Basic Tech topic niet gesloten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
n.a.v. dit topic Seesar in "PC hobbydag; de nieuwe videokaart"

Het moge duidelijk zijn in dat draadje wat mijn mening is. Ik heb ook een TR gedaan. Mij gaat het er niet om dat dit topic perse dicht moet, ik zal daar ook nit meer reageren/de boel verpesten, maar ik wil wel de achterliggende filosofie weten waarom deze juist wel open blijft (zoals gezegd, een TR is geweest).

Zo vaak zie ik topics zoals deze binnen 5 min gesloten worden, maar deze blijft desondanks open. Ik zie de beweegredenen van de TS nog niet helemaal (is het nou serieus/grap/vermaak/informatief), en ook al is deze in de HK gepost, waarom mag deze openblijven over zoiets basaals; waterkoeling mag dan niet zomaar weggelegd zijn voor papa de emailanalfabeet maar laten we eerlijk zijn; het niveau ligt toch wel hoger op tweakers, waarbij er zeker genoeg info te vinden is voor de leden die niet weten hoe het moet of wat erbij komt kijken.

Zijn verhaal is daarnaast summier (belicht dan alle problemen die je tegen kunt komen, wat moet je doen om een goed koelblok te vinden die ook past?); het is geen goede review, geen goede probleemaanpak, geen goede situatieschets en geen goede......tis allemaal gewoon opsommen wat hij gedaan heeft, waar je eigenlijk niets van kunt leren. Daarnaast voegt het in mijn ogen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg weinig toe aan wat er al lang en breed te vinden is in de subfora, waarbij er ook nog betere adviezen gegeven worden (geen luchtbellen etc).

Wat mag ik van de HK verwachten als er nog 200 "leken" op staan en besluiten zo'n soort topic te openen die gaat beschrijven hoe hij zijn hdd's heeft vervangen of zijn systeem in een grotere kast heeft overgebouwd.....

Nogmaals; hij hoeft van mij niet perse dicht, maar ik ik voelde dat dit toch echt tegen de policy in zou gaan. Ik snap dat het voor hem blijkbaar een grote stap is geweest (we hebben het allemaal moeten leren), maar het sluit niet echt aan bij GoT haar niveau lijkt me?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle topics geldt: Als je niks zinnigs toe te voegen hebt, reply dan niet.
In andere woorden had je volgens de regels nooit in het topic moeten posten, maar had je het gewoon bij een topicreport moeten laten...

Geen idee of de admins/moderators die in de HK rondhangen betaald krijgen of dat ze het gewoon in hun vrije tijd doen? In ieder geval is het topic nog geen 12uur oud, dus zal een andere moderator die je topicreport ziet er waarschijnlijk helemaal niks mee doen (geen hoge prioriteit). Dat topics vaak binnen 5 minuten gesloten zijn is natuurlijk geweldig, maar een tijdsperiode van 24uur voor moderators om te reageren op een topicreport is IMHO wat 'eerlijker' :)

Overigens is het sinds jouw post meer een dramatopic dan een techtopic geworden >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26

Cyphax

Moderator LNX
Seesar schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:17:
n.a.v. dit topic Seesar in "PC hobbydag; de nieuwe videokaart"

