roy-t: staat gewoon op het internet in die vorm: http://forum.codecall.net/85209-post3.html
Waarom zou je jezelf als doel stellen alles in 1 codefile te houden, dat is toch bijna het tegenovergestelde van oo? Achja...Simon Verhoeven schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:30:
roy-t: staat gewoon op het internet in die vorm: http://forum.codecall.net/85209-post3.html
Wat heeft het aantal code files met OO te maken?roy-t schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:49:
[...]
Waarom zou je jezelf als doel stellen alles in 1 codefile te houden, dat is toch bijna het tegenovergestelde van oo? Achja...
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
En dan vraag je je toch af wat voor prusters er nog meer rondlopen als je eens kijkt naar de bijhorende thread wat voor complimenten hij krijgt voor die code
Kater? Eerst water, de rest komt later
Het wachtwoord dat u hebt gekozen, is te lang. Het mag uit maximaal 12 lettertekens bestaan.
char[13]?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Njah, alle complimenten komen van mensen met een postcount van 1, toevallig moet je minimum een postcount van 1 hebben op dat forum om die files te downloadenHaan schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:54:
En dan vraag je je toch af wat voor prusters er nog meer rondlopen als je eens kijkt naar de bijhorende thread wat voor complimenten hij krijgt voor die code
Meteen een reden om dan daar geen privacy gevoelige gegevens neer te zetten, en zeker te zijn dat je niet een wachtwoord ( of variant daarvan ) gebruikt die je ook ergens anders gebruikt.
Immers zou bij hashing van je wachtwoord het veld geen beperking moeten zijn van de lengte van je wachtwoord.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Typisch een voorbeeld van een slechte vertaling
Zo had ik ooit een vertaald spelletje wat me vroeg om RechtstreeksX 7 te installeren
De overtreffende vertalingsfail heb ik laatst op mijn huidige project gezien. Daarhad iemand "gierkelder" vertaald naar "vulturebasement".Wijnbo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:14:
[...]
Typisch een voorbeeld van een slechte vertaling![]()
Zo had ik ooit een vertaald spelletje wat me vroeg om RechtstreeksX 7 te installeren
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Die ben ik een lange tijd terug tegengekomen in een vertaling van een of ander vaag CD-Hoesjes programma (Kerstcadeau)...kijken of het screenshot nog ergens te vinden isWijnbo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:14:
[...]
Typisch een voorbeeld van een slechte vertaling![]()
Of een Nederlandse vertaling van een config dialog van een spel (Medal Of Honor: Pacific Assault van EA), met termen als "hoekpuntarcering", "beeldpuntarcering", "naverwerking", "gecomprimeerde structuren" en "overdruk"
. Een smiley voor wie ze allemaal weet

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 09-12-2009 11:41 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
BehielsSimon Verhoeven schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:42:
Code voor een optionele opdracht waar je moet refactoren:
BobyD82 zet je DM even aan?
Ik snap eigenlijk niet hoe je erin slaagt om genoeg van java te kennen om dat spel te maken, en dan toch niet te snappen dat meerdere klasses beter zijn.
En zijn CPU klasse zou hij gemakkelijk kunnen halveren met een ifje.
Ik snap eigenlijk niet hoe je erin slaagt om genoeg van java te kennen om dat spel te maken, en dan toch niet te snappen dat meerdere klasses beter zijn.
En zijn CPU klasse zou hij gemakkelijk kunnen halveren met een ifje.
Crosshair?.oisyn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:36:
"hoekpuntarcering"
Post-Processing"naverwerking"
Compressed Textures"gecomprimeerde structuren"
De andere heb ik compleet geen idee?
Verwijderd
Hoe schreef jij je Java code toen je net begon? De eerste keren dat ik met zulke dingen bezig was werd het ook al snel een grote lap code en ik gok dat het bij veel mensen niet anders was.
De eerste paar weken als eerstejaars maak je gewoon soep, boeiend, het gaat er om wat daarna gebeurt. Wordt het beter of zit er geen vooruitgang in. Pas dan kun je zeggen of iemand een prutser is, niet aan de hand van een random momentopname. Context!
De eerste paar weken als eerstejaars maak je gewoon soep, boeiend, het gaat er om wat daarna gebeurt. Wordt het beter of zit er geen vooruitgang in. Pas dan kun je zeggen of iemand een prutser is, niet aan de hand van een random momentopname. Context!
Letterlijker denken. Wat is een hoekpunt en wat is arcering. En wat is de relevantie met beeldpuntarcering.
Die andere twee heb je goed overigens.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 09-12-2009 13:09 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ah, vertex en pixel shading.oisyn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:09:
[...]
Letterlijker denken. Wat is een hoekpunt en wat is arcering. En wat is de relevantie met beeldpuntarcering.
Die andere twee heb je goed overigens.
Boomstronkbestand ben ik ooit eens ergens tegengekomen
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Juist. Nu alleen nog "overdruk" en je hebt een smiley verdiend
Log-Filebobo1on1 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:38:
Ik ben aan het denken, maar kan er nog niet opkomen. Zal vast iets met afdrukken te maken hebben..oisyn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:42:
[...]
