Toon posts:

Hoeveel geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ga morgen mijn systeem eens upgraden met een ATI HD 4870 kaart en een core 2 duo E8500. Het nieuwe moederbord is geschikt voor DDR3 interngeheugen en nu is mijn vraag of ik aan 2 gig 1333 mhz geheugen genoeg heb of dat ik beter voor 4 gig kan gaan. Ik heb eindelijk weer eens tijd om te gamen en zie er naar uit om de nieuwe crysis te gaan spelen. Is 2 gig genoeg om veeleisende games te spelen?

Ik kan kiezen tussen:

OCZ 2GB DDR3 1333Mhz ReaperX Kit CL 6 5-5-18

of

OCZ 4GB DDR3 PC3-10666 Intel Extreme Edition CL 7-7-7-20

Ze zijn beiden geschikt voor mijn mobo. Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens bij de aanbevolen systeemeisen die bij de games worden opgenoemd :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen idee wat dat nieuwe moederbord wordt, maar houdt er ook rekening mee dat OCZ geheugen niet atijd wil in combinatie met een P45 chipset. Althans, met DDR2 RAM in mijn eigen ervaring, zoek even na wat DDR3 doet als je zo'n chipset hebt.

Verder wil ik je 4GB RAM aanraden. 2GB is voldoende voor nu, maar als je een beetje voorbereid wilt zijn is 4GB geen overbodige luxe. Als je het in een setje van 2x 2GB koopt ben zelfs voorbereid als over een jaar de 4GB mainstream wordt en je er met 8GB bij wilt horen. Dat wordt dan namelijk simpel een kwestie van bijprikken.

[ Voor 40% gewijzigd door Ultraman op 25-09-2008 17:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 00:38

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

En wel in de gaten houden, 32bit besturingssystemen herkennen de volle 4GB niet, deze kunnen maar 3.2GB adresseren.
2GB geheugen is genoeg voor de meeste spellen, alleen het laden zal sneller kunnen worden als je meer geheugen hebt.
Je kan altijd een plankje van 2GB halen, en als je voelt dat dit niet voldoende voor je is, er nog 2GB bijstoppen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als eerste, welkom op GoT :)

Het beste wat je kunt doen is kijken naar de eisen van de verschillende games/applicaties. Daarnaast kun je ook met je huidige systeem kijken hoe het staat met het geheugen gebruik, zie ook PMG FAQ dit stukje in de FAQ.
Gezien de prijzen van geheugen kiezen veel mensen wel voor 4GB in hun systeem, let wel op een eventuele limitatie van een 32b OS.

Verder is het aan te raden om te kijken naar de QVL van je moederbord, dat is de lijst waarop geheugen staat dat getest is met je moederbord.

Omdat dit redelijk makkelijk op te zoeken is zet ik je topic op slot.

@kKaltUu, let wel op dat je met slechts 1 DIMM wel de mogelijkheid van dual channel geheugen mist.

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 25-09-2008 21:02 ]

Dit topic is gesloten.