Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1e auto - advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik niet veel verstand van auto's, en kon ik geen soortgelijk topic vinden.

Ik heb nu diverse A3's te koop gezien, en ben benieuwd wat, volgens jullie, de beste keuze is (prijs/kwaliteit/1e auto) voor een eerste auto.
Gemiddeld zal ik tussen de 800 en 1000 km per maand rijden, weinig heel grote afstanden, naar mijn werk is zo'n 25 km heen, en 25 km terug. Verder afstanden voor de voetbalwedstrijden vooral, die nogal uiteenlopen.

Dit zijn de 4 auto's die ik bedoel:

Auto 1

Auto 2

Auto 3

Auto 4

Alvast bedankt :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 15:54 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
Al je linkjes zijn niet correct :P

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met je kilometrage zou ik geen diesel kopen. Overigens, je marktplaats-linkjes kunnen eenvoudiger en hoe die verkoper erbij komt dat die Audi A3 een 'nieuw model' is ontgaat me. Dat is gewoon een oud model dus.

[ Voor 50% gewijzigd door Gunner op 30-09-2008 15:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

De knop "Bekijk bericht" is er voor om te controleren of je bericht er goed uit ziet en of je links werken vóórdat je het werkelijk post.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 13:39

houthakker

Poehé

Crosspost van het audiforum?

Omslagpunt van diesel is momenteel iets van 15k geloof ik...

Dus idd, diesel is twijfelachtig. Hoe oud ben je? > 125pk vind de belasting niet leuk onder de 24 (in het geval van de 1.8T).

[ Voor 51% gewijzigd door houthakker op 30-09-2008 15:52 . Reden: ik moet leren lezen, 1000 per maand dus |:( ]

Specs

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik denk zoiets
http://www.mart.trento.it...La_Presse_Ferrari_Spa.jpg
of zoiets
http://www.theojanssen.nl...s/2007/05/vrachtwagen.jpg

met andere woorden, wat wil je en wat is je budget, heb je eisen qua uiterlijk, grote etc.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

houthakker schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:50:
Afijn, zoals ik net al zei; volgens mij bedoel je 8000 - 10000 km. Omslagpunt van diesel is momenteel iets van 15k geloof ik...
Veel hoger. Minstens 20K. Omslagpunt is per auto verschillend omdat deze TDI redelijk zwaar is en je dus zo'n 75 euro per maand aan wegenbelasting kwijt bent.
Hoe oud ben je? > 125pk vind de belasting niet leuk onder de 24 (in het geval van de 1.8T).
De verzekeraar bedoel je? :)

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 30-09-2008 15:53 ]

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 21:46
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:46:
Helaas heb ik niet veel verstand van auto's, en kon ik geen soortgelijk topic vinden.

Ik heb nu diverse A3's te koop gezien, en ben benieuwd wat, volgens jullie, de beste keuze is (prijs/kwaliteit/1e auto) voor een eerste auto.
Gemiddeld zal ik tussen de 800 en 1000 km per maand rijden, weinig heel grote afstanden, naar mijn werk is zo'n 25 km heen, en 25 km terug. Verder afstanden voor de voetbalwedstrijden vooral, die nogal uiteenlopen.
Als ik er vanuit ga dat je full time, 5 dagen per week, werkt, kom ik alleen al aan 1125 kilometer per maand aan woon werk kilometers. Zeg dat je totaal 1500 kilometer per maand rijdt, zit je aan de 18.000 kilometer per jaar. Met deze kilometers is het niet interessant om diesel te rijden.

Ook vraag ik me af of je als eerste autootje gelijk voor een Audi A3 moet kijken. Niet de goedkoopste auto in wegenbelasting en onderhoud en dergelijke. Maar hier zal je vast aan gedacht hebben ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:46:

Beste prijs/kwaliteit? In elk geval geen A3 dan. Belachelijk stervens duur (nieuwprijs) terwijl het exact dezelfde auto is als een golf.

Ik heb het al vaak gezegd, maar rust een A3 uit zoals je een Golf V GTI kan kopen, en je bent 7000 euro duurder uit (om maar een indicatie te geven over 'prijs/kwaliteit') terwijl je net dezelfde 2.0 TFSI/DSG/onderstel/leren zetels/automatische airco/CC, enz hebt...

