Dat doet me denken aan deze...

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Alles behalve het ze opdringen! Dat werkt averrechts. Vooral laten zien wat jij veel sneller kunt met die koele refactor toolsGrijze Vos schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:08:
Nu we het toch over refactoren hebben. Iemand enig idee hoe je je collega's dat kan aanleren?
Heh, wij hebben laatst een nieuwe versie van het XSD schema gekregen, waarbij het XSD zelf niet valideert.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:49:
Deze week voor de zoveelste keer van een aanleverende partij een XSD-schema gehad voor de XML die zij gaan aanleveren. Op zich hartstikke mooi natuurlijk, kunnen wij fijn de XML valideren bij binnenkomst. Beetje jammer dat de aanleverende partij de XSD zelf niet gebruikt en hij dus vol met fouten stond
. En helaas lijkt dat tegenwoordig meer regel dan uitzondering te zijn...
Gewoon zelf toestemming krijgen om te mogen refactoren kost me al genoeg tijd en energieGrijze Vos schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:08:
Nu we het toch over refactoren hebben. Iemand enig idee hoe je je collega's dat kan aanleren?
Euhm, als dat je beeld van refactoren is heb je nog een lange weg te gaan...Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:48:
[...]
Vooral laten zien wat jij veel sneller kunt met die koele refactor tools
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Wat ik weet over php refactoring is dat er best wat goede talks, presentaties en blog artikelen bestaan onder de titel "practical php refactoring". Je komt dan uit op bijvoorbeeld deze serie of deze presentatie. Best interessant om te lezen en vervolgens proberen toe te passen (dat is het grootste stuk van leren: doen!).Grijze Vos schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:08:
Ik wist dat ik het zou terugkrijgen door php te noemenMBV schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:59:
Ik neem aan dat grijze vos het niet heeft over trucjes om je code er beter uit te laten zien (en al helemaal niet PHP) maar meer hoe je je collega's er in het algemeen een keer over laat nadenken. Ik zie dat vooral als een mentaliteitsprobleem.
We are shaping the future
Verwijderd
Nee, refactoren is veel meer dan die tools, maar een tool als Resharper heeft mijn collega's veel openbaringen gegeven, nadat ik ze die mooie tools had laten zienGrijze Vos schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:56:
[...]
Euhm, als dat je beeld van refactoren is heb je nog een lange weg te gaan...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 19:42 ]
Toestemming vragen?MBV schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:29:
[...]
Gewoon zelf toestemming krijgen om te mogen refactoren kost me al genoeg tijd en energie
Ja, want dáár wordt het beter van. Standaard CSV-files niet snappen omdat ze kommagescheiden zijn (je weet wel: comma separated values). Want ja, in Nederland gebruik je daar toch ; voor?Alex) schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:52:
Nu maar mooi CultureInfo.CurrentCulture aangeroepen
[ Voor 21% gewijzigd door ValHallASW op 21-10-2011 21:58 ]
Verwijderd
Haha, dat is dan vervolgens weer een probleem inderdaad.ValHallASW schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:55:
[...]
Ja, want dáár wordt het beter van. Standaard CSV-files niet snappen omdat ze kommagescheiden zijn (je weet wel: comma separated values). Want ja, in Nederland gebruik je daar toch ; voor?
I'm looking at you, Excel. Wat een ergernis is dat. 0.1234567 betekent *niet* 1.234.567,-, maar 0,1234567, you stupid piece of engineering. Een bestandsformaat hoort niet culture-afhankelijk te zijn...
[/rant]
en laat ik over de gelocaliseerde functienamen maar niet beginnen
offtopic:
[quote][quote]ValHallen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:38:
[...]
[/quote]
Kssjt, ga eens weg, gij persoon-met-nickname-die-op-de-mijne-lijkt;-)
Nee, 'scrum'-achtig, dus iedereen weet wat je doet zo'n dag. "Waarom ben je met dat ene kleine dingetje nou 2 dagen bezig?" En ik ken genoeg mensen die het slechter refactoren, of na 3 dagen refactoren erachter komen dat de oorspronkelijke oplossing wel de beste was. Dus een klein beetje een rem op refactoren is wel handig, zeker als het over 3 maanden af moet zijn.
Unit tests? Wat is dat?Doe je zeker ook voor het schrijven van unit tests?
