• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 16:31

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik ga vanavond mijn cpu lappen (:)) maar ik zit met een vraagje....enige fijne korrel die ik kan vinden is 2000. Is dit voldoende? Want ik las dat 2500 nodig was voor het shiny effect, maarja, wat heb je daaraan als er een koeler opkomt met pasta?

En korrel 200 en 400, vallen die ook onder categorie waterproof schuurpapier of is dat de normale schuurpapier?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Lappen: het hoe en wat topic

daar staat al je info

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
Shiny effect heb je niks aan, het gaat om het wegwerken van oneffenheden en microgroeven. Tot grit 1000 is ruim voldoende.

En korrel 200 en 400 heb je gewoon in waterpapier, heb hier zelf grit 400 en grit 600 liggen in waterproof, je hebt namelijk ook normale (daar moet je dus ff op letten).

Verder idd gewoon in dat topic van de post hierboven.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
:) tis gelukt...scheelt zeker 7 graden in stressmode :)

Q6600 @3.2Ghz is idle 29gr en stressed 62gr celcius.

Nu zie ik in Everest dat mijn cpu maar 1.28 vcore max gebruikt, terwijl ik hem op 1.33 heb gezet. Betekent dit dat ik mijn vcore naar bijv. 1.3 bij kan stellen?

• Avalaxy
Dat is vDrop/vDroop, de spanning die werkelijk geleverd wordt zakt na een tijdje, komt door inefficiëntie van je moederbord.

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 26-09-2008 19:16 ]

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Avalaxy schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:58:
Shiny effect heb je niks aan, het gaat om het wegwerken van oneffenheden en microgroeven. Tot grit 1000 is ruim voldoende.

En korrel 200 en 400 heb je gewoon in waterpapier, heb hier zelf grit 400 en grit 600 liggen in waterproof, je hebt namelijk ook normale (daar moet je dus ff op letten).

Verder idd gewoon in dat topic van de post hierboven.
Niet werkelijk noodzakelijk: máár het is natuurlijk wel weer beter, ik bedoel als je je cpu koeler kan optillen aan je cpu met alleen een drupje water, weet je gewoon dat hij héél erg vlak is....

• Avalaxy
VVVJeroen schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:44:
[...]

Niet werkelijk noodzakelijk: máár het is natuurlijk wel weer beter, ik bedoel als je je cpu koeler kan optillen aan je cpu met alleen een drupje water, weet je gewoon dat hij héél erg vlak is....
Ja fantastisch natuurlijk, maar voor de temperatuur maakt het niet meer uit hoor ;) Is al veelvuldig getest. Maar niemand houdt je tegen als je tot grit 2000 wilt gaan en het daarna nog even wilt polijsten ;)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik vind het wel ok...heb stabiel een 3.2Ghz systeempje...maar in mijn beleving vind ik het allemaal niet zoveel sneller dan een P4 3Ghz@3.6Ghz. WC. Ok mijn spellen lopen zeker soepeler (zal ook wel door de 9800gtx+ komen), maar het opstarten van de pc gaat net zo snel.

• Avalaxy
Dus je CPU zorgt er voor dat je PC snel opstart? :P Je CPU geeft een draai aan je hardeschijf om hem sneller te laten roteren? Snap ik niks van hardware of is de logica ver te zoeken :?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Lijkt mij dat een cpu toch ook wel doen heeft toch met het opstarten? MIjn 286 met xp start amper op :P

Nee, ik zeg maar wat...ik heb er een nieuwe schijf inzitten, samsung spinpoint. Ok, hij is stil, maar als het de hd is die de snelheid bepaalt met het opstarten van vista, dan is het niet echt sneller dan mijn oude ide schijf..

Ach, ik zal het me wel verbeelden...
Pagina: 1