Die 'premiumprijs' vertaalt zich ook naar de tweedehandsmarkt natuurlijk, omdat eigenaars van 'premium-merk' auto's weinig willen toegeven op hun origineel betaalde prijs.

Maar goed, met je post kan ik dus niet zoveel. De linkjes werken niet en je geeft geen budget op (om eventueel alternatieven aan te wijzen)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies tot zover.

Heb de startpost even aangepast, zag er niet uit inderdaad haha.
Mijn budget is max 7500 euro.
Voor wat betreft de pk's, het is een optie om hem tot mijn 24e op mijn vaders naam te verzekeren. Enige nadeel dan is dat ik geen no-claim opbouw maargoed. Dat scheelt wel heel wat in de kosten.

Verder wil ik wel heel graag een A3, zoek dus een leuke A3 in mijn budget, wat een verstandige keuze is voor mij.

Voor wat betreft de kleur, die moet zwart of donkerblauw zijn, vind de andere kleuren niet leuk staan bij een A3.

ps: Mijn werk ga ik meestal met de bus die rechtstreeks rijdt en voor de deur stopt (werk op Schiphol), alleen voor tijden dat ik om bijvoorbeeld 0300 bij "de baas" moet zijn, is het lekker dat ik dan met de auto kan gaan. 75% zal ik dus de bus pakken (wordt ook 100% vergoed namelijk door de werkgever).

ps2: Ben me bewust inderdaad van de onderhoudskosten van een Audi tegenover Seat/VW etc, maar wat ik van vrienden hoor die Audi's rijden (resp. A3, TT, A4 S-line) is dat de kosten best meevallen volgens hun, tenzij je een keer dikke pech hebt. Omdat Audi's over het algemeen degelijke auto's zijn. Ook rijden zij niet allemaal een nieuwe Audi.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 15:59 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 15:25

Mystikal

It never hurts to help!

Gunner schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:50:
Met je kilometrage zou ik geen diesel kopen. Overigens, je marktplaats-linkjes kunnen eenvoudiger en hoe die verkoper erbij komt dat die Audi A3 een 'nieuw model' is ontgaat me. Dat is gewoon een oud model dus.

[...]

De verzekeraar bedoel je? :)
Van het oude model is er ook een update geweest in dashboard en wat andere kleinere zaken. Het lijkt erop dat de verkoper het over deze update heeft. Was dat niet in 2002?

Basement Bios ---- Exo-S

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:56:
Voor wat betreft de pk's, het is een optie om hem tot mijn 24e op mijn vaders naam te verzekeren. Enige nadeel dan is dat ik geen no-claim opbouw maargoed. Dat scheelt wel heel wat in de kosten.
Vertel je verzekeraar dan ook gelijk dat jij de regelmatige bestuurder bent en niet je vader want anders is het gewoon fraude (ontduiken hogere verzekeringspremie vanwege leeftijd)
Mystikal schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:57:
[...]

Van het oude model is er ook een update geweest in dashboard en wat andere kleinere zaken. Het lijkt erop dat de verkoper het over deze update heeft. Was dat niet in 2002?
De auto in dat linkje is van 1997 ofzo. Toen was die facelift er zeker nog niet, die kwam pas na 2000 geloof ik. Kort voor de introductie van het 'echte' nieuwe model.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 30-09-2008 15:58 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verder wil ik wel heel graag een A3, zoek dus een leuke A3 in mijn budget, wat een verstandige keuze is voor mij.

Voor wat betreft de kleur, die moet zwart of donkerblauw zijn, vind de andere kleuren niet leuk staan bij een A3.

ps: Mijn werk ga ik meestal met de bus die rechtstreeks rijdt en voor de deur stopt (werk op Schiphol), alleen voor tijden dat ik om bijvoorbeeld 0300 bij "de baas" moet zijn, is het lekker dat ik dan met de auto kan gaan. 75% zal ik dus de bus pakken (wordt ook 100% vergoed namelijk door de werkgever).

ps2: Ben me bewust inderdaad van de onderhoudskosten van een Audi tegenover Seat/VW etc, maar wat ik van vrienden hoor die Audi's rijden (resp. A3, TT, A4 S-line) is dat de kosten best meevallen volgens hun, tenzij je een keer dikke pech hebt. Omdat Audi's over het algemeen degelijke auto's zijn. Ook rijden zij niet allemaal een nieuwe Audi.
wat wil je dan met dit topic?
Dat wij zeggen: neem deze! voor dit geld!
naja je weet iig al dat je voor 't geld zeker geen diesel moet nemen, 't omslagpunt ligt daarvoor te hoog.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Voor het aantal kilometers dat jij rijd raad ik je met klem een diesel af! Vanwege de hoge dieselprijzen tegenwoordig loont het pas als je >> 25K per jaar kachelt. Als ik jou was ging ik gewoon voor een benzine.
Wegenbelasting is ook heel wat meer met een diesel.

