Sony LCD : Ik kan maar niet kiezen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ons nieuwe huisje is bijna klaar, en daar hoort ook een nieuwe TV bij vonden we.
Ik had al eerst wat rondgekeken en besloten dat het een Sony ging worden.

Na wat positieve reviews gelezen te hebben, kwam de keuze op de KDL-40W4000 :
leuke designtje, al de nodige aansluitingen, PiP en PaP en zelfs een fotoplay mogelijkheid, en zelfs de reviews waren verbazend veelbelovend.
Voor de zekerheid even in het lokale Sony Center eens gaan kijken en aan de verkoper wat info gevraagd, en die kwam met het fet dat de W4000 vervangen wordt door de W4500, die ook 100 Hz heeft. Veel verschil maakte ik er inet uit, maar kom, t was zo erg nog niet.
Toen kwam ie nog af met de W3000, de voorganger, die een betere beeldverwerkingprocessor had, en inderdaad, vooral met rood kwam deze veel beter uit, en tevens had deze een knap recht gelijnd design met strak geborsteld donkergrijs alu kader. Was wel wat duurder, maar aangezien ie eruit ging gaan konden we daar nog een leuke korting op krijgen.
Dilemma dus : 2 leuke TV's !
En dat was dan nog niet alles, want ook de X3500 kwam zo ineens in dezelfde prijsklasse, en deze heeft dan nog zo'n geil glazen kader rondom.
Toen was het hek helemaal van de dam, en wisten we het helemaal niet meer :(
Qua opties heeft de X3500 zowezelfde dingen als de W4500, enkel qua design is ie anders.

Vriendin en ik weten het nu dus niet meer, zittn de ganse tijd maar naar de plaatjes te zien van de 3 TV's en raken er niet uit.
Zijn er hier mensen die een van de 3 TV's hebben en misschien nog extra argumenten kunnen geven die ons kunnen helpen de knoop verder door te hakken ?

Graag enkel dus over die 3 TV's, niet beginnen met : Samsung dit, of Pioneer dit, een van die 3 wordt het, basta, heb geen zin om er nog een 4-de, 5-de en zoveelste TV bij te zwieren om de keuze weer helemaal onoverzichtellijk te maken.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Ik heb zelf gisteren de 40W4000 besteld. Het voordeel is dat de W4000 nu voor rond de €1050,- over de toonbank gaat en dat maakt hem erg aantrekkelijk.
Na wat reviews gelezen te hebben op onder andere het niet malse hdtvtest.co.uk (waar de w4000 de sticker "Highly Recommended" krijgt) en hem in real life bekeken te hebben kwam ik tot het volgende:

100Hz. Is iets wat nogal problemen geeft bij bepaalde beelden, het is niet altijd zaligmakend. Films in 24p met 100Hz zouden volgens hdtvtest een heel raar journaalachtig beeld geven. Ik had dit in de showroom gezien bij de film Ice Age 2 waar het beeld echt debiel vloeiend liep. Niet prettig kijken.
Komt ook nog bij, maar dat is dus heel persoonlijk, dat deze Sony Televisie perfect past in mijn IKEA boekenkast/TV-meubel Expedit, de andere telvisies van Sony deden dat niet; ze waren te groot. Persoonlijk vind ik de X3500 niet een enorm design-monster, ik vind die glazen omlijsting wel 'leuk'.

De W4000 heeft, for what it's worth, ook nog het 'Beste Koop' stickertje van de Consumentenbond gekregen in juli 2008. Het is immers een model van dit jaar nog.
Bekijk het zo: Je zal in ieder geval aan alle 3 de TV's geen slechte koop hebben. Dus laat of je gevoel spreken of je portomonee.
De W4000 is een goeie portemonneekeuze. (€1050)
De X3500 is het topmodel van Sony's vorige generatie (€1500) en heeft zichzelf ook al bewezen in de test van november 2007 van hdtvtest en kreeg ook "Highly recommended". Een topmodel.
De W4500 (€1250) heb ik nog niets over gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit goedkopere model de X3500 er uit zou kunnen meppen.

Voor mij, hard werkende student, was de W4000 net te betalen. Maar als ik het geld had, had ik de X3500 zeker genomen. M'jah,... geld, geld, geld.... :)

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Ik ken het dillema. Zelf vind ik de W4000 niet zo mooi in ons interieur passen door de glanzende en nogal plastic ogende rand. Ik ben daarom aan het wachten op de W4500 die een mat zwarte rand heeft. Ook de 100 Hz lijkt mij wel een aanwinst en het prijsverschil is voor mij acceptabel.

Maar ...

Er is ook een 40X4500 die qua design iets ruimtelijker oogt.

En tenslotte ...

Ik heb sinds kort ook mijn oog laten vallen op de 40Z4500. Ziet er op het plaatje schitterend uit. Heeft bovendien een 200 Hz engine (voor wat het waard is).

Dus ...

Ik wacht even tot de 40W4500 en 40Z4500 in de winkel te zien zijn.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Als je van plan bent gebruik te maken van de interne Digitale tuner, dan zou ik goed nagaan of de problemen die hiermee zijn met de W3000 en X3500 zijn opgelost.

Ik heb zelf de W4000 en ik ben er erg over te spreken!
Sinds de W2000 was ik al aan het rondkijken, maar elk model had wel een bepaald soort probleem.
De 4000 serie is de eerste waar ik weinig meldingen over heb gelezen (los van de gebruikelijke puristen waar het nooit goed voor is).

Succes met je keus!

• Gehaktbal
Over die "gebruikelijke puristen" van hierboven is het goed om je te beseffen dat de perfecte (LCD/Plasma) TV niet bestaat. Er is dus altijd wel iets 'mis' met een televisie.
De interne (DVB-C(HD)) digitale tuner van de W4000 is niet ondersteund door o.a. Ziggo. Het werkt wel, maar het kan goed zijn dat ze dat over een jaar niet meer doen.
Wil je het toch gebruiken heb je zo'n Alphacrypt kaart nodig (ad €100 geloof ik).
Voor DTV koop je nu een decoder van Ziggo voor €40, een HDTV decoder is nog €180. Het kan goedkoper, 't enige is dat je dan 2 afstandsbedieningen hebt :P

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 11:39
Ik zit zelf ook met het dilemma of ik nou de w4000 of de w4500 moet kopen.
De x3500 is beter dan de w4000 met snelle beelden door zijn 100Hz mogelijkheid, hoewel de w4000 zeker niet slecht is met snelle beelden heb ik toch liever de mogelijkheid om interpolatie aan te zetten wanneer ik wil. Verder is zo ver ik weet alles eigenlijk beter vertegenwoordigd op de nieuwe w4000; kleur, contrast, responstijd.. is ook niet zo raar aangezien de w4000 stukken nieuwer is. De mooie stijl van de X3500 spreekt me wel erg aan.
De w4500 is de w4000 met een wat hoger dynamisch contrast (volgens de specs althans) van 50000:1 ipv de w4000 z'n 33000:1 en hij heeft inderdaad de 100Hz mogelijkheid die erg snelle beelden soepel houdt.
Daardoor lijkt mij persoonlijk de w4500 de beste optie op het moment, maar helaas heb ik er nog geen goede professionele reviews van kunnen vinden, ik wacht vooral op de review van hdtvtest om te kijken of het mij het extra geld waard is.

