Is deze sata stekker veilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik moet mijn nieuwe voeding aansluiten, alles lijkt te gaan lukken maar ik ben niet zeker van de sata stekker voor de dvd-brander.

Mijn oude sata stroomvoorziening had 4 kabels in 1 stekker, geel, zwart, rood, zwart.
Maar mijn nieuwe voeding heeft voor sata ook nog een oranje aan de zijkant zitten.

Foto van de oude:
http://www.computerstunt....oor-op-molex-stekker.html
Slechts 4 draden.

Foto van de nieuwe:
Sata Stroom kabel
Heeft 5 draden en zelfs 1 met een oranje kleur.

Is dit veilig?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Ja, niks aan de hand.

Die oranje is 3,3v. dit is voor de hotswap-functionaliteiten van SATA.

Ze zouden heus geen voedingen maken die harde schijven opzettelijk kapotmaken hoor. :P

[ Voor 95% gewijzigd door mace op 01-10-2008 23:48 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Er komt 3,3V binnen via de oranje draad. Er zijn echter maar weinig SATA HDD's die dit voltage ook daadwerkelijk nodig hebben, dus doorgaans volstaat een Molex-converter prima. Een 4-pins Molex heeft immers alleen 5 en 12V op respectievelijk de rode en gele draad.

Zie Wikipedia - SATA voor meer informatie. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals r00n ook al aangeeft is Wikipedia: Serial ATA hier al meer dan zat informatie te vinden over de stroomtoevoer voor S-ATA apparaten. We verwachten op GoT dat je dit soort informatie zelf opzoekt voordat je er een topic over opent.

Omdat het om zeer algemene informatie gaat die erg eenvoudig te vinden is gaat je topic op slot.

Dit topic is gesloten.