Ik dacht eigenlijk aan overflow.oisyn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:42:
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik moet dan toch beetje denken aan Anisotropic Filtering, al kan het ook compleet fout zijn natuurlijk
Uit de aansturing van een camera:
Als iets niet wil, dan probeer je het toch gewoon nog een keer?
Trouwens, het plaatje dat hier geladen wordt is net door dit programma naar de harde schijf geschreven. En ik maar denken, waarom ratelt die harde schijf toch zo..
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim fs As System.IO.FileStream fs = New System.IO.FileStream(filename, IO.FileMode.Open, IO.FileAccess.ReadWrite) Picture1.Image = System.Drawing.Image.FromStream(fs) Try fs.Close() Catch fs.Close() End Try |
Als iets niet wil, dan probeer je het toch gewoon nog een keer?

Trouwens, het plaatje dat hier geladen wordt is net door dit programma naar de harde schijf geschreven. En ik maar denken, waarom ratelt die harde schijf toch zo..
Die overdruk weet ik trouwens niet zeker, maar ik neig zelf naar supersampling 

(bron)
Ah ja, ook een mooie idd. Iets dergelijks was geloof ik al eens eerder langs gekomenbobo1on1 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:38:

(bron)
Het configuratiescherm van Nvidia-videokaarten is ook zo slecht vertaald
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Please connect the filelogger and turn on the switch to read log data?
Ik gok zoiets, maar je moet wel even een hele vreemde vertaalslag maken..
Op mn brakke Acer laptop heb je die extra software van hun, die is ook engels, duits en nederlands door elkaar. "Ip Adress wird besogen, one moment please" ofzoiets tussen je nederlandse interface enzo
Klopt wel precies met t apparaat ook, ook een kutding

dataloggerAganim schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:06:
Please connect the filelogger and turn on the switch to read log data?
data jack zou ook nog kunnen.
Hehe, same hereCartman! schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:09:
Op mn brakke Acer laptop heb je die extra software van hun, die is ook engels, duits en nederlands door elkaar. "Ip Adress wird besogen, one moment please" ofzoiets tussen je nederlandse interface enzoKlopt wel precies met t apparaat ook, ook een kutding
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Dat soort software is af en toe al een slecht programmeervoorbeeld op zichCartman! schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:09:
Op mn brakke Acer laptop heb je die extra software van hun

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik kegel alles er het liefst ook af maar dat ding is zo brak dat ik vrees dat dan helemaal niks t meer doet
Ik zie alleen niet zo goed hoe ze de vertaling van sampling naar druk gemaakt hebben?.oisyn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:53:
Die overdruk weet ik trouwens niet zeker, maar ik neig zelf naar supersampling
edit:
Oh het refereert natuurlijk naar het feit dat je veel groter rendert, en dus te veel "afdrukt" => Overdruk ( Al klinkt het nog steeds niet )
[ Voor 21% gewijzigd door Woy op 09-12-2009 15:43 ]
Cartman! schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:38:
Ik kegel alles er het liefst ook af maar dat ding is zo brak dat ik vrees dat dan helemaal niks t meer doet
offtopic:
In het verleden een Acer gehad en de ervaring is dat als die software eraf is een schone installatie best goed draait. Let op schone installatie...
In het verleden een Acer gehad en de ervaring is dat als die software eraf is een schone installatie best goed draait. Let op schone installatie...
BTW, Jammer dat sommige programma's zo'n slechte vertaling hebben...
Ik heb eigenlijk altijd met meerdere klasses gewerkt.Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:45:
Hoe schreef jij je Java code toen je net begon? (toch als het nodig was)
En natuurlijk dat het een momentopname is, maar op dat punt...
Verwijderd
vd week een hele lekkere tegen gekomen in een stukje code if(-1 != 0) {....} als het er 1x stond ok.
Maar stond een keer of 3-4 in een stuk code van 50 regels. met daarin een stuk of 10 goto's met bijbehorende labels
erg lekker geprogrammeerd dus
Maar stond een keer of 3-4 in een stuk code van 50 regels. met daarin een stuk of 10 goto's met bijbehorende labels

Verwijderd
Poeh, nou ik weet nog wel dat we wat simpele spelletjes in elkaar flansten, maar spaghetti op en top. Een pokerspelletje, een slotmachine, BKE en zeeslag... Zeeslag leek er al wat meer op, maar poeh, als ik er aan terug denk...Simon Verhoeven schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:19:
[...]
Ik heb eigenlijk altijd met meerdere klasses gewerkt.
En natuurlijk dat het een momentopname is, maar op dat punt...
Overigens vind ik het soms nog steeds lastig om te bepalen waar de verantwoordelijkheid precies ligt, maar goed, dat heb je als junior met 1 jaar ervaring wel vaker denk ik.
Een collega is bezig om een stapel .Net projecten door te spitten die zijn opgeleverd bij een klant door een andere partij, waar zij inmiddels niet meer mee werken.