Nee, het andere eind van het spectrum. Code is ooit geschreven door iemand die hier niet meer werkt, en niemand durft het vervolgens nog aan te raken want het werkt nu (een beetje). En nodeloos ingewikkelde code zet ik rigoureus het mes in, ook als dat code is die net door mijn buurman is geschreven. Zeker als die 3 weken op vakantie is, en een paar bugs heeft achtergelatenSterker nog: dat er niet gerefactord wordt geeft aan dat je blijkbaar bij een club einzelgangers zit (mogelijk met koptelefoons op). Eerste wat je zou moeten doen is samenwerken aan een project, en dan niet 'dit is mijn module, die is van jou', maar 'dit is onze code' en 'ik weet precies wat m'n buurman aan het doen is'.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Verwijderd
Dit is geen meervoud, maar de onbepaalde wijs (of infinitief) van het werkwoord verwijderen.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:16:
Waar ik mij aan erger in mijn project:
db_koe.verwijderenKoe(koe_nr); leuk, ik hou ook van meervoud..
Verwijderd
Ik kom dus ook van het MBO, jeweetwel; daar waar je geen nederlands en engels kreegRemus schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:19:
[...]
Dit is geen meervoud, maar de onbepaalde wijs (of infinitief) van het werkwoord verwijderen.
Ik neem toch aan dat je basisschool hebt gedaan. Daar wordt toch echt nederlands onderwezen en moet je ook zinnen ontleden en werkwoorden vervoegen.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:24:
[...]
Ik kom dus ook van het MBO, jeweetwel; daar waar je geen nederlands en engels kreeg
Ik had laatst iets vergelijkbaars. We moeten een SOAP call doen naar een andere partij, maar toen ik naar de documentatie vroeg kreeg ik alleen 2 XSD's opgestuurd. De eerste was voor de request-body en de tweede voor de response-body. De WSDL bleek niet te bestaan en andere documentatie was er ook niet. Sterker nog, de contactpersoon kon mij niet eens met zekerheid vertellen naar welke URL ik de request kon sturen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:49:
Deze week voor de zoveelste keer van een aanleverende partij een XSD-schema gehad voor de XML die zij gaan aanleveren. Op zich hartstikke mooi natuurlijk, kunnen wij fijn de XML valideren bij binnenkomst. Beetje jammer dat de aanleverende partij de XSD zelf niet gebruikt en hij dus vol met fouten stond
. En helaas lijkt dat tegenwoordig meer regel dan uitzondering te zijn...
Verwijderd
Ik was vroeger al lui en lette nooit op in de klas (ik was een uit-het-raam-kijker)Remus schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:36:
[...]
Ik neem toch aan dat je basisschool hebt gedaan. Daar wordt toch echt nederlands onderwezen en moet je ook zinnen ontleden en werkwoorden vervoegen.
Verwijderd
Toevallig telecom gerelateerde berichten?Marcj schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:03:
[...]
Ik had laatst iets vergelijkbaars. We moeten een SOAP call doen naar een andere partij, maar toen ik naar de documentatie vroeg kreeg ik alleen 2 XSD's opgestuurd. De eerste was voor de request-body en de tweede voor de response-body. De WSDL bleek niet te bestaan en andere documentatie was er ook niet. Sterker nog, de contactpersoon kon mij niet eens met zekerheid vertellen naar welke URL ik de request kon sturen.
Pas na veel gemail en andere 'experts' gevraagd te hebben kwamen we achter de URL en kregen we een voorbeeld request/response opgestuurd. Toen bleek het noodzakelijk dat er ook een SOAP-header meegestuurd moest worden vol met magische waardes (bijvoorbeeld een PartyInfo element waar Test in stond en waar geen enkele andere waarde die ik kon verzinnen geaccepteerd werd). Tevens was er een uniek volgnummer voor elk request nodig, zodat we je juiste response erbij konden vinden. Volgens mij gebruiken we toch HTTP verbindingen die ervoor zorgen dat ik een antwoord per vraag krijg?
Uiteindelijk krijg je het gevoel dat je per simpele aanvraag ongeveer 15kb aan dataverkeer aan het verstoken bent voor iets wat ook binnen een 1kb past...
Aarghh...