Mooi leesvoer op avforums:
w4000 draadje
w4500 draadje

What Hifi review van de w4500:
review

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
Om het nog wat moeilijker te maken zou je ook nog de E4000 kunnen overwegen. Deze heb ik van de zomer zelf aangeschaft juist omdat het design hiervan weer eens wat anders is als het obligate zwart. Technisch is de TV praktisch gelijk aan de W4000.

[ Voor 5% gewijzigd door weazle op 24-09-2008 17:43 ]

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
E4000 is onze smaak niet, is op zich mooi, ware het niet dat ze'n kader in wit is. Je kan het randje wel in een boel kleuren krijgen, maar had leuker geweest was de kader zwart en kon je dan nog het randje een andere kleur geven.

W4000 heeft inderdaad het plasticen gevoel een beetje door de blinkende plastic rand, en momenteel dus ook belachelijk prijs, dus wel ideaal buy it now koopje.
W4500 is leuker door ze'n matte rand en bijhorende 100 Hz technologie, maar of dat echt die 500 euro extra waard is vind ik niet.
X3500 is persoonlijk de leukste, maar nog stevig kaartje, en nu is het design wel wow, maar vraga is of je dat over 5 jaar nog gaat vinden he :|

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Ik las eerder dat de W4000 in stand-by de zenders kwijtraakte en zoiets.
Zijn dit problemen van de W4000 opgelost? ZIjn de bezitters van W4000 tevreden over?

• Gehaktbal
De welbekende 100Hz vraag heb ik mij zelf ook gesteld. Ik ben gewoon naar TV's gaan kijken met de insteek: Vind ik het er goed uitzien? En helemaal niet gekeken naar 100Hz ja of nee.
Als je een non-100 en een 100Hz TV naast elkaar zet en je gaat beelden afspelen waar 100Hz televisies wat beter presteren zie je de verschillen: maar is het voor jou ook echt beter en mooier?

Het is niet zo dat het 100Hz tijdperk de toentertijd (juni 2005) peperdure Pioneer plasma (436XDE) plasma van mijn ouders volledig waardeloos of antiek maakt. En zo is het met alle goeie non-100Hz modellen. Ik geniet, als ik bij mijn ouders ben, nog steeds met volle teugen van het wonderschone beeld dat deze plasma laat zien. En als ik dan toch aan 100Hz denk terwijl ik een filmpje aanzet en er heerlijk van aan het genieten ben zijn dat slechts enkele milliseconden...
Vooraf zijn we zó gefocust op 'getalletjes, dingetjes', als we de TV aangeschaft hebben letten we er hooguit nog even specifiek op, maar uiteindelijk telt de kijkervaring; en of die er nou beter op wordt?
Ik betwijfel het of dat bij 100Hz zoveel uitmaakt :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:31
Haha same problem here. Sony topic was dicht en ik maar wachten tot er een nieuwe kwam. Na lange selectie uiteindelijk gekozen voor 40W4000. Echter meubel is nog niet klaar en 40W4500 komt eraan die een mooier design heeft. Nu zie ik de prijs van de 40W4000 wel hard zakken, dit zal bij de 40W4000 ook wel gebeuren zodra er meer aanbieders zijn. Zoals iemand al zei, je kunt hiermee geen slechte keus maken.

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 20:57
Jammer dat we zo lang moeten wachten voor een nieuwe Sony topic. Als ik er handig in was had ik deze allang aangemaakt! Ik krijg morgen de 46W4500, die wordt omgeruild met de W4000 die ik al een maand in huis heb.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Gehaktbal schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:16:

Films in 24p met 100Hz zouden volgens hdtvtest een heel raar journaalachtig beeld geven.
offtopic:
Een film in 24p is toch 24Hz? Het kan dat je TV geen 24p ondersteunt, dan wordt het ingepast in 50Hz of 100z, dan is dus geen sprake 24p weergave.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

argro schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:25:
[...]
offtopic:
Een film in 24p is toch 24Hz? Het kan dat je TV geen 24p ondersteunt, dan wordt het ingepast in 50Hz of 100z, dan is dus geen sprake 24p weergave.
Volgens mij staan die 2 los van elkaar. 24p betekend dat er 24 beelden per seconden zijn in de film, frames. 100hz zegt dat het beeld 100 keer per seconde wordt ververst op de tv...komt erop neer dat bij een 24p film, elk frame grofweg 4 keer wordt ververst, dezelfde dus, voor er een nieuw frame klaarstaat.

Of mep ik de plank weer eens mis :P

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:12:
[...]

Volgens mij staan die 2 los van elkaar. 24p betekend dat er 24 beelden per seconden zijn in de film, frames. 100hz zegt dat het beeld 100 keer per seconde wordt ververst op de tv...komt erop neer dat bij een 24p film, elk frame grofweg 4 keer wordt ververst, dezelfde dus, voor er een nieuw frame klaarstaat.

Of mep ik de plank weer eens mis :P
De crux zit hem in de grofweg die je gebruikt. Bij 100hz moet je de lengte van bepaalde frames aanpassen om 100 beeldverversingen in een seconde te krijgen. Het wisselen van een frame halverewege een beeldverversing is immers niet mogelijk. Bij 24p ondersteuning is dat niet nodig, dan kan de TV naar een mate van beeldverversing overschakelen waarbij iedere frame de bedoelde lengte heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 25-09-2008 16:11 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Ik ben zelf niet zo'n Sony man maar wil toch even een paar opmerkingen plaatsen:

De topic starter meldt dat de W3000 beter overweg kan / kon met kleur, met name rood. Pas hier heel erg mee op. Het kan misschien zijn dat de kleur rood intenser over komt maar dit wil niet zeggen dat dit beter is. Een zoals je die koopt in de winkel heeft een grove algemene setting die er voor zorgt dat elke tv van dat type en merk vanuit de doos een redelijk beeld heeft, meestal naar mijn smaak wel overdreven in helderheid / contrast en kleur. Elke tv specifiek heeft echter afwijkingen in de betreffende zaken. Een ISF calibratie na bijv 200 uur kijken zorgt ervoor dat de tv natuurlijker wordt afgesteld. Voor veel mensen lijkt het echter in het begin na calibratie alsof het beeld fletser is geworden. Blijft men echter door kijken met deze "fletsere" instellingen zal men na een paar films er toch langzaam van overtuigd raken dat dat beld veel beter is, meer detail, natuurlijkere kleuren etc.
Een ISF calibratie is / kan wat prijzig zijn, zelf afstellen met een calibratie dvd en bijbehorende kleuren filter kan al redelijk helpen. Het normale instel menu is echter wel wat beperkt en zelf spelen in het service menu is riskant.
Puur op kleur afgaan lijkt mij dus niet verstandig, zeker niet omdat de chip die in de nieuwere modellen zit aar mijn idee eerder krachtiger en nauwkeuriger zal zijn dan oudere chips.

Dan 100Hz / 200Hz
Een crt bouwt pixel voor pixel op, na aanslaan dooft deze direct weer. Door nu 100Hz ipv 50Hz toe te passen wordt een pixel twee keer zo vaak aangeslagen en lijkt het beeld rustiger.
Een lcd bouwt het beeld in een keer op en dan blijft, als ik me niet vergis, het beeld staan tot er een tegen bericht komt. En hier zit nu ook meteen een probleem. Bij een crt (en ook plasma) zit dus tussen elk opgebouwde beeld een moment zwart waarin je hersenen de vrije loop gang hebben. Wanneer er een snel bewegend voorwerp over het beeld gaat zie je bij een crt / plasma het voorwerp op locatie 1 -> zwart -> voorwerp op locatie 2.
Bij een lcd is dit: voorwerp locatie 1 -> voorwerp op locatie 2. Dan komt er nog bij dat het voorwerp op locatie 1 nog evt. zou moeten "doven" (response tijd -> ghosting).