In een van die projecten staat de volgende class:
Wat is dat nou voor iets?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| public class EchoParameter { public string EchoString(string input) { if (string.IsNullOrEmpty(input)) { return("string was null"); } return input; } public int EchoNumber(int input) { return input; } public DateTime EchoDateTime(DateTime input) { return input; } // en zo nog meer voor andere datatypes... } |

Misschien een override die nog gevuld moet gaan worden oid
Het begin van een class die afhankelijk van de soort data input controleert welk type data dat is en dit dan op de juiste manier gaat weergeven? Verre van af en een beetje een raar begin
Het enige wat er gebeurt is variabelen typecasten, maar daar heb je geen class voor nodig..
Meteen al die back-up progs en dergelijke eraf geknikkerd, samen met alle "demo games" en dergelijke. Nergens last van.
Niet om Acer op te hemelen oid, maar ik heb net een nieuwe acer laptop en zonder schone installatie heb ik er toch alleen Windows nog opstaan, met de bijbehorende drivers. Draait als een trein.JefSnare schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:44:
[...]
offtopic:
BTW, Jammer dat sommige programma's zo'n slechte vertaling hebben...
Meteen al die back-up progs en dergelijke eraf geknikkerd, samen met alle "demo games" en dergelijke. Nergens last van.
Dat hoeft niet slecht te zijn. Zou bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden in een service om als heartbeat te fungeren. Of om connectiviteit te testen.Haan schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:49:
Een collega is bezig om een stapel .Net projecten door te spitten die zijn opgeleverd bij een klant door een andere partij, waar zij inmiddels niet meer mee werken.
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 public class EchoParameter { public string EchoString(string input) { if (string.IsNullOrEmpty(input)) { return("string was null"); } return input; } public int EchoNumber(int input) { return input; } public DateTime EchoDateTime(DateTime input) { return input; } // en zo nog meer voor andere datatypes... }
Voor je een oordeel kunt vellen zul je meer van de context moeten weten.
MSX 2 rulez more
Net nog even gezocht,maar er is ook nergens een verwijzing te vinden die hiervan gebruik maakt, dus het zal altijd gissen blijven naar de gedachte hier achter
Ook een programmeerfuckup trouwens ... zombiecode. Om gek van te worden. Of dit:
Haal het dan uit de code ffs, je gebruikt toch versiebeheer
Toch?
C#:
1
2
3
4
5
| // Wordt niet meer gebruikt void DoFuckingComplicatedShit() { [....] } |
Haal het dan uit de code ffs, je gebruikt toch versiebeheer

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hoe bedoel je?Wijnbo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:14:
Typisch een voorbeeld van een slechte vertaling
Het mooiste (en daar maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan) is het throwen van NotJetImplemented Exception 
Het is natuurlijk puur voor het testen van dummy projecten etc. en om te kijken hoe de code reageert op een exception.
Daar zijn wel eens vragen over gesteld door docenten
Het is natuurlijk puur voor het testen van dummy projecten etc. en om te kijken hoe de code reageert op een exception.
Daar zijn wel eens vragen over gesteld door docenten
Een NotJetImplementedException, NotYetImplementedException of NotImplementedException?
Hij bedoelt natuurlijk dat het niet is geïmplementeerd mbv een straalmotor.
Ik geloof best dat docenten daar vragen over stellen ja..Hij bedoelt natuurlijk dat niet niet is geïmplementeerd mbv een straalmotor.
NotImplementedException
Geen straalmotor idd
Anders zou mijn code al een gekke exception gooien 
Als in exception not exception exception
Geen straalmotor idd
Als in exception not exception exception
[ Voor 82% gewijzigd door Matis op 10-12-2009 17:39 ]
hmm, ja, dat zou ook kunnenCartman! schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:41:
Of gewoon NotYeti...
Vandaag kwam ik één tegen toen ik een klasgenoot aan het helpen was:
Dan kan je het beter zo doen lijkt me:
Of als het zo nodig per loop moet:
Dat was de snelste oplossing die hij had gegeven met de "$array[0] = 0;", het zou het script dan namelijk veel sneller maken dan normaal. Het kan aan mij liggen maar, waarom geloof ik dat nou niet.. :+:9
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $array = array(); $array[0] = 0; $array[1] = 1; $array[2] = 2; $array[3] = 3; $array[4] = 4; $array[5] = 5; $array[6] = 6; $array[7] = 7; $array[8] = 8; $array[9] = 9; $array[10] = 10; |
PHP:
1
| $array = array(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10); |
PHP:
1
2
3
4
| $array = array(); for($i = 0; $i <= 10; $i++) { $array[$i] = $i; } |
Dat was de snelste oplossing die hij had gegeven met de "$array[0] = 0;", het zou het script dan namelijk veel sneller maken dan normaal. Het kan aan mij liggen maar, waarom geloof ik dat nou niet.. :+:9
Manier 2 is het snelst, en het netst. Maar voor onderhoudbaarheid is nummer 3 weer beter.
