compputer kapot waarschijnlijk hdd?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:31
Ik wou mijn computer aanzetten, alles werkt perfect.
Eenmaal bezig met opstarten krijg ik een blauw scherm met NTFS ofzoiets. daarna moest ik mijn computer opnieuw inschakelen maar deze doet het dan niet meer.
Ik krijg een scherm waar ik kan kiezen uit windows normaal opstarten, windows opstarten in veiligemodus, windows opstarten in veilige modus met netwerk mogelijkheden endergelijke.

telkens als ik zoiets probeer dan start mijn pc weer helemaal van voor af aan op, en telkens kom ik wweer bij het zelfde scherm.

Ik denk dat er wat mis is met mijn harddisk maar hoe kan ik dat uitzoeken?

Ik heb ook geprobeert de windows dvd dat zou normaal moeten wwerken maar hier in dit geval dus niet, wie weet wat ik fout doe?

gebruikte hardware
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16

gebruikte software
Windows vista home premium

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
Google + Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Moet te doen zijn lijkt me zo...

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

windows n beetje kapot zo te horen, niets mis met de hardware van de computer.
kun je misschien de volledige foutmelding ff opschrijven, en dan opzoeken op internet?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

gevalletje seagate disk tools op cdtje branden en een schijf controle uitvoeren. goede kans dat die inderdaad stuk is (heb dit al een paar keer gehad op deze manier) kan natuurlijk ook windows zelf zijn die stuk is.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Prekz, hier op GoT verwachten we van een ieder enig eigen initiatief te tonen en daar hoort het lezen van de FAQ's ook bij. Deze heb je duidelijk niet doorgenomen, daar staan genoeg aanwijzingen in hoe een hardeschijf te testen: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Daarnaast worden in "het blauwe scherm" altijd foutcodes weergegeven, wanneer je met google of de search hier op GoT op deze codes gaat zoeken dan zul je aanwijzingen krijgen in welke rechting je moet zoeken om te weten wat er daadwerkelijk aan de hand is. Voor hetzelfde geld is het geheugen niet in orde, wat je overigens weer kunt testen met dit tooltje: meuk: Memtest86+ 2.01 Wat hoogst waarscijnlijk ook genoemd zal worden in het FAQ van het forum wat geheugen behandeld.

Door hetgebrek aan inzet om eens de FAQ's door te nemen alvorens een topic aan te maken, gaat deze dan ook op slot. Wanneer je er echt met behulp van de FAQ's en search er niet uit kan komen ben je vrij om weer een topic aan te maken. Zie ook: OM FAQ / Beleid

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.