Klopt, ik ben er later ook achter gekomen dat ze één of ander enterprise framework gebruiken, maar daar wisten ze zelf ook niet echt wat van.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:05:
[...]
Toevallig telecom gerelateerde berichten?
Ik vind het ook jammer dat mensen vaak zo onleesbaar Nederlands schrijven... Je kan wel zeggen dat je vroeger nooit hebt opgelet, maar dat wil nog niet zeggen dat je het niet bij kan spijkerenVerwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:58:
In ieder geval weet ik hoe ik wél moet programmeren xD Echt heel jammer dat mensen onleesbare code schrijven
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Of het excuus; ik bne disleksies en ken darom niet goet tiepun..oisyn schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:17:
Ik vind het ook jammer dat mensen vaak zo onleesbaar Nederlands schrijven... Je kan wel zeggen dat je vroeger nooit hebt opgelet, maar dat wil nog niet zeggen dat je het niet bij kan spijkeren. 't Is meestal geen onkunde, het is gewoon onwil.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
| //Als er geen fouten optreden, voeg toernooi toe. if (!fout) { trn.wijzigen(); //Laat de errors zien via een popup scherm } else { JOptionPane.showMessageDialog(null, trn.getLastErrors()); } |
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Verwijderd
Dan zijn dat de XSD's waar ik ook op doelde..Marcj schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:16:
[...]
Klopt, ik ben er later ook achter gekomen dat ze één of ander enterprise framework gebruiken, maar daar wisten ze zelf ook niet echt wat van.
1
| custom_step(crypt(md5(sha1(sha2(mcrypt_cbc($password))))+stream_filter_append($rand,$seed,STREAM_FILTER_WRITE, $opts))+"123", $seed); |
IMHO is commentaar in het Nederlands per definitie erg. Je weet nooit wanneer je een niet-Nederlandse collega gaat krijgen.P-Storm schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:41:
Volgens mij is daar ook nog wel een extension voor te vinden, die comments en mogelijk variabele/method namen controleerd op spelling. En heb hetzelfde gevoel als Grijze Vos. Commentaar in het Nederlands is niet erg, maar dan zal het wel consequent gebeuren.
https://niels.nu
Jammer dat het voorbeeld niet goed is.YopY schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:47:
PHP:
1 custom_step(crypt(md5(sha1(sha2(mcrypt_cbc($password))))+stream_filter_append($rand,$seed,STREAM_FILTER_WRITE, $opts))+"123", $seed);
Clusterbomb encryption?
gejat
Het zou nog Perl kunnen zijn als ze stream_filter_append zelf hebben gedefinieerd of uit een library pakken geloof ikalex3305 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:37:
[...]
Jammer dat het voorbeeld niet goed is.
In PHP concat je strings namelijk met een punt en niet met een plus zoals in zowat alle andere talen. Altijd fijn als je weer overstapt van of naar PHP toe. Hetzelfde met de dollartekens voor variabelen.
Een dyslectische kennis werd gek van alle rode kriebellijntjes. Dus had hij de spellingcontrole maar uitgezetMatis schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:29:
[...]
Of het excuus; ik bne disleksies en ken darom niet goet tiepun.
Je hebt toch niet voor niets spellingscontrole, dat is ook niet altijd heilig, maar kan in ieder geval al echte foute woorden eruit vissen.
Mijn commentaar zet ik altijd in het Nederlands neer. Het vertalen naar het Engels en de mogelijkheid dat andere collega's het niet geheel of verkeerd begrijpen vind ik één van de belangrijke aspecten daarin.Hydra schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:32:
[]P-Storm schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:41:
Volgens mij is daar ook nog wel een extension voor te vinden, die comments en mogelijk variabele/method namen controleerd op spelling. En heb hetzelfde gevoel als Grijze Vos. Commentaar in het Nederlands is niet erg, maar dan zal het wel consequent gebeuren.[]
IMHO is commentaar in het Nederlands per definitie erg. Je weet nooit wanneer je een niet-Nederlandse collega gaat krijgen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Helaas, dat kan niet, denk ik. Je moet toch een bepaalde mindset hebben, je moet je op z'n minst netjes wíllen programmeren, je moet Clean Code wíllen lezen in je vrije tijd (reminds me: die moet ik ook nog bestellenGrijze Vos schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:08:
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Jij hebt collega's die code zien en geen Engels kunnen?Onbekend schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:08:
Mijn commentaar zet ik altijd in het Nederlands neer. Het vertalen naar het Engels en de mogelijkheid dat andere collega's het niet geheel of verkeerd begrijpen vind ik één van de belangrijke aspecten daarin.