Qua snelheid moet het allemaal niet zoveel uit maken, maar gezien dat het PHP is ligt het e.e.a. wel anders, dan is manier 2 zeker het snelst.
Qua snelheid moet het allemaal niet zoveel uit maken, maar gezien dat het PHP is ligt het e.e.a. wel anders, dan is manier 2 zeker het snelst.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
of je gebruikt gewoon range:Manuel schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:17:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 $array = array(); $array[0] = 0; $array[1] = 1; $array[2] = 2; $array[3] = 3; $array[4] = 4; $array[5] = 5; $array[6] = 6; $array[7] = 7; $array[8] = 8; $array[9] = 9; $array[10] = 10;
PHP:
1 $array = array(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10);
PHP:
1 2 3 4 $array = array(); for($i = 0; $i <= 10; $i++) { $array[$i] = $i; }
Dat was de snelste oplossing die hij had gegeven met de "$array\[0] = 0;", het zou het script dan namelijk veel sneller maken dan normaal. Het kan aan mij liggen maar, waarom geloof ik dat nou niet.. :+:9
http://nl3.php.net/manual/en/function.range.php
PHP:
1
| $array = range(0,10); |
PHP:
1
2
| $bleh = '0123456789'; echo $bleh[4]; |
Moet je alleen niet verder gaan dan 9
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
als je dan 10 moet hebben doe je gewoon zoBtM909 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:38:
PHP:
1 2 $bleh = '0123456789'; echo $bleh[4];
Moet je alleen niet verder gaan dan 9
PHP:
1
| echo $bleh[1].$bleh[0]; |
of wat algemener
PHP:
1
2
3
4
5
| $cijfer = '15'; //cijfer dat ik wil opvragen $getallen = explode('',$cijfer);// ik weet niet zeker of dit werkt, maar ik dacht van wel foreach($getallen as $huidigegetal) { echo $bleh[$huidigegetal]; } |
[ Voor 29% gewijzigd door dragontje124 op 10-12-2009 18:57 ]
Brrr, doe dan een for loopje met een limiet op de lengte van de string...dragontje124 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:40:
[...]
als je dan 10 moet hebben doe je gewoon zo:
PHP:
1 echo $bleh\[1].$bleh\[0];
of wat algemener![]()
PHP:
1 2 3 4 5 $cijfer = '15'; //cijfer dat ik wil opvragen $getallen = explode('',$cijfer);// ik weet niet zeker of dit werkt, maar ik dacht van wel foreach($getallen as $huidigegetal) { echo $bleh[$huidigegetal]; }
ja dat kan ookmithras schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:27:
[...]
Brrr, doe dan een for loopje met een limiet op de lengte van de string...
ik vond deze oplossing 'leuker'.
(niet dat ik dit in mn eigen code zo doe hoor.)
[ Voor 8% gewijzigd door dragontje124 op 10-12-2009 21:35 ]
Oude reply, maar dat ligt er maar net aan - als het een functie is die door externe partijen aangeroepen worden (bijvoorbeeld als het een library is) dan kun je die niet zomaar verwijderen.kenneth schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:12:
Ook een programmeerfuckup trouwens ... zombiecode. Om gek van te worden. Of dit:
C#:
1 2 3 4 5 // Wordt niet meer gebruikt void DoFuckingComplicatedShit() { [....] }
Haal het dan uit de code ffs, je gebruikt toch versiebeheerToch?
Aanmerken als deprecated en in versie 2.0 verwijderen, in zo'n geval.
Verwijderd
Nummer 2 is zonder twijfel het snelst, omdat je in één regel code de grootte van een array declareert en direct de data in die array gooit. Nummer 3 is voor uitbreidbaarheid het beste, aangezien je het getal 10 met een variabele n kan vervangen zodat je later heel makkelijk een array met een n-aantal getallen van vullen.Manuel schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:17:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 $array = array(); $array[0] = 0; $array[1] = 1; $array[2] = 2; $array[3] = 3; $array[4] = 4; $array[5] = 5; $array[6] = 6; $array[7] = 7; $array[8] = 8; $array[9] = 9; $array[10] = 10;
PHP:
1 $array = array(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10);
PHP:
1 2 3 4 $array = array(); for($i = 0; $i <= 10; $i++) { $array[$i] = $i; }
Dat was de snelste oplossing die hij had gegeven met de "$array\[0] = 0;", het zou het script dan namelijk veel sneller maken dan normaal. Het kan aan mij liggen maar, waarom geloof ik dat nou niet.. :+:9
Sowieso ontgaat mij het nut van het vullen van arrays met oplopende getallen. Dat er zelfs een functie voor is in PHP om makkelijk een hele range getallen in een array te zetten, zou betekenen dat het wel ergens handig voor is, maar wie kan mij het hoe en waarom uitleggen?
De optie die het snelst is kun je niet altijd visueel bepalen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:17:
[...]
