Ik heb van een vriend van mij de opdracht gekregen een pc samen te stellen voor maximaal 1000 euro. Er hoeft verder geen monitor, toetsenbord en muis etc. bij.
Ik heb zelf al wat zitten uitzoeken en ben hier zelf ook redelijk tevreden over, graag nog opmerkingen van andere zodat ik mogelijk nog wat aan kan passen ofsow
Mss weet iemand wel een veeeel betere videokaart voor dat geld bijvoorbeeld, die ik zelf over het hoofd heb gezien.
Tot nu toe heb ik dit:
Behuizing: Asus TA-891 25,-
Koelers: 2x Arctic-Cooling AF8025 PWM 12,-
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W 79,-
Harddisk: 4x Western Digital WD5000AAKS (500GB) 236,-
DVD/CD: LiteOn LH-20A1L-14C 29,-
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E8500 179,-
Grafische kaart: XFX GF9800GTX+ 765M 169,-
Geheugen: GeiL 4 GB DDR2-800 Kit 59,-
Moederbord: Asus Striker Extreme 195,-
TOTAAL: 983,-
(Deze prijzen komen bij Alternate vandaan)
Hij wil op deze pc graag de nieuwe spellen kunnen spelen en nog het liefst 5 jaar lang (zoals hij het zelf zegt: ik wil over 5 jaar nog de nieuwste spellen op de laagste instellingen kunnen spelen XD)
Verder veel muziek luisteren en de andere standaard dingen (Films kijken, msn, dat soort dingen). Hij wou ook graag veel opslag hebben (vandaar de 4x 500GB).
Dit lijkt mij zo wel een aardig systeempje. Maar natuurlijk heb ik niet overal evenveel verstand van, dus opmerkingen zijn welkom
Ik heb gekozen voor een Duo Core, omdat ik gehoord heb dat een Quad Core op dit moment voor het prijsverschil niet echt voor een prestatiewinst zorgt (zeker niet op het gebied van games).
En ik heb gekozen voor G.E.I.L Geheugen omdat ik dit zelf ook heb en er erg tevreden over ben (moest er even agter komen dat ik het voltage hoger moest instellen, maar die fout maak ik geen 2 keer
)
Verder heb ik niet veel aandacht besteed aan het uitzoeken van een voeding, maar deze lijkt mij prima voor in de kast.
Groeten, Dennis.
Ik heb zelf al wat zitten uitzoeken en ben hier zelf ook redelijk tevreden over, graag nog opmerkingen van andere zodat ik mogelijk nog wat aan kan passen ofsow
Tot nu toe heb ik dit:
Behuizing: Asus TA-891 25,-
Koelers: 2x Arctic-Cooling AF8025 PWM 12,-
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W 79,-
Harddisk: 4x Western Digital WD5000AAKS (500GB) 236,-
DVD/CD: LiteOn LH-20A1L-14C 29,-
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E8500 179,-
Grafische kaart: XFX GF9800GTX+ 765M 169,-
Geheugen: GeiL 4 GB DDR2-800 Kit 59,-
Moederbord: Asus Striker Extreme 195,-
TOTAAL: 983,-
(Deze prijzen komen bij Alternate vandaan)
Hij wil op deze pc graag de nieuwe spellen kunnen spelen en nog het liefst 5 jaar lang (zoals hij het zelf zegt: ik wil over 5 jaar nog de nieuwste spellen op de laagste instellingen kunnen spelen XD)
Verder veel muziek luisteren en de andere standaard dingen (Films kijken, msn, dat soort dingen). Hij wou ook graag veel opslag hebben (vandaar de 4x 500GB).
Dit lijkt mij zo wel een aardig systeempje. Maar natuurlijk heb ik niet overal evenveel verstand van, dus opmerkingen zijn welkom
Ik heb gekozen voor een Duo Core, omdat ik gehoord heb dat een Quad Core op dit moment voor het prijsverschil niet echt voor een prestatiewinst zorgt (zeker niet op het gebied van games).
En ik heb gekozen voor G.E.I.L Geheugen omdat ik dit zelf ook heb en er erg tevreden over ben (moest er even agter komen dat ik het voltage hoger moest instellen, maar die fout maak ik geen 2 keer
Verder heb ik niet veel aandacht besteed aan het uitzoeken van een voeding, maar deze lijkt mij prima voor in de kast.
Groeten, Dennis.