[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 103 Laatste
Acties:
  • 993.621 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41
Ik plaats zo een nieuwsbericht op mijn website en mail uiteraard de webshop. Van mij mogen ze de 4 vrouwenpolo's gerust weer op komen halen :+

De factuur heb ik trouwens gewoon betaald.

[ Voor 13% gewijzigd door BarôZZa op 24-03-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:37
BarôZZa schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:00:
Ik plaats zo een nieuwsbericht op mijn website en mail uiteraard de webshop.
Why? Ze komen er vanzelf achter :+

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De factuur heb ik trouwens gewoon betaald.
Ja, da's niet moeilijk met een bedrag van 4 euro :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb een berichtje voor de FP in bewerking, maar wacht toch maar met pubben tot de fout verholpen is. Denk dat de partijkas het niet trekt als de horde massaal prullaria gaat bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Veeg me op. _O-

Heb hier hartelijk zitten lachen, er wordt dus geen serverside validatie gedaan bij het CDA? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Het verhaal en de resultaten: http://www.melf.nl/algeme...ere-partijen-ook-vatbaar/

Daarnet RTL journaal hier op de stoep, nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld.

[ Voor 24% gewijzigd door BarôZZa op 24-03-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als je een linkje hebt naar de uitzending ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-03-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:37
De webshop voor het CDA is op dit moment niet te gebruiken.

Op dit moment wordt de webshop onderhouden.

De webshop zal komende week weer online zijn.

Met excuses voor het ongemak.
>:)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Xesxen schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:10:
De webshop voor het CDA is op dit moment niet te gebruiken.

Op dit moment wordt de webshop onderhouden.

De webshop zal komende week weer online zijn.

Met excuses voor het ongemak.
>:)
Ze zijn dus bezig met serverside validatie in te bouwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ja, zelfs dat doen ze niet goed:

http://webwinkel.cda.nl/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ligt het aan mij of is hij nu offline?
Edit: nee, het ligt aan mij. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-03-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
Toch even een berichtje uit de moderatiehoek: het is even leuk geweest, maar verder gekloot en patsen daarvan hier ajb achterwege laten. We willen geen nieuwsartikelen met "Tweakers roven webwinkel leeg" enzo ;)

Complimenten overigens voor de geslaagde actie :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 24-03-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:15
Moraalridders op de FP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:19
Dacht dit ook al ^^. Iemand een ander voorbeeld om terug meer OT te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
Zeg dat. :')

Wat echter de grootste WTF blijft is dat niemand de order even dubbel heeft gecheckt. 40K stickers voor minder dan € 10, dan zou er toch al gauw een belletje moeten rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bug is er nog steeds >:)
Ze kunnen er niks goeds programmeren... :'), zelfs de webwinkel offline halen kunnen ze niet :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja... aan de ene kant een vette actie maar aan de andere kant dus niet zo 'ethical' als je beweert. Ik heb laatst 2 fouten bij XS4All & Telfort aangegeven zonder dat iemand daar iets vanaf hoefde te weten. Telfort bedankte me voor de tip en daarmee was het afgedaan maar van XS4All kreeg ik een mega grote appeltaart bezorgd, toch leuk :) Ik wil ermee zeggen dat je het ook best duidelijk had kunnen maken door gewoon contact met ze op te nemen. Misschien een moraalridder maar so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Het is nog steeds mogelijk om delen van producten te bestellen bij de sp: 0.1 usbstick bijvoorbeeld:
http://i.imgur.com/9LZxd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Cartman! schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:33:
Tja... aan de ene kant een vette actie maar aan de andere kant dus niet zo 'ethical' als je beweert. Ik heb laatst 2 fouten bij XS4All & Telfort aangegeven zonder dat iemand daar iets vanaf hoefde te weten. Telfort bedankte me voor de tip en daarmee was het afgedaan maar van XS4All kreeg ik een mega grote appeltaart bezorgd, toch leuk :) Ik wil ermee zeggen dat je het ook best duidelijk had kunnen maken door gewoon contact met ze op te nemen. Misschien een moraalridder maar so be it.
Xs4all is een uitzondering op de regel :)
Ik heb al zat bedrijven gehad die aangifte tegen je willen doen omdat je ze wijst op een beveiligingsissue (en dan zonder hun database online te gooien of er enige vorm van publicatie van te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik heb nooit ergens beweerd dat ik ethical zou zijn, maar uiteraard houd ik wel rekening met de consequenties.

Zou ik klantgegevens online dumpen? Nope.
Een laptop ergens voor nop bestellen bij hardwerkende ondernemers? Neuh.
600 ballonnen, 4 groene polo's en een glazenset van het CDA? Count me in.

