Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Breedte/font in (quick)reply

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Dit is even echt mierenneuken maar het viel mij op, dus ik wilde het toch even melden:

Voorheen was de breedte van de replybox icm het font precies zo dat je reply qua breedte 1-op-1 pastte. Dat wil zeggen: als ik een zin typte, en die afsloot met een smilie en die kwam in het reply-venster net op de volgende regel, dan kon ik ervan op aan dat dat in mijn reply precies hetzelfde was. Oftewel: ik kon tijdens het typen van mijn reply zien hoe dat er ongeveer uit zou komen te zien (uiteraard los van ubb-codes, maar die gebruik ik betrekkelijk weinig).

Nu is dat niet meer zo. Regels kunnen in dit reply-venster langer zijn dan in de uiteindelijke post.

Het is echt geen grote issue verder, maar ik moet wel zeggen dat ik dat in de vorige layout echt sterk vond, zo sterk, dat het opvalt dat het niet meer zo is. :)

Ik vind het vanuit usability-oogpunt een erg goed idee, van mij zou dat in deze nieuwe layout ook weer mogen zijn. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Deze optie is idd op een gegeven moment toegevoegd en bood idd behoorlijke meerwaarde :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De tekst in de post heeft een grootte van 13 pixels en in het replyveld wordt 12px gebruikt. Ik vind het niet bezwaarlijk om daar ook 13px van te maken, er past dan alleen nog minder tekst in het quickreplyveld.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Het is ook meer zo'n detail dat ik erg kan waarderen, maar aangezien niemand er verder over klaagt is het geen noodzaak. Het maakt het allemaal net iets meer gepolijst. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:26:
De tekst in de post heeft een grootte van 13 pixels en in het replyveld wordt 12px gebruikt. Ik vind het niet bezwaarlijk om daar ook 13px van te maken, er past dan alleen nog minder tekst in het quickreplyveld.
Als je de quickreply gaat gebruiken voor hele epistels dan doe je iets niet goed :P (en je kan altijd nog op de preview duwen, dan krijg je een groter vlak die je vervolgens met 1 klik nog dubbel zo groot kan maken).

Intentionally left blank

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een icoontje waarmee je het replyveld verticaal kunt oprekken zou ook wel handig zijn :) .

13px in het replyveld vind ik prima.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:44:
Een icoontje waarmee je het replyveld verticaal kunt oprekken zou ook wel handig zijn :) .
Die is er toch: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/images/icons/toolbar/maximize.gif :?
of bedoel je bij de quickreply?
13px in het replyveld vind ik prima.
ik zet het op mijn lijstje voor style-aanpassingen :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 26-09-2008 11:50 ]

Intentionally left blank

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Femme schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:44:
Chrome biedt die optie standaard al :+

Maar je begint wel een interessante discussie: moet de quick reply misschien iets meer functionaliteit krijgen inclusief groter veld? Denk dat alleen een iets groter veld niet echt veel toegevoegde waarde heeft :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:00
Iets meer opties zoals bijv. op de FP het geval is, zou wellicht wel een welkome feature zijn idd...

edit: iemand is me voor: [Feat] Quick reply in style van frontpage

[ Voor 30% gewijzigd door Fauna op 27-09-2008 00:34 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Voorheen was de breedte van de replybox icm het font precies zo dat je reply qua breedte 1-op-1 pastte.
Ik heb dat net nog even uitgetest met de oude layout, maar precies 1-op-1 is het niet; doordat de textarea van zichzelf al borders en een beetje padding heeft was hij net iets minder breed dan de daadwerkelijke content-breedte van de post. Het gaf wel een betere indicatie dan de huidige situatie waar de fontsize al afwijkt.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb lokaal iig de fontsize opgehoogd naar 13px.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.