C#:
1
| isInt("1234fuuuuu!"); |
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Haan schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:05:
Ik heb weer eens een echt pareltje gevonden
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 //Haal de eerste 4 nummers uit het textveld int i = ConvertString(PostalCode.Substring(0, 4)); private bool isInt(string strNr) { if (strNr == "0" || strNr == "1" || strNr == "2" || strNr == "3" || strNr == "4" || strNr == "5" || strNr == "6" || strNr == "7" || strNr == "8" || strNr == "9") { return true; } return false; } private int ConvertString(string strNumber) { if (isInt(strNumber.Substring(0, 1)) && isInt(strNumber.Substring(1, 1)) && isInt(strNumber.Substring(2, 1)) && isInt(strNumber.Substring(3, 1))) { return Convert.ToInt32(strNumber); } return 0; }
1
| ConvertString("1234OepsException"); |
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit is wat mij betreft een prima redenen om iemand te ontslaan of op cursus-uit-eigen-zak te sturen. Persoon had werkelijk geen idee waar ie mee bezig was en schijnbaar niet te ballen om collega's te vragen die er WEL verstand van hadden. Dit is ongeveer het zelfde als een buschauffeur die altijd in de 1e versnelling rijdt omdat ie niet beter weet ("maar het werkt toch")Haan schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:05:
Ik heb weer eens een echt pareltje gevonden
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 //Haal de eerste 4 nummers uit het textveld int i = ConvertString(PostalCode.Substring(0, 4)); private bool isInt(string strNr) { if (strNr == "0" || strNr == "1" || strNr == "2" || strNr == "3" || strNr == "4" || strNr == "5" || strNr == "6" || strNr == "7" || strNr == "8" || strNr == "9") { return true; } return false; } private int ConvertString(string strNumber) { if (isInt(strNumber.Substring(0, 1)) && isInt(strNumber.Substring(1, 1)) && isInt(strNumber.Substring(2, 1)) && isInt(strNumber.Substring(3, 1))) { return Convert.ToInt32(strNumber); } return 0; }
[ Voor 14% gewijzigd door Wijnbo op 15-08-2012 14:11 ]
Volgens mij hebben jullie allemaal niet door dat het hier om private functies gaat die helemaal nooit op deze manier aangeroepen kunnen worden. De code is lelijk en omslachtig maar werkt tenminste wel zoals het moet.
En ondanks dat verdient deze programmeur een nekschot.Soultaker schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:21:
[..]
Volgens mij hebben jullie allemaal niet door dat het hier om private functies gaat die helemaal nooit op deze manier aangeroepen kunnen worden. De code is lelijk en omslachtig maar werkt tenminste wel zoals het moet.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Uitgaande van strings ter lengte 4 is de vraag of het wenselijk is dat zowel "0000" als "fail" worden geconverteerd naar 0. Nu zijn dit beide geen geldige Nederlandse postcodes en 0 zou de waarde kunnen zijn die ongeldige postcodes representeert, maar dan zit je met het probleem dat een ongeldige postcode als "0123" door de bovenstaande code niet naar 0 omgezet wordt.Soultaker schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:21:
[...] De code is lelijk en omslachtig maar werkt tenminste wel zoals het moet.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ook voor private functies geldt dat je ze een fatsoenlijke naam moet geven. Een functie die IsInt heet en false teruggeeft voor "42" heeft niet helemaal de juiste naam, dat zou eerder IsDigit o.i.d. moeten zijn.Soultaker schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:21:
[...]
[...]
[...]
Dat kan ik je wel vertellen, obv die cijfers wordt een postcodegebied opgezocht, waarbij de records een start- en eindrange hebben (dus bijv. 1000 - 1100)..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:50:
De hele WTF is dat de cijfers van de postcode geconverteerd worden naar int. Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ja en? Daarvoor hoeven het toch helemaal geen integers te worden?Haan schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:13:
[...]
Dat kan ik je wel vertellen, obv die cijfers wordt een postcodegebied opgezocht, waarbij de records een start- en eindrange hebben (dus bijv. 1000 - 1100).
Verder komt deze code uit een Windows workflow, dat dus bij een adres het bijhorende postcodegebied opzoekt.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Amras schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:55:
[...]
Ook voor private functies geldt dat je ze een fatsoenlijke naam moet geven. Een functie die IsInt heet en false teruggeeft voor "42" heeft niet helemaal de juiste naam, dat zou eerder IsDigit o.i.d. moeten zijn.
1
2
| isInt("42"); //false, "42" is een string isInt(42); //true, 42 is, inderdaad, een integer |
Uit een lijst alle integers tussen 1000 en 1100 zoeken is wat efficienter dan op basis van stringcompares. Niks mis met voor dat doeleinde postcodes naar een int om te zetten.Janoz schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:19:
Ja en? Daarvoor hoeven het toch helemaal geen integers te worden?
Als je die postcode gebruikt als index in een array van long/lat of RD-coordinaten is het wel handig deze naar int om te zetten. Zie daar het probleem ook niet zo, je weet in NL zeker dat het 4 cijfers zijn en dat ze in de range 1000-9999 vallen.Matis schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:21:
Misschien willen ze pythagoras toepassen om de postcodes om zo de onderliggende afstand tussen de gemeentes te bepalen
[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 10:28 ]
https://niels.nu
CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:26:
De beste manier om dit te doen (imho) is postcode met een regex valideren (totaal) en dan nummerieke gedeelte met een group capture er uit halen om het te matchen tegen een range. Zoek je niet naar een specifiek formaat, dan is int.TryParse idd de beste oplossing.
Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems.
Waarom een regex? trim (links rechts en intern), strlen == 6, substr(0,4) en dan tryparseCMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:26:
De beste manier om dit te doen (imho) is postcode met een regex valideren (totaal) en dan nummerieke gedeelte met een group capture er uit halen om het te matchen tegen een range. Zoek je niet naar een specifiek formaat, dan is int.TryParse idd de beste oplossing.
Edit; Ninja'dSome people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems.
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 16-08-2012 10:30 ]
Bij dom geïmplementeerde string compares wel ja. Maar een postcode bestaat uit 4 chars, dus 32 bits, en die kun je dus prima in 1 keer comparen net zo snel als je een int kan comparen.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:26:
[...]
Uit een lijst alle integers tussen 1000 en 1100 zoeken is wat efficienter dan op basis van stringcompares.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als je ergens een functie van maakt, moet je hem zodanig maken dat hij in een andere context ook werkt (IMHO). Waarom zou je er anders een functie van maken?Soultaker schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:21:
[...]
[...]
[...]
Bijvoorbeeld door ze naar int te converteren.oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:30:
[...]
Bij dom geïmplementeerde string compares wel ja. Maar een postcode bestaat uit 4 chars, dus 32 bits, en die kun je dus prima in 1 keer comparen net zo snel als je een int kan comparen.
[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 16-08-2012 10:32 ]
Ik ben het totaal niet eens met deze stelling.MBV schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:31:
[...]
Als je ergens een functie van maakt, moet je hem zodanig maken dat hij in een andere context ook werkt (IMHO)
Bijvoorbeeld omdat je 'm meerdere keren aanroept binnen dezelfde context. Maar ik begrijp dus dat jij dan liever ziet dat de implementatie van isInt() 4x herhaald wordt in ConvertString()Waarom zou je er anders een functie van maken?
Right. Aftrekken, vermenigvuldigen, optellen (x 4)
En gewoon de charcodes in een int shiften kan natuurlijk niet.En dit is C#, dus pointer-trucjes om de 4 characters als integer te interpreteren gaan niet werken.
[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 10:36 ]
Is dat niet stiekem eigenlijk gewoon hetzelfde als die 4 cijfers gewoon naar een int te converteren?.oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:32:
En gewoon de charcodes in een int shiften kan natuurlijk niet.
Niks tryparse. Zeker weten dat je postcode goed geformat is en dan als string in je DB opslaan. Als je er dan ergens een int van moet maken is dat prima, maar dan weet je wel zeker dat je alle data hebt en dat deze ook correct is.xPhantom schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:34:
Int32.TryParse(PostalCode.Substring(0,4));
Zou in principe toch ook wel gewoon moeten werken lijkt me? Dan kun je aan de hand van de boolean altijd nog bepalen om verder te gaan of niet.
[ Voor 40% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 10:45 ]
Er zijn altijd mensen die een spatie tussen cijfers en letters gedeelte van een postcode typen. Om hier flexibel mee om te gaan zijn regexes perfect.Matis schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:30:
Waarom een regex? trim (links rechts en intern), strlen == 6, substr(0,4) en dan tryparse
Als je regexes moet googlen dan heb je gelijk, als je ze zelf kunt schrijven zijn ze uitermate powerfull... en iets zegt me dat jij ze moet googlen, anders had je die comment nooit gemaakt.Matis schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:30:
Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems.
[ Voor 19% gewijzigd door Orwell op 16-08-2012 10:45 ]
Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:43:
[...]
Is dat niet stiekem eigenlijk gewoon hetzelfde als die 4 cijfers gewoon naar een int te converteren?
En ik ben wel benieuwd naar je string compare van 4 characters die net zo efficient is als een int compare eigenlijk.
1
2
3
4
| int strcmp4(char a[4], char b[4]) { return *(int*)a - *(int*)b; } |
En nu in Java of .net?.oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:45:
C++:
1 2 3 4 int strcmp4(char a[4], char b[4]) { return *(int*)a - *(int*)b; }
Ik had het expliciet over array lookups. Een postcode omgezet naar een int kan je gewoon als array index gebruiken. Dat kan niet met zo'n dword. Postcode 3500 is int value 1398100048.Orwell schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:45:
Nouja, je CPU vindt het geen probleem om gehele DWORD's in één keer te comparen hoor.
Ja, wat oisyn dus vertelt hieronder.
[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 10:49 ]
C# bij voorkeur, net als in het initiële slechte programmeervoorbeeld.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:45:
En nu in Java of .net?
Als Java of .Net programmeur gaat het daar wel om, en het voorbeeld was vrij overduidelijk C#. Dat je in C++ creatief kunt goochelen met pointers is leuk maar daar heb je in managed omgevingen niet zo veel aan..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:46:
Daar ging het niet om.
Tuurlijk. In Java zou je dit ook via JNI in een aparte DLL aan kunnen roepen. Maar als je dat echt zou doen zou je wat mij betreft strafrechtelijk geexecuteerd moeten worden
Het is gewoon onnodig en inefficient om een regex te gebruiken als je al weet dat je alleen de eerste 4 characters naar een int om moet zetten en al zeker weet dat het 4 cijfers zijn. Regexes zijn prima voor validatie maar dan wel bij de user invoer en niet willekeurig verspreid in de code voor zaken die veel simpeler op te lossen zijn.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:44:
Als je regexes moet googlen dan heb je gelijk, als je ze zelf kunt schrijven zijn ze uitermate powerfull... en iets zegt me dat jij ze moet googlen, anders had je die comment nooit gemaakt.