Het is die factor die het verschil maakte (totaal waardeloze meuk) en ook dat kunnen ze gewoon terugkrijgen. Ongetwijfeld hypocriet en niet volgens de ongeschreven internetwetten, maar ach dat maakt me niet zoveel uit. Verder maak ik heel duidelijk wat het doel is en opereer ik enorm openbaar, nog voordat de bestelling arriveerde was het aangekondigd en alles onder mijn eigen naam. Dus overduidelijk geen manier om mezelf achteraf in te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik verwar jou met de andere user die meerdere dozen met meuk heeft laten bezorgen denk ik. Een paar onschuldige items is inderdaad niet schokkend. My bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Die dozen met meuk maakten wel het verschil waardoor het mooi werd opgepikt. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit aangezien alleen het verschil het inpakwerk is, want je kan er verder gewoon niks mee. Dus wat dat betreft is het een stuk grappiger dat er dozen vol met fruitstickers, kartonnen bekers etc zijn afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

En het RTL nieuws item: http://www.rtl.nl/xl/#/u/...9-4a5d-b0c5-a1d196db3349/

Gaat dit stemmen kosten? :p

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

BarôZZa: ben jij de shops nu niet producten schuldig, gezien jij een negatief aantal besteld :P

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Er staat toch een positief aantal producten op de orderbon vermeldt?
Beide partijen zijn akkoord gegaan met het totaalbedrag. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 21:32

epic_gram

undercover moderator

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Dit is wel weer nieuws ook voor de CDA :p (aandacht is aandacht.. dus daar zijn ze alleen maar dankbaar voor)

Zijn er trouwens nog meer webshops bekend waar deze fout in zit? Die van de Pvda is denk ik uit de lucht gehaald.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
RTL item klopt alleen helaas niet... 49 ballonnen stickers? Uh, how about 49000? :P

En dat de webshop offline is gehaald klopt ook niet helemaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 25-03-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Avalaxy schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:31:
RTL item klopt alleen helaas niet... 49 ballonnen? Uh, how about 49000? :P

En dat de webshop offline is gehaald klopt ook niet helemaal.
49 rollen van 1000 stickers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
wsitedesign schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:03:
[...]

49 rollen van 1000 stickers ;)
Dat ja... Ik zat zelf ook een beetje te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:48
In het kader van sltechte programmeervoorbeelden; rtlgemist doet alleen silverlight

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Freeaqingme schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:33:
In het kader van sltechte programmeervoorbeelden; rtlgemist doet alleen silverlight
Waarom is dat precies slecht?

Silverlight heeft anders heel veel opties die met HTML5 nog niet (of nooit) mogelijk zijn, zoals DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 18:18
kan wel begrijpen waarom je dat een slechte zaak kan vinden (zie systemen die geen silverlight hebben zoals TV's) maar slecht programmeren is het niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:48
Fair enough, per se slecht programmeren is het niet.

Toch ga je daar als Ubuntu gebruiker snel anders naar kijken ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
En als iOSgebruiker. Niet dat ik dat ben, maar ik ken wel mensen die bijvoorbeeld GTST willen kijken maar dat via een hele omweg moeten doen omdat er geen Silverlight is voor iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Laatst online: 08-07 20:51
RTLgemist heeft alleen silverlight, dat is geen programmeerfout maar een keuze. Wel een slechte.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Avalaxy schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:31:
En als iOSgebruiker. Niet dat ik dat ben, maar ik ken wel mensen die bijvoorbeeld GTST willen kijken maar dat via een hele omweg moeten doen omdat er geen Silverlight is voor iOS.
Voor de iPad is er de "RTL XL app" waar je dit soort dingen kan terugkijken (trouwens vind ik het er nog wel slick uitzien ook). Voor OSX is er ook een plugin om Silverlight video's te kijken, aangezien ik deze ook prima op mijn Macbook kan bekijken, en daar heb ik geen gekke dingen voor hoeven doen.

Opzich is het voordeel van Silverlight voor dit soort toepassingen wel groot te noemen (zoals Manuel zijn voorbeeld), ik vind het dan ook per definitie geen slechte keuze.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Freeaqingme schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:06:
Toch ga je daar als Ubuntu gebruiker snel anders naar kijken ;)
Linux en BSD hebben Moonlight dacht ik, al weet ik niet zeker of daar ook DRM-ondersteuning inzit.
TheMe schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:39:
RTLgemist heeft alleen silverlight, dat is geen programmeerfout maar een keuze. Wel een slechte.
Je moet wat als groot bedrijf. Wat zou jij als groot bedrijf doen om je inkomsten te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 18:55
Manuel schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:58:
[...]

Waarom is dat precies slecht?

Silverlight heeft anders heel veel opties die met HTML5 nog niet (of nooit) mogelijk zijn, zoals DRM.
Gebruik dan Flash, die heeft ook ondersteuning voor DRM enzo. Dat draait tenminste overal. Ik vind silverlight ook gewoon een slechte keuze. Want hoewel linux mischien niet het grootste marktaandeel heeft hoort het internet gewoon toegankelijk te zijn voor iedereen, dus dan kies je ook een platform wat beschikbaar is voor iedereen. :-)

Of zorg er in ieder geval voor dat het met Moonlight ook goed werkt en dat doet het volgens mij ook niet op rtlgemist.nl

[ Voor 12% gewijzigd door WernerL op 25-03-2012 22:43 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

En was het maar zon feest dat het in SilverLight ook altijd zou werken. Nou, mooi niet, bij mij komt RTL XL consequent met een foutmelding 4001...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

[b][message=37924244,noline]
Zijn er trouwens nog meer webshops bekend waar deze fout in zit? Die van de Pvda is denk ik uit de lucht gehaald.
Heb een webshop gevonden die deze fout ook heeft. heb wat besteld en ik laat 't wel weten als 't binnen komt.
Zal daarna natuurlijk wel netjes de webshop een mailtje sturen of ze langs willen komen.. O-)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dcm360 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:50:
En was het maar zon feest dat het in SilverLight ook altijd zou werken. Nou, mooi niet, bij mij komt RTL XL consequent met een foutmelding 4001...
In Win7 of Vista:

