Zucht...
Zucht...
Verwijderd
Jazeker. En dit alles zijn antwoorden op vragen die je makkelijk uit onze Stickies of Google kunt halen. Je hebt duidelijk echt niet gezocht en dat wordt hier wel van je gevraagd geëistSgtElPotato schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:20:
Wordt dit ook onboard ondersteuntd op sommige moederborden?
Oke mijn excuus.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:21:
[...]
Jazeker. En dit alles zijn antwoorden op vragen die je makkelijk uit onze Stickies of Google kunt halen. Je hebt duidelijk echt niet gezocht en dat wordt hier wel van je gevraagd geëist
Zucht...
RAID bestaat sinds 1987: RAID FAQ.
SATA bestaat sinds 2000: Serial ATA FAQ.
Trek je conclusies
Verwijderd
http://tweakers.net/pricewatch/cat/270
(zoals hierboven ook al genoemd)
Op moederborden begint het ongewoon te worden.
Sowieso ATA-poorten dus ook RAID-functionaliteit wordt daarmee zeldzamer.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 19:33 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:16:
Ja het kan. Heb je überhaupt wel eens gegoogled of zo?
Ja dat kan. Zoek eens op een Promise Raid IDE controller. Kosten geen drol
Zucht...
Verwijderd
Zoals je met google kunt vinden waarschijnlijk niet. Je hebt 1 UDMA poort.SgtElPotato schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:47:
Ik heb een Asus P5Q moederbord, weet iemand of ik daar kan instellen dat ik 2x 80gb IDE schijven als Raid 0 kan doen?
En RAID-0 met 2 devices op 1 kanaal is sowieso niet slim.
Het is echt de bedoeling dat je zelf inzet toont. Dat doe je nu stelselmatig niet.
Oke, ik kan wel gaan zoeken, maar zelf heb ik er echt 0,0 verstand van, dus als ik ga zoeken kom ik van alles tegen, maar weet ik niet waar ik moet zoeken voor IDE-RAID.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:51:
[...]
Zoals je met google kunt vinden waarschijnlijk niet. Je hebt 1 UDMA poort.
En RAID-0 met 2 devices op 1 kanaal is sowieso niet slim.
Het is echt de bedoeling dat je zelf inzet toont. Dat doe je nu stelselmatig niet.
Maar kan het dus wel? Want je zegt dat het niet slim is, dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Zucht...
http://www.asus.com/produ...64&l1=3&l2=11&l3=709&l4=0
Staat er niet specifiek bij dus met een aan werkelijkheid grenzende waarschijnlijkheid, nee.
ARME AOW’er
Verwijderd
Als je persé je 2 oude schijven in RAID-0 wilt zetten, koop dan een RAID-controller voor 2 tientjes.
Het is ook niet erg dat je er 0.0 verstand van hebt. Maar lees je dan in in de materie. Want je stelt echt vragen van een niveau dat niet door de beugel kan hier. Vragen stellen mag, beantwoorden doen we graag, maar dan wel nadat je zelf bv. de RAID-FAQ hebt doorgenomen, en de handleiding van je moederbord. En die kun je gewoon binnen 2 tellen googlen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 19:59 ]
Verwijderd
laat dat maar achterwege
Dus. Wellicht is het ook handig de Raid-faq door te nemen.
[ Voor 63% gewijzigd door TERW_DAN op 01-10-2008 20:39 ]
En hiermee is het meeste eigenlijk al gezegd.BalusC schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:28:
Uit de OM FAQ / Beleid:
RAID bestaat sinds 1987: RAID FAQ.
SATA bestaat sinds 2000: Serial ATA FAQ.
Trek je conclusies
We verwachten op GoT wat meer inzet om je eigen probleem op te lossen. Jouw topicstart is wel heel erg summier en mede daarom ga ik het topic ook sluiten.
Mocht je na het doorlezen van de FAQs er nog niet uitkomen, dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen
Dit topic is gesloten.
![]()