Ik ben op zoek naar een digitale spiegelreflexcamera. Ik heb nu een compact camera maar wil wel eens wat meer gaan doen met fotografie. Ik ben dus een beginner en zoek een allround camera waarmee ik mooie landschapsfoto's, portretten, kinderfoto's, sportfoto's ed. kan maken.
Nu is mijn keuze gevallen op de Nikon D60. Deze camera kan ik kopen met het volgende aanbiedingspakket:
- D60 body
- objectief Nikon AF-S DX VR 18-55 F3.5-5.6G
- objectief Nikon AF-S DX VR 55-200mm F/4-5.6 G IF-ED
Nu denk ik zelf dat ik met deze objectieven prima uit de voeten kan maar het steeds wisselen van objectief lijkt mij niet zo handig. Daarom zou ik ook kunnen kiezen voor het volgende objectief zodat ik met 1 objectief kan fotograferen en nooit hoef te wisselen:
- objectief Nikon DX AF-S 18-135mm
Wat ik echter graag zou willen weten is of je met een objectief met een bereik van 18-135 ook veel inlevert qua foto-kwaliteit in vergelijking met een 18-55 objectief. Een 18-200 objectief is ook een optie maar ligt een beetje buiten mijn budget.
Alvast bedankt.
Chris
Nu is mijn keuze gevallen op de Nikon D60. Deze camera kan ik kopen met het volgende aanbiedingspakket:
- D60 body
- objectief Nikon AF-S DX VR 18-55 F3.5-5.6G
- objectief Nikon AF-S DX VR 55-200mm F/4-5.6 G IF-ED
Nu denk ik zelf dat ik met deze objectieven prima uit de voeten kan maar het steeds wisselen van objectief lijkt mij niet zo handig. Daarom zou ik ook kunnen kiezen voor het volgende objectief zodat ik met 1 objectief kan fotograferen en nooit hoef te wisselen:
- objectief Nikon DX AF-S 18-135mm
Wat ik echter graag zou willen weten is of je met een objectief met een bereik van 18-135 ook veel inlevert qua foto-kwaliteit in vergelijking met een 18-55 objectief. Een 18-200 objectief is ook een optie maar ligt een beetje buiten mijn budget.
Alvast bedankt.
Chris
Chrises