C:\ProgramData\Microsoft\PlayReady

Rename of verwijder mspr.hds

succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 25-03-2012 23:14 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, dat verhelpt het in ieder geval in mn primaire browser (Opera) :)
Wat overigens bij lange na niet wegneemt dat ik SilverLight maar vaag spul vind, aangezien het al keihard faalt in een consistente weergave in meerdere browsers op hetzelfde OS. In FF en IE werkt het het best (alleen erger ik me weer groen en geel aan die 2), in Opera werkt het nu met een duwtje, maar in Safari krijgt RTL XL het voor elkaar om een InvalidCastException te gooien. De wondere wereld van MS-software zal ik maar zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

BarôZZa schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:13:
Ik heb nooit ergens beweerd dat ik ethical zou zijn, maar uiteraard houd ik wel rekening met de consequenties.

Zou ik klantgegevens online dumpen? Nope.
Een laptop ergens voor nop bestellen bij hardwerkende ondernemers? Neuh.
600 ballonnen, 4 groene polo's en een glazenset van het CDA? Count me in.

Het is die factor die het verschil maakte (totaal waardeloze meuk) en ook dat kunnen ze gewoon terugkrijgen. Ongetwijfeld hypocriet en niet volgens de ongeschreven internetwetten, maar ach dat maakt me niet zoveel uit. Verder maak ik heel duidelijk wat het doel is en opereer ik enorm openbaar, nog voordat de bestelling arriveerde was het aangekondigd en alles onder mijn eigen naam. Dus overduidelijk geen manier om mezelf achteraf in te dekken.
Ik ben nu in een 'experiment'.. heb 4 webshops gevonden die deze fout ook bevatten. heb bij alle 4 wat besteld, en bij alle 4 voor verschillende betaalmethodes gekozen. (iDeal, Afhalen, Factuur bijvoegen, en Rembours).
Alleen 1 webshop zal ik de naam van verklappen hier en dat is Castle.nl (reden dat ik die naam verklap is omdat hun vanochtend het probleem al hebben opgelost is mij gemaild door hun). Ik ga er voorlopig van uit dat alle 4 de webshops wel doorhebben dat er iets niet klopt.. ('t zou lachen zijn als ik voor een laptop bij afhalen maar €0,25 kwijt ben |:( .. iets met zombieverkopers?). Mocht er wat geleverd zijn ben ik aber naturlich wel zo eerlijk dat te melden (maak wat foto's voor in een topic, en mail de link van 't topic naar de desbetreffende webshop).. [ps.: ik verklap de namen van de overige webshops pas als hun de fout verbeterd hebben, en niet eerder]

@Cartman! ; ik heb ook een keer zoiets vergelijkbaars meegemaakt. Was een computermuis in een winkel (geen webshop) die normaal €60,- kost bij de mediamarkt, saturn, etc... stond in een winkeltje voor €5,- te koop. Toen ik de eigenaresse erop wees keek ze effe wat dingen na en kwam ze erachter dat ie idd. €60,- moest zijn.. zei ze dat ik alsnog eentje voor €5,- mocht meenemen 8)

Update #1 [15:05u]: Spareit.nl gaat het script ook wijzigen, ook bij hun waren negatieve bestellingen mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door GS88 op 26-03-2012 15:14 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is uberhaupt al heel wat dat men reageert. Ik heb de ACSI laatst eens gemaild dat ik het niet cool vind dat mijn wachtwoord plaintext in hun database staat. Ze reageren niet eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:23
Maar dat is privacy, dat gaat niet over hun geld. En waarom zou je password niet plaintext in een database mogen staan? Het is toch niet alsof je de wet ermee overtreedt ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
MBV schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:51:
Maar dat is privacy, dat gaat niet over hun geld. En waarom zou je password niet plaintext in een database mogen staan? Het is toch niet alsof je de wet ermee overtreedt ofzo? :P
Ik neem sowieso aan dat je je PW niet voor alle webshops gebruikt?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is toch niet alsof je de wet ermee overtreedt ofzo? :P
Het zou niet misstaan als dat wel zo was.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Hydra schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:53:
[...]

Ik neem sowieso aan dat je je PW niet voor alle webshops gebruikt?
Niet meer nee :X
.oisyn schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:00:
[...]

Het zou niet misstaan als dat wel zo was.
Dat is het ook, bij mijn weten.
http://www.iusmentis.com/...privacy/persoonsgegevens/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De minste kwalificatie hiervoor is slordig, maar eigenlijk moet je het domweg niet willen. Het is een feit dat een grote groep gebruikers voor alle websites hetzelfde password gebruikt. Bij een lek, wat nou niet bepaald zeldzaam is gebleken de laatste tijd, liggen meteen alle gegevens op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Daar staat alleen dat er een beveiligingsplicht is. Daar staat niet dat het verplicht is om wachtwoorden niet-plaintext op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is ook mijn eerste reactie idd, maar na die link nog eens gelezen te hebben kun je je daarnaast afvragen of een wachtwoord wel een persoonsgegeven is. Hij is namelijk niet herleidbaar naar een persoon. Sterker nog, het wachtwoord dient er juist voor de persoonsgegevens te beschermen.