[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 10:53 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| #include <stdio.h> const char* test = "1234fuu"; bool IsInt(const char* in) { int result = 0; return (sscanf(test,"[^\n]",&result) == 1); } int main() { int result = 0; if(IsInt(test)) { printf("int!\n"); } else { printf("geen int!\n"); } return 0; } |
Hmm, zal ik hem eens herformuleren? Als je ergens een functie van maakt, en je kan hem met minimale inspanning generiek bruikbaar maken, zal ik dat altijd doen, en anders komt er een grote waarschuwende comment boven met de pre-condities..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:32:
[...]
Ik ben het totaal niet eens met deze stelling.
Nou, nee, ik zou liever zien dat ze de in de taal ingebouwde conversie gebruiken (Int.Parse), dan heb je die hele functie niet nodig.[...]
Bijvoorbeeld omdat je 'm meerdere keren aanroept binnen dezelfde context. Maar ik begrijp dus dat jij dan liever ziet dat de implementatie van isInt() 4x herhaald wordt in ConvertString()
Dan heb je ze alsnog geconverteerd naar int, maar dan met je eigen hack. Lekker handig, gebruik dan Int.Parse. Ik mag hopen dat ze daar ook wel hebben nagedacht over een snelle implementatie.En gewoon de charcodes in een int shiften kan natuurlijk niet.
Ik kan best goed regexes schrijven, maar het nadeel is dat het write-only code is.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:44:
[...]
Als je regexes moet googlen dan heb je gelijk, als je ze zelf kunt schrijven zijn ze uitermate powerfull... en iets zegt me dat jij ze moet googlen, anders had je die comment nooit gemaakt.
Daar gaat het wel om: in een interpreted taal kan je dat soort trucjes niet uithalen..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:46:
Daar ging het niet om.
Java EN C# hebben daar standaard functies voor. In C# is dat Int.TryParse(String, out value), of Int.Parse die een exception gooit als het niet geparsed kan worden.Orwell schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:51:
Over dat initiële voorbeeld dan nog een keertje. Bestaat er niet zoiets als printf/sscanf in C#? Delphi heeft de scanversies ook al niet (da's flink kut). Je zou het dan zo kunnen fixen:
[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 16-08-2012 10:53 ]
Het hele converteren naar int was een hack, weetjenog? Dat deed je omdat je de compares sneller wilde maken. Als dát je drijfveer is, dan kun je de conversie zelf ook sneller maken.MBV schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:51:
Dan heb je ze alsnog geconverteerd naar int, maar dan met je eigen hack. Lekker handig, gebruik dan Int.Parse. Ik mag hopen dat ze daar ook wel hebben nagedacht over een snelle implementatie.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| int Hash(string zip) { [StructLayout(LayoutKind.Explicit)] struct data { [FieldOffset(0)] public byte b0; [FieldOffset(1)] public byte b1; [FieldOffset(2)] public byte b2; [FieldOffset(3)] public byte b3; [FieldOffset(0)] public short i; } data d = new data { (byte)zip[0], (byte)zip[1], (byte)zip[2], (byte)zip[3] }; return d.i; } |
Ik hoop dat je beseft dat het geen drol met "interpretedness" te maken heeft.MBV schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:51:
Daar gaat het wel om: in een interpreted taal kan je dat soort trucjes niet uithalen.
[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 10:54 ]
Nu zit je te naggen op futiliteiten. Je snapt ook best wat 'ie bedoelt, ondanks dat hij het verkeerd formuleerde..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:52:
Ik hoop dat je beseft dat het geen drol met "interpretedness" te maken heeft.
Nee, het was een constatering. In de meeste interpreted languages is het niet mogelijk, in veel 'native' talen wel..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:52:
[...]
Ik hoop dat je beseft dat het geen drol met "interpretedness" te maken heeft.
Tuurlijk. Het eerste voorbeeld was ook gewoon bagger. Niet in de laatste plaats omdat input validatie en 'dingen-met-je-data-doen' gewoon compleet losstaan van elkaar. Je systeem zou zo in elkaar moeten zitten dat je zeker weet dat alles wat in je DB zit valid postcodes zijn.Orwell schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:51:
Over dat initiële voorbeeld dan nog een keertje. Bestaat er niet zoiets als printf/sscanf in C#?
C# en Java zijn net zo "interpreted" als C++. En C# heeft gewoon support voor pointers.MBV schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:55:
[...]
Nee, het was een constatering. In de meeste interpreted languages is het niet mogelijk, in veel 'native' talen wel.
Eigenlijk werkt de code alleen op een big-endian architectuur als een PowerPC, maar dat zag gelukkig niemandEn of het er iets mee te maken heeft: denk het wel. Als je ervan uit gaat dat char\[4] hetzelfde is als int32, dan kan je de code al niet meer uitvoeren op een powerPC.
Het feit dat ik die reactie plaats wil niet zeggen dat ik tegen de rest van zijn post inga. Daarvoor zul je naar mijn edit moeten kijken.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:54:
[...]
Nu zit je te naggen op futiliteiten. Je snapt ook best wat 'ie bedoelt, ondanks dat hij het verkeerd formuleerde.
[ Voor 120% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 11:01 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Orwell op 16-08-2012 11:01 ]
Die edit stond er nog niet toen ik reageerde.oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:56:
Het feit dat ik die reactie plaats wil niet zeggen dat ik tegen de rest van zijn post inga. Daarvoor zul je naar mijn edit moeten kijken.