Dat zijn al 2 WTFs:Van stukken voorbeeldcode die ik van het internet heb geplukt blijft het commentaar in het Engels staan. Dit omdat ik dan weet dat ik er niets aan heb veranderd, en ook de interne werking niet helemaal heb uitgeplozen.
Beetje een OCD-er zijn helpt denk ik. Als je code ziet waarvan je weet dat 't beter kan moeten je tengels gaan jeuken. Da's IMHO een van de kwaliteiten van een goeie programmeur.CodeCaster schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:25:
Helaas, dat kan niet, denk ik. Je moet toch een bepaalde mindset hebben
[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 23-10-2011 10:53 ]
Helaas heb ik vaak zulke bedroevende vertalingen gezien, dat ik soms blij ben met nederlands...Hydra schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:32:
IMHO is commentaar in het Nederlands per definitie erg. Je weet nooit wanneer je een niet-Nederlandse collega gaat krijgen.
Jij gebruikt nooit libraries?Hydra schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:52:
Dat zijn al 2 WTFs:
- Mengelmoes van Engels en Nederlands commentaar
- Code copy-pasten waarvan je de werking niet 100% snapt.
Een van de kwaliteiten van een betere programmeur is dat je ook snapt dat je soms beter met je tengels van code af kunt blijven. Refactoren doe je om te voorkomen dat je iets op twee plaatsen doet, dus dat kan zijn op het moment dat je anders code moet kopiëren (nieuwe feature) of dat je anders een wijziging op twee punten moet doorvoeren (bugfix). Het is ook prima om tijdens het schrijven na te denken over waar het handig is om een stapje extra te abstraheren, maar een extra abstractielaag toevoegen hoeft het geheel niet duidelijker te maken!Beetje een OCD-er zijn helpt denk ik. Als je code ziet waarvan je weet dat 't beter kan moeten je tengels gaan jeuken. Da's IMHO een van de kwaliteiten van een goeie programmeur.
Sommige mensen hebben wat moeite om de tekst in correct Engels op te schrijven (waaronder ik). Om te voorkomen dat bepaalde functionaliteiten (wat dus in het commentaar is vermeldt) verloren gaan, hebben wij besloten dat het Nederlands moet worden.Hydra schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:52:
Jij hebt collega's die code zien en geen Engels kunnen?
Dat is helemaal niet erg. We weten exact wat er is uitgezocht, en wat nog een onbekend stuk is. Sterker nog, aan de hand van de schrijfwijze van het commentaar kunnen we precies zien wie welk stukje commentaar heeft geschreven, zonder dat er een naam bij staat.Dat zijn al 2 WTFs:
- Mengelmoes van Engels en Nederlands commentaar
Het uiteindelijke resultaat is belangrijk. Op de manier waarop de code aan het resultaat komt maakt niets uit. Het begrijpen van de werking komt later wel als je iets toe wilt voegen of aan wil passen. Zolang daar geen behoefte naar is, kan de code gewoon blijven werken zoals die oorspronkelijk is geschreven.- Code copy-pasten waarvan je de werking niet 100% snapt.
1
2
3
4
5
6
7
| if (!HasErrors()) { // lees comment als code die iets doet :) } else { // lees comment als code die iets anders doet :) } |
[ Voor 10% gewijzigd door mindcrash op 23-10-2011 11:59 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Tja, ieder z'n ding. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet bij jouw bedrijf werk danOnbekend schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:43:
Sommige mensen hebben wat moeite om de tekst in correct Engels op te schrijven (waaronder ik). Om te voorkomen dat bepaalde functionaliteiten (wat dus in het commentaar is vermeldt) verloren gaan, hebben wij besloten dat het Nederlands moet worden.