Waarom trouwens in 1 keer een auto van 7500 euro? Ik weet niet hoeveel budget je te besteden hebt maar voor minder kan je ook een prima auto vinden met niet al te hoge kilometerstanden. Als je een betrouwbare auto wilt kan je het beste een Japanner/Duitser nemen. Franse auto's hebben vaak kuurtjes ( mijn ervaring, nofi )

Kortom: wees niet te impulsief en neem alles nog eens in overweging.
Suc6 met je eerste auto!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 11:36
ik rijd bmw, daarvan zeggen ze ook dat onderhoud duur is. vind het best meevallen de onderdelen is niet hetgene wat je betaald het zijn de man uren bij een dure dealer.. dus zoek er een mannetje voor :)

diesel lijkt me niet echt geschikt rijd je te weinig voor denk ik.neem liever benzine of LPG

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 21:46
GoldenSample schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:06:
[...]

wat wil je dan met dit topic?
Dat wij zeggen: neem deze! voor dit geld!
naja je weet iig al dat je voor 't geld zeker geen diesel moet nemen, 't omslagpunt ligt daarvoor te hoog.
Haha ja, eigenlijk is zijn vraag: welke van deze audi A3's zal ik kopen? Heel dat verhaal over eerste auto doen niet terzake, want hij heeft al besloten dat het een a3 wordt.

Verder over dat verzekeren op zijn vaders naam:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2469489

Om even terug te komen op zijn vraag: ik zou de auto kopen die je zelf het liefst zou willen. 8)7

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Gunner schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:57:
[...]

De auto in dat linkje is van 1997 ofzo. Toen was die facelift er zeker nog niet, die kwam pas na 2000 geloof ik. Kort voor de introductie van het 'echte' nieuwe model.
Hij heeft gewoon facelift voor en achterlampen erop gezet samen met de witte zij-knipperlichten, het interieur is gewoon pre-facelift. Weinig 'nieuw' model aan dus, puur de lampen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Van je voorbeelden vind ik geen van de auto's er erg fris uitzien eerlijk gezegd. Stuk voor stuk voorzien van aftermarket wielen en andere opsmuk, wat ook wat zegt over de vorige bestuurder.

Voor jouw budget van 7500 euro kun je een heel erg nette '99er 1.6 of 1.8 vinden, zelfs met 6 maanden BOVAG garantie, want dat is toch wel erg prettig. Diesel zou ik niet doen met jouw kilometrage :)

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Timmert schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:21:
Van je voorbeelden vind ik geen van de auto's er erg fris uitzien eerlijk gezegd. Stuk voor stuk voorzien van aftermarket wielen en andere opsmuk, wat ook wat zegt over de vorige bestuurder.
..wat dan weer mijns insziens ook weer wat zegt over de potentiele koper ;).

Maar volgens mij koopt de TS deze auto ook niet zozeer uit noodzaak, maar ook vooral voor de fun om af en toe met je homies te kunnen sporten op de openbare weg ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Verwijderd

Crosspost van het audiforum?

Omslagpunt van diesel is momenteel iets van 15k geloof ik...

Dus idd, diesel is twijfelachtig. Hoe oud ben je? > 125pk vind de belasting niet leuk onder de 24 (in het geval van de 1.8T).
Omslagpunt is voor een A3 veel meer dan 15K, eerder 30K

Verwijderd

Omdat Audi's over het algemeen degelijke auto's zijn.
Eens zul je zelf moeten gaan betalen , en de volle mep dus. >:)
Of ze degelijk zijn weet je niet, je hebt nog nooit een auto gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:01:
[...]

Eens zul je zelf moeten gaan betalen , en de volle mep dus. >:)
Of ze degelijk zijn weet je niet, je hebt nog nooit een auto gehad.
Nee en ik heb helaas ook geen vrienden die ervaring hebben met die auto's, balen zeg :'(

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

----------
--------
Is oplichting en dus strafbaar..... O-)

Mijn advies voor een eerste auto: Koop een Golfje of Polo van 1000 Euro en zet de rest nog even op de bank. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:18:
[...]