Maakt niet uit AFAIK, als je 'a' naar byte converteert krijg je daarin netjes de ASCII waarde. Het is wel ronduit ranzig programmeren maargoed. Het is bovendien niet efficienter aangezien je voor elke compare 4 casts aan het doen bent en bovendien een nieuw object aanmaakt.Mormeldier schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:57:
Volgens mij zijn chars in .NET toch 2 bytes per stuk?
[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 11:09 ]
[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 11:10 ]
Dat nieuwerwetse geneuzel is ook niet te behappen voor ouwe C++-rotten he.oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:08:
Als je in zo'n kuttaal* werkt dan moet je het natuurlijk ook niet voor elke compare gaan doen. En nieuwe objecten aanmaken was tegenwoordig toch niet meer zo'n probleem? In C# maak je die dingen bovendien gewoon op de stack.
1
2
3
4
5
| public const string GebeurteniscodeA001 = "A001"; // Wel met de handige comment: Aanzetten van de computer // Ik zie dan toch liever public const string Aanzetten = "A001"; |
Volgens mij gaat die inderdaad goed zolang je binnen de ASCII character set blijft. Maar volgens de C# language specification krijg je met andere karakters een System.OverflowException. Met unchecked code neemt is de hogere bits gewoon niet mee en is je resultaat dus ook niet echt voorspelbaar.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:03:
[...]
Maakt niet uit AFAIK, als je 'a' naar byte converteert krijg je daarin netjes de ASCII waarde. Het is wel ronduit ranzig programmeren maargoed. Het is bovendien niet efficienter aangezien je voor elke compare 4 casts aan het doen bent en bovendien een nieuw object aanmaakt.
Dat is volgens mij een bekende antipattern. Heb ooit ook ruzie lopen maken met een collega dat 'magic numbers' als 1234 in de code niet de bedoeling waren, dus hij maakte er dan overal public const int Nummer1234 = 1234 vanDavio schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:17:
Slecht programmeervoorbeeld:
Een collega heeft een 'handige' klasse gemaakt met allemaal constanten (zou eventueel een enum kunnen zijn, maar het zijn er nogal wat), omdat er gebeurteniscodes zijn voor specifieke gebeurtenissen.
De gebeurtenis "aanzetten" heeft bijvoorbeeld code "A001" (door externen opgelegd).
Dan krijg je informatieve dingen als:
C#:
1 2 3 4 5 public const string GebeurteniscodeA001 = "A001"; // Wel met de handige comment: Aanzetten van de computer // Ik zie dan toch liever public const string Aanzetten = "A001";
Allemaal leuk en aardig, maar het ging om de cijfers van een postcode. Die vallen, ook in UTF-16, allemaal binnen 1 byte.Mormeldier schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:17:
[...]
Volgens mij gaat die inderdaad goed zolang je binnen de ASCII character set blijft. Maar volgens de C# language specification krijg je met andere karakters een System.OverflowException. Met unchecked code neemt is de hogere bits gewoon niet mee en is je resultaat dus ook niet echt voorspelbaar.
Bron: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=199552 6.2.1 Explicit numeric conversions
Que? C# -> MSIL = Interpreted Language, Java -> java bytecode = interpreted language. In zowel Java als C# is alles een pointer op int, char, byte, double en nog een paar van dat soort types na. Maar dat wil niet zeggen dat ze support hebben voor pointer operaties: je kan niet de 4 chars die in een char-array staan achter elkaar plakken zonder ze met de array-operator eruit te halen, zoals in C/C++ met reinterpret-cast (C-style cast == reinterpret cast in dit geval)..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:56:
[...]
C# en Java zijn net zo "interpreted" als C++. En C# heeft gewoon support voor pointers.
Voor string-comparison werkt het stiekem op allebei de architecturen, maar dat zag jij gelukkig niet[...]
Eigenlijk werkt de code alleen op een big-endian architectuur als een PowerPC, maar dat zag gelukkig niemand
Ah, ninja-edit. Converteren van het getal-gedeelte van een postcode naar een int is een hack?[...]
Het feit dat ik die reactie plaats wil niet zeggen dat ik tegen de rest van zijn post inga. Daarvoor zul je naar mijn edit moeten kijken.
Die maak je net zo goed aan voor C#. En inderdaad: short-lived objects zijn niet zo'n drama meer, sterker nog: het wordt aangeraden om met read-only objecten te werken, zoals String..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:09:
Nee Java. Ik dacht aan het "nieuw object aanmaken".
1
2
3
| #define WHATEVER_NONE 1 #define WHATEVER_SOMETHING 2 #define WHATEVER_UNINITIALIZED -1 |
1
2
3
4
5
6
| enum {NONE, SOMETHING, UNINITIALIZED} whatever; void call_from_statemachine(int n) { whatever value = (whatever)n; } |
[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 16-08-2012 11:28 ]
Ach, ik snap het nog wel bij magic strings, als ik 20 DllImports moet doen, zet ik gewoon bovenin de klasse de naam van de DLL, bijvoorbeeld:Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:23:
[...]
Dat is volgens mij een bekende antipattern. Heb ooit ook ruzie lopen maken met een collega dat 'magic numbers' als 1234 in de code niet de bedoeling waren, dus hij maakte er dan overal public const int Nummer1234 = 1234 van
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| internal static class NativeMethods { private const string kernel32Dll = "kernel32.dll"; [DllImport(kernel32Dll, SetLastError = true)] internal static extern bool SetSystemTime(ref systemTime); [DllImport(kernel32Dll, SetLastError = true)] internal static extern bool SetLocalTime(ref systemTime); } |
C++ -> LLVM -> interpreted languageMBV schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:27:
Que? C# -> MSIL = Interpreted Language, Java -> java bytecode = interpreted language.