Nu voegen we 100Hz toe bij lcd: locatie 1-> verzonnen locatie 1,5 -> locatie 2 ....
200Hz: locatie 1-> locatie 1,25 -> locatie 1,5 -> locatie 1,75 -> locatie 2 ....
De techniek neem je hersenspinsels van crt / plasma dus over om het beeld vloeiender te laten lijken. Risico is alleen dat het "verzinnen" van de tussen frames niet helemaal lekker verloopt.
Verder duurt het verzinnen van de beelden tijd. Voordat er iets verzonnen kan worden moet de chip alleen al weten wat er een frame later gebeurd, dus voordat frame 1,5 / 1,25 getoond kan worden moet minimaal frame 2 al bekend zijn. Het beeld wordt dus met vertraging getoond, input lag. Dit kan in combinatie met een receiver lyp sinc problemen op leveren. (Philips schijnt door zijn intensievere berekeningen overigens meer last van te hebben dan oa Sony).
Hoe 24p wordt afgehandeld varieert per tv. Aannemende dat de tv het wel als ingangs signaal aan kan maar niet kan weergeven zal doorgaans de ene frame "2 maal" getoond worden en andere dan weer "3 maal" dit wordt zodanig afgewisseld dat de totale som 50, of veelvoud hiervan is.
Kan de tv wel 24p weergeven zal elke frame even vaak getoond worden. Bij "100Hz" ligt het dan weer opnieuw aan je tv. Sommige moeten er dan toch dat ongelijke verhaal van maken. Anderen maken dan van 24Hz "slechts" 48Hz omdat ze maar een rekenslag kunnen, anderen maken er 96 Hz van omdat ze 2 rekenslagen kunnen. Vooral dit laatste is bijna onmogelijk om te weten te komen.

Advies over welke tv te kiezen kan ik je dus niet zo direct geven, alleen dat je niet te snel op specifiecaties moet afgaan. Maar ook korte eerste indrukken van het beeld kunnen je bedriegen, zoals dus evt. de afhandeling van "rood".

Succes met je keuze...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 20:20 ]

• Alper587
Ik heb vandaag vaarwel gezegd aan mijn 46w400. De nieuwe 46w4500 ziet er iig veel beter uit. Ik zal over een paar uurtjes wat uitgebreider posten over de verschillen.

Verwijderd

Wat is de reden van de omruil van de W4000 met de W4500... Problemen met de 40W4000?...zo ja, wat voor dan wel?
Alper587 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:48:
Ik heb vandaag vaarwel gezegd aan mijn 46w400. De nieuwe 46w4500 ziet er iig veel beter uit. Ik zal over een paar uurtjes wat uitgebreider posten over de verschillen.

• nimie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 20:13
Falcon10 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:23:
E4000 is onze smaak niet, is op zich mooi, ware het niet dat ze'n kader in wit is. Je kan het randje wel in een boel kleuren krijgen, maar had leuker geweest was de kader zwart en kon je dan nog het randje een andere kleur geven.

W4000 heeft inderdaad het plasticen gevoel een beetje door de blinkende plastic rand, en momenteel dus ook belachelijk prijs, dus wel ideaal buy it now koopje.
W4500 is leuker door ze'n matte rand en bijhorende 100 Hz technologie, maar of dat echt die 500 euro extra waard is vind ik niet.
X3500 is persoonlijk de leukste, maar nog stevig kaartje, en nu is het design wel wow, maar vraga is of je dat over 5 jaar nog gaat vinden he :|

• nimie
Falcon10 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:23:

Ik ben ruim een jaar bezig geweest met het kiezen van een tv en heb na heel veel wikken en wegen uiteindelijk de x3500 gekocht in de tijd (december 2007) dat hij nog 2600 euro koste. Tot de dag van vandaag nog geen spijt van gehad. Wij twijfelde tussen deze en de pioneer plasma en hebben uiteindelijk voor de sony gekozen ivm full hd en design. De tv hangt vrij aan de muur en is gewoon een plaatje. Door de glazenrand is hij veel minder nadrukkelijk aanwezig. Helemaal als je het vergelijkt met de piano hooglans van tegenwoordig.

Zelf willen we nu ook een lcd op de slaapkamer en dan begint de ellende van uitzoeken weer van voren af aan. En ja dan ga je de schermen vergelijken met de x3500 welke je al hebt met als gevolg dat je weer aardig in de buidel moet tasten. Dit omdat je toch ongeveer dezelfde kwaliteit wilt hebben. Het is dat we niet meer dan 32 inch op de slaapkamer willen hebben en hij voor de slaapkamer te duur is, anders had ik hem er zo neergehangen.

Het is een goed toestel, wat er ook nog eens goed uitziet in je kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
De recente review in WhatHifi geeft voor mij definitief de doorslag om te wachten op de W4500.

http://whathifi.com/Review/Sony-KDL-40W4500/

De X4500 en Z4500 vind ik vooralsnog te duur en de X3500 lijkt mij alweer achterhaald en is ook moeilijk leverbaar.

Sony Winkel Prijs incl. verz.
40W4000 Digital Street € 1.083
40W4500 BobShop € 1.348
40X3500 Goedkoopste.nu € 1.487
40X4500 Komplett € 1.767
40Z4500 BobShop € 1.777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
XtratT schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:48:
De recente review in WhatHifi geeft voor mij definitief de doorslag om te wachten op de W4500.
Serieus, zo'n minimalistische review geeft bij jou de doorslag?
Natuurlijk, het is vast een geweldige televisie, maar laat dit soort kleine reviews je niet teveel beïnvloeden. Whathifi strooit naar mijn mening te snel met sterren en thumbs-up etc. D'r zijn daar praktisch weinig TV's die ze 'helemaal niks' vinden. Getuigt in ieder geval niet van een professionele benadering. Daarmee zeg ik niets over de site zelfs, leuke site met leuke reviews, maar te weinig diepgang om mijn tweakerhart sneller te laten kloppen; ieder zo zijn ding :)
Uitgebreide reviews op hdtvtest.co.uk zijn een stuk pittiger om te begrijpen maar bieden, in mijn optiek, veel meer ins & outs. Dus ook de negatieve aspecten van de TV onder de loop nemen; want die zijn er altijd ;)

Ik begrijp best dat je, je keuze wilt baseren op een goede review en met een goed gevoel de TV wilt kopen, maar laat je ook weer niet té veel door reviews beïnvloeden maar juist door jouw persoonlijke kijkervaring; die is meer waard dan welke review dan ook. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gehaktbal op 26-09-2008 13:24 ]

Verwijderd

nimie schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:46:
[...]

Ik ben ruim een jaar bezig geweest met het kiezen van een tv en heb na heel veel wikken en wegen uiteindelijk de x3500 gekocht in de tijd (december 2007) dat hij nog 2600 euro koste. Tot de dag van vandaag nog geen spijt van gehad. Wij twijfelde tussen deze en de pioneer plasma en hebben uiteindelijk voor de sony gekozen ivm full hd en design. De tv hangt vrij aan de muur en is gewoon een plaatje. Door de glazenrand is hij veel minder nadrukkelijk aanwezig. Helemaal als je het vergelijkt met de piano hooglans van tegenwoordig.