Nummer 2 is zonder twijfel het snelst, omdat je in één regel code de grootte van een array declareert en direct de data in die array gooit. Nummer 3 is voor uitbreidbaarheid het beste, aangezien je het getal 10 met een variabele n kan vervangen zodat je later heel makkelijk een array met een n-aantal getallen van vullen.
Ligt er een beetje aan wat de compiler/parser/optimizer er onder water van maakt.
MSX 2 rulez more
Omdat het niet alleen met getallen werktHaan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:22:
Sowieso ontgaat mij het nut van het vullen van arrays met oplopende getallen. Dat er zelfs een functie voor is in PHP om makkelijk een hele range getallen in een array te zetten, zou betekenen dat het wel ergens handig voor is, maar wie kan mij het hoe en waarom uitleggen?
Unfortunately Dirt 2 is not designed to work with alt-tabbing so we are unable to support this I'm afraid. Sorry.
Omg, dat is wel erg, wil je tijdens gamen, ff snel om switchen, werkt dat niet.
van mezelf, jaartje of 2 terug *schaam*
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
| echo " <SELECT name='maand' id='maand'>"; if ($month == '01') { echo " <OPTION value='01' selected>Januari</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='01'>Januari</OPTION>"; } if ($month == '02') { echo " <OPTION value='02' selected>Februari</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='02'>Februari</OPTION>"; } if ($month == '03') { echo " <OPTION value='03' selected>Maart</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='03'>Maart</OPTION>"; } if ($month == '04') { echo " <OPTION value='04' selected>April</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='04'>April</OPTION>"; } if ($month == '05') { echo " <OPTION value='05' selected>Mei</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='05'>Mei</OPTION>"; } if ($month == '06') { echo " <OPTION value='06' selected>Juni</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='06'>Juni</OPTION>"; } if ($month == '07') { echo " <OPTION value='07' selected>Juli</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='07'>Juli</OPTION>"; } if ($month == '08') { echo " <OPTION value='08' selected>Augustus</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='08'>Augustus</OPTION>"; } if ($month == '09') { echo " <OPTION value='09' selected>September</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='09'>September</OPTION>"; } if ($month == '10') { echo " <OPTION value='10' selected>Oktober</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='10'>Oktober</OPTION>"; } if ($month == '11') { echo " <OPTION value='11' selected>November</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='11'>November</OPTION>"; } if ($month == '12') { echo " <OPTION value='12' selected>December</OPTION>"; } else { echo " <OPTION value='12'>December</OPTION>"; } echo " </SELECT> "; |
Ja, dat uppercase HTML en "select" in plaats van "'selected'='selected'" kan echt niet
Ook een leuke (van mij zelf tijdje geleden)
C#
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| //variabelen declareren double getal1; double getal2; double getal3; //regels schrijven om de 3 getallen in te voeren. (getal1,2 en3) Console.Write("Voer het eerste getal in : "); getal1 = Convert.ToDouble(Console.ReadLine()); Console.Write("Voer het tweede getal in : "); getal2 = Convert.ToDouble(Console.ReadLine()); Console.Write("Voer het derde getal in : "); getal3 = Convert.ToDouble(Console.ReadLine()); if (getal1 > getal2 && getal1 > getal3) { if (getal2 > getal3) { Console.Write("Van klein naar groot :" + getal3 + " " + getal2 + " " + getal1 + "\n"); } else { Console.Write("Van klein naar groot :" + getal2 + " " + getal3 + " " + getal1 + "\n"); } } else if (getal2 > getal1 && getal2 > getal3) { if (getal1 > getal3) { Console.Write("Van klein naar groot :" + getal3 + " " + getal1 + " " + getal2 + "\n"); } else { Console.Write("Van klein naar groot :" + getal1 + " " + getal3 + " " + getal2 + "\n"); } } else if (getal3 > getal1 && getal3 > getal2) { if (getal1 > getal2) { Console.Write("Van klein naar groot :" + getal2 + " " + getal1 + " " + getal3 + "\n"); } else { Console.Write("Van klein naar groot :" + getal1 + " " + getal2 + " " + getal3 + "\n"); } |
C#
hint: 74 lijnen worden er 14 :-)Sebazzz schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:59:
Ja, dat uppercase HTML en "select" in plaats van "'selected'='selected'" kan echt niet
hmm... ik zie inderdaad net op w3schools dat het selected='selected' moet zijn, maar afaik heeft selected alleen altijd gewerkt. Is de ='selected' verplicht?
Da's alleen verplicht in XHTML. In HTML is zelfs de </option> optioneel en kan je ook de quotes bij de (value-)attributen in veel gevallen (waaronder deze) weglatenqanar schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:34:
[...]
hint: 74 lijnen worden er 14 :-)
hmm... ik zie inderdaad net op w3schools dat het selected='selected' moet zijn, maar afaik heeft selected alleen altijd gewerkt. Is de ='selected' verplicht?