In C# kan dat gewoon. C# ondersteunt gewoon native pointers. Je assembly is dan weliswaar niet meer pure.Maar dat wil niet zeggen dat ze support hebben voor pointer operaties: je kan niet de 4 chars die in een char-array staan achter elkaar plakken zonder ze met de array-operator eruit te halen, zoals in C/C++ met reinterpret-cast (C-style cast == reinterpret cast in dit geval).
Beweer je nou dat ik niet doorhad dat een string compare altijd goed gaat?Voor string-comparison werkt het stiekem op allebei de architecturen, maar dat zag jij gelukkig niet
Ja, het feit dat je die conversie doet is een hack. Net zoals het converteren van telefoonnummer of bankrekeningnummers naar int. Die dingen zijn geen getallen, het zijn tekenreeksen bestaande uit cijfers.Ah, ninja-edit. Converteren van het getal-gedeelte van een postcode naar een int is een hack?
Een struct in C# is niet duurder dan een primitive en totaal iets anders dan het aanmaken van een class instance.Die maak je net zo goed aan voor C#
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 11:44 ]
Ey!! Macarena \o/
quote: WPIn Lelystad heeft een hele wijk een naam en zijn de straten genummerd. Is het adres Gondel 26-95, ook geschreven als Gondel 2695), dan is dat: wijk Gondel, straat 26 (ook te interpreteren als: straat Gondel 26), huis 95. Het eigenlijke huisnummer is 95, en niet zoals mogelijk gedacht zou kunnen worden 26-95 of 2695.
Voor een paar K heb je zo'n database. Voor bedrijven loont het niet zulke zaken zelf te bouwen. Komt bij dat die 'open source' CSVs nogal outdated zijn.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:53:
Er zijn gewoon open source CSV bestanden die zelf compiled zijn door gebruikers die erg goed zijn. Heb die zelf omgezet naar een .NET relationeel data model voor dit soort doeleinden
Kijk eens naar RSGB.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Heb mijn tool dan ook te koop gezet voor 399 euro voor bedrijven die het zelf niet willen ontwikkelen/tijd besparen. Toch goedkoper dan de 2500+ die tnt zich rekend, maar goed, gaat beetje off-topic zo.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:50:
[...]
Voor een paar K heb je zo'n database. Voor bedrijven loont het niet zulke zaken zelf te bouwen. Komt bij dat die 'open source' CSVs nogal outdated zijn.
Ik zie alleen een database die een beetje ITer in no time in elkaar kan zetten. De data is wat geld kost, jij biedt geen data aan maar opensource data die niet up to date is en is gebaseerd op wat 'vrijwilligers' ofzo invoeren.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:03:
Heb mijn tool dan ook te koop gezet voor 399 euro voor bedrijven die het zelf niet willen ontwikkelen/tijd besparen. Toch goedkoper dan de 2500+ die tnt zich rekend, maar goed, gaat beetje off-topic zo.
486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22
Klopt niet helemaal; er is een open source set van CSV's die regelmatig bijgewerkt wordt. Wat ik gedaan heb is deze platte data omgezet naar een datamodel waardoor je die data zo optimala mogelijk kan gebruiken. Zo iets maken kost tijd (en dus geld).Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:06:
[...]
Ik zie alleen een database die een beetje ITer in no time in elkaar kan zetten. De data is wat geld kost, jij biedt geen data aan maar opensource data die niet up to date is en is gebaseerd op wat 'vrijwilligers' ofzo invoeren.
Komt bij dat veel klanten afstanden over de weg willen in plaats van hemelsbreed, dat maakt ook nogal uit.
Als je Manier 2 netjes weghaalt hoeft je niet meteen dekking te zoekenPiepPiep schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:10:
Ik zit nog te twijfelen hoe ik die postcode zou checken op 4 nummertjes.
Manier 1 is dat ik een tabel in een database zou maken met alle mogelijke nummers en dan een select zou doen en checken of ik iets terug krijg.
Manier 2 is vergelijkbaar, maar dan maak ik in het geheugen een block van 4GB aan en vul ik die bytes met 0 of 1 of het wel of niet een geldige code is, vervolgens gebruik ik die 4 bytes als 1 long pointer binnen dat blok.
*zoekt dekking*
486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22
Twee..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:26:
[...]
Allemaal leuk en aardig, maar het ging om de cijfers van een postcode. Die vallen, ook in UTF-16, allemaal binnen 1 byte.
Edit: ok, witty reply was unwitty.The first plane (code points U+0000 to U+FFFF) contains the most frequently used characters and is called the Basic Multilingual Plane or BMP. Both UTF-16 and UCS-2 encode code points in this range as single 16-bit code units that are numerically equal to the corresponding code points.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 16-08-2012 13:54 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Maar wat wil je precies doen? Valideren dat het een geldige postcode is? Dat het een geldig postcode formaat is? Wat wil je doen met de postcode?PiepPiep schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:19:
Ik liep wat achter met lezen wat er in dit topic geleest was.
Paar pagina's terug ging het over een postcode controle.
Dat is het probleem dus. Die open source sets zijn gewoon niet 100% actueel. En voor een professionele website wil je niet dat iemand een bestaande postcode invoert die jij dan niet kent. Die 'dure' tabellen zijn (AFAIK) op kadasterdata gebaseerd en up to date.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:10:
Klopt niet helemaal; er is een open source set van CSV's die regelmatig bijgewerkt wordt.
Nee hoor:Als je een DB wilt hebben die ook afstanden over wegen kan berekenen, ben je veel en veel meer geld kwijt dan die 2500 van TNT.