Het moge duidelijk zijn in dat draadje wat mijn mening is. Ik heb ook een TR gedaan. Mij gaat het er niet om dat dit topic perse dicht moet, ik zal daar ook nit meer reageren/de boel verpesten, maar ik wil wel de achterliggende filosofie weten waarom deze juist wel open blijft (zoals gezegd, een TR is geweest).
Los van het feit dat een TR geen garantie is dat het topic ook dicht gaat: wat voor reden zie je eigenlijk precies om het topic te sluiten?
het niveau ligt toch wel hoger op tweakers, waarbij er zeker genoeg info te vinden is voor de leden die niet weten hoe het moet of wat erbij komt kijken.
Zolang er nog elke vrijdag Bob-topics worden geopend... heb je niet zo heel veel te klagen met zo'n topic tussendoor. Dat je het zelf oninteressant vindt is één ding, ik persoonlijk zie juist liever zo'n topic dan Bob-topic nummer 60.
Zijn verhaal is daarnaast summier (belicht dan alle problemen die je tegen kunt komen, wat moet je doen om een goed koelblok te vinden die ook past?); het is geen goede review, geen goede probleemaanpak, geen goede situatieschets en geen goede......tis allemaal gewoon opsommen wat hij gedaan heeft, waar je eigenlijk niets van kunt leren. Daarnaast voegt het in mijn ogen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg weinig toe aan wat er al lang en breed te vinden is in de subfora, waarbij er ook nog betere adviezen gegeven worden (geen luchtbellen etc).
Waarschijnlijk staat het daarom ook in de HK.
Nogmaals; hij hoeft van mij niet perse dicht, maar ik ik voelde dat dit toch echt tegen de policy in zou gaan. Ik snap dat het voor hem blijkbaar een grote stap is geweest (we hebben het allemaal moeten leren), maar het sluit niet echt aan bij GoT haar niveau lijkt me?
Welk punt van de HK-policy zie je hier overtreden worden dan?

Ik geloof je gelijk dat het topic niet zo lang open zou blijven als het in DOC zou staan, maar daar staat het niet. Het staat in de Huiskamer, dat is bedoeld voor wat luchtigere, niet-technologische of andersoortige topics die niet in een ander forum thuishoren en de policy niet overtreden.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 30-09-2008 18:27 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:23:
[...]

In andere woorden had je volgens de regels nooit in het topic moeten posten, maar had je het gewoon bij een topicreport moeten laten...

Geen idee of de admins/moderators die in de HK rondhangen betaald krijgen of dat ze het gewoon in hun vrije tijd doen? In ieder geval is het topic nog geen 12uur oud, dus zal een andere moderator die je topicreport ziet er waarschijnlijk helemaal niks mee doen (geen hoge prioriteit). Dat topics vaak binnen 5 minuten gesloten zijn is natuurlijk geweldig, maar een tijdsperiode van 24uur voor moderators om te reageren op een topicreport is IMHO wat 'eerlijker' :)
jaja, ik zal vast wel fout zitten...........daarom heb ik ook netjes een TR gedaan en motiviatie waarom hij niet gesloten is. Toen ik postte was mij nog niet bekend dat hij niet gesloten zou worden....what's ur point bdw, dat ik nu geen rehct van spreken meer heb?

Na al die jaren dat ik hier rondhang is een topic gemiddeld binnen 15 min dicht......tuurlijk verlang ik niet meteen te reageren op mijn TR, maar ik denk dat deze echt niet de dans is ontsprongen en bewust is opengelaten. Als het indd lag is en men vind dat hij dicht mag heb ik natuurlijk niets gezeg en ben ik te voorbarig geweest (maar nogmaals vaak binnen 3 min dicht, 15 max)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:26:
[...]

jaja, ik zal vast wel fout zitten...........daarom heb ik ook netjes een TR gedaan en motiviatie waarom hij niet gesloten is. Toen ik postte was mij nog niet bekend dat hij niet gesloten zou worden....what's ur point bdw, dat ik nu geen rehct van spreken meer heb?
Hoezo 'niet bekend dat hij niet gesloten zou worden'? Zie jij ook maar ergens in het topic een post van een admin/moderator dat het topic niet gesloten gaat worden? Hoe weet je trouwens sowieso dat er een admin/moderator van de HK je report heeft gezien? :P
Na al die jaren dat ik hier rondhang is een topic gemiddeld binnen 15 min dicht......tuurlijk verlang ik niet meteen te reageren op mijn TR, maar ik denk dat deze echt niet de dans is ontsprongen en bewust is opengelaten. Als het indd lag is en men vind dat hij dicht mag heb ik natuurlijk niets gezeg en ben ik te voorbarig geweest (maar nogmaals vaak binnen 3 min dicht, 15 max)
Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst O+

Maargoed, ik ga me er verder niet mee bemoeien en het is ook totaal niet mijn intentie om je af te vallen of aan te vallen. Begrijp dat moderators ook maar mensen zijn die niet 24u per dag op GoT rondhangen en ik zou persoonlijk een 24uur periode aanhouden zodat alle delen van de dag kunnen worden gebruikt voor moderatie (in de avond zullen er vast wel meer mensen online zijn dan in de ochtend)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maar goed, je hebt inmiddels je zin gekregen zo te zien.