Nee en ik heb helaas ook geen vrienden die ervaring hebben met die auto's, balen zeg :'(
maar wat ik van vrienden hoor die Audi's rijden (resp. A3, TT, A4 S-line)
:?

Verwijderd

Topicstarter
Zo was het ook bedoeld ;) De opmerking van Flitsflits sloeg dus nergens op ;)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Goede link. Het is alleen jammer dat verzekeringsmaatschappijen het in de hand werken dat jongeren op die manier een auto verzekeren. Bijna geen enkele maatschappij wil je uberhaupt verzekeren als je een auto met relatief veel vermogen hebt. In plaats van een hoge premie krijg je gewoon een 'nee' (ik heb destijds telefonisch contact gehad met 16 of 17 verzekeringsmaatschappijen!). Zo werken ze het zelf in de hand.
Uiteindelijk is het gelukt om op mijn eigen naam te verzekeren, en daar ben ik nu erg blij om.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Tom schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:54:
[...]
. In plaats van een hoge premie krijg je gewoon een 'nee' (ik heb destijds telefonisch contact gehad met 16 of 17 verzekeringsmaatschappijen!). Zo werken ze het zelf in de hand.
Dan doen ze ook niet zonder reden natuurlijk, klanten weigeren. Dat heeft de doelgroep er gewoon naar gemaakt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 15:25

Mystikal

It never hurts to help!

Timmert schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:21:

Voor jouw budget van 7500 euro kun je een heel erg nette '99er 1.6 of 1.8 vinden, zelfs met 6 maanden BOVAG garantie, want dat is toch wel erg prettig. Diesel zou ik niet doen met jouw kilometrage :)
Ik heb de mijne verkocht voor 4800 euro. A3, 1.6, 1999, 166.000 op de teller. Ambition uitvoering (gedeeltelijk alcantara), alleen geen airco, HK ipod aansluiting, elektrische ramen, spiegels. Just to give you an impression.

Basement Bios ---- Exo-S

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Pff ik wou dat ik een 1e auto had kunnen kopen voor 7500 (mijne koste 400 euro en is een citroen ZX)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat is toch gewoon een kwestie van prioriteiten leggen? Als pasafgestudeerde nog bij de ouders wonende werker heb je zo 7500 bij elkaar, sommigen sparen voor een huis, anderen doen mooie reizen, hij koopt een leuke auto...

You don't need eyes to see, you need vision

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Yalopa schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:49:
Dat is toch gewoon een kwestie van prioriteiten leggen? Als pasafgestudeerde nog bij de ouders wonende werker heb je zo 7500 bij elkaar, sommigen sparen voor een huis, anderen doen mooie reizen, hij koopt een leuke auto...
precies.

ik wist al op mijn 16e dat ik een dikke auto wou.
dus ben toen al gaan sparen (nooit scooter of brommer gehad) nu heb ik wel een leon van 10k onder mijn kont met mijn 18e 8)

Audi S3

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Agreed. Als het je hobby is moet je vooral in zo'n A3 gaan rijden, snap ik best. Maar ik zou toch "verstandig" proberen te doen en kijken of je voor minder (laten we zeggen max 3k euro) ook een leuke auto kunt vinden als eerste bolide. Echte rijervaring doe je pas in je eerste eigen auto op en het zou toch jammer zijn als je binnen de kortste keren schade hebt aan je 'dure' Audi :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Grrrrrene schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:45:
Agreed. Als het je hobby is moet je vooral in zo'n A3 gaan rijden, snap ik best. Maar ik zou toch "verstandig" proberen te doen en kijken of je voor minder (laten we zeggen max 3k euro) ook een leuke auto kunt vinden als eerste bolide. Echte rijervaring doe je pas in je eerste eigen auto op en het zou toch jammer zijn als je binnen de kortste keren schade hebt aan je 'dure' Audi :)
Dat was eigenlijk mijn 2e reden, ik wou perse een wat duurdere wagen, zodat ik hem wat meer waardeerde. ik weet zeker dat als ik een pruttelding had gekocht van een 2000 euro dat die binnen de kortste keren in de sloot lag vanwege het trappen.

met deze auto kijk ik wel uit, hij is me veel te veel waard :o O+

Audi S3

Pagina: 1