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2012 16:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

.oisyn schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:28:
Dat is ook mijn eerste reactie idd, maar na die link nog eens gelezen te hebben kun je je daarnaast afvragen of een wachtwoord wel een persoonsgegeven is. Hij is namelijk niet herleidbaar naar een persoon. Sterker nog, het wachtwoord dient er juist voor de persoonsgegevens te beschermen.
Daarmee (je laatste zin) is het dus weer wel een persoonsgegeven geworden. Als je door een gegeven te weten achter allerlei persoonsinformatie van iemand kan komen is het een persoonsgegeven. (Beetje kort door de bocht, maar daar komt het wel op neer.)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Well, er staat in de WBP wel gedefinieerd dat je alleen de data op mag slaan die je absoluut nodig hebt voor je business. Een wachtwoord heb je niet nodig, je hebt alleen een hash nodig. Daar zou je, lijkt me, wel een punt op kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
  • Laatst online: 24-08 20:45
Ja maar dat geldt alleen voor persoonsgegevens en dat is een wachtwoord natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm, true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Maar ook gegevens die een waardering over een bepaalde persoon inhouden, bijvoorbeeld iemands IQ, kunnen persoonsgegevens zijn wanneer te achterhalen is welke persoon dit IQ heeft.
Er van uit gaande dat iedereen een uniek wachtwoord heeft kun je aan de hand van het wachtwoord wel achterhalen welke persoon het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ehm, nee, er zijn minstens 100 mensen die abcd1234 als wachtwoord hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt het niet dat het niet in combinatie met andere gegevens herleidbaar is naar een persoon. Een postcode zelf is niet een unieke identificatie voor een persoon. Maar de combinatie postcode+geboortedatum, zorgt er wel voor dat de waarschijnlijkheid dat die combinatie uniek is verhoogd is.

Hetzelfde geld voor een wachtwoord, een wachtwoord opzich is niet genoeg om iemand te identificeren. Op het moment dat je het gaat combineren met andere gegevens wel.

Die vlieger gaat natuurlijk op voor elk van de persoonsgegevens (op een aantal na, die unieke identificatie als doel hebben; bsn). Een voornaam alleen is (meestal) niet genoeg om iemand te identificeren.

Ik vind dat een wachtwoord ook gewoon onderdeel is van je persoonsgegevens, het is "van mij", ik heb het bedacht en ik gebruik het. Dit betekent niet dat ik er eigenaar van ben, maar wel dat het deel is van mijn identiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Toen ik laatst inderdaad weer een mailtje kreeg met daarin plaintekst mijn wachtwoord heb ik het rigoureus omgegooid (ging in dit geval om Q-park). Eerst had ik een setje wachtwoorden welke ik overal door elkaar gebruikt en met elkaar verhusselde. Daar ben ik nu van af gestapt. Ik heb nu een oplossing middels keepass en dropbox. Hoewel het wat vreemd is om al mijn wachtwoorden in de cloud op te slaan is het grote voordeel dat ik overal over mijn wachtwoorden kan beschikken (zelfs op mijn telefoon met keepassdroid). Het bevalt me tot nu toe uitstekend, ik had het veel eerder moeten doen en ik kan het iedereen aanraden.

Die database is vervolgens wel beschermd met een uberingewikkeld wachtwoord (welke wel erg lastig in te tikken is op mijn telefoon). Nu heb ik overal wachtwoorden van 20 random tekens en ik weet niet eens welke wachtwoorden dat zijn. Ook erg handig voor het onthouden van de DigiD die ik maar 1x per jaar gebruik, de verschillende wifi wachtwoorden van netwerken van bekenden en al die shops waarbij je perse een account aan moet maken.

Ik kwam er bij het omzetten trouwens wel achter dat je bij DigiD geen haakjes mag gebruiken in je wachtwoord :). En dat ik mijzelf buitensluit uit de router wanneer ik een wachtwoord met hoofdletters gebruik (dat ondersteund de tp-link blijkbaar niet :? )

[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 27-03-2012 09:25 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
En dat moneyou een wachtwoord met bijzondere tekens wel accepteert bij de wachtwoordwijziging, maar dat je vervolgens nooit meer kan inloggen. En mijn bijzonder snuggere antwoord op de veiligheidsvraag hielp niet om alsnog in te loggen. Dat bleek: "Wat is de naam van je huisdier?" "Ik heb helemaal geen huisdier..." :')

Sindsdien genereer ik met lastpass een wachtwoord zonder speciale tekens van 10 karakters lang, geen zin in dat gezeur overal. En het is iets makkelijker invoeren op je telefoon als dat een keer moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:13:
Ik vind dat een wachtwoord ook gewoon onderdeel is van je persoonsgegevens, het is "van mij", ik heb het bedacht en ik gebruik het. Dit betekent niet dat ik er eigenaar van ben, maar wel dat het deel is van mijn identiteit.
Wellicht helpt de definitie:
De persoon waar de gegevens betrekking op hebben, moet identificeerbaar zijn. Is de betrokkene niet identificeerbaar, dan is het gegeven geen persoonsgegeven. Een persoon is identificeerbaar als de identiteit van de persoon [met behulp van deze gegevens] zonder veel inspanning kan worden vastgesteld.
Maar volgens mij is het ook contextafhankelijk. Als ik bij wijze van spreken een wachtwoordenbestand dump zonder verdere informatie zijn het geen persoonsgegevens, maar als ik met een querymanager op dezelfde database aan de slag kan en NAWT-gegevens kan opzoeken aan de hand van jouw (unieke) wachtwoord, dan kan dat wachtwoord een persoonsgegeven zijn? Het is in dat geval immers het enige wat je nodig hebt om een persoon te kunnen identificeren.

