goede 22" TFT voor grafisch werk

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

• Furious5
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Okay mensen, allereerst, ik heb op tweakers een antwoord gezocht maar niet gevonden.
Ik heb diverse computershops doorzocht naar een goede monitor.
Ik heb verder op internet gezocht naar reviews maar geen gevonden die ik kan gebruiken om een goede monitor te halen.

Situatie:

Ik heb op dit moment een Dell 19" CRT trinitron scherm maar ben aan het kijken naar een goede 22" TFT voor grafisch werk (Photoshop, Illustrator). Ik wil graag een nieuwe monitor omdat de m'n huidige scherm qua resolutie wat beperkt is (weinig ruimte om te werken).

Ik game niet en kijk geen video..

Op mijn werk heb ik een Apple 23" Cinema display en die vind ik goed.. alleen de aanschafprijs vind ik te hoog.

Welke 22" scherm (geen glossy scherm) is een goede monitor voor grafisch werk ? Liefst onder/rond de 300,- als dat mogelijk.... Ik ben er onderhand achter dat TN schermen een no-go zijn en ik wil ook geen glossy scherm.

Grts!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:56
Als je TN-schermen een no-go vindt kan je bijna gelijk ophouden met zoeken, want 22"-schermen zul je vrijwel alleen maar aantreffen met TN-panelen.

The devil is in the details.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Hahn schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:09:
Als je TN-schermen een no-go vindt kan je bijna gelijk ophouden met zoeken, want 22"-schermen zul je vrijwel alleen maar aantreffen met TN-panelen.
Nee, Dell, Eizo en Lenovo hebben sowieso 22" S-PVA panelen, Lenovo zelfs een 1920x1200 scherm als je de resolutie te laag vindt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

marcieking schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:10:
[...]

Nee, Dell, Eizo en Lenovo hebben sowieso 22" S-PVA panelen, Lenovo zelfs een 1920x1200 scherm als je de resolutie te laag vindt.
Dell heeft ook eentje aangekondigd met een hoge resolutie. De markt word dus steeds groter :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Hahn
Bij Dell heb ik ze nog nooit gezien. Eizo zou wel kunnen, maar dat merk is flink duur, dus als de topicstarter Apple Cinema Displays al te duur vindt dan Eizo zeker. Lenovo monitors eigenlijk nooit naar gekeken :P

Maar ok, I admit I might be a bit off, maar op 20" en 24" is in ieder geval heel wat meer aanbod.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hahn schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:14:
Bij Dell heb ik ze nog nooit gezien. Eizo zou wel kunnen, maar dat merk is flink duur, dus als de topicstarter Apple Cinema Displays al te duur vindt dan Eizo zeker. Lenovo monitors eigenlijk nooit naar gekeken :P

Maar ok, I admit I might be a bit off, maar op 20" en 24" is in ieder geval heel wat meer aanbod.
Er stond laatst op de frontpage een artikel over die dell schermen vandaar dat ik het ook weer :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Hahn
Als je deze bedoelt moet ik je teleurstellen, want daar gaan ze TN-panelen in stoppen ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit is een kwestie van eigen smaak. Lees reviews en bekijk de schermen in het echt. Deze afweging kunnen wij niet voor je maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.