Toon posts:

Vista installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer vista te installeren op een eigen gebouwd systeem.
De installatie blijft hangen net voordat je de productcode moet invoeren.

Ik maak gebruik van 2 sata schijven -> Velociraptor en een samsung 1000GB
Het vreemde is dat de bios geen primaire en secundaire schijven aangeeft. Alleen dat Sata1 en 2 in gebruik zijn.

Weet iemand raad.

systeem:
MSI X48C Platium
Intel Q9550
OCZ 4GB 1333
Velociraptor 300GB
Samsung spinpoint 1000GB
Corsair voeding 750W
MSI NX8800GTX 768MB

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer eens een bios update, evt een linux-distro live cd en neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Sluit zonodig alleen de schijf aan waar je Vista op wil zetten aan om zo geen verwarring daar over te laten ontstaan voor de installer.

[ Voor 32% gewijzigd door Wiethoofd op 28-09-2008 12:40 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een redelijke leek op het gebied van Bios updates. Hoe moet ik dit doen. Heb geen floppy drive meer.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het kan vanuit je BIOS en vanuit een windows installatie, installeer tijdelijk XP ofzo om toch je bios te kunnen updaten (pluis ook even de manual van je moederbord na)

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02-2025
Zoek op de MSI site naar je moederbord type, daar zal vast een .exe (of via .zip, uitgepakte .exe) aanwezig zijn.

Deze kun je gewoon laten lopen en verzorgt de Bios-update

niet goed gelezen 8)7 moet dus vanuit je bios, zoals hierboven gezegd...

[ Voor 17% gewijzigd door -JeeDee- op 28-09-2008 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op zich duidelijk, maar ik kan in de bios niets vinden over een update.
Het bestand heb ik inmiddels wel gevonden alleen die kan ik weer niet op de nieuwe pc krijgen.
-JeeDee- schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:51:
Zoek op de MSI site naar je moederbord type, daar zal vast een .exe (of via .zip, uitgepakte .exe) aanwezig zijn.

Deze kun je gewoon laten lopen en verzorgt de Bios-update

niet goed gelezen 8)7 moet dus vanuit je bios, zoals hierboven gezegd...

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

http://www.google.nl/sear...+Platinum+bios+update+how moet je genoeg info kunnen vinden hoe je je bios up moet doen.

Eventueel XP installeren met 1 hdd aangesloten en vanuit windows de MSI update tool lopen en zo je bios update installeren kan ook werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik gek word.

Probeer XP te installeren. Lijkt wel of de dvd speler er na een bepaalde tijd volledig mee ophoud.
Tevens heeft de muis opeens geen electriciteit meer.
Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:31:
http://www.google.nl/sear...+Platinum+bios+update+how moet je genoeg info kunnen vinden hoe je je bios up moet doen.

Eventueel XP installeren met 1 hdd aangesloten en vanuit windows de MSI update tool lopen en zo je bios update installeren kan ook werken.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen? Start eens met zo weinig mogelijk onderdelen op, en kijk of je een IDE dvd-speler kunt regelen, sata-branders kunnen af en toe nog wel eens problemen geven met een windows install

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu het volgende aangesloten:
- Samsung Spinpoint
- IDE dvd speler
- Toetsenbord

Verder is alles eraf. Na 9% blijft windows XP hangen.

2de poging met de Velociraptor, IDE dvd speler en toetsenbord hetzelfde verhaal.

De dvd speler stopt beide keren en gaat niet meer verder. Heb het ook geprobeerd als ik de dvd-writer aanzet en de andere uit. Wederom hetzelfde verhaal.

p.s. heb de bios versie gechecked. De bios bevat al de laatste versie.
Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:57:
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen? Start eens met zo weinig mogelijk onderdelen op, en kijk of je een IDE dvd-speler kunt regelen, sata-branders kunnen af en toe nog wel eens problemen geven met een windows install

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 14:26 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:54:
Ik denk dat ik gek word.

Probeer XP te installeren. Lijkt wel of de dvd speler er na een bepaalde tijd volledig mee ophoud.
Tevens heeft de muis opeens geen electriciteit meer.
Een muis die opeens geen stroom meer krijgt tijdens de installatie?
Ik zou eens kijken of je analoog aan de vaker gestelde ASUS 'oplossing' de 5V lijnen voor USB eens om kan zetten.

