Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwsbrief versturen naar lijst met emailadressen

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 10:24
Ik heb een probleem. Een kennis van mij is zelfstandig ondernemer en heeft een klantenbestand van ca. 3000 man. Daarbij ook 3000 emailadressen. Die staan nu in een Excel lijst.

Om een mail te sturen naar al die mensen is lastiger. Je kan alle regels uit Excel kopieren en in het BCC veld plakken, maar dan moet je wel een mailserver hebben die dat slikt. Vanaf zijn kantoor aan huis (Telfort verbinding) mag hij er maar 50 (!) tegelijk sturen. Op het kantoor waar een SDSL verbinding is van InfoPact maar 100 tegelijk. (Beiden via de smtp servers van de providers)

Wat is nu de beste manier om dit probleem aan te pakken. We willen dus eigenlijk een reguliere emaileditor (Outlook/Outlook Express) gebruiken om de mail op te stellen.

Ik heb ook wat gelezen over mailinglists. Als ik het goed begrijp, upload je dan je bestand met adressen naar je (hosting/mailinglist)provider, en stuur je een mail/nieuwsbrief naar 1 adres die het dan op de server/bij de provider gaat forwarden naar al die adressen. Klopt dat? Of kan dat?

Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, en heb veel interesse in jullie ideeen hierover!

Alvast bedankt.

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 10:24
Niemand?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn genoeg topics over te vinden, en je zou ook eens kunnen zoeken op Google naar "mass mailer".

b.v.:
[ALG] Beste manier om een nieuwsbrief te versturen *
[OUTLOOK] Versturen van een nieuwsbrief
[Outlook 2007]nieuwsbrief versturen (500+)
Veel emails tegelijk versturen

[ Voor 35% gewijzigd door Noork op 02-10-2008 09:32 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Over het algemeen wordt een topic kick binnen 24 uur niet bepaald gewaardeerd.
Je zou kunnen rondkijken naar specifieke software, al dan niet gratis. Daaraan lever je 1 e-mail met inhoud, en een geexporteerde lijst met adressen vanuit excel. Je drukt op 'Send' en hij regelt het voor je. Bestaat vast wel. Even zoeken met google zou je uit de brand kunnen helpen.
Edit: Wat hierboven staat dus.

Wat betreft mailing lists; is meestal functionaliteit die bij het domein zit waar je website op draait.
Vraag je hoster of er mailing list functionaliteit is.
En dan werkt het als volgt:
-Je maakt een mailing list aan, dat ding krijgt een e-mail adres, b.v. mailing@bedrijfsnaam.nl
-Je moet bij die mailing list instellen dat hij alleen maar e-mail accepteerd van bepaalde personen, omdat anders de hele wereld (lees: concurrenten) je mailing list kan misbruiken en geloof me; dat wil je niet.
-Maak alle 3000 adressen lid van die list. Kan vaak ook door een geexporteerd bestand toe te voegen.
-Stel in Outlook een e-mail op en je stuurt deze naar mailing@bedrijfsnaam.nl
-Enkele momenten later hebben 3000 ontvangers je e-mail.

Een paar tips:
-Doe eerst een paar testjes op kleine schaal.
-Kijk goed hoe de afzender eruitziet (die moet NIET mailing@bedrijfsnaam.nl zijn, maar b.v. info@bedrijfsnaam.nl)
-Controleer of niemand anders (ook de leden niet) een e-mail kan sturen naar mailing@bedrijfsnaam.nl

Mocht die mailing list functionaliteit er niet zijn, dan heb je misschien een systeem beheerder die een dergelijk systeem kan opzetten middels Major Domo ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 02-10-2008 09:37 ]

Alles kan stuk.