Ik vind het jammer dat je wilt insinueren dat wij slechte programmeurs zijn, omdat we statische code analyse toepassen, zonder ook maar één regel code van ons gezien te hebben.
Dit geeft eigenlijk alleen maar aan hoe kortzichtig sommige programmeurs zijn: "Ik maak dat soort fouten niet", "Ik weet precies wat mijn applicatie doet" en "Dit stukje code kan niet fout gaan" zijn hen waarschijnlijk op het lijf geschreven.
Wij maken industriële toepassingen waar jij dagelijks mee te maken krijgt, zonder er ook maar enig benul van te hebben.
Omdat onze software niet met alt+ctrl+delete, taakbeheer of een RDP-sessie te beheren is en 24/7/365 draait in afgesloten ruimtes, moet het wel helemaal dichtgetimmerd worden en geen enkele memory leak hebben.
Onze producten worden naast statische studio's en uitzendstraten ook bij grote sportevenementen (WK voetbal, Tour de France, Roland Garros; om maar een greep te doen) gebruikt.
Onze klanten kunnen het zich dan ook niet permitteren dat de zender voor 1 minuut op zwart gaat terwijl er een kaart van ons opnieuw opstart; Dit is al gebeurt en de oorzaak was één onschuldige
; te veel. De schadeclaims liepen daarbij in de honderdduizenden Euro's.
Dan is een analyse-tool snel terugverdiend. Want na het invoeren van de analyse, werd die beruchte code door FlexeLint gehaald en hij ving de
; te veel netjes af en gaf er ook een critical warning op.
Om mijn raaskal toch quasi grappig af te sluiten; Een probleem veroorzaakt door één van onze
producten, waardoor het laatste woord van een ondertitel bleef hangen. MTV Networks kan er nu om lachen, maar toen niet.
[
YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tZ8TiSwHp28&hd=1]