Tja. Ik vind die instelling een WTF in zichzelf. Voor het vinden van bugs in je systeem is het gewoon belangrijk dat je weet wat code doet. Als jij niet zit dat die code ergens in je session zit te frutten ofzo (om maar een zijstraat te noemen) ga je nooit de fouten vinden die daardoor optreden omdat je niet weet dat die code daar 'aanzit'.Het uiteindelijke resultaat is belangrijk. Op de manier waarop de code aan het resultaat komt maakt niets uit.
Ik zie niet wat dat te maken heeft met code schrijven in een mengsel van Nederlands en Engels. Dat je code in princiepe self-documenting moet zijn is gewoon bijna een natuurwet.mindcrash schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:57:
En daarnaast is er ook zoiets als self-documenting code. Als de code vanzelf spreekt (en vrij simpel is) is een stuk documentatie als ("doe x als er geen error optreed") IMHO overbodig als deze al in een blok staat als
[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 23-10-2011 14:02 ]
Mijn mindset is veranderd toen een keer een review over mijn code werd gedaan en die collega zei "dit is verschrikkelijk".CodeCaster schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:25:
quote:
Helaas, dat kan niet, denk ik. Je moet toch een bepaalde mindset hebben, je moet je op z'n minst netjes wíllen programmeren, je moet Clean Code wíllen lezen in je vrije tijd (reminds me: die moet ik ook nog bestellen).
let the past be the past.
Verwijderd
Verwijderd
Je houdt ons voor de gek toch??Onbekend schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:43:
Het uiteindelijke resultaat is belangrijk. Op de manier waarop de code aan het resultaat komt maakt niets uit.
Het is een wat boud statement, maar het is te verdedigen. Ik moest onlangs bijvoorbeeld een CustomTextMessageEncoder gebruiken. Code kant en klaar van MSDN geplukt, en het werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 24-10-2011 17:29 ]
Dit werkt ook prima, maar ik weet niet of dit doet wat je verwacht.Onbekend schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:43:
[...]
Het uiteindelijke resultaat is belangrijk. Op de manier waarop de code aan het resultaat komt maakt niets uit.
1
2
3
4
5
6
7
| /** * Get a random integer. */ public int getRandomInt() { // used dice to find a random number return 4; } |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
1
2
3
4
| function GetRandomNumber() { return ConvertToInt(time("HH:MM:SS")); } |
Als je performance niet mee rekent in je oordeel over gewenst resultaat wel ja.oisyn schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:42:
Als je echt met een tegenvoorbeeld wilt komen, dan zul je er dus een moeten verzinnen waarbij het resultaat klopt maar de omstandigheden verder niet gewenst zijn. Bijvoorbeeld dat het 3 dagen duurt voor het genereren van een enkel random nummer.
1
2
3
4
5
| mysql_query("INSERT INTO schapen (`id`, `naam`, `kleur`) VALUES (NULL, 'schaap', 'blauw'"); $maxschaap = mysql_query("SELECT MAX (id) FROM schapen"); $schaap = mysql_fetch_array($maxschaap); echo "id is " . $schaap[0]; |
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
[ Voor 32% gewijzigd door MBV op 25-10-2011 10:46 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik vraag me altijd af of die methode wel transaction safe is: Geeft hij de laatste waarde terug, of de laatste waarde van de laatste INSERT in de huidige transactie?MBV schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:46:
http://php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php
Iemand te lui geweest om 10 sec te googlen?
Die functie is er juist zodat je dat soort hacks niet uit hoeft te voeren en bovendien wél een correct resultaat terug krijgt ook met meerdere clientsUsing LAST_INSERT_ID() and AUTO_INCREMENT columns simultaneously from multiple clients is perfectly valid. Each client will receive the last inserted ID for the last statement that client executed.
www.maartendeboer.net
Het laatste.Remus schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:31:
[...]
Ik vraag me altijd af of die methode wel transaction safe is: Geeft hij de laatste waarde terug, of de laatste waarde van de laatste INSERT in de huidige transactie?
Ah, duidelijk. Ik geef dan eigenlijk de voorkeur aan INSERT ... RETURNING <column-list> zoals gedefinieerd in de SQL standaardenVentieldopje schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:39:
Mysql.com:
[...]