Daarom vind ik dat bijvoorbeeld GVB ook wel een punt heeft:
Volgens het GVB ging het niet om persoonsgegevens in de zin van de wet en daarom zou de Wet bescherming persoonsgegevens niet van toepassing zijn. Het CBP besliste dus anders. "Volgens de wet is elk gegeven betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare persoon een persoonsgegeven", schreef het college vorige maand.
Het gaat hier om de combinatie kaartnummer en in- en uitchecktijd. Met enkel die gegevens kun je, als je de TLS-database niet beschikbaar hebt, geen personen identificeren en zijn het op dat moment naar mijn mening geen persoonsgegevens. Als GVB op om het even welke plek wél direct toegang heeft tot deze TLS-database (waarin NAWT-gegevens aan een kaartnummer zijn gekoppeld, en je dus met enkel het nummer een persoon kunt identificeren), zijn het weer wél persoonsgegevens.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zit ook te denken over LastPass oid maar vraag me af of je dan niet helemaal kreupel bent meteen als je ergens die app niet hebt (zoals een keer bij (schoon)ouders ofzo). Of kun je gewoon op je telefoon het wachtwoord ook uitlezen van een bettreffende site zodat je het kunt overtypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
Cartman! schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:01:
Ik zit ook te denken over LastPass oid maar vraag me af of je dan niet helemaal kreupel bent meteen als je ergens die app niet hebt (zoals een keer bij (schoon)ouders ofzo). Of kun je gewoon op je telefoon het wachtwoord ook uitlezen van een bettreffende site zodat je het kunt overtypen?
Ik ben me er in aan het verdiepen en blijkbaar kan je simpelweg aanmelden op hun website en de functies zo gebruiken. Hetgeen ik me afvraag is of het ook bruikbaar is om in applicaties als Spotify en dergelijke in te loggen en hoe het net zit met de Android integratie. Ik heb geen zin om jaarlijks te betalen, maar is het dan mogelijk om de password database op mijn android device te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

keepass schmeepass. Ik heb gewoon een webdatabaseje met sites en bijbehorende salts. Van zo'n salt icm mijn masterpassword bereken ik een wachtwoord van 16 cijfers en letters (of minder als een site een maximum heeft). Gewoon een simpel javascriptje, werkt altijd en overal, en de pagina kan ook gedownload worden voor offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Gebruik zelf 1password, is wel ok. Maar hij kost geld, zeker als je het crossplatform wilt gebruiken (zoals ik); $70 voor een Windows + Mac licentie, en dan mag je ook nog extra betalen als je een iPhone versie wilt. Maar het werkt crossplatform en de UI is goed te doen, itt LastPass. KeePass was mijn favoriet, maar die werkt dus voor geen kut op osx / linux / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Was met startpage op zoek naar "xhtmlhttprequest", kom ik dit tegen: http://www.wieisdemolgemist.nl/molbeurs+/script.php

WRITE ALL THE COMMENTS LIKE THIS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol
// WAT MOET ER GEBEUREN ALS ER IETS GEBEURT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Cartman! schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:01:
Ikzelf gebruik gewoon Keepass. Op mijn android telefoon kan ik met keepassdroid gewoon het database bestand uitlezen om het wachtwoord te kunnen overtypen. De database synchroniseer ik nu met dropbox, maar periodiek maak ik ook een backup naar mijn backup locatie. Waar ik ook maar zit zou ik middels ssh daar gewoon bij kunnen (mocht mijn telefoon niet werken)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:59
Wat ik me afvraag is waarom bepaalde websites van diensten restricties koppelen aan wachtwoorden. Natuurlijk zijn bepaalde restricties logisch maar bij bijvoorbeeld de creditcard service van ABN AMRO kan je alleen een wachtwoord kiezen met maximaal 8 tekens, waarvan alleen letters, cijfers en misschien wat speciale tekens toegestaan zijn. Ik merk vooral dat "officiële" instanties, daar erg last van hebben, wat me nog meer doet ergeren omdat het vaak om privacy gevoelige informatie gaat. DigiD was ook al genoemd en zo zijn er wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb meer problemen met websites die + niet ondersteunen in een emailadres :( alienfruit+toitoi gaat dan niet werken als emailadres :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 12:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

alienfruit schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:20:
Ik heb meer problemen met websites die + niet ondersteunen in een emailadres :( alienfruit+toitoi gaat dan niet werken als emailadres :|
Helemaal leuk, mijn vriendin had dit bij KPN, haar mail adres:

naamvriendin_@hotmail.com

Is een prima geldig email adres, en dat vind KPN ook als je een account aanmaakt.
Maar als je wilt inloggen dan krijg je een melding dat je een foutief email adres hebt ingevoerd..... |:(
En dan niet een "acount/password' fout, maar echt een input fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Chooman schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:13:
Wat ik me afvraag is waarom bepaalde websites van diensten restricties koppelen aan wachtwoorden. Natuurlijk zijn bepaalde restricties logisch maar bij bijvoorbeeld de creditcard service van ABN AMRO kan je alleen een wachtwoord kiezen met maximaal 8 tekens, waarvan alleen letters, cijfers en misschien wat speciale tekens toegestaan zijn. Ik merk vooral dat "officiële" instanties, daar erg last van hebben, wat me nog meer doet ergeren omdat het vaak om privacy gevoelige informatie gaat. DigiD was ook al genoemd en zo zijn er wel meer.
Dat is inderdaad extreem storend. Wat ook zo stom is, is als je een wachtwoord van 25 tekens hebt, en er dan per sé nog een leesteken aan toe moet voegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Janoz schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:44:
[...]

