Verwijderd
EDIT:
Oh dat kan gewoon bij voorkeuren. NVM ik ben weer blij.
Maar ik neem aan dat ze ook wel gewoon stats kunnen bekijken van het gebruik van de layouts.
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 16:30 ]
Intentionally left blank
Bovendien zien we graag dat de gebruiker de nieuwe layout blijft gebruiken
Intentionally left blank
Waaronder ikcrisp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:33:
Overigens zegt de database dat er 336 gebruikers terug hebben geschakeld naar de oude layout.
Verder preview ik af en toe iets met: ?templateset=tweakers_ng maar qua layout en breedte vind ik die minder.
Dat aantal ligt waarschijnlijk zo laag omdat niet iedereen zich bewust is van het feit dat je zelf kan terugschakelen naar het oudecrisp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:33:
Overigens zegt de database dat er 336 gebruikers terug hebben geschakeld naar de oude layout.
AULXJMHR
Maar volgens mij is aan de oude lay-out (css) ook iets gewijzigd.
Als je een reactie typt, stonden de opmaakstyles vroeger in een grijze balk dacht ik...
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Sowieso zou ik never nooit niet (klopt ie weer? mooi, gaan we door!) zo'n poll op de frontpage maken: je kan er vanuit gan dat T.net het zelf een geweldige nieuwe lay-out vindt en dus niet vindt dat het zinnig is om zo'n poll te starten.
Dat noemen we anders suicidale marketing
In principe is er op de frontpage wel plaats voor polls over de site zelf als het onderwerp gepast is.Robin schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:33:
Een dergelijke poll hoort mijn inziens eerder in de Huiskamer thuis dan op de frontpage. Een poll op de frontpage moet toch wel enig raakvlak met het nieuws hebben, en daar hoort een poll over de nieuwe forumlayout niet bij. Het is ook best wel raar dat we op de dag dat er een nieuwe layout online wordt gezet meteen gaan vragen of mensen de oude of nieuwe layout gaan gebruiken. Je houdt geen rekening met een gewenperiode en een effectief oordeel laat de poll dan ook niet zien.
In dit geval vind ik een poll niet echt veel toegevoegde waarde hebben. Een halve dag is onvoldoende om aan de nieuwe layout gewend te raken en stats over het gebruik van de oude layout kunnen we gewoon uit de database trekken. Een poll over het onderwerp zou verworden tot een podium waarop users die na een paar minuten zijn terruggeswitch naar de oude layout hun daad (nogmaals) wereldkundig kunnen maken. We hebben er meer aan als gebruikers gewend raken aan de nieuwe layout, de nieuwe mogelijkheden ten aanzien van customization onderzoeken en feedback geven over issues die een blijven probleem blijken.
Verwijderd
Of moet ik dit ergens anders melden
Ok, bedankt Harm.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 20:49 ]
Dat moet je inderdaad in Lieve Devvers melden en niet hier.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:39:
Nieuwe lay is ok, alleen de reageerknop BOVEN aan de pagina is erg lastig.
Of moet ik dit ergens anders melden
Dus terug naar de oude is voorlopig: JA
Ook deze vraag hoort niet thuis in een topic dat over iets heel anders gaat. Gaarne een los topic in Lieve Adjes.
[ Voor 22% gewijzigd door Harm op 25-09-2008 20:57 ]
Misschien even de tracker aanzetten in je myReact-voorkeuren? De tracker is juist verbeterd in de nieuwe forumlayout.Tuut-Tuut schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:52:
Wat ik mis (correct me if I'm wrong) is het uitklap gedeelte aan de rechterzijde waar ik de laatste wijzigingen en nieuwe topics kon zien. Hoe los ik dit nu op, in de oude stijl krijg ik het ook niet meer terug.
Dus terug naar de oude is voorlopig: JA
Verwijderd
Maar blijven jullie nu wel met deze layout? of krijgen we over een half jaar weer een nieuwe?
"weer een nieuwe"Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:10:
Maar blijven jullie nu wel met deze layout? of krijgen we over een half jaar weer een nieuwe?
