Toon posts:

welk geheugen op dit moederbord??

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen
ik heb mijn pc al heel wat jaartjes (naar tevredenheid)nou wil ik graag mijn werk geheugen verhogen heb nu 512 mb ,ik wou hier 2gb van maken.heb ik twee keer 1 gb gekocht maar als ik die erin zet dan geeft hij een flinke schreeuw in de vorm van een pieptoon .niet goed dus!!!

wat is hier het probleem??

ik heb een moederbord van lanparty waar ook een boekje bij zit maar daar staan meerderen modellen in
en weet dus niet prcies wat ik heb wel heb ik een serie nummer gevonden.

wie kan mij helpen???

mvg bas

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:54
Op praktisch elk mainboard staat het typenummer gewoon op, neem aan dat dat bij jou ook zo is.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Vermeld je specs, de typenummers van je RAM (en dus de volledige naam) en de precieze beepcode. A.d.v. de beepcode kun je uitzoeken wat er mis is.

Google: beep code

Edit:// Openschroeven en kijken is altijd de beste optie. Anders kun je nog uitlezen met bijvoorbeeld meuk: Everest 4.50 of meuk: HWiNFO32 2.25

[ Voor 29% gewijzigd door Bitage op 24-09-2008 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt maar kan dit nergens terug vinden op internet,mijn pc is van 2003 mischien dat dat er mee te maken heeft

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je moet op het moederbord zélf kijken, post het typenr wat daar staat eens hier ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
komt ie dan
dit staat op het roze blokje op mijn moederbord(zover ik weet is dat het type nummer)
lanparty pro p/n:ps8806-0 R.AEO

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

't bordje is van DFI

Wat voor processor socket?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Even op Google kijken levert dit moederbord op. Klopt dat qua uiterlijk?

• Nielson
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:59:
komt ie dan
dit staat op het roze blokje op mijn moederbord(zover ik weet is dat het type nummer)
lanparty pro p/n:ps8806-0 R.AEO
p/n staat voor part number, niet voor type nummer. Je mainboard is ook niet van Lanparty maar de fabrikant is DFI, model serie is Lanparty. Lanparty Pro zie ik staan, maar daar zijn ook weer verschillende types van. Kijk dus even of je gewoon iets ziet staan in de trant van 856P SLI-XD (dit is geen bestaand type :) ). Maar vermoed in ieder geval dat er in je mainboard DDR1 geheugen moet, dus post ook meteen even de specs van het geheugen wat je er in probeert te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
volens mij heb ik al iets gevonden ik moet volgens mij sdram hebben heb iets gevonden maar weet eigelijk nog niet wat mogelijk is
http://www4.shopping.com/xPF-DFI-LANParty-Pro875-i875P

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen wat ik gekocht heb is 2gb ddr400 pc3200
en sorry lieve mensen ik weet echt niet wat een processor socket ik ben echt een leek met computers

• Nielson
Was even bang dat je DDR2 geheugen op een mainboard probeerde te drukken waar DDR1 op moet, maar dat lijkt nog mee te vallen. Doet het dimmetje het ook niet als je het oude geheugen eruit haalt? Post verder even de specs van het oude geheugen, en de exacte specs van het nieuwe. Het type is waarschijnlijk wel goed voor dit bord, maar mogelijk dat de opbouw van de dimm of de gebruikte geheugenchips niet compatible zijn met dit bord en/of chipset.

Verwijderd

Je kan je post editen in plaats van 2x achter elkaar te posten.

Goed lezen is ook een optie. In de link die jij geeft staat letterlijk DDR SDRAM. Dat jij daar SDRAM van maakt kan ik ook niet helpen.

De link die ik gegeven heb is van de fabrikant en daar staat zeer uitgebreid omschreven wat wel en niet kan. Alleen je hebt nog niet bevestigd of ontkend of dat het goede moederbord is.

Verwijderd

Topicstarter
zeg nielson
ff iets anders heb ik een redelijke kans om pc te vermoorden op deze manier ??

Verwijderd

Topicstarter
DFI LanParty Pro875 i875P dat is wat ik heb wat betreft ddr en sdram geen idee wat het verschil ofzo

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:19:
zeg nielson
ff iets anders heb ik een redelijke kans om pc te vermoorden op deze manier ??
Neuh, als het niet werkt, accepteert het mobo het niet of het past in eerste instantie al niet in het slot. Die dingen zijn aardig dummy proof. Ga je normaal om met je spullen, dan hoort het niet kapot te gaan.
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:24:
DFI LanParty Pro875 i875P dat is wat ik heb wat betreft ddr en sdram geen idee wat het verschil ofzo
DDR = SDRAM. SDRAM is gewoon een verzamelnaam voor allerlei typen geheugen.
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:13:
en sorry lieve mensen ik weet echt niet wat een processor socket ik ben echt een leek met computers
Een socket is zo'n ding. Daar stop je de CPU in. Overigens heb je verschillende soorten sockets voor verschillende soorten CPU's (S757/AM2, noem ze maar op). Maar ik vind toch echt dat dit wel een beetje basic is hoor, ook al geef je zelf aan een leek te zijn. Je zou eens in de FAQ kunnen kijken als je je wat meer wilt verdiepen in hardware :)

Test je geheugen eens in een andere machine en kijk of het daar wel werkt. Probeer het ook eens met slechts één reep geheugen en probeer verschillende sleuven. Doe dat ook met de andere.

[ Voor 9% gewijzigd door Bitage op 24-09-2008 19:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Het is de bedoeling dat je opzoekt welke hardware je hebt voor je hier een topic opent. En we geven in de FAQ echt genoeg tips voor hoe dat te doen, tips waar je niets mee gedaan hebt. Bovendien worden we niet vrolijk als je je topic onnodig omhoog schopt door 2x achter elkaar te posten <24u. De eerste keer kan het zijn dat je het niet door had (al staat het wel in de registratievoorwaarden waar je je accoord en bekend mee verklaard hebt), maar als je het vlak nadat iemand er wat van zei nogmaals doet betekent het dat je ofwel erg koppig bent danwel gewoonweg niet leest wat er voor je ligt.

Gezien je identificatieproblemen met het moederbord vermoed ik dat laatste. Begin maar eens met de FAQs hier te lezen - en als je iets tegenkomt wat je niet gelijk snapt, lees je daarop in ipv gelijk een topic te openen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.