Zelf willen we nu ook een lcd op de slaapkamer en dan begint de ellende van uitzoeken weer van voren af aan. En ja dan ga je de schermen vergelijken met de x3500 welke je al hebt met als gevolg dat je weer aardig in de buidel moet tasten. Dit omdat je toch ongeveer dezelfde kwaliteit wilt hebben. Het is dat we niet meer dan 32 inch op de slaapkamer willen hebben en hij voor de slaapkamer te duur is, anders had ik hem er zo neergehangen.

Het is een goed toestel, wat er ook nog eens goed uitziet in je kamer
Jmmr, dat ik van @Alpher geen antwoord krijg...Maja.

2600? Godallemachtig... Wat voor baan heb je wel niet,@Nimie? _/-\o_

• nimie
[b][me

2600? Godallemachtig... Wat voor baan heb je wel niet,@Nimie? _/-\o_
Haha, dat maakt toch niet uit. Een jaar geleden lagen de prijsniveau's en kwaliteitsniveau's van de lcd's iets anders dan nu. Daar komt bij dat deze tv in die tijd een stuk beter was dan de overige. Ik had toen wel een lcd kunnen kopen die goedkoper was, alleen dan had ik me er altijd aan geergerd, daarnaast had ik dan ook de PS3 er niet bij gekregen. En ja de pioneer full hd was zowel toen als nu helemaal niet te betalen.
Zo'[n prijsdalling is voor mij erg jammer maar voor de anderen niet. 1 maal ben ik erg geschrokken van een prijsdalling, alleen die bleek fake te zijn (reclame it's op tv waarbij men een lcd aanbood voor 999 met een plaatje van de x3500)

Het mooie is dat ik nog steeds geen spijt heb van mijn aankoop,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
De kogel is door de kerk ( of hoe gaat het gezegd ? ) :

Het wordt een X3500 ! :)

Gisteren nog eens naar een andere Sony center geweest, war ze de3 LCD's hadden, en na wat wikken en wegen ( en geen verkoper die ons weer van de wijs kwam brengen ;) ), hebben we gekozen voor de X3500.
Het geborstelde staal randje met de glazen kader daarrond hebben het gehaald van de W4000/W4500.

Het zwart leek op de X3500 wel iets grijzer van kleur dan bij de W4000, maar als je dan bij de 46X3500 het zwart bekeek en vergelijkte met dat van de W4000, waren beide zwartkleuren weer gelijk, dus ik vermoed dat de kleurinstelling van de 40 inch X3500 iets anders was ingesteld dan het 46 inch model.

Een van de dagen dus eens mijn 40X3500 gaan bestellen :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Falcon10 schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:08:

Gisteren nog eens naar een andere Sony center geweest, war ze de3 LCD's hadden, en na wat wikken en wegen ( en geen verkoper die ons weer van de wijs kwam brengen ;) ), hebben we gekozen voor de X3500.
Het geborstelde staal randje met de glazen kader daarrond hebben het gehaald van de W4000/W4500.

Het zwart leek op de X3500 wel iets grijzer van kleur dan bij de W4000, maar als je dan bij de 46X3500 het zwart bekeek en vergelijkte met dat van de W4000, waren beide zwartkleuren weer gelijk, dus ik vermoed dat de kleurinstelling van de 40 inch X3500 iets anders was ingesteld dan het 46 inch model.

Een van de dagen dus eens mijn 40X3500 gaan bestellen :)
Je kon beter wachten op de X4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nu een paar uurtjes c.q. dagen voorbij. Wat is je oordeel over de 46w4500? Ik ben erg nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:44:
[...]

Niet eens! De 'oude' X ziet er IMHO veeeeel mooier uit dan de 'nieuwe' en technisch is er niet veel schokkends veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 11:39
Right.. Led Backlight, 1,100,000:1 dynamic contrast ratio, nieuwe beeldverwerkingstechnieken/processor voor beeld & Motion flow

Ik vind het wel redelijke verschillen :) Je vind de oude er leuker uitzien. Dat kan ik best begrijpen maar dan moet je niet gaan zeggen dat er niks belangrijks veranderd is vooral LED backlight vind ik toch wel een grote verandering nou nog even hopen dat deze nieuwe techniek niet net als bij de Samsung LE40A786 voor nogal grote inputlag zorgt zodat er amper mee te online gamen is.

[ Voor 18% gewijzigd door MaiorDomus op 30-09-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Alper587 schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:44:
[...]

Mja, dan kan je blijven wachten he ;)

Maar :

1) dan past ie helemaal niet meer in men LCD budget, dus had ik moeten terugvallen op de X3500 of de W reeks.
2) ik vond het beeld van de X3500 er al mooi uitzien, de extra contrast ratio, led backlight etc zullen daar wel wat aan veranderen, maar wereldschokkend zal het niet zijn.
3) voor wat ik een LCD TV gebruik zijn de huidige eigenschappen ruim voldoende : gewoon wat TV kijken en DVD afspelen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was zojuist bij Mediamarkt. Er is m.i.v. 1 oktober t/m 30 november een actie van Sony. Is geldig op de nieuwe TV's(waaronder w4500, z4500 etc). Je krijgt een Bluerayspeler en 6 discs erbij of € 200 korting.

zie http://www.sony.nl/article/id/1221572686633

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Rosiba, bedankt voor de tip m.b.t. de actie van Sony.

Overigens is het wel "een sigaar uit eigen doos". Gisteren ben ik een paar winkels afgelopen (RAF, de Block en BCC) en alle drie hanteren ze een prijs van € 1.800,- :( . Nou dan kan je wel weer iets teruggeven. Tenminste in vergelijking met de internetshops die niet mee doen met deze actie maar wel met een prijs (incl. verzendkosten) tussen de € 1.300,- >:) en € 1.400,- rekenen.

Geen van de drie winkels wees mij overigens op de actie van Sony :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Bovenstaande prijzen hebben betrekking op de 40W4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Zijn de prijzen bij de MM lager? Want anders is het helemaal geen interessante actie..

Sta op het punt om ook de 40w4500 aan te schaffen. Nu nog een mooie aanbieding vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtratT schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:24:
Bovenstaande prijzen hebben betrekking op de 40W4500.
De 40W4500 is inderdaad al te verkrijgen voor ca. 1300 euro en de 46W4500 voor ca. 1650 euro (bijvoorbeeld bij komplett.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40W4500:

redcoon of komplett, -200 actiekorting = 1070,-

maaru...wat kostie bij de MM?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:52:
40W4500:

redcoon of komplett, -200 actiekorting = 1070,-

maaru...wat kostie bij de MM?
Waar heb jij gezien dat de genoemde webwinkels meedoen met de huidige actie (blu-ray-speler + 6 films of 200 euro korting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De 40W4000 had ik gisteren bij de mediamarkt in cruquis gezien voor 1299. De verkoper wees me daar ook op de actie van de blue-ray speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:22:
[...]
Waar heb jij gezien dat de genoemde webwinkels meedoen met de huidige actie (blue-ray-speler + 6 films of 200 euro korting)?
Moet ik dat dan zien? Het is een algemene actie...ik citeer van de Sony site:
Deze actie is alleen geldig op producten die via de reguliere Nederlandse detailhandel en via de officiële Nederlandse internetwinkels zijn aangeschaft. Deze webwinkels zijn herkenbaar aan het officiële BRAVIA Online Partner logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:11:
[...]

