• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:22
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om voor mezelf een nieuwe pc aan te gaan schaffen, Nu heb ik een en ander aan Reviews gelezen en wat spullen bij elkaar gezocht. Ik ben echter zelf niet heel erg thuis in alle kunnen en verschillen van hardware. dus ik wilde graag jullie mening horen over het gene dat ik gekozen heb.

Ik hoef niet een High end game pc te hebben, wil hem gewoon beetje voor algemene dingen gebruiken namelijk het volgende:
- Beetje game, als spellen maar niet vastlopen en beetje leuke graphics hebben.
- Foto's bewerken, dit doe ik vrij geregeld aangezien ik als Hobby onderandere vliegtuig spotten heb.
- Surfen op internet, beetje standaard msnen en websites bezoeken
- Simple database draaien.

Dit is het eigenlijk zo'n beetje wel eigenlijk gewoon het standaard spul. Ik zat zelf te denken aan een Budget van rond de 1000 euro, voor alles bij elkaar. kan eventueel wat rek in de prijs zitten als het kwa prestaties heel veel zou schelen.

Ik heb de volgende hardware uitgekozen puur op reviews van deze hardware, weet dus ook niet of ze goed samen zullen werken.

Moederbord:
- MSI X48C Platinum, deze keuze heb ik gemaakt omdat het in mijn ogen een vrij compleet moederbord is voor niet al te hoge prijs.

Processor:
- Intel Q6600 Quad core 2,4 Mhz, zit alle te denken om misschien een Dual Core met hogere snelheid te pakken aangezien de meeste aplicaties toch nog niet met Quad core overweg kunnen.

Geheugen:
- Crosair 2GB ddr3-1600Mhz geheugen, deze keuze heb ik gemaakt omdat het een in mijn ogen degelijk merk is en de Prijs niet te hoog is. Wil dit geheugen later uitbereiden naar nog 1 x dezelfde geheugen set dus in totaal 4GB, maar in eerste instantie om wat kosten te besparen/spreiden nu 1 module.

Videokaart:
- Saphire HD4850 512MB GDDR3-PCI-E, deze keuze is ook weer gemaakt op de door mij gelezen reviews, hij kwam in verhouding met Nvidia kaarten toch beter en goedkoper uit de test. het enige wat me alleen niet duidelijk is is of deze kaart Crosfire compatible is. kon dit zo snel niet ergens terug gevonden krijgen. wil dit in eerste instantie nog niet gaan gebruiken maar eventueel over tijdje als ik weer wat gespaart heb.

Ik heb voor Hdd en kast nog geen keuze gemaakt. maar in mijn ogen is dat ook niet de moeilijkste keuze. Ik zou graag jullie mening horen over deze configuratie. is dit de investering waard of kan ik beter helemaal opnieuw beginnen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een dergelijk topic is niet toegestaan op Got. Zie de FAQ:
Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:
Verder zijn de BBG (Best buy guides) een aardig begin voor als je het echt niet weet. Zie: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008

[ Voor 17% gewijzigd door Noork op 02-10-2008 13:57 ]

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:22
Noork schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:55:
Een dergelijk topic is niet toegestaan op Got. Zie de FAQ:

[...]

Verder zijn de BBG (Best buy guides) een aardig begin voor als je het echt niet weet. Zie: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008
Dit soort Reviews, BBG's en Product beoordelingen heb ik ook aantal gelezen. daar heb ik dan ook juist mijn keuze op gebaseerd.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:29
Als ik je eisen lees zou ik geen geld uitgeven aan DDR3 geheugen, maar het goedkopere DDR2, en leuke randapparatuur ernaast zetten.

Verwijderd

/me is het eens met jopie

DDR3 is te duur en je heb niet tot nauwlijks snelheids winst. Alles bij S775 boven de FSB merk je niet tot nauwlijks, dus waarom zou je zulk geheugen nemen?

Als ik jouw was zou ik kijken naar een goedkopere P45-bordje die ook alles bied. X48 is voor jouw niet zon must, gezien je nog geen crossfire wil gaan gebruiken. Opzich is dat niet eens nodig. Je zou dat geld wat je bespaart kunnen investeren in een HD4870, welke toch weer een stukkie sneller is.

Als je gaat overclocken zou ik ddie Q6600 ook nemen. Anders zou ik toch voor de E8400 gaan. Een hoge clocksnelheid is toch wel een must voor games en apss die nog niet tot nauwlijks dualcore ondersteunen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 15:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort topics zien we liever niet op GoT, zie ook CSL Beleid en PMG FAQ.
We verwachten van een tweaker dat hij op basis van reviews, benchmarks en specificaties zijn of haar eigen systeem kan samenstellen. Een goed begin heb je al gemaakt, lees je wat verder in op de dingen waar je nu nog wat minder vanaf weet en je komt op de voor jou ideale configuratie uit :)
Daarvoor kun je natuurlijk ook nog de BBGs raadplegen, zoals deze in Complete Systemen & Laptops te vinden zijn.

Omdat dit topic geen verdere discussiewaarde heeft, gaat het op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.