Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug]Search -> Zoeken op 'quote'

Pagina: 1
Acties:

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Zojuist wilde ik in Nieuwe layout zoeken naar een vraag danwel antwoord over de quoteboxjes in de tweakers_ng template. Dus ik zoek op 'quote' met de quicksearch box. Nu blijkt dat de searchengine blijkbaar ook in de geparste HTML zoekt, want hij vindt niet alleen het woord 'quote' in de posts, maar ook het woord 'quote' dat boven de quote staat zoals hier:
dit is een quote
Zoek maar eens op het woord 'quote' hier in dit topic, dan zie je het vanzelf.

Lage prio enzo, maar er zijn situaties waarin dit irritant kan zijn O+

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De html-versie van reacties wordt geindexeerd, maar diverse stukken html zouden weggehaald moeten worden, waaronder die "quote:" .
Als ik zo de resultaten bekijk valt het overigens wel mee, ik kan me tenminste niet voorstellen dat er in 'maar' 32k topics van de 1.2M een quote is geplaatst.

Helaas zijn er wel nogal wat mensen die moeite hadden om de quote-tag goed af te sluiten, waardoor dat er uiteindelijk als tekst in is gekomen en zodoende wel gematched wordt.

De binnen-een-topic-search is nogal dom, die doet een veel minder snuggere match, dus dat is niet zo'n goede vergelijking en die zal inderdaad wel op 'quote:'.

[ Voor 16% gewijzigd door ACM op 25-09-2008 23:22 ]