Intentionally left blank
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| echo " <SELECT name='maand' id='maand'>"; echo " <OPTION value='01' " . $month == '01' ? "selected='selected'" : "" . ">Januari</OPTION>"; echo " <OPTION value='02' " . $month == '02' ? "selected='selected'" : "" . ">Februari</OPTION>"; echo " <OPTION value='03' " . $month == '03' ? "selected='selected'" : "" . ">Maart</OPTION>"; echo " <OPTION value='04' " . $month == '04' ? "selected='selected'" : "" . ">April</OPTION>"; echo " <OPTION value='05' " . $month == '05' ? "selected='selected'" : "" . ">Mei</OPTION>"; echo " <OPTION value='06' " . $month == '06' ? "selected='selected'" : "" . ">Juni</OPTION>"; echo " <OPTION value='07' " . $month == '07' ? "selected='selected'" : "" . ">Juli</OPTION>"; echo " <OPTION value='08' " . $month == '08' ? "selected='selected'" : "" . ">Augustus</OPTION>"; echo " <OPTION value='09' " . $month == '09' ? "selected='selected'" : "" . ">September</OPTION>"; echo " <OPTION value='10' " . $month == '10' ? "selected='selected'" : "" . ">Oktober</OPTION>"; echo " <OPTION value='11' " . $month == '11' ? "selected='selected'" : "" . ">November</OPTION>"; echo " <OPTION value='12' " . $month == '12' ? "selected='selected'" : "" . ">December</OPTION>"; echo " </SELECT> "; |
Zoiets dan
Kan je dat niet in een loop van 1-12 doen?
precies, dat dacht ik ook, me alle maanden in een array. en dan een loop van 1-12 en dan huidigewaarde-1 uit de array halenHaan schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:43:
Kan je dat niet in een loop van 1-12 doen?
Dat werkt wel, maar de keyboard input is in slow motion...Brantje schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:07:
[...]
Er zijn wel meer games die dat doen. Quake3 en Doom3 blokkeerde alt-tab en ik meen zelfs ctrl-alt-del. Te suf voor woorden.Brantje schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:07:
[...]
Ik dacht dat ctrl+alt+del niet te blokkeren viel, omdat die door het systeem als speciaal behandeld werd? Tenminste, in de huidige OS-en
Ik kan me herinneren dat ik er verbaasd over was dat ie zelfs die keycombo kon disablen onder een NT-based OS, maar het kan ook dat ik gewoon in de war ben met Windows 98.
In Call of Duty is dit ook niet meer mogelijk, maar alt-esc werkt nog. Voor Dirt wellicht ook?Brantje schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:07:
[...]
Kan je dan niet beter zoiets doen (maar is misschien wel langzamer?):qanar schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:38:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 echo " <SELECT name='maand' id='maand'>"; echo " <OPTION value='01' " . $month == '01' ? "selected='selected'" : "" . ">Januari</OPTION>"; echo " <OPTION value='02' " . $month == '02' ? "selected='selected'" : "" . ">Februari</OPTION>"; echo " <OPTION value='03' " . $month == '03' ? "selected='selected'" : "" . ">Maart</OPTION>"; echo " <OPTION value='04' " . $month == '04' ? "selected='selected'" : "" . ">April</OPTION>"; echo " <OPTION value='05' " . $month == '05' ? "selected='selected'" : "" . ">Mei</OPTION>"; echo " <OPTION value='06' " . $month == '06' ? "selected='selected'" : "" . ">Juni</OPTION>"; echo " <OPTION value='07' " . $month == '07' ? "selected='selected'" : "" . ">Juli</OPTION>"; echo " <OPTION value='08' " . $month == '08' ? "selected='selected'" : "" . ">Augustus</OPTION>"; echo " <OPTION value='09' " . $month == '09' ? "selected='selected'" : "" . ">September</OPTION>"; echo " <OPTION value='10' " . $month == '10' ? "selected='selected'" : "" . ">Oktober</OPTION>"; echo " <OPTION value='11' " . $month == '11' ? "selected='selected'" : "" . ">November</OPTION>"; echo " <OPTION value='12' " . $month == '12' ? "selected='selected'" : "" . ">December</OPTION>"; echo " </SELECT> ";
Zoiets dan(ben nu toch aan het refactoren)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| $months = Array("Januari", "Februari", "Maart", "April", "Mei", "Juni", "Juli", "Augustus", "September", "Oktober", "November", "December" ); $monthNumber = 1; echo '<select name="maand" id="maand">' . PHP_EOL; foreach ($months as $month) { $selected = $monthNumber == date('n') ? ' selected="selected"' : ''; echo ' <option value="' . sprintf ("%02d", $monthNumber) . '"' . $selected . '>' . $month . '</option>'.PHP_EOL; $monthNumber++; } echo '</select>' . PHP_EOL; |
Kan natuurlijk ook
PHP:
gebruiken, of misschien een for loopje? (zit je alleen wel met +1)1
| str_pad($monthNumber, 2, 0, STR_PAD_LEFT) |
Trouwens nog een mooie die ik vandaag tegenkwam bij het aanpassen van iemand zijn site:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $sql = "DELETE FROM projects WHERE project_id=".$id; if(!$result = mysql_query($sql)) { // jammer dan } |
Kan wel, met een aangepaste keyboard drivercompufreak88 schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:04:
Ik dacht dat ctrl+alt+del niet te blokkeren viel, omdat die door het systeem als speciaal behandeld werd? Tenminste, in de huidige OS-en
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Waarom een foreach? Je kan toch gewoon een normale for-loop gebruiken?The Yorick schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:42:
[...]
