Toon posts:

Welk scherm? zoveel keus

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik ben de afgelopen 4 maand aan het rondkijken voor een nieuw scherm te kopen, maar er is zoveel keuze aan schermen dat ik echt niet meer weet waar naar te kijken en welk scherm te vergelijken met een ander.

IK zoek voornamelijk een scherm voor Gaming en natuurlijk ook om mijn films en series op af te spelen.

- het moet dus snel zijn, 2ms
- budget : liefst niet boven de 350 euro en goedkoper mag natuurlijk.
- heb een 8800gts pci-e, 320mb ( dus zo een blauwe en witte poort ^^ )
- qua kleur design , merk , kan het mijn in ieder geval niet echt schelen. liefst niet wit ^^
- 22 inch liefts
- als iemand goede argumentering kan geven waarmom ik beter een kleiner of groter koop ten opzichte van prijs/ kwaliteit verhouding mogen er altijd tips komen of eigen meningen, ik acht de meningen en visies van de mod's en gebruikers van deze fora zeer hoog, maar wel zinnige informatie waar ik echt iets aan heb.

en ik vraag dit hier omdat ik echt niet zoveel verstand heb van schermen en zeker met deze stijgende evolutie erin en ik wil zeker geen miskoop doen want dit is voor mij een echte investering waar ik toch een aantal jaren wil van genieten.

thx

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Perfecte vraag die je met het volgende zou moeten kunnen beantwoorden ;)

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Edit: welkom :D

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 01-10-2008 13:50 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik neem aan dat je ook een goede beeldkwaliteit wilt?

Dan zou ik je zeker geen TN panel adviseren maar een S-PVA of P-MVA.
Helaas is er weinig tot geen keus voor een 22 inch breedbeeld onder de 350 euro met die panels.
Je hebt wel een Eizo voor 550 euro.

Je hebt ze wel in 17-19 inch 5:4 verhouding.
Ik heb zelf bijvoorbeeld de Belinea 1980 S2 P-MVA gekocht voor 200 euro.

• Spiegelei
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 07:01
Voor gaming is een TN panel toch wel verstandig

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kort komt dit neer op **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Dit zijn dingen die je toch echt best zelf kunt, je zult je alleen moeten oriënteren.

Ik zie dat je al wel enkele eisen op hebt geschreven en dat is een juist begin. Alleen moet je wel in de gaten houden dat ze reëel zijn. Stel eisen die algemeen toepasbaar zijn en laat het echte specifieke voor het wat het is, daar kun je later op gaan vergelijken als je een aantal aantrekkelijke modellen hebt gevonden.
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:15:
IK zoek voornamelijk een scherm voor Gaming en natuurlijk ook om mijn films en series op af te spelen.
Een begrijpelijk algemeen begin. Prima, voor gaming en video. Hiervoor heb je niets speciaals nodig en vallen de schermen met TN panelen, wat zo'n beetje elk scherm in een normale winkel is, nog in je keuzelijst.
Kleuren en beeldkwaliteit van die panelen zijn voor wat jij er mee wilt ruim voldoende. Als je toch echt nog meer kleurechtheid wilt, voor bijvoorbeeld fotobewerken, kun je gaan kijken voor iets met S-PVA/MVA of S-IPS panelen, maar die zijn wel een stukje duurder.
- het moet dus snel zijn, 2ms
Hier kom ik terug op mijn zin van "laat het specifieke voor wat het is, blijf bij algemene eisen". Je zegt zelf dat je er niet al het verstand van de wereld van hebt, toch wil je wel voor '2ms' gaan.
Die '2ms' is nar mijn mening pure marketing. Op alle fatsoenlijke hedendaagse schermen zul je zo goed als geen enkele vorm van ghosting aantreffen. Zowel op 2ms als op 10ms. (En dan weet ik nog geeneens waar deze 2ms op slaat, de Gray-to-Gray of de Black-to-White verversing :?, ga maar uit van het eerste).
"Het scherm moet vlot genoeg zijn zodat je geen schimmen/ghosting effecten krijgt."
- budget : liefst niet boven de 350 euro en goedkoper mag natuurlijk.
Prima eis.
- heb een 8800gts pci-e, 320mb ( dus zo een blauwe en witte poort ^^ )
Hie mis ik een stukje verdieping die ik na 4 maanden zoeken wel had verwacht. Je witte poort zal vast een DVI poort zijn en de blauwe een normale DSub VGA. Zoek iets met DVI, het komt je beeldkwaliteit ten goede.
- qua kleur design , merk , kan het mijn in ieder geval niet echt schelen. liefst niet wit ^^
- 22 inch liefts
Mark maak je niets uit en 22" is een prima eis. Genoeg aanbod hier, het is een populair formaat.
en ik vraag dit hier omdat ik echt niet zoveel verstand heb van schermen en zeker met deze stijgende evolutie erin en ik wil zeker geen miskoop doen want dit is voor mij een echte investering waar ik toch een aantal jaren wil van genieten.
Begin eens met het kijken naar de schermen. Kies modellen die aan je eisen voldoen en je aanspreken. Ga vervolgens van die specifieke modellen reviews/tests zoeken en/of kijk of ze ergens in een winkel in de buurt te vinden zijn zodat je ze kunt gaan bekijken.
Als je vervolgens een tot drie modellen hebt uitgezocht en je hebt er echt specifieke vragen over die je echt niet beantwoord kunt krijgen met goed zoeken en het lezen van reviews, dan kun je daarover altijd nog een topic starten waarin je die specifieke vragen kunt stellen. Maar nu is er nog meer dan genoeg wat je zelf kunt doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 01-10-2008 14:02 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.