Harman Kardon Soundsticks voldoende vermogen?

Pagina: 1
Acties:

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb binnenkort een uitje met mijn werk en daarbij willen we op een avond een feestavond organiseren.
Nou had ik het idee om mijn pc mee tenemen en via winamp gewoon wat nummers in de playlist zetten.
Ik heb thuis Harman Kardon Soundsticks (2.1) bij mijn pc staan en ik vroeg me af of dit genoeg vermogen is om een muziekje op te zetten. De groep is 25 mensen, dus dat valt wel mee. Het moet dus geen achtergrond muziekje zijn, maar echt muziek om op te dansen. Ik vind het zelf moeilijk te bepalen of dit voldoende gaat zijn of dat we iets anders moeten regelen. Ik zelf vind dat er redelijk wat geluid uitkomt, maar hoe schat je in of dat daadwerkelijk voldoende is?

Heeft iemand daar ervaring mee? Anders wordt het een versterker en 2 speakersboxen regelen. Maar gezien dat we dit allemaal weer in de auto moeten vervoeren voor een weekendje, leek mij het handig om het met de Soundsticks te doen. Ik snap dat het beter is om grotere zuilen en een aparte versterker te hebben. Maar mijn specifieke vraag is:"Volstaat dit?".

Specificaties van de soundsticks:
Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/30706630-2-440-overview-1.gif
Manufacturer:Harman Kardon
Product Type PC multimedia speaker system Dimensions (WxDxH) / Weight Details Satellite speaker : 10 in Diameter 2 in / 1.5 lbs,
Subwoofer : 10.2 in Diameter 9.1 in / 4.9 lbs Speaker System
System Components Subwoofer, 2 speakers Nominal Output Power (Total) 40 Watt Response Bandwidth 44 - 20000 Hz Audio Amplifier Integrated Connectivity Technology Wired Speaker System Details
Speakers Included 2 x Satellite speaker - 10 Watt - Wired, 1 x Subwoofer - 20 Watt - Wired Driver Details Subwoofer : 1 x Subwoofer driver - 6" Connections
Connector Type 1 x Audio line-in ( Mini-phone stereo 3.5 mm ) Miscellaneous
Power Device Power adapter - External Power Consumption Operational 65 Watt Battery

Basement Bios ---- Exo-S

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 09:59

Gwannoes

Solderen moet je leren

Daar ga je het niet mee redden... Aangezien je twijfelt of je het hiermee red, begrijp ik dat het niet loeihard hoeft, maar voor een beetje acceptabel volume heb je dan denk ik toch wel gauw zo'n 60-100Watt continuevermogen nodig.

P.S. de set kan dan wel 20+10+10 watt zijn, maar ik denk dat de voeding die er bij zit lang geen 40Watt kan leveren?

[ Voor 3% gewijzigd door Gwannoes op 29-09-2008 14:45 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

10 watt per speaker? Lijkt me érg dapper.
Zet het setje aan en draai het open tot waar het gaa vervormen. Als je er nog overheeen kunt praten, is het ongeschikt.
Het klinkt misschien als "heel wat" als je niets meer gewend bent en in een klein kamertje zit, maar in een grotere ruimte valt het gelijk om. Een klein sereotorentje voor in de huiskamer heeft normaliter toch minstens 2x40 watt aan boord en dat is om een woonkamer te vullen vaak al aan de magere kant.
Ik zou dit dus zeer zeker afraden - ritsel bij iemand een stereo met line-in of inderdaad een losse versterker en twee speakers. Wat je nu voorstelt is al nauwelijks genoeg om in een klein kamertje voldoende geluid af te geven, daar ga je echt geen 25 mensen mee overstemmen.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Okay, in een klein kamertje (15m2) is het meer dan zat. Dat knalt behoorlijk kan ik je vertellen. In de basis komt er gewoon goed geluid uit dit setje, het vervormt dan ook niet als ik het vol open zet (mits de bron goed is). Maar mijn twijfel zat idd ook in de grootte van de nieuwe ruimte en het aantal mensen. Jullie bevestigen eigenlijk, wat ik zelf ookal dacht. Ik zal eens kijken of ik iets kan regelen die aan bovenstaande specs voldoen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mystikal op 29-09-2008 14:44 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:50

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Sowieso maken 25 man in een ruimte behoorlijk wat lawaai, en absorberen hun ook behoorlijk wat geluid. Die speakertjes zijn leuk voor in een kleine ruimte/office raadzaam is om een versterker + speakers teregelen :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:24

Indoubt

Always be indoubt until sure

Niet doen.

25 man "dempen" behoorlijk en maken ook veel herrie. Laatst voor 35 man iets gedaan en daar had ik een 2* 40 watt gainclone met redelijke boekenplank luidsprekers op en een separate subwoofer met eigen ingebouwde versterker. Dat was een receptieachtige situatie en dus niet noodzakelijk om heel erg luid te spelen. De versterker moest nog behoorlijk open en kwam lekker op temperatuur (=werd behoorlijk heet)

Als het gezellig is dan maakt zo'n groep al snel een hoop herrie.
Pagina: 1