Ikzelf gebruik gewoon Keepass. Op mijn android telefoon kan ik met keepassdroid gewoon het database bestand uitlezen om het wachtwoord te kunnen overtypen. De database synchroniseer ik nu met dropbox, maar periodiek maak ik ook een backup naar mijn backup locatie. Waar ik ook maar zit zou ik middels ssh daar gewoon bij kunnen (mocht mijn telefoon niet werken)
Cool, moet ik maar eens gaan proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Chooman schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:13:
maar bij bijvoorbeeld de creditcard service van ABN AMRO kan je alleen een wachtwoord kiezen met maximaal 8 tekens, waarvan alleen letters, cijfers en misschien wat speciale tekens toegestaan zijn. Ik merk vooral dat "officiële" instanties, daar erg last van hebben
Over-engineering; developers of architecten die denken dat je er restricties aan moet stellen, die denken dat je alle data zoveel mogelijk moet valideren, gewoon omdat het kan en ze er genoeg (teveel) tijd voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Welke technische beperking zou je eigenlijk kunnen bedenken dat een underscore in een username niet mag? Of een willekeurig leesteken in een wachtwoord?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kan er geen bedenken. Het lijkt in de meeste gevallen vooral gerelateerd te zijn aan angst van de developer die niet weet waar 'ie mee bezig is.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Mooie bug die ik veroorzaakt heb in mijn script in IE7&8, maar niet in IE9

Het styles object is hier afkomstig van openlayers.js, en ik geef hun dan ook 50% van de schuld van deze bug.

Mijn originele code met de bug. Het script stopte op deze regel in IE7:
style.styles.default.defaultStyle.strokeColor = '#00ff00';

IE9 vond dit wel prima.

De oplossing...:
style.styles["default"].defaultStyle.strokeColor = '#00ff00';

Maar eigenlijk zou openlayers.js niet een object moeten geven met een property default.. jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
YopY schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:40:
[...]

Over-engineering; developers of architecten die denken dat je er restricties aan moet stellen, die denken dat je alle data zoveel mogelijk moet valideren, gewoon omdat het kan en ze er genoeg (teveel) tijd voor krijgen.
Ik denk legacy COBOL systemen i.c.m. legacy databases waar tekens niet goed worden ge-escaped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
WernerL schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:42:
[...]

Gebruik dan Flash, die heeft ook ondersteuning voor DRM enzo. Dat draait tenminste overal. Ik vind silverlight ook gewoon een slechte keuze. Want hoewel linux mischien niet het grootste marktaandeel heeft hoort het internet gewoon toegankelijk te zijn voor iedereen, dus dan kies je ook een platform wat beschikbaar is voor iedereen. :-)

Of zorg er in ieder geval voor dat het met Moonlight ook goed werkt en dat doet het volgens mij ook niet op rtlgemist.nl
Inderdaad, afschaffen dat flash, dat is niet beschikbaar voor iedereen ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
NRC.nl; lijst met nieuwsartikelen:
<div class="watskeburt">
:')

'Wrapper' vertalen naar 'wikkel' en 'breadcrump' naar 'broodtekst' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Dat vind ik zelf ook wel een mooie, eigenlijk ;) Maar serieus, "watskeburt"? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Ram0n op 27-03-2012 21:48 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Avalaxy schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:36:
NRC.nl; lijst met nieuwsartikelen:

[...]
:')

'Wrapper' vertalen naar 'wikkel' en 'breadcrump' naar 'broodtekst' :')
verdorie, je hebt gelijk. Wat een held, die nrc-webbouwer _/-\o_

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Hehe, de speciale IE stylesheets zijn ook wel leuk

code:
1
2
3
4
/* och lieve mensen, ondersteunt IE eindelijk border-radius, werkt het weer niet samen met gradients.
   huilt u even met ons mee?
   Aan de andere kant, wie dit bestand leest heeft een IE browser, en die huilt de hele dag al...
   toch? */

http://www.nrc.nl/css/ie9.css

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cascading Stylesheet:
1
.liefdeisdelen li a:link,

:)

Echt, wat een helden website makers daar bij NRC.

