Toon posts:

Sata Stroom kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben hier bezig met een nieuwe sata stekker aan een voeding te maken en ik stuit hier op een probleem. Ik kan nergens de sata naar molex pinout vinden, terwijl me dit wel universele kleuren lijken. Weet iemand van jullie misschien welke voltages bij de kabelkleuren horen?

Ik heb een foto van de kabel gemaakt ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2gvkh3t.jpg

Bij voorbaat dank :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Eerste hit van google: http://www.allpinouts.org...ed_Technology_Attachment)

Is dat niets? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Geel: +12V
Rood: +5V
Oranje: +3.3V
Zwart: massa

Is wel gevalletje google-zoekwerk.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank u allen zeer, pas als ik het van GoT hoor weet ik het echt zeker :P Maar nu rijst de volgende vraag, een molex bevat geen 3.3 volt, dus hoe krijg ik dan een molex naar sata connectie? =)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:40:
Ik dank u allen zeer, pas als ik het van GoT hoor weet ik het echt zeker :P Maar nu rijst de volgende vraag, een molex bevat geen 3.3 volt, dus hoe krijg ik dan een molex naar sata connectie? =)
Als het is om een harde schijf of DVD/CD-rom aan te sluiten is, is de 3,3V niet nodig. Die heeft enkel 12V en 5V nodig. Dat zijn ook de enige twee draden die doorgevoerd worden bij adapters.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

De oranje draad mag je overigens achterwege laten, gebeurt ook bij van die molex-to-sata verloopstukjes. Mocht je die er wel heel graag aan bouwen en heb je nog ergens een AUX-stekker hangen (stekker zoals vroegah op AT-mobo's ook gebruikt werd) dan kan je die ook wel opofferen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

3.3v wordt zo ver ik weet nog niet zo veel gebruikt maar je kan het anders altijd nog aftappen van je moederbords ATX connector.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zo: http://www.azerty.nl/8-24...-power-adapter-kabel.html

Is denk ik verstandiger als je al zoveel vragen hebt. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:42:
[...]

Als het is om een harde schijf of DVD/CD-rom aan te sluiten is, is de 3,3V niet nodig. Die heeft enkel 12V en 5V nodig. Dat zijn ook de enige twee draden die doorgevoerd worden bij adapters.
Oké hartstikke bedankt, dat wilde ik even weten :)

Verwijderd

Niet.
Bij de molex->sata die je in de winkel koopt is +3.3V ook niet aanwezig.
Afbeeldingslocatie: http://www.it-point.it/images/foto_articoli/NSP22204M.jpg

Je kan dat zelf wel alsnog implementeren maar dan zal je dat waarschijnlijk uit de 24pins mobo onnector moeten halen of ergens anders waar er +3.3V is.

Edit> Voor de zoveelste keer...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 11:45 ]

Pagina: 1