PCI express 2.0 en processoren

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

• Da Dude
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 11:45
Vraagje.

Maar ik heb een 9800 GT gekocht, en wil een pci express 2.0 moederboard halen.
Maar welke zijn dat, waar kan ik aan zien dat het er zo 1 is.
Laat me even weten a.u.b.

2e vraag. De nieuwe processoren van AMD en Intelblijven maar uitkomen en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat is de volgorde en prestaties van de prcessoren.
AMD x2 of toch quad core??? kan iemand me helpen?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03
Da Dude schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:01:
Vraagje.

Laat me even weten a.u.b.

2e vraag. De nieuwe processoren van AMD en Intelblijven maar uitkomen en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Dit kun je toch prima zelf uitzoekken? pak een van de vele uitgebreide tests van het effect van verschillende cpu's op gameprestaties en trek je conclusies. Ik zal je een tip geven: kijk op tomshardware.

Hier op got is het de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voor je vragen gaat stellen.

Als een mobo pci-e 2 is staat dat altijd in de specs (misschien niet bij winkel x maar wel altijd op de site van de fabrikant)

[ Voor 8% gewijzigd door martijnve op 27-09-2008 23:06 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De pci express versie staat meestal duidelijk bij de specs omschreven. Zie bv de GA-MA790FX-DQ6
Quad PCI-E 2.0 x16 graphics interfaces

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 27-09-2008 23:20 ]

March of the Eagles

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 12:09
intel quad core met gigabyte GA-EP45-DS3R moederboard of als je tikketje beter wil de GA-EP45T-DQ6 of de GA-X48-DQ6 maarja geld jongens geld :A

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Da Dude schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:01:
Kijk even op de site van de fabrikant. Daar zijn altijd de specs van een bordje te vinden. Vaak staat het bij de shop ook aangegeven en anders wel hier in de Pricewatch. Mobo's met een X38/P45/X48 chipset van Intel, een 780/790 chipset van AMD of een 750/780 chipset van nVidia hebben over het algemeen PCIe 2.0.
2e vraag. De nieuwe processoren van AMD en Intel blijven maar uitkomen en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Simpel: reviews lezen. Ome Tom heeft daar hele mooie charts voor, het is zeker de moeite waard om daar eens te kijken.

Maar eigenlijk zijn deze vraagjes toch wel zelf op te zoeken met wat eigen speurwerk hoor, zo moeilijk is dat niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals hierboven ook al aangegeven, met een beetje zoekwerk is er prima te vinden welke chipsets ondersteuning bieden voor PCIe 2.0.

Welke cpu je moet nemen is natuurlijk afhankelijk van een aantal zaken, waaronder je budget en het doeleinde van het systeem. Met benchmarks is in ieder geval genoeg te vinden wat voor jou bruikbaar is.

Wegens te weinig inzet gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.