Toon posts:

Wat te kiezen? Qua Moederboard voor een nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Verwijderd

Topicstarter
Hij luitjes,

Hier een vraag ik ben vanplan een nieuw systeem te gaan maken en heb al de volgende componten gekocht:

XFX GTX260 XXX Nvidea 896Mb Videokaart

Intel® Core™ 2 Duo E8400 Procesor

Extreme Power Duo 650W voeding van Coolermaster [RP-650-PCAP]

250 gig harde schijf en nog wat rand apparatuur alleen wat voor moederboard raden jullie mij aan want ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil rond de 150Euro uit geven voor een goed moederboard.

Tevens ben ik er benieuwd wat men aanraad qua behuizing aangezien de videokaart toch een flinke jongen is.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Een ASUS P5E en een Antec 900. Werkt perfect. Maar jij zal toch de besluit moeten nemen, niet wij. Iedereen heeft zijn mening; iemand anders zal zeggen een Gigabyte met een Cooler Master.

Zal je een impressie geven. :)

Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/6884/p1010179rg8.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door SalimRMAF op 23-09-2008 18:51 ]

Gulfstream G650

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit zijn dingen die een tweaker toch zelf uit moet kunnen zoeken. Zoek eens naar reviews van meerdere moederborden. Er zijn vaak testen van 20 moederborden en daar komen dan de beste vanzelf uit.

Behuizing is qua looks erg persoonlijk dus hulp daarbij werkt meestal niet echt. Er zijn tig kasten waar een GTX260 makkelijk in past dus dan hou je het uiterlijk over. Ik kan wel zeggen koop een Lain-li maar die vind ik persoonlijk gewoon mooi. Iemand anders zal zeggen koop een Stacker. Zo kan je lang doorgaan en dat schiet gewoon niet op. Ook het budget is erg belangrijk en daar heb je het niet over.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2008 18:47 ]

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 10:23
Een goed moederbord is bijvoorbeeld de GigaByte GA-EP45-DS4. Gewoon stabiel spul, clockt goed, geen gezeik dus :-)

Behuizing is meer een kwestie van persoonlijke smaak. Kies gewoon een degelijke kast waarin airflow geen probleem is!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ben het met je eens dat je het zelf uit zou kunnen zoeken alleen ben niet helemaal thuis in het hele gebeuren qua moederboard vandaar dat ik ook de topic open want het is toch wel de bedoeling dat je een beetje de max uit je systeem kan halen. Behuizing zat ik zelf ook al antec te denken, want ga er vanuit dat er toch wel wat warmte vrij komt dus een goede airflow kan geen kwaad

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:48:
Ja ben het met je eens dat je het zelf uit zou kunnen zoeken alleen ben niet helemaal thuis in het hele gebeuren qua moederboard vandaar dat ik ook de topic open want het is toch wel de bedoeling dat je een beetje de max uit je systeem kan halen. Behuizing zat ik zelf ook al antec te denken, want ga er vanuit dat er toch wel wat warmte vrij komt dus een goede airflow kan geen kwaad
Het probleem is dat ik ervaring heb met moederbord A. De volgende persoon heeft alleen ervaring met moederbord B. Ik zeg moederbord A want die werkt prima en die andere persoon zegt moederbord B want die werkt voor hem ook prima. Hierbij kom je er niet achter of A of B nou de juiste keuze is. Daarom zijn er reviews die objectief kunnen zeggen welke het beste is.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik zou dan in ieder geval GEEN X48 halen, en GEEN PCI-EX zonder 16-speed.

Geen X48 omdat je meer betaald voor.. niets? Zelfs met de P35 chipset haal je al 1600FSB.
En ik zou geen prestatie verlies willen, helemaal niet met een GTX260 omdat je PCI-Express bus te sloom is.

Dus een X38 blijft dan over. Volle bus snelheid, ne je hebt nog steeds hde nieuwste hardware.

Ik heb een P5E met een 9800GTX+, ongeveer hetzelfde als jouw GTX260. Bekijk mijn plaatje maar^.

[ Voor 27% gewijzigd door SalimRMAF op 23-09-2008 18:53 ]

Gulfstream G650

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

Thandor

SilverStreak

Dit is iets wat de Tweaker eigenlijk prima zelf uit kan zoeken :). Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe PC kopen, welke? en daarmee HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? voor meer informatie :). Het komt er in ieder geval op neer dat je even wat reviews, benchmarks en ervaringen van producten moet opzoeken. In de howto staat daar wel meer over ;).

Bekijk even op fora of je ervaringen topics over interessante kasten en/of de desbetreffende videokaart (of vergelijkbaar qua grootte) kunt vinden. Als persoon Y daar een bepaalde kast gebruik i.c.m. de videokaart dan weet je bijna zeker dat het gaat passen. Het is dan slechts een kwestie van even verder zoeken op die éne kast ;). Vanzelfsprekend zou je ook even in onze Productreviews kunnen kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Thandor op 23-09-2008 18:57 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.