Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opgeslagen Word document weg

Pagina: 1
Acties:

• Gerardts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik kreeg een mailtje van een studiegenoot, in dit mailtje stond een bijlage. Dit bestand heb ik geopend en aangevuld met enkele pagina's tekst. Nadat ik meerdere malen heb opgeslagen en op het eind ook heb opgeslagen, sloot ik word af. Ik wil het bestand weer terug sturen en weg is het document.

Mijn vraag waar kan ik het bestand weer terug vinden? mijn OS is vista.

Bvd

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
tijdelijke internet bestanden? [temp]

Je kan ook in word het laatste bestand openen door op het 'office' logo rechts boven te klikken bij word 2007.

[ Voor 4% gewijzigd door ThatsHollywood op 21-09-2008 21:00 ]

• Gerardts
Als ik op het office-logo klik en op het bestand klik krijg ik deze melding:
"dit bestand kan niet worden gevonden"

ik zal eens in de internet temp kijken.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:06
Ik vrees als je niet opslaan als hebt geklikt en hem op een andere lokatie opslaat je het gewoon kwijt bent.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je de TEMP file hebt gewijzigd en daarna de mail hebt gesloten, is het bestand weg...

Verwijderd

Ik wens je veel succes, ik heb dit ook een keer meegemaakt en heb het bestand nooit meer terug gevonden. Om het een volgende keer te voorkomen kan je in Word instellen dat hij automatisch backup maakt van alle bestanden wat je open maakt.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Dan zal je je tijdelijke bestanden gewist hebben. Je kan proberen om met een programma zoals GetDataBack het bestand terug te halen, op voorwaarde dat de plaats waardat het bestand stond nog niet overschreven is.
Kijk ook eens hier:
OM FAQ / Beleid

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie ook de andere topics die gaan over documenten openen vanuit browser of mailapplicatie. Met veel geluk stond het nog in een of andere temp directory (welke hangt erg af van welke applicaties/versies zoals VistaMail/OL2k7 of IE7 betrokken waren, daar zeg je helemaal niets over).

Als je echt wilt en het niet meer in temp dirs staat (zoals je melding lijkt te suggereren), kan je het met veel geluk nog terughalen door nu de PC uit te zetten, de HDD uit te schroeven en in een andere PC te hangen en daar (readonly) undelete/file recovery tools zoals beschreven in de FAQ's van Opslagmedia & I/O Controllers en Client Software Algemeen gebruiken.

Maar de kans is heel groot dat gewoon oopnieuw typen sneller en beter is als het 'maar' een paar pagina's tekst betreft.
offtopic:
FWIW: dus nooit meer een document openen vanuit browser of MUA.

En ik zie dat je in je vorige topics nooit de moeite hebt genomen om als het is opgelost (of je de moed hebt opgegeven) feedback te geven aan de mensen die met je mee dachten. Het is wel zo netjes om dat voortaan wel even te doen. Het zal bij iets lulligs als dit wel meevallen, maar op een gegeven moment gaan mensen je niet meer helpen als het steeds eenrichtingverkeer is...

Maar voor nu: succes!

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 21-09-2008 21:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gerardts
Ik zal het wel opnieuw typen

Mijn woede gaat uit naar office, altijd de meest achterlijke meldingen weergeven, maar geen melding geven over het opslaan van een TEMP file.

Verwijderd

Heb je de bijlage in het oorspronkelijke mailtje al eens bekeken? In outlook bijvoorbeeld wordt de bijlage bijgewerkt, tenzij je een alternatieve locatie hebt aangegeven voordat je je bestand ging bewerken.

Verwijderd

Gerardts schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:14:
Ik zal het wel opnieuw typen

Mijn woede gaat uit naar office, altijd de meest achterlijke meldingen weergeven, maar geen melding geven over het opslaan van een TEMP file.
Kan aan mij liggen, maar bij mij geeft Outlook hier ook een melding over zodra de mail dan gesloten moet worden. (Vind ik juist irritant aangezien ie soms de melding geeft als ie iets anders gaat doen terwijl het venster niet actief is en dan lijkt ie te hangen als je op de taakbalk klikt. Alt-tab werkt dan nog wel en dan zie je de melding).

Beetje raar iets om woede over te hebben, het is duidelijk een gebruikersfout.
Pagina: 1