De laatste verandering was in 2004...
Verwijderd
ik overdreef wat ja, maar wat was er mis met de vorige en die daarvoor?Erkens schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:13:
[...]
"weer een nieuwe"
De laatste verandering was in 2004...
Volgens mij was het sinds paars al de bedoeling om van t.net en got een geheel te maken. Nu is dat eindelijk gebeurd. Ik snap best dat mensen de nieuwe layout niet mooi of praktisch vinden maar dat gezeur over "waarom moest er nu veranderd wordenVerwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:20:
[...]
ik overdreef wat ja, maar wat was er mis met de vorige en die daarvoor?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
en omdat het op de planning staat moet het wel een goed idee zijn...Maverick schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:24:
[...]
Volgens mij was het sinds paars al de bedoeling om van t.net en got een geheel te maken. Nu is dat eindelijk gebeurd. Ik snap best dat mensen de nieuwe layout niet mooi of praktisch vinden maar dat gezeur over "waarom moest er nu veranderd worden" dat snap ik niet helemaal. Dit stond al jaren op de planning.
Het is niet direct oorzaak en gevolg zoals je dat stelt. Mensen vragen zich af waarom er veranderd moet worden, nou dat waarom is wel duidelijk lijkt me. Of de uitvoering daarvan dan wel of niet goed is daar zeg ik niets over.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:26:
[...]
en omdat het op de planning staat moet het wel een goed idee zijn...
Verwijderd
leg uit.Maverick schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:40:
[...]
nou dat waarom is wel duidelijk lijkt me.
Ik kan de quote zo snel niet vinden... het kwam erop neer dat er al tijden gewoon de behoefte was om de frontpage en het forum dichter naar elkaar toe te trekken. Je hebt altijd een hoop mensen gehad die alleen voor het forum, of alleen voor het nieuws op t.net kwamen. Doordat ze nu als het ware meer in elkaar over lopen (zelfs als je op het forum zit zie je in je tracker het laatste nieuws verschijnen waardoor je het eerder leest en sneller naar de frontpage zult navigeren) zullen meer gebruikers beiden bezoeken. Wat er voor zorgt dat mensen langer op t.net blijven hangen. En dat langer blijven hangen was het doel van de verandering.
Verwijderd
Ik kom ook nooit op de frontpage.Maverick schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:45:
[...]
Ik kan de quote zo snel niet vinden... het kwam erop neer dat er al tijden gewoon de behoefte was om de frontpage en het forum dichter naar elkaar toe te trekken. Je hebt altijd een hoop mensen gehad die alleen voor het forum, of alleen voor het nieuws op t.net kwamen. Doordat ze nu als het ware meer in elkaar over lopen (zelfs als je op het forum zit zie je in je tracker het laatste nieuws verschijnen waardoor je het eerder leest en sneller naar de frontpage zult navigeren) zullen meer gebruikers beiden bezoeken. Wat er voor zorgt dat mensen langer op t.net blijven hangen. En dat langer blijven hangen was het doel van de verandering.
Dus de bedoeling is om mij af te dwingen om er wel naar toe te gaan?
Denken jullie echt dat de gebruikers zulke idioten zijn dat ze het forum of de frontpage niet kunnen vinden?
Dat mensen niet op de frontpage komen wil dus niet zeggen dat het idioten zijnDenken jullie echt dat de gebruikers zulke idioten zijn dat ze het forum of de frontpage niet kunnen vinden?
Dwingen is wat sterk lijkt me. Ze mogen je toch proberen over te halen?Dus de bedoeling is om mij af te dwingen om er wel naar toe te gaan?