Die functie is er juist zodat je dat soort hacks niet uit hoeft te voeren en bovendien wél een correct resultaat terug krijgt ook met meerdere clients
/dev/null
Ik zou constantes gebruiken:vriesdude schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:36:
[afbeelding]
Verdere toelichting lijkt me niet nodig
1
2
3
4
| public const string oneZero = "0"; public const string twoZeros = "00"; public const string threeZeros = "000"; public const string fourZeros = "0000"; |
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Die is inderdaad erg topic waardig.vriesdude schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:36:
[afbeelding]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik mis de default case...vriesdude schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:36:
[afbeelding]
Onnodig switch gebruik, kan toch veel makkelijker met:vriesdude schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:36:
[afbeelding]
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Gebruik van http://www.php.net/manual/en/function.str-pad.php lijkt mij dan minder code geven.ValHallen schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:49:
[...]
Onnodig switch gebruik, kan toch veel makkelijker met:
while(len($txtCouponCode) < 10) $txtCouponCode = "0".$txtCouponCode;
^^ Waarschijnlijk valt dit ook in de categorie slechte code ><
[ Voor 7% gewijzigd door Remus op 25-10-2011 13:58 ]
Volgens mij zit er een bug in je sarcasme-detectie-module.Remus schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:58:
[...]
Gebruik van http://www.php.net/manual/en/function.str-pad.php lijkt mij dan minder code geven.
Of als je in een evil bui bent: een switch met fallthrough
Niks mis mee toch? Waarschijnlijk efficienter dan een for-loopvriesdude schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:36:
[afbeelding]
Je vergeet de fax!Grijze Vos schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:15:
(Overigens, code posten als screenshot, what's next, uitprinten, fotograferen op een houte tafel en dan uploaden?)
[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 25-10-2011 14:21 ]
Hoho, je gaat in tegen de principes van magic numbers.MTWZZ schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:41:
[...]
Ik zou constantes gebruiken:
C#:
1 2 3 4 public const string oneZero = "0"; public const string twoZeros = "00"; public const string threeZeros = "000"; public const string fourZeros = "0000";
1
2
3
4
| public const string oneZero = "0"; public const string twoZeros = "000"; public const string threeZeros = "0000"; public const string fourZeros = "00000"; |
We are shaping the future
Alex) schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:03:
[...]
Hoho, je gaat in tegen de principes van magic numbers.
C#:
1 2 3 4 public const string oneZero = "0"; public const string twoZeros = "000"; public const string threeZeros = "0000"; public const string fourZeros = "00000";
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
En jij vergeet hergebruik van code, en het begin van de keten:Alex) schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:03:
[...]
Hoho, je gaat in tegen de principes van magic numbers.
C#:
1 2 3 4 public const string oneZero = "0"; public const string twoZeros = "000"; public const string threeZeros = "0000"; public const string fourZeros = "00000";
1
2
3
4
5
| public const string zeroZeros = ""; public const string oneZero = zeroZeros+"0"; public const string twoZeros = zeroZeros+"0"+oneZero; public const string threeZeros = zeroZeros+"00"+TwoZero; public const string fourZeros = zeroZeros+oneZero+threeZeros; |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php $class = 'normal'; ?> <tr class="<?php echo htmlspecialchars($class) ?>"><td>PHP_VERSION</td><td><?php echo htmlspecialchars(PHP_VERSION) ?></td></tr> <?php $VARS = isset($_SERVER)? $_SERVER: (isset($HTTP_SERVER_VARS)? $HTTP_SERVER_VARS: array()); ?> <?php foreach ($VARS as $name => $value) { ?> <?php if (strpos($name, 'HTTP_') !== 0 && strpos($name, 'REQUEST_') !== 0) continue; $class = $class === 'alt'? 'normal': 'alt' ?> <tr class="<?php echo htmlspecialchars($class) ?>"><td><?php echo htmlspecialchars($name) ?></td><td><?php echo htmlspecialchars($value) ?></td></tr> <?php } ?> |
[ Voor 11% gewijzigd door jopitan op 25-10-2011 16:57 ]
CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| $txtCouponCode = (strlen($txtCouponCode) = 9) ? "0".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 8) ? "00".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 7) ? "000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 6) ? "0000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 5) ? "00000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 4) ? "000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 3) ? "0000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 2) ? "00000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 1) ? "000000000".$txtCouponCode : $txtCouponCode |
1
| $txtCouponCode = (strlen($txtCouponCode) = 9) ? "0".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 8) ? "00".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 7) ? "000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 6) ? "0000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 5) ? "00000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 4) ? "000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 3) ? "0000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 2) ? "00000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 1) ? "000000000".$txtCouponCode : $txtCouponCode |
486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22
Het is inderdaad jammer dat dit mogelijk isPiepPiep schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:48:
Ik spreek geen php, maar is er niet iets mogelijk als dit?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 $txtCouponCode = (strlen($txtCouponCode) = 9) ? "0".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 8) ? "00".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 7) ? "000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 6) ? "0000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 5) ? "00000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 4) ? "000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 3) ? "0000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 2) ? "00000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 1) ? "000000000".$txtCouponCode : $txtCouponCode
En dan die overbodige opmaak weg zodat je dit krijg.
