiervoor zoeken naar een kaart met een S-video, Composiet of DVI uitgang die het beste signaal/kwaliteiteid geeft naar SCART. Ik had gehoord dat DVI hier al bij afvalt?!

2. Het PCI kaartje moet een simpel kaartje zijn van minder dag 50 euro. HIj hoeft niet percee een VGA uitgang te hebben, zolang er maar een TV-out (volgens beste criteria uit punt 1) uitgang in zit. (Passief koelen is makkelijk maar geen pré.) Zelf heb ik er een aantal gevonden;

45euro: Radeon HD 2400 XT
36 euro: Radeon HD 3450
41 euro: GeForce 7300 GT
47 euro: GeForce 8500 GT (passief)
33 euro: HIS ATI HD 3450 Silence 512

Is één van deze een geschikte keus? (Deze (low-budget) PC zal aan een (scart) TV worden gekoppeld, voor simpele toepassingen als Film (Divx/DVD) en muziek. (Zitten hier kaarten tussen die gemakkelijk hard geklokt kunnen worden voor meer resultaat?!)

Bedankt,
Mark :)

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 17:43
TV-out is gewoon dat gele gaatje? Hou er rekening mee dat dit gigantisch lelijk wordt. Divxje kan nog wel, maar tekst kan je bijna niet lezen op de tv hoor. Heeft je TV geen s-video? Is tenminste alweer iets beter, alhoewel ik dat nooit werken kreeg, bleef altijd zwartwit.

Oh en welke videokaart je koopt maakt niet veel uit. Het is op elke even lelijk :*)

Overklokken ga ik niet eens op in :9

[ Voor 18% gewijzigd door YoshiBignose op 03-10-2008 11:10 ]

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Topicstarter
YoshiBignose schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:07:
TV-out is gewoon dat gele gaatje. Hou er rekening mee dat dit gigantisch lelijk wordt. Divxje kan nog wel, maar tekst kan je bijna niet lezen op de tv hoor. Heeft je TV geen s-video? Is tenminste alweer iets beter, alhoewel ik dat nooit werken kreeg, bleef altijd zwartwit.

Oh en welke videokaart je koopt maakt niet veel uit. Het is op elke even lelijk :*)
Dat gele gaatje is Composiet (toch?!) dus composiet =TV-out. Kan ik dan niet via een S-video uitgang van de video kaart --> omzetstuk --> Scart ?! (voor goede kwaliteit op het beeld?! want als het slechte kwaliteit wordt, heeft het allemaal geen zin)

Ok, laat het overclock gedeelte maar zitten dan! ;)

Bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 11:11 ]

• YoshiBignose
Scart is eigenlijk de rode,witte(geluid) en composiet in 1. Het gaat dus nooit mooier worden dan dat. Ik adviseer je het niet, het is ECHT heel lelijk.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:10:
Dat gele gaatje is Composiet (toch?!) dus composiet =TV-out. Kan ik dan niet via een S-video uitgang van de video kaart --> omzetstuk --> Scart ?! (voor goede kwaliteit op het beeld?! want als het slechte kwaliteit wordt, heeft het allemaal geen zin)
Neem een kijkje in de TV-out FAQ. Daar staat beschreven hoe je dat alles aansluit.
Het gaat dus zo: Videokaart -> S-video-kabel -> SCART-blokje met o.a. S-video aansluiting -> TV.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Owkeey,

Dus scart is (op welke aansluiting dan ook vanaf de PC gezien) een no-go?!?

Ik zal de TV thuis eens goed onderzoeken, als ik een S-video ingang vind, kan ik dan wel normaal/goed beeld krijgen?!

Mark

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:14:
[...]
Neem een kijkje in de TV-out FAQ. Daar staat beschreven hoe je dat alles aansluit.
Het gaat dus zo: Videokaart -> S-video-kabel -> SCART-blokje met o.a. S-video aansluiting -> TV.
Dank voor je reactie,

is/blijft de kwaliteit op de TV dan nog steeds zo slecht als BMW zegt?!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

YoshiBignose schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:13:
Scart is eigenlijk de rode,witte(geluid) en composiet in 1. Het gaat dus nooit mooier worden dan dat. Ik adviseer je het niet, het is ECHT heel lelijk.
SCART is een aansluiting, niets meer. Wat voor signaal je er overheen knalt, bepaald de kwaliteit.