Hij snapt ook wel dat 16-bits twee bytes zijn. Hij bedoelt alleen dat [a-zA-Z0-9] overeind blijft als je het naar char (1 byte) cast
Ik neem aan dat je een geintje maakte met die 2e optie?PiepPiep schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:19:
Ik liep wat achter met lezen wat er in dit topic geleest was.
Paar pagina's terug ging het over een postcode controle.
Dan moet 'ie dat zeggen, want zeggen dat een Westers getal in UTF-16 één byte groot is klopt gewoon niet.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:23:
[...]
Hij snapt ook wel dat 16-bits twee bytes zijn. Hij bedoelt alleen dat [a-zA-Z0-9] overeind blijft als je het naar char (1 byte) cast
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 16-08-2012 13:38 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dat zegt 'ie ook gewoon helemaal niet. Als je gewoon het topic had gelezen had je dat wel uit de context meegekregen.CodeCaster schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:27:
Dan moet 'ie dat zeggen, want zeggen dat een Westers getal in UTF-16 één byte groot is klopt gewoon niet.
Ik begrijp je punt heel goed en ik heb ook nooit beweerd dat dit de beste oplossing is, maar zoals je zelf ook zult weten, zijn er genoeg bedrijven waar alles zo goedkoop mogenlijk moet en dat ze dan een aantal nieuwbouw wijken niet direct kunnen ondersteunen boeit dan niet zoveel (laag percentage).Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:22:
[...]
Dat is het probleem dus. Die open source sets zijn gewoon niet 100% actueel. En voor een professionele website wil je niet dat iemand een bestaande postcode invoert die jij dan niet kent. Die 'dure' tabellen zijn (AFAIK) op kadasterdata gebaseerd en up to date.
[...]
Nee hoor:
http://www.postcode.nl/index/156/1/0/drive-time-matrix.html
En 1000E is redelijk peanuts voor een webapplicatie waar sowieso flink wat geld in de ontwikkeling gaat zitten. (Die 1000E is minder dan een dag van mijn consultancytarief). En voor kleine websites gaan ze denk ik geen 399E neerleggen voor een simpele database die iedere developer kan bouwen.
Maargoed. Ieder z'n ding en ik hoop van harte voor je dat je er wat aan verdient
Dit is natuurlijk nog steeds een grove benadering met redelijke afwijking...De Drive Time Matrix (DTM) is een tabel met de reistijden en -afstanden tussen de 4 Positie Postcodegebieden (4PP).
Dat kan ook met die OS data; per C6PP (dus nauwkeuriger dan de C4PP) heb je een lat/long die je kunt vergelijke met elkaar.Davio schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:30:
Ach, als je wilt weten welke IKEA het dichtste in de buurt is, zal het wel handig zijn.
Wel grappig; als ik kijk naarGrijze Vos schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:56:
Kijk eens naar RSGB.
[ Voor 41% gewijzigd door CMG op 16-08-2012 13:33 ]
Ah, en de afstand hemelsbreed op 6 posities is volgens jou nauwkeuriger dan de drive distance op 4? Niet dus.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:31:
Dat kan ook met die OS data; per C6PP (dus nauwkeuriger dan de C4PP) heb je een lat/long die je kunt vergelijke met elkaar.
Als we zouden mierenneuken zou ik kunnen zeggen dat hij het had over afstand (welke het dichtste bij is), daarbij is voor ons natuurlijk reistijd relevant, etc. Ik denk iig dat we het er genoeg over gehad hebben, het is duidelijk dat TNT's DB meer up2date is en extra features bied tegen betaling die handig zijn.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:34:
[...]
Ah, en de afstand hemelsbreed op 6 posities is volgens jou nauwkeuriger dan de drive distance op 4? Niet dus.
Het ging over jouw reactie op die drive time matrix waarvan jij aangaf dat 4 posities onnauwkeurig was. En dat is, in vergelijking met jouw optie om op 6 posities hemelsbreed te rekenen, gewoon niet zo.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:40:
[...]
Als we zouden mierenneuken zou ik kunnen zeggen dat hij het had over afstand (welke het dichtste bij is), daarbij is voor ons natuurlijk reistijd relevant, etc. Ik denk iig dat we het er genoeg over gehad hebben, het is duidelijk dat TNT's DB meer up2date is en extra features bied tegen betaling die handig zijn.
Natuurlijk. Maar voor een bedrijf als ikea zal die paar k peanuts zijn, en is het belangrijker dat ze alle postcodes hebben. Maar voor dat soort sites wil sowieso ook een nette google-maps integratie hebben en kan je ook prima via de google api de long/lat opvragen voor de postcode waarop die persoon zoekt. Heb je helemaal geen database meer nodig.Davio schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:30:
Ach, als je wilt weten welke IKEA het dichtste in de buurt is, zal het wel handig zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 13:45 ]
Je hebt helemaal gelijkHydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:43:
[...]
Het ging over jouw reactie op die drive time matrix waarvan jij aangaf dat 4 posities onnauwkeurig was. En dat is, in vergelijking met jouw optie om op 6 posities hemelsbreed te rekenen, gewoon niet zo.
Maar wel duurder dan http://www.geopostcodes.com/netherlands_zip_codesCMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:03:
[...]
Heb mijn tool dan ook te koop gezet voor 399 euro voor bedrijven die het zelf niet willen ontwikkelen/tijd besparen. Toch goedkoper dan de 2500+ die tnt zich rekend, maar goed, gaat beetje off-topic zo.
Dat is dan ook een eenmalige dump i.p.v. programmatuur om je eigen DB up2date te houdenSoundless schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:11:
[...]
Maar wel duurder dan http://www.geopostcodes.com/netherlands_zip_codes
+ je hebt hem dan ook nog in allerlei db formaten (voor het gemak)
[ Voor 0% gewijzigd door CMG op 16-08-2012 14:15 . Reden: het => heb ]
Ik bedoel dat de encoding van de cijfers in UTF-16 kleiner zijn dan 256, en dus in een byte passen zonder informatie weg te gooien. "Ze vallen binnen een byte" != "ze zijn een byte"
Dat heb ik niet gezegd, dat maak jij ervan.CodeCaster schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:27:
[...]
Dan moet 'ie dat zeggen, want zeggen dat een Westers getal in UTF-16 één byte groot is klopt gewoon niet.
[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 14:20 ]
Hoe bedoel je up to date te houden? Van gebruikers verwacht je hopelijk niet dat ze met de hand zelf postcodes toe gaan voegen?CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:14:
Dat is dan ook een eenmalige dump i.p.v. programmatuur om je eigen DB up2date te houden
Ofcource not. het is een commandline tool die van CSV ->DB opbouwt. je kunt nieuwere versies gewoon inlezen als mutaties. Dus, zodra er update beschikbaar is, kun je met commandline applicatie de data inlezen en je DB bijwerken.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:18:
[...]
Hoe bedoel je up to date te houden? Van gebruikers verwacht je hopelijk niet dat ze met de hand zelf postcodes toe gaan voegen?
En het hele idee van die databases is gewoon dat je periodiek gewoon in een keer de laatste versie inleest.
En dat kan met die databases toch ook gewoon?CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:20:
Ofcource not. het is een commandline tool die van CSV ->DB opbouwt. je kunt nieuwere versies gewoon inlezen als mutaties. Dus, zodra er update beschikbaar is, kun je met commandline applicatie de data inlezen en je DB bijwerken.
etc. Dan heb je dus een licentie van 1300 euro voor een jaar nodig. Vind je het nog steeds handiger?•Als u software of applicaties verkoopt of zelfs gratis distribueert met gegevens die door Geopostcodes zijn verstrekt.
•Als u op Internet een product aanbiedt dat gedownload kan worden met gegevens die door Geopostcodes zijn geleverd.
•Als u gegevens van GeoPostcodes wilt gebruiken op verschillende Internetsites.
•In het algemeen als u aan derden een product levert dat mogelijk gegevens - zelfs gedeeltelijke gegevens - bevat die afkomstig zijn uit een door GeoPostcodes geleverd bestand.
[ Voor 64% gewijzigd door CMG op 16-08-2012 14:27 ]
Jouw oplossing is geen oplossing wat die open source spullen zijn niet up to date. Als mensen wel open-source zouden willen gebruiken omdat geld een issue is gaan ze geen 399 euro uitgeven aan een paar tabelletjes; dat kan iedere developer in een paar minuten opzetten. Importeren van CSV data is niet bepaald een 'product', dat kan iedere DB admin tool.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:25:
Als je steeds een nieuwe DB kan downloaden wel; dat kan zeker. Bij die van 100 euro heb je 30 dagen updates, voor 250 euro een jaar. Wil je 2 jaar of meer aan updates, is mijn oplossing al goedkoper
Dat is redelijk marktconform voor dat soort data. De andere optie is 'gratis' data die niet erg up to date is. Die 399 euro die jij vraagt is voor een doodsimpel databaseschema. Als mensen geen 1000E voor up to date postcodedata willen betalen downloaden ze gewoon gratis data en gaan echt geen 399E uitgeven voor dat schema. Waarom zouden ze?CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:25:
etc. Dan heb je dus een licentie van 1300 euro voor een jaar nodig. Vind je het nog steeds handiger?
[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 14:34 ]
Heb de site tijdje geleden veranderd van ASP.NET naar Razor View engine; die staat al een tijd op het lijstje om te veranderen... = ook al hele oude code, had natuurlijk new DateTime(1983,4,18) moeten zijn, maar 6 jaar geleden had ik ook al beter moeten wetenHydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:32:
[...]
Jouw oplossing is geen oplossing wat die open source spullen zijn niet up to date. Als mensen wel open-source zouden willen gebruiken omdat geld een issue is gaan ze geen 399 euro uitgeven aan een paar tabelletjes; dat kan iedere developer in een paar minuten opzetten. Importeren van CSV data is niet bepaald een 'product', dat kan iedere DB admin tool.
offtopic:
Interessante site trouwens. Ik zou onderstaande stukjes niet op en google CV zetten:
Hi there, my name is Nick Kusters. Born and raised in Maastricht, the Capital City of the most southern province of The Netherlands. I'm currently <%= Math.Floor(Convert.ToDecimal(DateTime.Now.Date.Subtract(DateTime.Parse("1983-04-18")).Days / 365))%> years old, and a programmer by heart. (read more)
[ Voor 4% gewijzigd door CMG op 16-08-2012 14:37 ]
CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:36:
Ik neem aan dat het niet ging om de datum zelf? Die heb jij namelijk ook gewoon in je profiel staan (19 februari 1980)
Geen problemen mee gehad tot nu toe en ben daar ook niet bang voor. Zijn meer dan 1000 mensen die dagelijks van mijn site gebruik maken. Het is dan ook mijn persoonlijke site, geen bedrijfs website die professionaliteit zou moeten uitstralen.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:45:
[...]
offtopic:
Euh, het is nogal offtopic maar nee. Het gaat erom dat die zichtbare sourcecode met een brakke datumberekening niet erg professioneel staat. Ik vind sowieso die site niet erg professioneel aandoen. Als je ergens gaat werken gaan ze je googlen. IMHO zou die site niet voor je werken.