code:
1 $txtCouponCode = (strlen($txtCouponCode) = 9) ? "0".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 8) ? "00".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 7) ? "000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 6) ? "0000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 5) ? "00000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 4) ? "000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 3) ? "0000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 2) ? "00000000".$txtCouponCode : (strlen($txtCouponCode) = 1) ? "000000000".$txtCouponCode : $txtCouponCode
www.maartendeboer.net
1
| $coupon = substr("0000000000",strlen($coupon)).$coupon; |
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Nee, want je gebruikt de == ipv = voor een vergelijkingPiepPiep schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:48:
Ik spreek geen php, maar is er niet iets mogelijk als dit?
Met Java zou ik het zo doen:Janoz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:15:
Niet getest, zou best kunnen dat er een nulletje bij of af moet. Maar wel de aanname dat coupon een string met een maximum lengte van 10 is.
PHP:
1 $coupon = substr("0000000000",strlen($coupon)).$coupon;
1
| couponCode = ("0000000000" + couponCode).substring(couponCode.length()); |
[ Voor 3% gewijzigd door RomeoJ op 26-10-2011 14:56 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Da's natuurlijk hetzelfde. Het maakt niet uit of je eerst het juiste aantal nullen pakt en dat concat, of juist eerst concat en daarna de nullen eraf haalt.RomeoJ schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:55:
[...]
Met Java zou ik het zo doen:
Java:
1 couponCode = ("0000000000" + couponCode).substring(couponCode.length());
[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 26-10-2011 15:04 ]
1
| couponCode = [NSString stringWithFormat:@"%010d", couponCode]; |
1
| couponCode = "%010d".format(couponCode) |
Als je een externe library gebruikt is het niet moeilijk, dan kan het in iedere taal wel in 1 korte regel...Sv3n schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:04:
Java:
1 couponCode =StringUtils.leftPad(couponCode, 10, "0")
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Het gaat er ook niet om of het moeilijk is in tegendeel zelfs!roeleboel schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:09:
[...]
Als je een externe library gebruikt is het niet moeilijk, dan kan het in iedere taal wel in 1 korte regel...
www.maartendeboer.net
1
| (($alt == 10) ? $alt = 10 : $alt = $alt); |
[ Voor 109% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2011 11:27 ]
[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 28-10-2011 11:30 ]
Tja, het is een == ipv ===, dus het zal alle gekke waarden zo goed mogelijk naar int proberen te casten..oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:26:
Het doet wel iets. Sowieso, raar gebruik van de ternaire operator. Schrijf $alt = (... ? ... : ...) of if (...) $alt = ...; else $alt = ...;
[ Voor 94% gewijzigd door YopY op 28-10-2011 14:09 ]
Easter egg dat jullie logo te voor schijn komt als je op hun logo kliktYopY schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:58:
Oh ja, ook jammer: we mogen ons eigen logo niet in de app zetten, helaas. Zou goeie marketing geweest zijn. Nouja, mag ik weer slopen, is ook leuk
1
2
3
4
| public void startServer() { Thread serv = new Server(this); serv.run(); } |
1
2
3
4
5
6
| var sbi = new ShoppingBasketItem() { ..., ShowId = _cardOwnership.UnitsOriginal, ... }; // using ShowId here for UnitsOriginal..not nice and clean but easy |
Klopt. En dus ook als het "10" of "10 apen" of 10.0 is. Het resultaat is dat $alt in die gevallen altijd een int is.CodeCaster schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:29:
Als $alt 10 is, wordt $alt met 10 gevuld
486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq