Toon posts:

goedkoop Mediacenter op basis van XBMC live

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views

Verwijderd

Topicstarter
Al enige jaren ben ik een trouwe gebruiker van XBMC op de xbox, echter nu het HD tijdperk is aangebroken op zoek naar een alternatief.

De popcorn A100 of A110 lijken op zich prima te voldoen maar missen toch wat mogelijkheden. Nu er een op linux gebaseerde Live versie van XBMC beschikbaar is ben ik aan het kijken of hiermee het ultieme mediacenter te bouwen is.

Het mediacenter bestaat uit de volgende componenten:Dit levert een mediacenter op voor de prijs van 172 euro!!

Het OS start en draait vanaf de USB stick, waarbij de films komen vanaf je NAS of gekoppelde Disk.

De voordelen t.o.v. bestaande mediaplayers zijn legio, hieronder een kort lijstje:
  1. XBMC is enorm gebruikersvriendelijk
  2. XBMC heeft prachtige skins
  3. XBMC wordt bijna wekelijks voorzien van nieuwer mogelijkheden
  4. XBMC
  5. speelt bijna alles af en met ondertitels
Kijk ook eens op deze XBMC live wiki.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 13:11 ]

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 16:48
Je bedoeling?

Sowieso mis ik een voeding en verzendkosten (vooral omdat veel producten die je linkt maar bij één of een paar leveranciers verkrijgbaar zijn).
Daarnaast wordt er op de wiki aangegeven dat je het vanaf een cd kan installeren op usb-stick, dus je hebt ook nog (tijdelijk) een optische drive nodig.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:59
Waarom niet een mobo met integrated graphics? Wordt niet echt duurder dan die mobo + videokaart combinatie lijkt me. Verder zou ik eerder kijken naar een iets snellere cpu, een 4850e of zo, anders loop je misschien alsnog tegen fullHD films aan die gecodeerd zijn op een manier die net niet door je videokaart afgehandeld kan worden en zit je met een CPU die het ook niet trekt.

Gamertag: FinrazielNL

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 16:48
finraziel schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:01:
Waarom niet een mobo met integrated graphics?
Mja, meer richting de GA-MA78G-DS3H

Leuk moederbord, wél een goed merk (GigaByte) en best nette onboard graphics. HD3200 met hdmi

Verwijderd

Topicstarter
finraziel schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:01:
Waarom niet een mobo met integrated graphics? Wordt niet echt duurder dan die mobo + videokaart combinatie lijkt me. Verder zou ik eerder kijken naar een iets snellere cpu, een 4850e of zo, anders loop je misschien alsnog tegen fullHD films aan die gecodeerd zijn op een manier die net niet door je videokaart afgehandeld kan worden en zit je met een CPU die het ook niet trekt.
Full HD stuur je het liefst over HDMI naar je LCD/Plasma en een geintergreerde videokaart voldoet niet aan de minimale specs (zie wiki)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

Thandor

SilverStreak

Deze HTPC is eigenlijk een compleet systeem en bestaat dus niet alleen uit Processors, Moederborden & Geheugen ;). Complete Systemen & Laptops (CSL) zou een betere plek zijn om te beginnen. Zodra ik in CSL kijk zie ik al snel Home Theater PC (HTPC) Deel 1 staan. Een topic over HTPC's waar je dit beter in kunt plaatsen.

Ik ga het topic dus sluiten omdat het eigenlijk beter past in bovengenoemde HTPC topic :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welkom op GoT :)

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de beste plek is om dit te posten. Het ziet er voor een HTPC op het eerste gezicht zeer interessant uit en daarom denk ik dat dit een prima in Home Theater PC (HTPC) Deel 1 gezet kan worden.

Daarom doe ik het topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.