Maar dit lijkt vooralsnog een hardware aangelegenheid, als je het zeker wil weten zou je met bijvoorbeeld een Ubuntu LiveCD een installatie kunnen proberen.
Gebeurt daar hetzelfde mee, dan zit er toch iets niet snor met je moederbord.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net geprobeerd Ubuntu te installeren, zelfde probleem!
Weer een vastlopende dvd speler en een muis zonder stroom.

Als ik de versie wil proberen zonder te installeren loopt de dvd ook vast en wederom de muis zonder stroom.
alt-92 schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:47:
[...]

Een muis die opeens geen stroom meer krijgt tijdens de installatie?
Ik zou eens kijken of je analoog aan de vaker gestelde ASUS 'oplossing' de 5V lijnen voor USB eens om kan zetten.

Maar dit lijkt vooralsnog een hardware aangelegenheid, als je het zeker wil weten zou je met bijvoorbeeld een Ubuntu LiveCD een installatie kunnen proberen.
Gebeurt daar hetzelfde mee, dan zit er toch iets niet snor met je moederbord.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 15:39 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zit het dus niet in Windows :)

Ik verplaats je topic naar PMG toe, omdat het daar dan beter thuishoort.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zou eens proberen met een andere voeding, misschien is er wat mis mee. Of eens een andere molex (van een andere rail) aan te sluiten. Als het probleem zich hiermee nog voordoet, mag je er 99% zeker van zijn dat er wat mis is met het moederbord. Dan moet je bij de winkel een RMA aanvragen.

Problemen met SATA/IDE controller komen wel vaker voort.

March of the Eagles

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:10

rally

Deyterra Consultancy

Krijg je een BSOD?

Want ik heb hetzelfdde probleem gehad met mijn Vista installatie en het had te maken met 4GB geheugen.

Probeer voor de installatie er even 2 GB van te maken en nadat alles geinstalleerd is de resterende 2GB terug te zetten.

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Topicstarter
Krijg helemaal geen BSOD.
2GB geheugen heb ik ook al geprobeerd helpt ook niet.

Hij blijft de hele tijd hangen net voordat ik de windows code moet invoeren. DVD stopt ermee en het vreemde is dat de muis dan geen stroom meer krijgt.

Wellicht iets in de bios fout staan ofzo, maar daar weet ik net iets te weinig vanaf, helaas.
Ik heb wel al flink liggen te sleutelen aan de bios maar niets helpt.

Weet echt niet meer waar ik het moet zoeken
rally schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:56:
Krijg je een BSOD?

Want ik heb hetzelfdde probleem gehad met mijn Vista installatie en het had te maken met 4GB geheugen.

Probeer voor de installatie er even 2 GB van te maken en nadat alles geinstalleerd is de resterende 2GB terug te zetten.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:15:
Wellicht iets in de bios fout staan ofzo, maar daar weet ik net iets te weinig vanaf, helaas.
Ik heb wel al flink liggen te sleutelen aan de bios maar niets helpt.
Only 1 way to find out: CMOS clear doen en dan weet je zeker of het aan een brakke instelling in je bios ligt of dat het moederbord dwars doet. Evt een ander, lees langzamer, reepje geheugen instoppen kan je ook proberen.

Verder lijkt het me het logischt dat je je windows install op je velociraptor doet, maar dat terzijde. Test eens beide harde schijven in een andere computer op bad sectors.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je bent een aantal keren gewezen op de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter maar ik zie niets uit deze troubleshooter terugkomen in je posts. Zoals Alt-92 al aangeeft is dit duidelijk een hardware probleem, ud is het verstandig daar ook de oplossing te zoeken :).

Dus neem de troubleshooter gewoon eens door, mocht je termen tegenkomen die je niet snapt of je weet niet hoe iets moet, bijvoorbeeld het flashen van de bios, neem de FAQs dan eens door. In PMG FAQ - bios updaten staat precies hoe het updaten van een bios werkt. Daarnaast staat er natuurlijk veel meer bruikbaars in :)

Ik doe het topic op slot vanwege te weinig inzet. Mocht je er na het doorlopen van de troubleshooter nog niet uitkomen, dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen waarin je verteld wat je exact hebt gedaan en waar het precies fout gaat, zoals ook in het PMG Beleid staat uitgelegd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.