Kan je dan niet beter zoiets doen (maar is misschien wel langzamer?):
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 // knip $monthNumber = 1; echo '<select name="maand" id="maand">' . PHP_EOL; foreach ($months as $month) { $selected = $monthNumber == date('n') ? ' selected="selected"' : ''; echo ' <option value="' . sprintf ("%02d", $monthNumber) . '"' . $selected . '>' . $month . '</option>'.PHP_EOL; $monthNumber++; } echo '</select>' . PHP_EOL;
Kan natuurlijk ookPHP:gebruiken, of misschien een for loopje? (zit je alleen wel met +1)
1 str_pad($monthNumber, 2, 0, STR_PAD_LEFT)
PHP:
1
2
3
4
5
| foreach ($monthNumber=1; $monthNumber<=12; $monthNumber++) { $selected = $monthNumber == date('n') ? ' selected="selected"' : ''; echo ' <option value="' . sprintf ("%02d", $monthNumber) . '"' . $selected . '>' . $months[$monthNumber-1] . '</option>'.PHP_EOL; } |
scheelt weer twee regels en maakt de code een stuk duidelijker.
Daar staat alsnog een foreach
. Maar $monthNumber kun je ook bijhouden als je foreach($months as $monthNumber => $monthName) oid doet.
copy&paste failure.oisyn schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:41:
Daar staat alsnog een foreach. Maar $monthNumber kun je ook bijhouden als je foreach($months as $monthNumber => $monthName) oid doet.
Maar idd, dat kan je ook met foreach bijhouden, maar echt prettig vind ik dat niet met dit soort lijstjes. Zeker bij maanden is het gewoon handiger om een "for 1 to 12" te kunnen gebruiken, dan zie je direct hoevaak die loop doorgelopen wordt.
Zoals ik al zei, of je doet het met een for-loop. Blijf je wel met het probleem zitten dat Januari niet het 1e maar het 0e element in de array is? Mogelijkheid is een extra element ervoor zetten die je niet gebruikt... maar echt mooier wordt het er daar niet vanErkens schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:17:
[...]
copy&paste failure
Maar idd, dat kan je ook met foreach bijhouden, maar echt prettig vind ik dat niet met dit soort lijstjes. Zeker bij maanden is het gewoon handiger om een "for 1 to 12" te kunnen gebruiken, dan zie je direct hoevaak die loop doorgelopen wordt.
Inderdaad beter:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| echo '<select name="maand" id="maand">'.PHP_EOL; for($i = 0; $i < 12; $i++) { $selected = $i+1 == date('n') ? ' selected="selected"' : ''; echo ' <option value="' . sprintf("%02d", $i+1) . '"' . $selected . '>' . $months[$i] . '</option>'.PHP_EOL; } echo '</select>'.PHP_EOL; |
[ Voor 35% gewijzigd door Kale Kiwi op 14-12-2009 23:33 ]
Nog steeds te verbose in output om milieu-vriendelijk te zijnThe Yorick schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:29:
[...]
Inderdaad beter:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 echo '<select name="maand" id="maand">'.PHP_EOL; for($i = 0; $i < 12; $i++) { $selected = $i+1 == date('n') ? ' selected="selected"' : ''; echo ' <option value="' . sprintf("%02d", $i+1) . '"' . $selected . '>' . $months[$i] . '</option>'.PHP_EOL; } echo '</select>'.PHP_EOL;
Intentionally left blank
Tja mooi misschien niet, als je er gewoon in zet "wordt niet gebruikt" ofzo valt het wel mee.The Yorick schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:29:
[...]
Zoals ik al zei, of je doet het met een for-loop. Blijf je wel met het probleem zitten dat Januari niet het 1e maar het 0e element in de array is? Mogelijkheid is een extra element ervoor zetten die je niet gebruikt... maar echt mooier wordt het er daar niet vanof zoals ik al eerder zei van 0 tot 11 en dan +1
Inderdaad beter:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 echo '<select name="maand" id="maand">'.PHP_EOL; for($i = 0; $i < 12; $i++) { $selected = $i+1 == date('n') ? ' selected="selected"' : ''; echo ' <option value="' . sprintf("%02d", $i+1) . '"' . $selected . '>' . $months[$i] . '</option>'.PHP_EOL; } echo '</select>'.PHP_EOL;
Als je dan gewoon $i=1 $i <= 12 doet, heb je die optellingen niet meer.
Scheelt toch 24 x optellen, en duidelijkheid.
Trouwens, ik doe eigenlijk altijd gewoon waardes selecteren met javascript. Maar dat zijn ook altijd wel sites waar toch al javascript voor nodig is.