Neuh, dat is niet de bedoeling van het samentrekken van de lay-out. Waarom zouden we? Wat we wel willen is het makkelijker maken om de enorme berg aan content die op het forum en de frontpage (nieuws en Pricewatch) te integreren. Technisch is het dan noodzakelijk dat het forum toegang heeft tot frontpagedata en andersom en dat is op deze manier (het koppelen van frameworks) het best te doen. Daarnaast is het in het kader van huisstijlbewaking niet handig om sites met verschill;ende lay-outen aan te bieden, dus daarvoor is integreren en verbeteren ook een goede zet. Maar nee, het is nooit dat wij je willen dwingen om op de frontpage te komen, wel makkelijker maken om er eventueel heen te gaan, maar dat is wat anders dan dwingen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:55:
We willen je nergens toe dwingen, maar het wel zo aantrekkelijk mogelijk maken om het forum en andere waardevolle onderdelen van de site te bezoeken. Hoewel iedereen zelf moet weten wat hij met Tweakers.net doet vond ik het altijd jammer om reacties te lezen van users die schreven nooit op de frontpage te komen, terwijl de frontpage ook voor deze users waarschijnlijk nuttige content bevat. Door de integratie van het forum in de Tweakers.net-layout maken we die content beter toegankelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:55:
[...]
Ik kom ook nooit op de frontpage.
Denken jullie echt dat de gebruikers zulke idioten zijn dat ze het forum of de frontpage niet kunnen vinden?
Het sterke onderscheid tussen de layout van de fp en het forum, zoals die in het verleden altijd is geweest, is overigens nooit zozeer een bewuste keuze geweest maar was het gevolg van het feit dat er op GoT forumspecifieke software van een derde partij werd gebruikt die lastig was te integreren in de frontpagelayout. Nu we React volledig in eigen beheer kunnen doorontwikkelen is een goede integratie van forum eindelijk mogelijk geworden.
We hebben er daarbij wel voor gezorgd dat de layout van het forum sterk te customizen is. Als je niks moet hebben van typische frontpagefunctionaliteit zoals de tracker kun je die uitzetten. Het navigatiemenu is wel altijd hetzelfde. Dat lijkt me een voorwaarde voor een goede integratie en zoveel ruimte neemt het ding nu ook weer niet in.
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Verwijderd
ik kom eigenlijk nooit op de frontpage omdat ik de artikelen van jullie concurrenten beter vind (e.g. theregister, osnews, freshmeat). Er staat imo echt belachelijk veel informatie in die navigatie balk waar ik nooit iets mee zal doen. Zoals je zegt kan ik dit uitzetten, maar niet als ik even het forum bezoek vanaf school zonder in te loggen.Femme schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:39:
[...]
We willen je nergens toe dwingen, maar het wel zo aantrekkelijk mogelijk maken om het forum en andere waardevolle onderdelen van de site te bezoeken. Hoewel iedereen zelf moet weten wat hij met Tweakers.net doet vond ik het altijd jammer om reacties te lezen van users die schreven nooit op de frontpage te komen, terwijl de frontpage ook voor deze users waarschijnlijk nuttige content bevat. Door de integratie van het forum in de Tweakers.net-layout maken we die content beter toegankelijk.
Het sterke onderscheid tussen de layout van de fp en het forum, zoals die in het verleden altijd is geweest, is overigens nooit zozeer een bewuste keuze geweest maar was het gevolg van het feit dat er op GoT forumspecifieke software van een derde partij werd gebruikt die lastig was te integreren in de frontpagelayout. Nu we React volledig in eigen beheer kunnen doorontwikkelen is een goede integratie van forum eindelijk mogelijk geworden.
We hebben er daarbij wel voor gezorgd dat de layout van het forum sterk te customizen is. Als je niks moet hebben van typische frontpagefunctionaliteit zoals de tracker kun je die uitzetten. Het navigatiemenu is wel altijd hetzelfde. Dat lijkt me een voorwaarde voor een goede integratie en zoveel ruimte neemt het ding nu ook weer niet in.
Daarnaast vind ik de layout zelf ook gewoon iritant. Allemaal knoppen die bewegen en draaien. Wat is het nut?
Vinden jullie het niet vreemd dat jullie site met de naam tweakers (ja, tweaken is nog steeds optimaliseren) zo enorm bloated is?
Tja, wat is het nut van een mooie auto die ook nog is veel opties heeft? Een lada uit 1975 brengt je ook naar je eindbestemming...Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:45:
[...]
Daarnaast vind ik de layout zelf ook gewoon iritant. Allemaal knoppen die bewegen en draaien. Wat is het nut?