Moet ik dat dan zien? Het is een algemene actie...ik citeer van de Sony site:
Deze actie is alleen geldig op producten die via de reguliere Nederlandse detailhandel en via de officiële Nederlandse internetwinkels zijn aangeschaft. Deze webwinkels zijn herkenbaar aan het officiële BRAVIA Online Partner logo.
Je antwoord is duidelijk. Bedankt.

Maar waar heb jij gezien dat redcoon en komplett.nl herkenbaar het officiële BRAVIA Online Partner logo tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:25:
[...]
Je antwoord is duidelijk. Bedankt.

Maar waar heb jij gezien dat redcoon en komplett.nl herkenbaar het officiële BRAVIA Online Partner logo tonen?
Daar heb je me te pakken ;) Heb ik nog niet naar gekeken eigelijk. Ik zou even een belletje plegen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ik zit met vrijwel hetzelfde dilemma.

Wilde eerst de 40x3500 halen, gezien het briljante en tijdloze design. Maar ik heb toch besloten te wachten op de 40x4500 en mijn bestelling van de 40x3500 geannuleerd. Waarom?

Tweede generatie bravia engine pro (o.a. voor betere upscaling van Standard Definition materiaal)
Verbeterde 100Hz motion flow
Hoger (dynamisch) contrast ratio
DLNA ondersteuning
Dolby Digital en Dolby HD Geluid met ingebouwde subwoofers
Touch screen knoppen op televisie voor zappen, volume, standby, bron selectie.
(Verder nog extra HDMI poort)

Hoe langer ik naar de 40x4500 kijk, hoe mooier ik hem ben gaan vinden. Daarnaast ziet hij er in het echt veel beter uit dan op de sony productfoto's.

Een Poolse site heeft de televise professioneel gereviewd en was erg enthousiast.

Verder nog het prijsverschil. De 3500 haal je voor 1500 euro en de 4500 voor 1750 euro.
Heb je voor 250 euro wel de "nieuwste" technologie. In ieder geval een jaar verder dan de 3500.

Wat mij wel blijft tegenvallen is de dikte van de televisies. Die blijven gewoon fokkin 12-13cm.

De 40ex en de 40zx zijn natuurlijk een stuk dunner, maar ook een stukje duurder en mijn gevoel zegt dat de beeldkwaliteit minder ver zal zijn dan de traditionele LCD techniek. Verder ondersteunt het draadloze kastje voor de aansluitingen maar max 1080i en geen 1080p. Voor 1080p moet je alsnog de enkele HDMI poort op de televisie gebruiken.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Een Poolse site heeft de televise professioneel gereviewd en was erg enthousiast."

:X Ennnnnn dieeee siteeeeee issssssss? Sorry, maar dit wil ik natuurlijk weten als jij het ook nog weet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 16:20

gdl

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:01:
[...]

Daar heb je me te pakken ;) Heb ik nog niet naar gekeken eigelijk. Ik zou even een belletje plegen voor de zekerheid.
Ik heb geinformeerd bij Komplett, en die schrijven:
Geachte heer,

Komplett heeft hierin geen deelname.

Met vriendelijke groet,
Komplett Customer service

Helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:37:
"Een Poolse site heeft de televise professioneel gereviewd en was erg enthousiast."

:X Ennnnnn dieeee siteeeeee issssssss? Sorry, maar dit wil ik natuurlijk weten als jij het ook nog weet.. ;)
http://hdtvpolska.com/ind...=40&p=115041&#entry115041

(volgens mij kun je gewoon naar beneden scrollen, anders even registreren)

Oh en x cross bar menu is ook sleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Vorige week heb ik via Komplett.nl de KDL-40W4500 aangeschaft. Helaas nog € 100,- meer betaald dan waarvoor hij nu op de site staat...

Maar ik moet zeggen: fantastisch apparaat! Vergeleken met mijn vorige Bravia (KDL-32P2530) is dit een flinke verbetering. Zwart is nu (bijna) echt zwart en de mogelijkheden zijn veel uitgebreider. Ik kijk al bijna 2 jaar naar Blu-Rays dus ben wel wat gewend qua beeldkwaliteit, maar zo goed als DVD's er nu uitzien met de beeldverbeterende technieken in deze televisie, had ik niet verwacht!
De USB-aansluiting is heel handig om snel even wat foto's te laten zien, zonder je PC op te hoeven starten. Enkele demo-foto's in het apparaat die voorzien zijn van GPS-locatie informatie, laten een landkaart zien van waar deze genomen zijn. Ik heb dit nog niet met mijn Nokia GPS-foto's voor elkaar gekregen.
Het viel me mee dat deze televisie de Conax CAM van Digiality probleemloos aankan. Dit in tegenstelling tot mijn vorige televisie die enkel de 'officiële' Conax CAM slikte. Op verschillende fora was te lezen dat de Digiality niet goed samenwerkte met Sony televisies. Dit is dus gelukkig door Sony verholpen!

Nadelen zijn er natuurlijk ook. Zo vind ik het jammer dat er voor de afwerking voor piano-lak gekozen is. Een matte lak had ik mooier gevonden. Nu zie je elk stofje. Over de onderrand van de televisie ben ik nog niet uit of ik deze mooi vind of niet. De poot is in ieder geval wel handig, want hierin kan je alle kabels netjes wegwerken. En dat is nodig ook, want door de opening in de onderkant ziet het er anders rommelig uit.
Ook de DLNA-mogelijkheden werken nog niet ideaal. Ik heb mijn Synology NAS en TVersity geprobeerd en beide werken niet. Er is wel communicatie met de televisie, maar bij de diagnose geeft deze aan dat de servers niet ondersteund worden. Ben benieuwd of dit met een firmware-update opgelost wordt. Over firmware gesproken: op deze Engelse site is te zien wanneer de updates voor ondermeer Sony worden verspreid. Weet iemand of en hoe dat in Nederland werkt?

Als er iemand nog specifieke vragen heeft voor zelf tot aanschaf over te gaan, laat dat hier of via PM dan ff weten. Helaas is er nog steeds geen nieuw Sony topic waar dat m.i. meer thuis zou horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Ik quote mezelf maar ff:
Joop schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:23:
Ik heb Koeitje een DM gestuurd dat ik nog wel een keer een TS wil maken. Aangezien er weer extreem veel nieuwe modellen zijn is het veel werk. Kan dus nog tot max volgend weekend duren. Moet sowieso nog reactie van Koeitje afwachten of er niet al iemand anders bezig is.

Ik zit er wel over te denken om alleen bepaalde series in de TS te zetten. Er zijn er momenteel ZO veel... (14 volgens mij!) Of misschien op een andere manier de hoeveelheid info wat beperken. Als iemand nog ideeën heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:31
avkooi schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:55:
Vorige week heb ik via Komplett.nl de KDL-40W4500 aangeschaft. Helaas nog € 100,- meer betaald dan waarvoor hij nu op de site staat...

Maar ik moet zeggen: fantastisch apparaat! Vergeleken met mijn vorige Bravia (KDL-32P2530) is dit een flinke verbetering. Zwart is nu (bijna) echt zwart en de mogelijkheden zijn veel uitgebreider. Ik kijk al bijna 2 jaar naar Blu-Rays dus ben wel wat gewend qua beeldkwaliteit, maar zo goed als DVD's er nu uitzien met de beeldverbeterende technieken in deze televisie, had ik niet verwacht!
De USB-aansluiting is heel handig om snel even wat foto's te laten zien, zonder je PC op te hoeven starten. Enkele demo-foto's in het apparaat die voorzien zijn van GPS-locatie informatie, laten een landkaart zien van waar deze genomen zijn. Ik heb dit nog niet met mijn Nokia GPS-foto's voor elkaar gekregen.
Het viel me mee dat deze televisie de Conax CAM van Digiality probleemloos aankan. Dit in tegenstelling tot mijn vorige televisie die enkel de 'officiële' Conax CAM slikte. Op verschillende fora was te lezen dat de Digiality niet goed samenwerkte met Sony televisies. Dit is dus gelukkig door Sony verholpen!

Nadelen zijn er natuurlijk ook. Zo vind ik het jammer dat er voor de afwerking voor piano-lak gekozen is. Een matte lak had ik mooier gevonden. Nu zie je elk stofje. Over de onderrand van de televisie ben ik nog niet uit of ik deze mooi vind of niet. De poot is in ieder geval wel handig, want hierin kan je alle kabels netjes wegwerken. En dat is nodig ook, want door de opening in de onderkant ziet het er anders rommelig uit.
Ook de DLNA-mogelijkheden werken nog niet ideaal. Ik heb mijn Synology NAS en TVersity geprobeerd en beide werken niet. Er is wel communicatie met de televisie, maar bij de diagnose geeft deze aan dat de servers niet ondersteund worden. Ben benieuwd of dit met een firmware-update opgelost wordt. Over firmware gesproken: op deze Engelse site is te zien wanneer de updates voor ondermeer Sony worden verspreid. Weet iemand of en hoe dat in Nederland werkt?

Als er iemand nog specifieke vragen heeft voor zelf tot aanschaf over te gaan, laat dat hier of via PM dan ff weten. Helaas is er nog steeds geen nieuw Sony topic waar dat m.i. meer thuis zou horen...
Thanks. Ik denk dat de meeste mensen hier wel een linkje naar een foto gallery waarderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statix
  • Laatst online: 12:41
Ik heb onlangs de 46w4500 gekocht. Nog geen echte kans gehad om het te testen met HD-materiaal.

Maar eerste indrukken:

- Prima beeld met levendige kleuren!
- Geen last van ghosting
- Wel last van wat bleeding rechtsonderin.

Aansluiten op laptop met vga gaat prima. Zeer scherp beeld. Resolutie gaat tot 1360x760 (of daarin de buurt)

Bleeding is niet storend en enkel zichtbaar als je er echt op begint te letten. Beeld moet wel even afgesteld worden want standaard is het niet echt mooi. Daarna is het prima beeld, zelfs op standaard digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Laatst online: 17-09 16:20

gdl

avkooi schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:55:
Aangezien Komplett wel een erg aantrekkelijke prijs heeft, zit ik er ook over te denken om hem daar te bestellen. Is het een officiele nederlandse versie die je ontvangen hebt, dus incl. NL handleiding en dergelijke? Ik begrijp van Komplett dat ze niet mee (mogen) doen aan de Sony cashback actie, dat vind ik met hun prijsstelling niet echt een probleem, maar ik wil wel een NL model, inclusief de NL Sony garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
De versie die ik van Komplett ontvangen heb, is volgens mij die voor het Verenigd Koninkrijk. Het is typenummer KDL-40W4500 met toevoeging UKA i.p.v. EAP. De doos was geopend om er een flyer van Komplett en een geschikt netsnoer in te doen. Er was ook geen Nederlandstalige handleiding bijgesloten, maar de Engelse. De Nederlandse is als pdf te downloaden. Als je zeker wilt weten welke versie je krijgt, dan kan je het beste even bellen of mailen met ze.

Volgens mij heeft Sony tegenwoordig garantie die in de hele Europese Unie geldig is, ongeacht waar een product gekocht is. Als iemand de ervaring heeft dat dit in werkelijkheid anders is, dan hoor ik het graag. Niet dat ik bang ben dat ik gebruik van moet maken, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41
de versie bij plasma-discounter is ook een Engelse. Doos was ook open geweest, engelse manual en euro stekker.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
bij bobshop zeggen ze dat ze officieel dealer zijn, maar niet meedoen aan de actie, omdat ze anders de adviesprijs moeten hanteren van sony.

Ik ga van de week'm daar bestellen, maar eerst nog ff in het echt bekijken met mijn vriendin
(en dan heb ik dit: pricewatch: Mascom AlphaCrypt Classic nodig om 'm werkend te krijgen met ziggo, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
My 2 cents :

Heb ook een hele lange tijd zitten rondneuzen en vergelijken tussen bepaalde schermen van Sony.
De W4000 is echt een puike televisie, heb em onlangs gezien in de winkel en qua vormgeving is hij in het echt mooi.

100hz = bullshit naar mijn mening.
Vroeger met de oudere CRT schermen was dit echt duidelijk zichtbaar, dan kreeg je gewoon 2 keer zoveel beeldjes voor je kanis, dat daar dan maar 25 plaatjes per seconde doorheen gingen boeide niet, het was gewoon veel rustiger voor je ogen.

Bij LCD gaat dit verhaaltje gewoonweg niet op, omdat LCD van zichzelf al niet trilt.
100hz maken nu de beelden onnodig vloeiender en vind ik persoonlijk ontzettend vervelend om naar te kijken (vooral bij films)

X3500 is leuke tv, maar oude generatie, ik zou de W4000 kiezen, heb je echt een hele beste tv thuis staan :)

edit : die alphacrypt werkt hier (almelo) uitstekend in combinatie met mijn Sony LCD, maar dit is niet overal in nederland hetzelfde, kijk eventjes rond op GoT naar het forum waar dit wordt behandeld, heb even geen tijd om de link te zoeken :P

[ Voor 13% gewijzigd door kaos001 op 07-10-2008 14:57 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon10 schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:08:

Goede keuze, al zeg ik het zelf, als eigenaar van een Sony KDL-40X3500. ;) Voor wat betreft de kleuren, kijk hier even naar op het moment dat je hem hebt:

http://www.hdtvtest.co.uk...0-settings-2007111293.htm

Daar vind je goede settings om je videocontent op de juiste kleuren te krijgen (zoals Hollywood het bedoeld heeft). Ik denk dat je er wel plezier van gaat hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Laatst online: 07-06 20:16
stappel_ schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:37:
de versie bij plasma-discounter is ook een Engelse. Doos was ook open geweest, engelse manual en euro stekker.
Maakt het verder veel uit of je een engelse of een nederlandse versie hebt?
Zijn de menu talen verder gewoon in het nederlands op de tv?
Het is namelijk prijs technisch gezien verreweg het voordeligst om via het internet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41
Bert20 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:18:
[...]

Maakt het verder veel uit of je een engelse of een nederlandse versie hebt?
Zijn de menu talen verder gewoon in het nederlands op de tv?
Het is namelijk prijs technisch gezien verreweg het voordeligst om via het internet te bestellen.
ja kan iets van 30+ talen kiezen als je de voor het eerst aanzet. NL staat daat ook tussen.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:51:
Ik zit met vrijwel hetzelfde dilemma.

Wilde eerst de 40x3500 halen, gezien het briljante en tijdloze design. Maar ik heb toch besloten te wachten op de 40x4500 en mijn bestelling van de 40x3500 geannuleerd. Waarom?

Tweede generatie bravia engine pro (o.a. voor betere upscaling van Standard Definition materiaal)
Verbeterde 100Hz motion flow
Hoger (dynamisch) contrast ratio
DLNA ondersteuning
Dolby Digital en Dolby HD Geluid met ingebouwde subwoofers
Touch screen knoppen op televisie voor zappen, volume, standby, bron selectie.
(Verder nog extra HDMI poort)

Hoe langer ik naar de 40x4500 kijk, hoe mooier ik hem ben gaan vinden. Daarnaast ziet hij er in het echt veel beter uit dan op de sony productfoto's.

Een Poolse site heeft de televise professioneel gereviewd en was erg enthousiast.

Verder nog het prijsverschil. De 3500 haal je voor 1500 euro en de 4500 voor 1750 euro.
Heb je voor 250 euro wel de "nieuwste" technologie. In ieder geval een jaar verder dan de 3500.

Wat mij wel blijft tegenvallen is de dikte van de televisies. Die blijven gewoon fokkin 12-13cm.

De 40ex en de 40zx zijn natuurlijk een stuk dunner, maar ook een stukje duurder en mijn gevoel zegt dat de beeldkwaliteit minder ver zal zijn dan de traditionele LCD techniek. Verder ondersteunt het draadloze kastje voor de aansluitingen maar max 1080i en geen 1080p. Voor 1080p moet je alsnog de enkele HDMI poort op de televisie gebruiken.
Ik ging naar de winkel vandaag om een KDL-46X4500 te gaan kopen in een sonywinkel in de buurt. Toen vroeg ik aan de verkoper: is dit nou de beste tv die je hebt ?

hij zei: ja dit is het topmodel, maar toen aarzelde hij en zei:

er komt ook een KDL-46Z4500 uit, die heeft 200hz ipv 100 hz ...

klopt dit? verdere verschillen die ik gevonden heb tussen de twee zijn:

-design: de X heeft het glas, de Z niet.
- de X heeft 1.000.000 contrast (kan dit echt?) en de Z 80.000
- de X heeft RGB ledtechnologie , Z heeft gewoon backlight zoals de meeste schermen.
- de X heeft BRAVIA ENGINE 2 PRO en de Z heeft gewoon BRAVIA ENGINE 2
- de X heeft 4 HMDI ingangen, de Z heeft er 3
- de prijs X: 4289 , prijs Z : 2708 €
- zoals eerder vermeld: X 100 hz, Z 200 hz.

kan mij iemand helpen met het kiezen tussen beide?

Ik kan er niet aan uit, als de X 1.000.000 contrast heeft met LEDkleuren en de Z maar 80.000 contrast heeft met gewone backlightverlichting, begrijp ik nog de prijs. Dat er een glazen behuizing is bij de X verdedigt nog enigszins mede het prijsverschil...
maar dat de Z 200 hz motionflow heeft en de X maar 100, terwijl de Z goedkoper is? Dat moet er mij toch eens iemand uitleggen...
en wat met de engine 2 en engine 2 pro ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

allereerst ziet de Z er niet uit, maar smaken verschillen.

200hz is eigenlijk alleen interessant voor gaming, in ieder geval voor supersnelle bewegingen. In mijn ogen overbodig en hoger energieverbruik.

Filmfreaks zetten zelfs 100hz motion flow uit, omdat dat de filmervaring niet ten goede komt. Daarnaast ontstaan er ook wel eens artifacts bij de hogere motion flow frequencies. De motion flow pro (alleen op X serie) is tevens beter gefinetuned dan standaard 100hz.

Contrast is bij rgb led technologie natuurlijk veel dynamischer dan bij normaal backlight doordat er meer combinaties mogelijk zijn. Maar blijft dynamisch, statisch contrast is interessanter om te weten en zal ongeveer 15.000 zijn voor beide tv's. Rgb waarschijnlijk hoger. Maar dynamisch wordt dus met licht verschillen bereikt.

De bravia pro engine heeft flinke voordelen, met name voor kwaliteit van Standaard Definitie beeld (dvd's, tv uitzendingen) upscaling is veel beter.

X serie blijft de top serie van Sony.

Ps: LG komt met 600 Hz televisie. Ook echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auwk*t niet...Hebben we het 'wannahave fullHD gehad...' krijgen we het wannahave 1500Hz tv :O
Wat zal hierna komen? wannahave 48bit kleurenpaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij MediaMarkt moet de 46W4500 op het moment 2199 euro kosten (inclusief de blu-ray-speler-actie + 6 films). Derhalve ga ik me toch op internet-winkels met afhaalmogelijkheid orienteren waar de prijs ca. 1600 a 1650 euro is.

Welke internet-winkels leveren een AEP-versie (voor de NL-markt)? Ik heb gezien dat Bobshop en Shops.nl een AEP-versie leveren en bijv. Komplett een UK-versie.

Trouwens, bij de MediaMarkt stond de 40W4500 voor 1799 euro en de 52W4500 voor 2799 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een beetje meezit komt deze week de 40x4500 binnen in Nederland en gaat Sony ze uitleveren aan de winkels.
Ik kan deze tv kopen voor €1739,- incl. Sony actie.

Heb nu de Sony kdl-l32m is al 4jaar oud en heeft een perfect beeld maar helaas toen nog geen hdmi aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:37:
Als het een beetje meezit komt deze week de 40x4500 binnen in Nederland en gaat Sony ze uitleveren aan de winkels.
Ik kan deze tv kopen voor €1739,- incl. Sony actie.
Ben wel benieuwd waar je de deze TV voor dat bedrag kan kopen. En of het inderdaad zo is dat de € 200,- hier nog van af gaan. Netto € 1539,- ???

Voor die prijs weet ik ook zeker dat het de 40X4500 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtratT schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:20:
[...]

Ben wel benieuwd waar je de deze TV voor dat bedrag kan kopen. En of het inderdaad zo is dat de € 200,- hier nog van af gaan. Netto € 1539,- ???

Voor die prijs weet ik ook zeker dat het de 40X4500 wordt.
Dit is de prijs die ik er voor moet betalen,tis net hoe je het leest. prijs is €1739,-

maar de Samsung A786 heeft ook me aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je wilt gaan gamen op de A786 maar ik begreep dat dit model nogal last heeft van inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:20:
Ik weet niet of je wilt gaan gamen op de A786 maar ik begreep dat dit model nogal last heeft van inputlag.
ik ben geen gamer, me kids spelen wel games maar die zien dat niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:20:
allereerst ziet de Z er niet uit, maar smaken verschillen.

200hz is eigenlijk alleen interessant voor gaming, in ieder geval voor supersnelle bewegingen. In mijn ogen overbodig en hoger energieverbruik.

Filmfreaks zetten zelfs 100hz motion flow uit, omdat dat de filmervaring niet ten goede komt. Daarnaast ontstaan er ook wel eens artifacts bij de hogere motion flow frequencies. De motion flow pro (alleen op X serie) is tevens beter gefinetuned dan standaard 100hz.

Contrast is bij rgb led technologie natuurlijk veel dynamischer dan bij normaal backlight doordat er meer combinaties mogelijk zijn. Maar blijft dynamisch, statisch contrast is interessanter om te weten en zal ongeveer 15.000 zijn voor beide tv's. Rgb waarschijnlijk hoger. Maar dynamisch wordt dus met licht verschillen bereikt.