Edit: Waar BMW op doelt, is dat het in sommige gevallen omgezet wordt naar Composiet (en dus slechter wordt). Dat is echter niet altijd zo. Overigens blijft het het beste om S-video direct aan te sluiten natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door _the_crow_ op 03-10-2008 11:22 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Dank,

Dan ga ik het dus zo doen:

Videokaart -> S-video-kabel -> SCART-blokje met o.a. S-video aansluiting -> TV.

als laatste vraag:

Welke kaart (uit boven genoemde of andere) kan ik het best nemen (of maakt het geen verschil? (ik game niet, puur film en muziek)

Bedankt voor de hulp

• YoshiBignose
_the_crow_ schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:20:
[...]
SCART is een aansluiting, niets meer. Wat voor signaal je er overheen knalt, bepaald de kwaliteit.

Edit: Waar BMW op doelt, is dat het in sommige gevallen omgezet wordt naar Composiet (en dus slechter wordt). Dat is echter niet altijd zo. Overigens blijft het het beste om S-video direct aan te sluiten natuurlijk.
Oh dat dacht ik. Dus als je verloop hebt van s-video naar scart kan je s-video kwaliteit krijgen? Ik dacht scart = composiet. In sommige gevallen is composiet zelfs beter (als ik dvdspeler aansluit via scart of via 3 gaatjes naast TV dan is de laatste scherper).

En ik heet geen BMW, dat is mijn ondertitel :9

• dabronsg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-10-2025
Let wel dat de meeste (ik heb nog geen kaart gevonden die 50Hz uitstuurt) videokaarten een 60Hz signaal versturen. De oudere televisies kunnen daar een probleem mee hebben. (Dan krijg je een zwart/wit beeld met lijnen etc)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, sorry BMW ;) ..uhh Yoshibignose

De TV is een iets oudere breedbeeld Sony TV (2/3 jaar) Ik ga ervan uit dat hij gewoon 60Hz kan!!

Graag video kaart aanbeveling... :).. of maakt het verder allemaal weinig uit (rond dit budget) ?! Dan ga ik voor een passieve HD (zodat ik ook HD films kan afspelen..) ik denk dus aan de
45euro: Radeon HD 2400 XT waar ik eerder aandacht!

• YoshiBignose
HD via de scart op zo'n tv :$ Koop een mooie full HD man en sluit je mooi via hdmi aan of dvi/hdmi. Dat is pas genieten, of is dat financieel gezien geen optie? :9

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 03-10-2008 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
YoshiBignose schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:53:
HD via de scart :$ Koop een mooie full HD man en sluit je mooi via hdmi aan of dvi/hdmi. Dat is pas genieten, of is dat financieel gezien geen optie? :9
Hahaha, nono, not an option ;)

owkeey owkeey, dus gewoon het goedkoopste kaartje kopen met een S-video uitgang en klaar?!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

YoshiBignose schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:30:
En ik heet geen BMW, dat is mijn ondertitel :9
Ik nam het over van de TS. My bad! :P
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:38:
Haha, sorry BMW ;) ..uhh Yoshibignose

De TV is een iets oudere breedbeeld Sony TV (2/3 jaar) Ik ga ervan uit dat hij gewoon 60Hz kan!!

Graag video kaart aanbeveling... :).. of maakt het verder allemaal weinig uit (rond dit budget) ?! Dan ga ik voor een passieve HD (zodat ik ook HD films kan afspelen..) ik denk dus aan de
45euro: Radeon HD 2400 XT waar ik eerder aandacht!
S-video kan maximaal maar een PAL resolutie aan. Wat neerkomt op: 728 x 576. Dus HD kan je wel vergeten.

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:56:
[...]

Hahaha, nono, not an option ;)

owkeey owkeey, dus gewoon het goedkoopste kaartje kopen met een S-video uitgang en klaar?!
Ja al die kaartjes zijn wel ok. Standaard hebben ze ook wel s-video of composiet meen ik. Dan met verlengkabeltje naar scart, maar jouw TV heeft toch ook wel een s-video ingang neem ik aan? Dan kan je direct daarop aansluiten.

Ik heb dit ook wel eens getest en toen een film (dvdripje) gekeken via de composiet en ik kon de ondertiteling niet eens lezen :'( :*)

BTW heb nog wel een Geforce 6600 LE (pci-e) hier thuis liggen misschien kan je daar wat mee?

[ Voor 7% gewijzigd door YoshiBignose op 03-10-2008 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik ben er nu uit!

Ik zal wel even PMén YoshiBignose, anders gaan we wel erg Off-Topic;)

Bedankt allemaal

• dion_b
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Een TV-out ingang noemt men tot nader orde een TV-in ingang :o

Los daarvan, er is erg veel te vinden over kwaliteit van verschillende videosignalen, beginnende bij Wikipedia. Nergens blijkt dat je zelf de moeite gedaan hebt je in te lezen, dus dit topic gaat dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.