Vinden jullie het niet vreemd dat jullie site met de naam tweakers (ja, tweaken is nog steeds optimaliseren) zo enorm bloated is?
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Wat beweegt er draait er dan allemaal? Ja, de menu's klappen uit, dat is de enige manier om er veel in te krijgen. En de tracker klapt uit met een smalle layout. Maar die zou in dat geval wat mij betreft ook beter naar rechts kunnen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:45:
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
imo is het een verschil tussen een grote vrachtwagen met kerstverlichting tegen een fatsoenlijke personenauto.OneUp schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:50:
[...]
Tja, wat is het nut van een mooie auto die ook nog is veel opties heeft? Een lada uit 1975 brengt je ook naar je eindbestemming...
linker navigatie balk. De bovenbalk.Dirk schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:51:
[...]
Wat beweegt er draait er dan allemaal? Ja, de menu's klappen uit, dat is de enige manier om er veel in te krijgen. En de tracker klapt uit met een smalle layout. Maar die zou in dat geval wat mij betreft ook beter naar rechts kunnen.
Tracker kan je zelf rechts zetten.... Knopjes onderaan....Dirk schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:51:
[...]
Wat beweegt er draait er dan allemaal? Ja, de menu's klappen uit, dat is de enige manier om er veel in te krijgen. En de tracker klapt uit met een smalle layout. Maar die zou in dat geval wat mij betreft ook beter naar rechts kunnen.
Wel verstandig de mogelijkheid is om je eigen keuze erin te maken. Alleen ik zou dit wel helder laten worden voor alle forumleden.
Ik ben het met je eens dat de tracker standaard helaas nogal bloated is vanwege verplichte nummers zoals Emerce en Computable waar onze users niet zoveel aan hebben. We kunnen nog wel eens kijken of hier en daar wat kunnen snoeien. Als je echt een strakke indeling wilt hebben zul je die zelf moeten maken.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:45:
[...]
ik kom eigenlijk nooit op de frontpage omdat ik de artikelen van jullie concurrenten beter vind (e.g. theregister, osnews, freshmeat). Er staat imo echt belachelijk veel informatie in die navigatie balk waar ik nooit iets mee zal doen. Zoals je zegt kan ik dit uitzetten, maar niet als ik even het forum bezoek vanaf school zonder in te loggen.
Er is gepoogd de tracker in de nieuwe layout wat minder opvallend te maken, echter kwamen er toen veel reacties van gebruikers die het contrast van de tekst op de donkergrijze achtergrond te laag vonden. Een deel van de gebruikers vind de tracker erg handig, een ander deel doet er niets mee. Dit zal altijd zo blijven. Bij een meting in januari werden er dagelijks zo'n 45.000 - 65.000 clicks in de tracker gedaan. De tracker uitzetten al betekenen dat een groot deel van deze clicks niet gemaakt worden, de gebruikers dus minder goed op de hoogte zijn van wijzigingen op de site en een groot deel van hun de functionaliteit van de tracker nooit zullen ontdekken. Een opt-out is beter dan een opt-in.
Tweakers.net is nu eenmaal een site met veel content en veel gebruikers. Het moeilijk om iedereen meteen tevreden te stellen, maar we bieden wel veel mogelijkheden om de site naar je eigen hand te zetten. De navigatie is vooral gericht op efficiency en informatievoorziening (via de tracker) voor de veelgebruiker. Het is juist de wens van de die-hard tweakers om te weten wat er op de site gebeurd. Als je geen behoefte hebt aan updates over wijzingen op de site en dit beschouwd als 'bloat' kun je de tracker leegmaken. Via het navigatiemenu proberen we een heldere indeling van de site te communiceren is bijna alle content zeer snel toegankelijk. Op andere complexe sites wil het nog wel eens een lastiger verhaal zijn om de weg te vinden.Vinden jullie het niet vreemd dat jullie site met de naam tweakers (ja, tweaken is nog steeds optimaliseren) zo enorm bloated is?
Het uitklappen van de tracker kan voorkomen worden door je window breder te maken, de tracker naar rechts te verplaatsen of 'm helemaal uit te zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 26-09-2008 17:09 ]
Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.
De nieuwe forum layout vind ik onplezierig om te lezen.(vermoed dat er iets met de lettetype is)
Met de zoeken krijg je een lijst die heel slecht leesbaar is omdat alle lettertypen hetzelfde zijn, dus graag de kop graag dikker afdrukken.
Links een heleboel info wat ik niet leesbaar vind, maak dit boven op de pagina mogelijk(zoals de oude), en laat de gebruiken hier zelf een keuze maken wat hij hier wilt zien, dus de stukken wat hij wilt lezen.
Persoonlijk hoop ik dat de oude altijd beschikbaar blijft.
En wel omdat de nieuwe layout:
- niet vloeiend scrollt (allerbelangrijkst)
- Het contrast van de "Titelbalk" van een post (waarin naam + datum geplaatst staan) veel te veel verminderd is. En "Geplaatst op zondag...."is niet langer Bold. Hierdoor vind ik het onderscheid tussen de posts te klein en ik kan minder snel browsen tussen de posts.
- Onderaan staan ineens geen paginanummers meer. "waar ben ik"
- Onderaan is ineens de naam van het subforum en topic verdwenen.
- Het lettertype lijkt minder prettig lezen maar mss vergis ik me en is het gewoon hetzelfde lettertype en is dat dus een waanidee.
- Kleuren van de gele icoontjes op de bookmark pagina's zijn net een tikje te zacht waardoor ik ze onduidelijk vind. De gekleurde icoontjes hoeven van mij trouwens ook niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 28-09-2008 12:56 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Smooth-scrolling in IE uitschakelen (Scrollen op forum reageert nu traag)Help!!!! schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:50:
• niet vloeiend scrollt (allerbelangrijkst)
Is al aangekaart in LD: \[Forum/template] tekst "Geplaatst op ..."niet bold,• Het contrast van de "Titelbalk" van een post (waarin naam + datum geplaatst staan) veel te veel verminderd is. "Geplaatst op zondag...."is niet langer Bold. Hierdoor vind ik het onderscheid tussen de posts te klein en ik kan minder snel browsen tussen de posts.
Liek ur teh first 2 notice• Onderaan staan ineens geen paginanummers meer. "waar ben ik"
is al gemeld en valt onder de noemer Breadcrumb• Onderaan is ineens de naam van het subforum en topic verdwenen.
[ Voor 5% gewijzigd door Wiethoofd op 28-09-2008 12:58 ]
Bedankt voor je tips.Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:56:
[...]
Smooth-scrolling in IE uitschakelen (Scrollen op forum reageert nu traag)
[...]
Is al aangekaart in LD: \[Forum/template] tekst "Geplaatst op ..."niet bold,
[...]
Liek ur teh first 2 notice[Feat] Paginaselectie onderaan
[...]
is al gemeld en valt onder de noemer Breadcrumb
Alleen jammer dat je zo wijsneuzerig gaat doen.
Ik onderbouw waarom ik terug ben gegaan. Alsof die onderbouwing alleen nog niet eerder opgemerkte issues/verschillen mag bevatten....
Zal m.n. ns naar smoothscrolling in IE7 kijken. Wel vraag ik me af verandering ervan voor andere sites betekent en waarom ik het issue niet op de frontpage heb.....
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 28-09-2008 13:12 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik vind het wel vreemd dat je een browserfeature moet uitschakelen die het op veel sites prima doet en die ook visueel gezien een prettige werkervaring oplevert, omdat één website er niet goed mee kan omgaan. Ik zou dan liever zien dat op een of andere manier nagegaan wordt waardoor het scrollen schokkerig verloopt en dat er door de website iets aan gedaan wordt.Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:56:
[...]
Smooth-scrolling in IE uitschakelen (Scrollen op forum reageert nu traag)
Precies! Zeker ook omdat IE7 gewoon veel gebruikt wordt, zelfs onder Tweakers.Harm schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:08:
[...]
Ik vind het wel vreemd dat je een browserfeature moet uitschakelen die het op veel sites prima doet en die ook visueel gezien een prettige werkervaring oplevert, omdat één website er niet goed mee kan omgaan. Ik zou dan liever zien dat op een of andere manier nagegaan wordt waardoor het scrollen schokkerig verloopt en dat er door de website iets aan gedaan wordt.
Maar ik heb er wel vertrouwen dat er achter de schermen aan gewerkt wordt. Na een grote verandering als deze moet er altijd nog wel ff gefinetuned worden. Het zal binnenkort vast goed komen.
En daarna selecteer ik gewoon de nieuwe layout.
PC Specs
Ik heb dit topic gestart om een poll op de Front Page voor elkaar te krijgen, inmiddels is dat door Robin en Femme al nutteloos gebleken en is het nu opeens uitgelopen op een topic waar iedereen de 'poll-vraag' beantwoord.Help!!!! schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:06:
Alleen jammer dat je zo wijsneuzerig gaat doen.
Dit topic staat dus niet voor niets in Geachte Redactie en niet in Lieve Devvers, daar heb je namelijk al het Nieuwe layout-topic waar iedereen precies meldt wat jij ook net gezegd hebt, vandaar mijn reactie.
Dat is idd verschrikelijk...... Mea Culpa hoor!Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:23:
[...]
Ik heb dit topic gestart om een poll op de Front Page voor elkaar te krijgen, inmiddels is dat door Robin en Femme al nutteloos gebleken en is het nu opeens uitgelopen op een topic waar iedereen de 'poll-vraag' beantwoord.
Dit topic staat dus niet voor niets in Geachte Redactie en niet in Lieve Devvers, daar heb je namelijk al het Nieuwe layout-topic waar iedereen precies meldt wat jij ook net gezegd hebt, vandaar mijn reactie.
Als je je er zo aan stoort, zet dan in je Topicstart dat dit niet de bedoeling is en dat het topic eigenlijk al zijn doel verloren heeft, vraag een slotje of antwoord normaal dat posts als de mijne niet de bedoeling zijn.
PC Specs
Vooropgesteld *dat* er iets aan gedaan kan worden natuurlijk zonder alteveel consessies te hoeven doen aan markup en styling.Harm schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:08:
[...]
Ik vind het wel vreemd dat je een browserfeature moet uitschakelen die het op veel sites prima doet en die ook visueel gezien een prettige werkervaring oplevert, omdat één website er niet goed mee kan omgaan. Ik zou dan liever zien dat op een of andere manier nagegaan wordt waardoor het scrollen schokkerig verloopt en dat er door de website iets aan gedaan wordt.
Dat het bij ons voorkomt wil niet zeggen dat het echt nergens anders voorkomt natuurlijk, maar het maakt wel duidelijk dat er een bepaalde conditie voor nodig is om deze bug in IE (want dat is het) te triggeren.omdat één website er niet goed mee kan omgaan
Intentionally left blank
Gelijk terug naar de oude layout! Strak en overzichtelijk (imho)
Het grappige is dat een paar jaar terug iedereen dat over de layout daarvoor zei. "tweakers" (de vorige) zou te druk zijn, te veel kleurtjes, het menu was te complex geworden met die dropdown-menu's, etcetera.Magic666 schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:49:
oef.... terug van vakantie.... snel naar GoT.... ik schrok me een hoedje!
Ik gebruik de nieuwe layout sinds de introductie; incl tracker, and lovin' it
Alleen die pagina nummers/navigatie onderaan hé ....
Deze reactie vind ik nou een mooi voorbeeld van waarom een poll over het wel of niet gebruiken van de nieuwe forumlayout een dag na lancering geen zin heeft. Als users de nieuwe layout geen eerlijke kans geven heeft een poll weinig zin.Magic666 schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:49:
oef.... terug van vakantie.... snel naar GoT.... ik schrok me een hoedje!
Een poll heeft ook niet zoveel zin, gelukkig heeft iedereen de keus om te switchen
[ Voor 9% gewijzigd door Magic666 op 29-09-2008 12:13 ]
Mijn gutfeeling zegt dat dit komt door het totaal negeren van de 'banana'. De banana?
ja lees internetguru Seth Godin's boek The Big Red Fez maar eens (bol.com).