De bravia pro engine heeft flinke voordelen, met name voor kwaliteit van Standaard Definitie beeld (dvd's, tv uitzendingen) upscaling is veel beter.

X serie blijft de top serie van Sony.

Ps: LG komt met 600 Hz televisie. Ook echt onzin.
Je eerste twee argumenten snijden hout, maar over het LED backlight ben je wel erg beknopt.

Het voordeel van de X-serie's RGB LED is het bereiken van een veel groter kleurenspectrum. Voor zowel rood, groen als blauw worden aparte LED's gebruikt (voor groen zelfs twee). Waar een conventioneel backlight ong.70-80% van de kleuren kan weergeven van de NTSC specificatie, haalt LED vaak 100% en soms (zoals in de X4500 serie) nog meer.

Oftewel:
Voor de beste kleuren en het beste contrast kies je een 46X (daarnaast geweldig design en afwerking, maar dat is natuurlijk persoonlijk
Houd je van actiefilms en/of games dan kies je een 46Z

PS de 600hz die LG gaat gebruiken heeft betrekking op een plasma TV en heeft te maken met de verversingsgraad van de pixels. Dit is een techniek tegen inbranden en heeft niets te maken met vloeiende beelden. (dat is althans wat een insider van LG mij vertelde)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je bij de w4500 ook de 100hz uitzetten als je bv een film wil gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetism
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:36:
Kan je bij de w4500 ook de 100hz uitzetten als je bv een film wil gaan kijken?
Ja!

--<BR>Duh?<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik denk dat ik er ook uit ben. Ik ben gek op films kijken en vindt gamen ook belangrijk! Dus ik ga voor de 40X4500. 100hz om te gamen en als ik een blueray film opzet gaat de 100hz uit ;) Nu alleen nog even afwachten op de prijs, en natuurlijk de bonus van de zaak O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Sony maar een mail gestuurd wanneer de 40x4500 uitgeleverd gaat worden,op de site van komplett staat vandaag? maar staat ook bij niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
  • Laatst online: 28-01 16:14
Oe gaaf. Kun je je bevindingen nog even posten hier? Ben errug benieuwd!
Wat heb je er voor betaald (als ik zo vrij mag zijn)?

i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update,
nog geen mail terug gehad van Sony Nederland over de levering van de 40x4500,of ze hebben werkgelegenheidsdag of de medewerkers zijn met hun auto de tv`s aan het afleveren bij de winkels.

Het is toch een kleine moeite om een mailtje terug te sturen lijkt me :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Fybz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:16:
[...]

Oe gaaf. Kun je je bevindingen nog even posten hier? Ben errug benieuwd!
Wat heb je er voor betaald (als ik zo vrij mag zijn)?
Excuses.. Ik was vergeten dat ik dat gepost had. Mijn bevindingen kun je vinden in de topic "sony bravia (alle series) deel 7". Ik kan je even geen link geven want ik tik dit bericht op mijn nokia n73. Op één van de laatste pagina's kun je het vinden.

edit: [LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 7

[ Voor 6% gewijzigd door Alper587 op 17-10-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeosBeing
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gehaktbal schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:49:
De welbekende 100Hz vraag heb ik mij zelf ook gesteld. Ik ben gewoon naar TV's gaan kijken met de insteek: Vind ik het er goed uitzien? En helemaal niet gekeken naar 100Hz ja of nee.
Als je een non-100 en een 100Hz TV naast elkaar zet en je gaat beelden afspelen waar 100Hz televisies wat beter presteren zie je de verschillen: maar is het voor jou ook echt beter en mooier?

Het is niet zo dat het 100Hz tijdperk de toentertijd (juni 2005) peperdure Pioneer plasma (436XDE) plasma van mijn ouders volledig waardeloos of antiek maakt. En zo is het met alle goeie non-100Hz modellen. Ik geniet, als ik bij mijn ouders ben, nog steeds met volle teugen van het wonderschone beeld dat deze plasma laat zien. En als ik dan toch aan 100Hz denk terwijl ik een filmpje aanzet en er heerlijk van aan het genieten ben zijn dat slechts enkele milliseconden...
Vooraf zijn we zó gefocust op 'getalletjes, dingetjes', als we de TV aangeschaft hebben letten we er hooguit nog even specifiek op, maar uiteindelijk telt de kijkervaring; en of die er nou beter op wordt?
Ik betwijfel het of dat bij 100Hz zoveel uitmaakt :)
Kijk, bedankt, die info was ik dus naar op zoek. In het CRT-tijdperk maakte het echt wel uit, wie eenmaal 100Hz had (m'n ouders hadden er een) wilde niet meer terug (maar wie het niet kende miste het niet, was je het eenmaal gewend dan zag je inderdaad de 50Hz-TV's flikkeren, sommige anderen zagen hem altijd al flikkeren, hadden er zelfs last van bij TL-buizen), voor CRT-monitoren moest je ook minstens 75 hz hebben terwijl tft's zelden meer hebben als 60hz.

Nu zijn we zelf toe aan een nieuwe TV en kunnen we kiezen 50Hz en LED of 100Hz CCFL, want 100Hz LED is eigenlijk net te duur (al gauw weer 100-150 Euro duurder) en een enkele 50Hz CCFL maar dat zijn vooral kleinere modellen. De 100hz bied voordelen, LED ook, maar wat weegt het zwaarst, ik kan ze nergens echt naast elkaar vergelijken, zelfs bij MediaMarkt (Mstaan de verder vergelijkbare modellen gewoon her en der verspreid zodat echt vergelijken'burg) niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

BeosBeing schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:24:
[...]

Kijk, bedankt, die info was ik dus naar op zoek. In het CRT-tijdperk maakte het echt wel uit, wie eenmaal 100Hz had (m'n ouders hadden er een) wilde niet meer terug (maar wie het niet kende miste het niet, was je het eenmaal gewend dan zag je inderdaad de 50Hz-TV's flikkeren, sommige anderen zagen hem altijd al flikkeren, hadden er zelfs last van bij TL-buizen), voor CRT-monitoren moest je ook minstens 75 hz hebben terwijl tft's zelden meer hebben als 60hz.

Nu zijn we zelf toe aan een nieuwe TV en kunnen we kiezen 50Hz en LED of 100Hz CCFL, want 100Hz LED is eigenlijk net te duur (al gauw weer 100-150 Euro duurder) en een enkele 50Hz CCFL maar dat zijn vooral kleinere modellen. De 100hz bied voordelen, LED ook, maar wat weegt het zwaarst, ik kan ze nergens echt naast elkaar vergelijken, zelfs bij MediaMarkt (Mstaan de verder vergelijkbare modellen gewoon her en der verspreid zodat echt vergelijken'burg) niet kan.
Een TFT 'beeldbuis' knippert/flikkert niet, dat mag je dus onmiddelijk vergeten...

De Hz-rage slaat nu puur op de wijze waarop beeldjes intern worden verwerkt en vervolgens worden weergegeven. Dat gaat bij een tft anders i.v.m. aangestuurde pixels. Maak voor jezelf duidelijk hoe 'vloeiend' je het beeld op je scherm wilt zien... zodra je boven de 24p cinema komt, komt het eigenlijk al niet meer overeen met de wijze waarop de regisseur het bedoelde ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1