Toon posts:

Meer uit dit systeem halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb enkele maanden een goedkope doch vrij snelle computer samengesteld.
De meeste games kan ik zonder moeite op 1440x900 spelen met de details ingesteld op ''high''.

Echter, de framerate kakt dan nog wel eens in, dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Wat kan ik nog aan mijn systeem verbeteren?

Moederbord: Asus Maximus Formula
Processor: Intel Core2Duo E8400
Geheugen: 4x1GB Team Xtreem - PC6400
Videokaart: MSI R4850 T2D
Voeding: OCZ GameXstream - 700Watt
HDD: Samsung SpinPoint F1 - 640GB - 7200RPM

Op dit moment is er niets overgeclocked, dus dat kan ik altijd nog in m'n achterhoofd houden.

Met vriendelijke groet,
Inflexio

• Galileo84
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-11-2025
Ongeveer alles in je systeem kan wel sneller/beter/duurder. Wat wil je eigenlijk precies weten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon de nieuwste games op ''high detail'' spelen zonder last te hebben van framedrops.
Wat zou ik daar voor moeten upgraden? Processor? Videokaart?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
Over welke games hebben we het dan? Crysis of Spore, dat maakt nogal een verschil.

PSN: djmurcielago

• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 15:33
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:52:
Ik wil gewoon de nieuwste games op ''high detail'' spelen zonder last te hebben van framedrops.
Wat zou ik daar voor moeten upgraden? Processor? Videokaart?
Ik zou zeggen videokaart.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:02

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat je moet doen is je inlezen op GoT.

Er zijn genoeg topics over nieuw hardware en recensies op Internet om je de kennis eigen te maken, om daarna zelf een beslissing voor jezelf te maken.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
Zoals eerder gezegd; Bij welke games heb je last van frame drops? Zet je virus scanner eens uit, en kijk of je het dan nog hebt? Hoeveel processen draaien er, wat voor OS gebruik je.. Iets meer basic info... Je systeem voldoet sowieso aan de minimum eisen van (bijna) alle games die er op het moment zijn (of zijn er nog meer NASA ala crysis games? die ik vergeet?). Heb je het probleem ook als je AA/AF compleet uitgooit (mocht die aanstaan) en als je op een lagere resolutie draait?

één is geen, twee is één

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hardware je moet kopen is iets dat je prima zelf kunt bepalen, zie ook dit stukje van de PMG FAQ.
Op basis van benchmarks en reviews is er genoeg te vinden :)

Wegens gebrek aan inzet gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.