Cascading Stylesheet:
1
.artikel .uitstekendekeus {

Niet eens verlegen om andere mensen te bedanken!
Cascading Stylesheet:
1
2
3
/* -----------------------------------------------------------------
   add to home screen ipad/iphone, thanks nos.nl!
   ---------------------------------------------------------------*/

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
   banners.css
   - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

toet toet boing boing, centjes verdienen

------------------------------------------------------------------*/

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
/*OOOOOOOOOO7+~~+IOOOOOOOOOOO8OOOOOOOOOOOOZZZZZZZZZZZZZOOOZZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
ZOOOOO8I=............=~OZOO888OOOOOOOOOOOOOOZOZZZZZZZZ7$ZZZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OO8887.................:?+ZO8888OO8OOOOOOOOOOZZZZZZZZI77ZZZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
888Z .....................:IOO8OOOOOOOOOOOOOOOZZZZZZZZZZZZZZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
88$,,.......,.,...., ......,O888888OOOOOOOOOOOOZOZZOOOOOZZZOOOOOZOOO8OOOO88OOO88
88:,,....?~~:::::,=$.......,,Z8O888OOOOOOOOOOOOOOO+$OZ7$=....,~?$Z.8888888OOOO88
88~,,.==,~,:::::::,:~,I...,,,:OO88OOOOOOOOOOOOOOOI$O ..:+I7+..,:::+78888888888O8
88=:.++++=:~=~===::~+~=+$,,,,:OOOOOOOOOOOOOOOOOOO?.==?,...,,.,,,,~:,88888888O888
88$=II+==~==~~~::~===~:=+I8,:+OOOOOOOOOOOOOOOOO7?7.........,,.,,,,:,~888888OOO88
O8N?I+7$$I==~~=~?78888Z+??88:OOOOOOOOOOOOOOOOI?7 .........,,........,D88888O8O88
OON??ZZ77Z7?=~:=?7I+?+?I==DMZOOOOOOOOOOOOOOO7?,...............,. =MD8O8888888888
OONO?I=IZZOD8~=ID$7=+7O7+=DNM8OOOOOOOOOOOOO7~...............?ZI$O$++IDO8O8888O88
OODD?$$=7O$OO::+7O7MON?I==ODOZ8OOOOOOOOOOO8$ ..........I=~::+~+78DDMNDDNOO88OO88
OO$N?+=$I+I:=~,==:=?I7~,~+IOI7OOOOOOOOOOOOZ=~,....,7,?,.,::?~,=+ZDNDD$?~DDO88O88
OOZNI~~:=+,~=::~?+::,::==+$$I?8O888OOO8O88O=:,.,=??,+,~?~,=:::,:?8NDZI:+~N888888
OO$IO+=~::~I+==?7I7+~~=++I7?I$O888OOOOOOOO887,I=II::=:,,,:~,,,,,~$888~::+N888888
OO8II?===I$+NM8N8$+Z$7II7$7I~O8OOOOOOOOOOOO88ZIO=::~=+7$??+::~,::+ZI?8DI+DO88888
O8OO?$II7$+++=I7????IDZO$$7I?88OOOOOOOOOOOOOOOD?$+=+7Z$$88:,:,,:~~==~II=+NMO8888
OOO8:$OOOI$77Z7$OO8ND7=$II77OOOOOOOOOOOOOOOOOOO$MMN.:+$~?~:+,::~==++=.?:MNNNZI88
OOOO8$$7=$NMMMMMD$$?+?+$?ZI$OOOOOOOOOOOOOOOOOZZZ$O$,,,.O$Z=,,::~==+?I,=8$NMNMMDI
OOOOOZ77?=+~~+~:++?==?II?77ZO88OOOOOOOOOOOOOOOO8Z$I:,,,,,....,,::~=+?8OIIO8,=ND$
OOOO888$Z7=~+~:,::==+=$~$I$DOOOOOOZZOO$$Z$7$8OOOZO?~.,,:=::::~~:~~=?I=++II++D,N$
OOOOO88O+Z+:~~:::~~~IO+I$$8.8Z88NND8O$$Z$Z$Z$$ZO8~+~,,,,=+O$I=:~~++?I~==++=:$.=Z
OOOOODMM8?877=++?+7$O?=$$8~,,88ON88O$ZZ$Z$ZO$~++Z?7+~=ND?::+OD+~?++?I~=~==:,..=O
OOOO8DMM:O77N8O88DD7$7$8?:,,,:7OZ7MZ$ZZO$8OD,7O$$~7O88DO?I+,:~I?=+?I?=====:: .7O
OOOOO88O,$8OODN88O8OZOO,:,.,.$ZO$.$MO$ZDO.:O=7Z$NMZODN8D=+~::~++~+I?++++=~~ ..OO
8+ZOOO8O,,~OOO8DDD8Z:,,....,ZOOO8D+N8$7Z.Z:Z$N$7:,,.DO8O?===:,:=+II?~=++=:  .::,
$78OO888Z,...,.NNOO8......=$Z$$$Z$ODDMNO$ZZD:,,,,,~=~,M87+~~::~?$I??==::.....OOO
888888888.... N=$DDNZ....,OO$$$7$78MMMMNZO:,,,.,,~:~~+?NZ7?~=+I$7O$ZZ$=... .7ZZZ
MMMMDO888Z...,,ZDD8ZN,.,~$$$$$$N:7NMOOO8OO:,,,.,=~:~?,~NMZ8O8OOOO88OO  . ..~OOOZ
88D7MM8888..::~,,=Z?,O..$$$$ZN~~?ND87ZO8N8$:,,:,:=:,:~~IN+MMMMMM7OOO.......ZZOZO
8DD?I$NIO8~..,,+ND+,,::Z$$$NND+IDDZZ$$ZON8O$,,=~,,::,:=~D7~M$MMMZM8D......DOZOZZ
8D8$IIIOI88,.,= DN::.,$$$8NI?7ZNO8OZ$ZZZNMNN:~=7,+:::.,~?D$MMMMM8DOZD....:8ZOZZM
888DIIIIZ$8.,.~,DNI.,OZ$NN+??ONONO8ZOO8ZMDON,,=N:::,,.,,,:D8MMMMMONNN+ ..8ZZZNNZ
8888D7II7$O$,O8~,MD+~7MMD+I?=N88DO8ZZZZDDZ7O~,:,:,:::,..=~~=MMDDMDOD,:?.88$O8OZZ
888888$I77ZN.NDZ+8MMZMNN?II+NNO88O8ZZO8MZ8DNI,::7,,$,I,,~,~,?MN8NN+DZ.,.O788+8*/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z.jeroen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 09:08
Haha, het staat er vol mee: http://www.nrc.nl/css/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:53:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
   banners.css

toet toet boing boing, centjes verdienen

OMG :D _O- Prachtig :')