Wat is de banaan voor ons forumgebruikers? het forum zelf! dat is de banaan! Wat er nu gebeurt is dat er een enorme bult ruis omheen gebouwd is. Ik ben ook weer terug naar de oude template omdat ik daar geserveerd krijg wat ik zoek op GoT: een helder overzicht van mijn topics.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Ik wil hier even aan toe voegen dat ik sinds een maand of drie een GPO heb aan laten passen op het werk omdat we per maand rond de vijftig complaints kregen van mensen die op allerlij sites van klanten, leveranciers en onze Sharepoint intranetsite in zowel IE6 als IE7 performance issues meldden - en dat is gewoon ook telkens smooth scrolling wat met veel dingen niet perfect om gaat. Ook niet met T.net en GoT, maar die zijn daar zeer zeker niet uniek in. Ik vind dit dus een beetje een vertekend argument - omdat je veel op T.net en GoT komt, merk je het nu pas echt op.Harm schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:08:
[...]
Ik vind het wel vreemd dat je een browserfeature moet uitschakelen die het op veel sites prima doet en die ook visueel gezien een prettige werkervaring oplevert, omdat één website er niet goed mee kan omgaan.
Het "Oh no! Change!" principe dus.Femme schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:28:
Als users de nieuwe layout geen eerlijke kans geven heeft een poll weinig zin.
Nou is met mijn ogen wél van alles mis maar ik hoef niet moeilijk te kijken op de nieuwe of de oude lay-out, dus ik denk dat je hier toch iets bijzonders aan de hand hebt?Jazzper schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:00:
ik heb het ook een kans gegeven, maar ik moet bijkans knijpen met mijn ogen om te focussen. Nee met mijn ogen is niets mis.
Mijn gutfeeling zegt dat dit komt door het totaal negeren van de 'banana'. De banana?
Wat is de banaan voor ons forumgebruikers? het forum zelf! dat is de banaan!
Ennieweej, de banaan is niet "het forum" maar de informatie OP dat forum. En die komt, ja echt, zeker als je je gewnd hebt aan het nieuwe interfeest, op de nieuwe lay-out keurig voor je ogen.
Net als met de ribbon in Office 2007 wordt er nu een hoop geroepen over hoe het oude zo vertrouwd was, maar... en ik geloof het toch echt... er heeft iemand over het nieuwe nagedacht - and it works.
Check. Van nature is de mens een gewoontedier, en een natuurlijke eerste reactie bij vrijwel elke verandering is dus ook "ik wil terug!" Ik zie dat steeds weer op de werkvloer als er een oude applicatie vervangen wordt door iets nieuws. Steevast zijn de eerste reacties in de trant van "maar wat we nu hebben werkt ook nog goed", "dat nieuwe is allemaal maar lastig", "wat maken jullie het me moeilijk", "dat nieuwe voldoet niet". Maar een paar weken later is het overgrote deel van de gebruikers helemaal om omdat ze dan de voordelen van het nieuwe systeem ontdekken en inzien dat die voordelen ver uitgroeien boven de enkele nadelen (want laten we wel wezen, elke medaille heeft een achterkant).Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:43:
Gelijk terugschakelen is natuurlijk prachtig, maar na even wennen begint de nieuwe stijl me beter en beter te bevallen.
Mijn eerste reactie bij het zien van de nieuwe layout was dus ook "beuh..." maar ik heb bij mezelf gezegd, ik hou hem een tijdje op zicht en dan kan ik altijd nog terugswitchen.
Ik ben niet teruggeswitched. De nieuwe layout (zonder tracker) ziet er gewoon gelikt uit en past veel beter bij de frontpage. En het enige echt grote nadeel, het gemis van de topicpaginanummers onderaan, was ook al vrij snel weggewerkt.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Ik vroeg me al een tijdje af wanneer het eens gelijk getrokken zou worden.