[ Voor 7% gewijzigd door chielsen op 15-12-2009 01:22 ]
Helaas, niet onder w7 64bit.... Ik kwam er ook achter toen ik gebeld werd tijdens een race en snel iets op moest zoeken.. Jammer maar helaas pech voor de race.RetroTycoon schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:11:
[...]
In Call of Duty is dit ook niet meer mogelijk, maar alt-esc werkt nog. Voor Dirt wellicht ook?
crisp schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 00:13:
[...]
Nog steeds te verbose in output om milieu-vriendelijk te zijn![]()
PHP:
1
| optionlist(range('januari', 'februari'), $month) |
dan? Of
PHP:
1
| magic($month) |
Of, en dit is de perfecte programmeertaal,
code:
1
| DoWhatI'mThinkingOfAtm() |
@ YopY:
Kom dit zojuist tegen in een bestaande ideal implementatie.
Voor eenieder die niet gehinderd is door kennis van iDeal of betalingsmethoden in het algemeen; hier zet je een md5/sha1 hash van diverse dingen, zoals bijvoorbeeld transactie nummer, totaalbedrag en een salt. Daarmee kan de bank de transactie valideren als ongewijzigd. Deze hint uit de manual komt mij niet echt over als secure.
C#:
1
| morphIntoHalo(); |
Kom dit zojuist tegen in een bestaande ideal implementatie.
HTML:
1
| <INPUT type="hidden" NAME="SHASign" VALUE="<fill here your signature>"> |
Voor eenieder die niet gehinderd is door kennis van iDeal of betalingsmethoden in het algemeen; hier zet je een md5/sha1 hash van diverse dingen, zoals bijvoorbeeld transactie nummer, totaalbedrag en een salt. Daarmee kan de bank de transactie valideren als ongewijzigd. Deze hint uit de manual komt mij niet echt over als secure.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Volgensmij wil je je range t/m december, niet februari
Maargoed..
@MueR: Je salt (account nr oid) geef je nooit vrij, dus die hash valt niet te faken als je die niet hebt..
@MueR: Je salt (account nr oid) geef je nooit vrij, dus die hash valt niet te faken als je die niet hebt..
[ Voor 44% gewijzigd door Spiked op 15-12-2009 12:24 ]
@Spiked: Jammer alleen dat de banken daarmee (en transactienummer) wel de controle op legitimiteit van de transactie doen. Dat kan nu dus niet, omdat de validatie er niet is.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.MueR schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:36:
@Spiked: Jammer alleen dat de banken daarmee (en transactienummer) wel de controle op legitimiteit van de transactie doen. Dat kan nu dus niet, omdat de validatie er niet is.
Via een post stuur je x gegevens naar de bank. Bijvoorbeeld DoelRekening/DoelRekeningHouder/Bedrag, om die gegevens te controleren tegen wijziging stuur je ook een op de server gegenereerde Hash( DoelRekening + DoelRekeningHouder + Bedrag + PrivateKey ( Alleen bij de bank en bij jou bekend ) ) mee. De bank weet al die gegevens, jij weet al die gegevens, en voor de rest niemand. Daar kun je toch perfect op valideren?
Bij banken ligt het wel complexer, maar als je nu -ik verzin nu maar wat- een pizzazaak hebt en je gebruikt hidden velden om het te betalen bedrag te bepalen kan dat wel eens problemen opleveren
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
http://bugs.php.net/bug.php?id=44807
Ook weer zo'n leuk PHP voorbeeld, van 'It's not a bug, it's a feature' -.-"
Ook weer zo'n leuk PHP voorbeeld, van 'It's not a bug, it's a feature' -.-"
Mja, zoiets doen ze vaak bij PHP, maar in dit geval vind ik het niet eens zo vreemd. __set is een doodnormale functie, alleen wordt ie aangeroepen nav een property die gezet wordt. Uiteraard moet je nav dat event gewoon properties kunnen zetten zonder dat __set opnieuw aangeroepen wordt, maar het is niet vreemd dat die beveiliging er niet is als je handmatig __set aanroept.
Wat je wel zou kunnen zeggen is dat het design wat onhandig is, en dat je een andere manier zou moeten hebben om die properties te zetten zonder dat de __set aangeroen wordt.
Wat je wel zou kunnen zeggen is dat het design wat onhandig is, en dat je een andere manier zou moeten hebben om die properties te zetten zonder dat de __set aangeroen wordt.
[ Voor 73% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2009 14:43 ]
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn als je gewoon een checksum hebt ( Die voor de gebruiker niet te genereren is ). De ontvangende partij ziet dan meteen dat de data gewijzigd is, en neemt hem gewoon niet in behandeling.Boeboe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:36:
Bij banken ligt het wel complexer, maar als je nu -ik verzin nu maar wat- een pizzazaak hebt en je gebruikt hidden velden om het te betalen bedrag te bepalen kan dat wel eens problemen opleveren
Bij die pizza zaak was dat gewoon niet goed geregeld.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes.
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes.