Het gaat me er ook niet echt om of het in de praktijk enige bias veroorzaakt, maar het is gewoon het principe. Er is maanden- of zelfs jargenlang getouwtrek met de Europese Commissie aan de ontwikkeling van die site vooraf gegaan. Uiteindelijk is beslist dat die site er moest komen en is precies vastgelegd hoe 'ie er uit moest zien en hoe 'ie moest werken. Ik neem aan dat een of andere hoge pief bij Microsoft zich met de implementatie bezig heeft gehouden en de site goegekeurd heeft, want als Microsoft dit verprutst kan de EC weer miljoenenboetes gaan opleggen.MrBucket schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:58:
Met andere woorden: het percentage mensen dat consequent "de meest linker browser" kiest omdat ze geen voorkeur hebben is te verwaarlozen. [..] Dus als het goed is zal 't Microsoft echt jeuken of de distributie uniform is of niet.
De uiteindelijk site is zo simpel, en dan nog zijn ze in staat om het schuffle-algoritme verkeerd te implementeren! Als techneut krijg ik daar jeuk van. Zou dat ook gebeurd zijn als Google het scherm had moeten ontwikkelen? Ik vraag het me sterk af.