Ik heb hier ook nog even naar gekeken en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat er geen eenduidige aanwijsbare oorzaak is behalve dat een langere pagina met meer markup-elementen er meer last van heeft dan een 'simpele' pagina.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:31:
[...]
Ik wil hier even aan toe voegen dat ik sinds een maand of drie een GPO heb aan laten passen op het werk omdat we per maand rond de vijftig complaints kregen van mensen die op allerlij sites van klanten, leveranciers en onze Sharepoint intranetsite in zowel IE6 als IE7 performance issues meldden - en dat is gewoon ook telkens smooth scrolling wat met veel dingen niet perfect om gaat. Ook niet met T.net en GoT, maar die zijn daar zeer zeker niet uniek in. Ik vind dit dus een beetje een vertekend argument - omdat je veel op T.net en GoT komt, merk je het nu pas echt op.
Een korte zoektocht op internet wees uit dat eigenlijk sinds de introductie van deze feature in IE dergelijke problemen al spelen, en dat vooralsnog de enige oplossing die MS heeft aangedragen een beschrijving is hoe je deze feature uit kan zetten
Intentionally left blank
Top dat je er in iig naar gekeken hebt.crisp schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:17:
[...]
Ik heb hier ook nog even naar gekeken en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat er geen eenduidige aanwijsbare oorzaak is behalve dat een langere pagina met meer markup-elementen er meer last van heeft dan een 'simpele' pagina.
Een korte zoektocht op internet wees uit dat eigenlijk sinds de introductie van deze feature in IE dergelijke problemen al spelen, en dat vooralsnog de enige oplossing die MS heeft aangedragen een beschrijving is hoe je deze feature uit kan zetten
Heb volgensmij ergens gelezen dat IE8beta er blijkbaar minder of geen last van heeft. Als dat klopt is dat iig hoopgevend.
Voorlopig blijf ik ws nog even bij de oude layout omdat ik de voordelen van smoothscrolling bij andere sites voor mijn gevoel niet vind opwegen tegen het uitzetten ervan op GOT.
Nieuwe layout is op paar kleine dingen na die ik al eerder noemde en waarvan iig de paginanummering onderaan al is aangepakt verder wel netjes, daar valt wel aan te wennen.
PC Specs
De belangrijkste reden is dat ik bij het nieuwe forumlayout minder snel het overzicht heb vanwege de tussenruimtes, de pagina's trager werken, en de pagina niet lekker kijkt door de zachte kleurovergangen. Ditzelfde probleem ondervind ik ook bij de frontpage, maar daar kan je helaas niet kiezen voor de oude layout.
Het ergste is dat er heel veel energie is gestoken in de nieuwe vormgeving e.d. maar dat het qua functionaliteit nauwelijks iets toevoegt.
Speel ook Balls Connect en Repeat
helemaal mee eens.Onbekend schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:11:
Ik probeer regelmatig even het nieuwe forumlayout uit, maar ik keer na een tiental minuten toch terug naar het oude layout.
De belangrijkste reden is dat ik bij het nieuwe forumlayout minder snel het overzicht heb vanwege de tussenruimtes,
ik ben al brildragend,maar ik kijk me er scheel op
De integratie van het forum met de rest van de site is een grote stap voorwaarts. Dat daarvoor aan de buitenkant vooral de vormgeving gewijzigd moest worden is vanzelfsprekend. Veelgebruikers hebben dankzij een volwaardige tracker een beter inzicht gekregen in wijzigingen op de site. Tevens hebben we de overzichtelijkheid van de forumindex verbeterd.Onbekend schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:11:
Het ergste is dat er heel veel energie is gestoken in de nieuwe vormgeving e.d. maar dat het qua functionaliteit nauwelijks iets toevoegt.
Meer verbeteringen van de functionaliteit zullen in de toekomst volgen. Als we teveel in één keer willen veranderen krijgen we een megaproject dat veel ontwikkelingstijd zou vergen en gevoelig voor vertraging en andere tegenslagen zou zijn.
Helemaal mee eensHelp!!!! schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:58:
[...]
Top dat je er in iig naar gekeken hebt.