Al zou je inderdaad het ook bij je TR kunnen laten en gewoon afwachten wat er gebeurt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Seesar schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:26:
[...]

Na al die jaren dat ik hier rondhang is een topic gemiddeld binnen 15 min dicht......
Met zo'n verwachting is de kans wel érg groot dat we daar vroeg of laat niet aan kunnen voldoen. Uiteindelijk komt het gewoon aan op geduld hebben ;)

Vermoedelijk ben ik de eerste geweest die het topicreport heeft gezien en omdat ik het in de huidige vorm geen goed plan vind om open te laten, heeft het een slotje gekregen.
maar ik wil wel de achterliggende filosofie weten waarom deze juist wel open blijft (zoals gezegd, een TR is geweest).
Ik denk dat met bovenstaande je vraag is beantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

1) Er is een topic in de HK dat niet aan de lettertjes van de FAQ voldoet.
2) Je doet een TR.
3) Je opent na het toch openblijven een topic in LA met de vraag waarom zoiets open mag blijven.

Ik zou meteen ook de brandweer bellen. :P

En laat dit nou niet persoonlijk zijn - ik ken jou noch de TS van betreffend topic - maar na het zien van diverse topics als deze ben ik echt nieuwsgierig naar de beweegredenen van mensen die een topic waar ze niks mee te maken hebben, liever gesloten zouden zien. Of is het louter een gevalletje 'Maar het staat in de regeltjes!'? Is het verzekerde nachtrust? De wetenschap dat de HK nu voorlopig gered is? Serieus, ik snap dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Ik vind het wel jammer dat zo'n topic op slot moet in de HK. Het heeft toevallig iets te maken met een technisch onderwerp, maar heeft als onderwerp meer een leuk verhaaltje met wat zelfspot.

Als je het niet leuk vind, lees het dan gewoon niet. Het is toch geen probleem dat een ander het wel leuk vind om te lezen?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Even wat rectificaties op een rij;

-ik was echt stellig overtuigd dat TR's binnen 5 minuten afgehandeld werden. NIet omdat ik dat van onze vrijwilligers verwacht, maar meer omdat ik dat zo ervaarde. Wellicht onterecht, maar desalniettemin dus wel een tevreden tweakers die positief was/is over de reactiesnelheid ;).

-hoewel ik voor een TR ging, dacht ik toch ook wel iets te mogen posten. Wellicht offtopic, maar ik was met stomheid geslagen hoeveel tweakers het oneens met mij waren en het topic konden waarderen, omdat deze nou eenmaal in HK stond.

-omdat ik hun argumentatie niet sterk vond waarom dit draadje wel mocht, had ik de drang dit te weerleggen, enerzijds enigzins abrupt en lomp, anderzijds vond ik wel dat ik het voldoende heb toegelicht

om antwoord te geven op deze vraag:
En laat dit nou niet persoonlijk zijn - ik ken jou noch de TS van betreffend topic - maar na het zien van diverse topics als deze ben ik echt nieuwsgierig naar de beweegredenen van mensen die een topic waar ze niks mee te maken hebben, liever gesloten zouden zien. Of is het louter een gevalletje 'Maar het staat in de regeltjes!'? Is het verzekerde nachtrust? De wetenschap dat de HK nu voorlopig gered is? Serieus, ik snap dat niet.
Indd, ik ben geen mod en ik slaap er ook echt niet beter van als een bepaalde draad dicht is, maar ik was simpelweg met stomheid geslagen hoe ik een azijnpisser was en dat ik niet moest zeuren terwijl ik eigenlijk dus de regeltjes iets beter kende dan zij (ging mij niet om gelijk halen, maar wel of ik nou onterecht zeur of niet ).

Ik vond dat de TS laconiek reageerde op mijn -achteraf weinig subtiele- kritiek tesamen met de 50 anderen. NIet erg, ik vat niets persoonlijk op, maar dan wil ik het ook precies weten hoe het zit. Tesamen met de "langzame" (voor de duidelijkheid, voor mijn beleving) moderatie nam ik aan dat dit draadje toegestaan was.
Let wel, ik was dus te overenthousiast over het enthousiasme van de mods (ik kan niet achter de schermen kijken ;) ).

Al met al is het niet zo'n drama, maar was geprikkeld doordat ik als zeikerd wordt uitgemaakt terwijl mijn bedoeling (tussen de zinnen door) goedbedoeld waren. Overigens was ik niet de eerste die de TS erop aansprak en werd de andere criticast ook al van tafel geveegd dat hij niet zo moest zeuren.

Wellicht dat ik me teveel heb opgesteld als pointing nose of moraalridder/klikker of juist als mod, maar uiteindelijk bedoelde ik het "goed", ook door met argumentatie te komen in de draad zelf.
Ik vind het wel jammer dat zo'n topic op slot moet in de HK. Het heeft toevallig iets te maken met een technisch onderwerp, maar heeft als onderwerp meer een leuk verhaaltje met wat zelfspot.

Als je het niet leuk vind, lees het dan gewoon niet. Het is toch geen probleem dat een ander het wel leuk vind om te lezen?
dat is waar, gewoon niet lezen, maar dan kun je nergens een grens trekken lijkt me. Dan heeft ieder draadje recht van spreken, maar in mijn ogen zag ik de zelfspot niet, de humor niet, het informatieve niet. Maar mijn mening is natuuurlijk geen feit en als men anders besloten had, had ik het natuurlijk laten zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Seesar op 30-09-2008 20:16 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Seesar schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:13:
-ik was echt stellig overtuigd dat TR's binnen 5 minuten afgehandeld werden. NIet omdat ik dat van onze vrijwilligers verwacht, maar meer omdat ik dat zo ervaarde.
Dan heb je vandaag een wijze les geleerd: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:51
Seesar schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:13:
[...]
Indd, ik ben geen mod en ik slaap er ook echt niet beter van als een bepaalde draad dicht is, maar ik was simpelweg met stomheid geslagen hoe ik een azijnpisser was en dat ik niet moest zeuren terwijl ik eigenlijk dus de regeltjes iets beter kende dan zij (ging mij niet om gelijk halen, maar wel of ik nou onterecht zeur of niet ).
[...]
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics
Welke reden het ook is, als Gotter kun je je daar vaak (en soms begrijpelijk ) aan ergeren. Echter lopen dit soort topics snel uit de hand doordat mensen om slotjes gaan vragen of bot naar de search verwijzen, en onstaat er een vervelend sfeertje. Aangezien er NOG meer mensen zijn die zich dáár weer aan irriteren, wordt het tijd om ook dat gedrag aan te pakken.

Kort gezegd, hoe moet je in zulke gevallen reageren (stappenplan):
1) Maak een TR aan of kijk (bij hoge nood) ALTIJD in SM of het topic gemeld is. Irriteert een topic je en het staat er nog niet in, meldt het dan. Is het al in SM gemeld, hou je verder uit het draadje en laat het aan de moderator over.
2) Of: ICQ de desbetreffende moderator. Niet elke mod reageert hier op, dus het liefst optie 1 (of allebei natuurlijk ).
Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om:
3) De topicstarter op weg te helpen . Leg rustig en vriendelijk uit dat dit soort dingen vaak gevraagd worden, en geef hem een linkje uit de search.

Elke reactie die geplaatst wordt en niet voldoet aan de bovenstaande beschrijving, zal als nutteloos geblaat worden gezien.
Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje
Geef een moderator de kans om te reageren op een topicreport, als er na 2 uur nog niet gereageerd is op je topicreport, dan kun je SeM topic openen als het echt dringend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje
Geef een moderator de kans om te reageren op een topicreport, als er na 2 uur nog niet gereageerd is op je topicreport, dan kun je SeM topic openen als het echt dringend is.
sorry, weet het, zat fout, maar ik was echt overtuigd van............dan ga ik niet eerst hele faqs lezen of ik wel zeker van mijn zaak was....weet het zat fout, had gehoopt dit al toe te lichten.

Am jeder fall, alles lijkt opgelost te zijn, kan ik weer fijn slapen!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:26
Jammer dat ie dicht is. Vind ik nu juist leuke topics om te lezen :) . Is tech in de HK trouwens verboden??

Maarja, het blijft de HK, en helaas wanneer iemand het er niet mee eens is en dat laat merken, loopt iedereen in 3 minuten half te flamen, erg jammer

[ Voor 7% gewijzigd door TheJVH op 30-09-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Imho ging het ook niet om de tech maar om de zelfspot. Het zou een perfecte blogpost zijn geweest. In zijn oorspronkelijke vorm had ik er ook geen enkel bezwaar tegen gehad in de HK. Alleen nu die ontspoort is, vind ik het ook terecht dat ie dicht is. Het is duidelijk dat heel veel mensen niet kunnen nalaten te spotten en te zeuren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Dirk schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:11:
Imho ging het ook niet om de tech maar om de zelfspot. Het zou een perfecte blogpost zijn geweest. In zijn oorspronkelijke vorm had ik er ook geen enkel bezwaar tegen gehad in de HK. Alleen nu die ontspoort is, vind ik het ook terecht dat ie dicht is. Het is duidelijk dat heel veel mensen niet kunnen nalaten te spotten en te zeuren.
wellicht dat ik daaraan meegeholpen heb, maar ik was echt in de veronderstelling dat dit zo'n "standaard" "newbie"topic was die gesloten werd, zoals vele topics waarin men vraagt welke videokaart of pc ze moeten kopen. Evenals topics waarin mensen laten zien dat ze ccfl's in hun kast hebben geplant of een raam in het zijpaneel; vroegah was dat knap en innovatief, nu is dit dagelijkse zaak en worden ze gesloten.

Mij lijkt dat ook deze in een rechte lijn stond met de rest van gesloten topics, dus om het nou meteen tot zeuren te bestempelen snap ik niet zo? Hoewel niet zo subtiel was het wel beargumenteerd, ook door medetweakers die he tnut van dit draadje niet zagen.

Tis ook niet echt super belangrijk en als hij open was gebleven allah, maar voo rmij ging het al nie tmeer om de inhoud maar de discussie omtrend "dit soort topics".

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Seesar schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:16:
[...]
Mij lijkt dat ook deze in een rechte lijn stond met de rest van gesloten topics, dus om het nou meteen tot zeuren te bestempelen snap ik niet zo?
In de Huiskamer wordt niet altijd even subtiel gereageerd, iets wat inherent is aan de opzet van het subforum. Is niet altijd een probleem zolang het niet de klauwen uitloopt.

Feit is dat het in ieder subforum niet handig en zelfs niet gewenst is om de levensvatbaarheid van een topic in het topic zelf aan te kaarten. Wellicht heb je helemaal gelijk, maar zet dan een Topicreport wat je melden wilt. Dan kun je je ongenoegen kwijt bij de crew. En die zal dat vanzelf tegenkomen en wel of niets ondernemen. Jouw aandeel is dan geleverd en het plaatsen van TR's wordt doorgaans zeer gewaardeerd :)

Wellicht ten overvloede: Topic Reports: hoe werken ze nou voor de user en de crew?
Pagina: 1