More:

code:
1
#wiep { /* wiep is een nakomertje, maar wel een lieve */

code:
1
2
/* het deel van het formulier waar je leegloopt of juist genuanceerd 
   je mening deelt (doorhalen wat niet van torepassing is) */

code:
1
2
3
4
5
6
7
   reacties.css

Voor reacties en formulieren. Iets te melden, misschien?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   custom.northseajazz.css

Handen in de lucht en groeten aan je tante!
        Welke tante? Tante Lien...
        Welke Lien?
        Lean back, ooh!

[ Voor 53% gewijzigd door Avalaxy op 27-03-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

custom.breedbeeld.css
code:
1
/* I like to watch http://www.youtube.com/watch?v=fIfCCS0SG7I */

Geniaal :D

custom.negenseptember.css
code:
1
2
3
4
5
6
    en als de bom valt
    dan lig ik in m'n nette pak
    diploma's en m'n cheques op zak
    m'n polis en m'n woordenschat
    onder de flatgebouwen van de stad,
    naast jou

Okee dan...

Die ASCII-foto van Peppi en Kokkie is meesterlijk _O_

[ Voor 69% gewijzigd door AW_Bos op 28-03-2012 00:03 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha meesterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

In de stylesheet van NRCNext:
Cascading Stylesheet:
1
/* Sommige stukken © NRC Media 2010 maar andere stukken ook niet */

verder is ie iets minder hilarisch dan de NRC CSS'en

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Haha geweldig inderdaad.

Ik vraag me af of zo iemand nou word ingehuurd voor een opdracht en dat er gewoon gekeken word of alles werkt of dat het in teamverband is gebeurd :D

code:
1
/* meer centjes verdienen door meer abonnementen verkopen */

Hij werkt redelijk gestructueerd, alleen de benamingen zijn soms niet wat anders :+

[ Voor 32% gewijzigd door Martijn19 op 28-03-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34

Haan

dotnetter

Ik vind het eerlijk gezegd niet heel professioneel. Prima als je zoiets in je eigen website stopt, maar in opdracht van een klant vind ik het niet zo netjes.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Haan schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:25:
Ik vind het eerlijk gezegd niet heel professioneel. Prima als je zoiets in je eigen website stopt, maar in opdracht van een klant vind ik het niet zo netjes.
Dat weet je als je de Jeugd van Tegenwoordig inhuurt voor je website ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Het verbaast me niks als iemand zijn baan verliest hier.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

Sorcerer8472

Mens sana?

Mag het wel in comments in broncode die de klant niet te zien krijgt dan?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Windows is er groot mee geworden, dus waarom niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Mwa. Ik zie een gevoel voor humor niet als onprofessioneel. In meetings met klanten worden ook regelmatig geintjes gemaakt. Zolang het niet iets is dat gebruikers te zien krijgen en niet aanstootgevend is, zie ik het probleem zelf niet zo.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:47:
[...]

Mwa. Ik zie een gevoel voor humor niet als onprofessioneel. In meetings met klanten worden ook regelmatig geintjes gemaakt. Zolang het niet iets is dat gebruikers te zien krijgen en niet aanstootgevend is, zie ik het probleem zelf niet zo.
Daarnaast komt op de site zelf aan de voorkant een minified versie terecht, dus het is amper te traceren wat de eigenlijke comments zijn/waren.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

Sorcerer8472

Mens sana?

Hydra schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:47:
[...]

Idd, de goede hoeveelheid humor bij klantcontact is juist belangrijk omdat je zo gevoel voor elkaar krijgt en er een soort relativeringsvermogen bij komt kijken. Is lastig uit te leggen maar volgens mij wel heel belangrijk. Verschilt per klant uiteraard maar dat moet je dan ook aanvoelen.

Bij een website is dat natuurlijk wel anders, maar ik vermoed dat NRC dit allemaal inhouse doet en dat ze het wel prima vinden. Als een programmeur goed werk levert dan is het toch geen probleem dat hij wat easter eggs verwerkt in zijn werk? Zo lang dat het goede functioneren van de site maar niet beinvloedt...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Trouwens, de open-dir met de CSS'jes is afgeschermd met een blanco page...
Jammer :P

En MyReact vond ik ook wel eens een comment met: /* IE moet dood! */
Klanten zullen het heus niet zien, en ik denk dat de meesten die het wel zien dat die het wel grappig zullen vinden.

Zolang alles maar geminified is voor de eindgebruiker lijkt me er niks aan de hand, en dat weten de klanten ook.
persoonlijk zou ik de grapjes wel in mindere mate toepassen, en niet in elke CSS.

[ Voor 73% gewijzigd door AW_Bos op 28-03-2012 12:25 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1 ... 84 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes. :)