M.i. kun je beter geen eigen site hebben dan eentje waar niet de juiste content op staat. Maargoed, ik gaf het hem vooral aan omdat ik stomtoevallig een foutje op z'n site tegenkwam dat niet heel erg profi overkomt, da's alles.alwinuzz schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:47:
Dat kan wisselen. Je hebt toch in je vrije tijd een website gemaakt, terwijl anderen daar te beroerd voor zijn.
Aggus. Je zal ook eens kritiek krijgen. Prima. Daag. Het ging net over postcodes maar jij laat zelf dat onderwerp vallen voor een simpel offtopic stukje over je website waar ik een bug op tegenkwam. En de issue is dus dat je dagen deelt door 365, een jaar heeft geen 365 dagen. .Net kan prima voor je het totaal aantal jaren tussen 2 data uitrekenen. Graag gedaan.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:52:
Verder houd ik nu op met de Troll te voeren; heeft lang genoeg geduurt zo
[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 14:57 ]
Ook met het Postcode stuk heb ik al 2x gezegd: ik vind de dat de discussie lang genoeg geduurt heeft, je hebt gelijk m.b.t. die en die punten, etc.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:53:
Aggus. Je zal ook eens kritiek krijgen. Prima. Daag. Het ging net over postcodes maar jij laat zelf dat onderwerp vallen voor een simpel offtopic stukje over je website waar ik een bug op tegenkwam.
<span title="Just to show what kind of programmer I am, this is the code behind my age...: Math.Floor(Convert.ToDecimal(DateTime.Now.Date.Subtract(DateTime.Parse("1983-04-18")).Days / 365))">
<%= Math.Floor(Convert.ToDecimal(DateTime.Now.Date.Subtract(DateTime.Parse("1983-04-18")).Days / 365))%></span>
En ook hier heb je helemaal gelijk in; m.b.t. schrikkeljaren is er een kleine afwijking; jaren uitlezen was absoluut beter geweest. Heb eerder ook al gezegd dat dit inmiddels 6 jaar oude code is die ik nog eens moet aanpassen, maar ik heb zoveel op mijn lijstje staan, dat het echt geen haast heeft.En de issue is dus dat je dagen deelt door 365, een jaar heeft geen 365 dagen. .Net kan prima voor je het totaal aantal jaren tussen 2 data uitrekenen. Graag gedaan.
[ Voor 29% gewijzigd door CMG op 16-08-2012 15:02 ]
Eigenlijk maakt dat stukje het een pak erger?CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:58:
[...]
je was met je quote trouwens niet helemaal compleet; boven de leeftijd heeft altijd de broncode gestaan:
quote: <span title="Just to show what kind of programmer I am, this is the code behind my age...: Math.Floor(Convert.ToDecimal(DateTime.Now.Date.Subtract(DateTime.Parse("1983-04-18")).Days / 365))">
<%= Math.Floor(Convert.ToDecimal(DateTime.Now.Date.Subtract(DateTime.Parse("1983-04-18")).Days / 365))%></span>
1
| Console.WriteLine(Math.Floor(Convert.ToDecimal(new DateTime(2012,4,17).Subtract(new DateTime(1983,4,18)).Days / 365))); |
Joh! Een kleine afwijking? Sorry hoor, maar een programmeur die dergelijke basale fouten maakt wil je niet in de buurt van systemen hebben die ook maar iets enigzins belangrijks met data doen. Hoe genant denk je dat het is als een systeem "gefeliciteerd!" mailtjes gaat sturen op verkeerde data? Om het nog maar niet over echt belangrijke zaken als facturaties te hebben.CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:58:
En ook hier heb je helemaal gelijk in; m.b.t. schrikkeljaren is er een kleine afwijking; jaren uitlezen was absoluut beter geweest.
[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 15:19 ]
Math.Floor werkt alleen tegen double of decimal, je moet dus expliciet casten naar een van deze twee.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:15:
Kerel, ik probeerde alleen maar te helpen. Dit is wat ik krijg in firefox:
[[url="[img=640,183]http://tweakers.net/ext/f/OH4jAZmqxXIdw9BtCmwqYfjm/full.png[/img]"]afbeelding[/url]]
Daarnaast is je berekening gewoon fout. Probeert dit maar eens:
code:
1 Console.WriteLine(Math.Floor(Convert.ToDecimal(new DateTime(2012,4,17).Subtract(new DateTime(1983,4,18)).Days / 365)));
Volgens deze code ben je op 17 april 2012 al 29, terwijl je de 18e jarig bent. Komt nog eens bij dat het me een raadsels is waarom je op die plek de Convert.ToDecimal doet want .Days is gewoon een integer die je door een andere integer deelt, en dat wordt dus sowieso afgekapt.
Dergelijke fouten zijn ernstige indicatoren wat betreft de skills van een programmer. En het zijn fouten die bugs opleveren die lastig te vinden zijn en een flinke impact kunnen hebben.
Je cast een integer naar een decimal om daar Math.floor op aan te roepen. En je begrijpt niet wat hier misgaat?CMG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:19:
Math.Floor werkt alleen tegen double of decimal, je moet dus expliciet casten naar een van deze twee.
*knip*En je overtrekt het zwaar; dit is iets dat ik snel in html getypt heb voor een persoonlijke website; dat zegt niks over hoe ik een scheduling app zou maken.
[ Voor 11% gewijzigd door MueR op 16-08-2012 16:22 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq