Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Optische drive vervangen Toshiba Sat. Pro L100

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views

Verwijderd

Topicstarter
Wist niet zeker in welk forum dit thuishoorde, dus hier maar gedumpt :).

Paar weken geleden mijn Toshiba satellite pro l100-132 laten vallen.. Stom natuurlijk, maar hij deed het nog, met uitzondering van de optische drive. Aangezien deze laptop niet kaan booten vanaf een externe drive wil ik deze vervangen, om ook weer eens een OS te kunnen installeren :).

En nu dacht ik, kan hem wel wegbrengen, maar voor die kosten kan ik zelf nog wel een paar uurtjes prutsen :). Toetsenbord eruit gehaald, maar kon er nog niet bij. Volgens mij moet dus de hele cover eraf, en aangezien deze achter het scherm doorloopt moet waarschijnlijk het scherm er eerst ook nog af..

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het uit elkaar halen van deze laptop, en of dat wel verstandig is? Of is het echt beter om het gewoon te laten doen?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:26:
Wist niet zeker in welk forum dit thuishoorde, dus hier maar gedumpt :).
Vraag het dan aan een modje. ;)
Mij lijkt dit me meer voor Complete Systemen & Laptops namelijk. ;)
En nu dacht ik, kan hem wel wegbrengen, maar voor die kosten kan ik zelf nog wel een paar uurtjes prutsen :). Toetsenbord eruit gehaald, maar kon er nog niet bij. Volgens mij moet dus de hele cover eraf, en aangezien deze achter het scherm doorloopt moet waarschijnlijk het scherm er eerst ook nog af..
En via de onderkant kom je er dan ook niet bij?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat ging ook niet, tenminste, ik kan zeg maar de bovenkant los halen, maar weet niet echt welk gedeeltje van de laptop dan bij de onder en wat bij de bovenkant hoort ;). Maar geen idee dus hoe hij bij het scherm los moet.

Maar gek genoeg is dat apparaat zojuist weer gaan werken. Ik heb helemaal moeilijk gedaan om een netboot installatie van debian te doen (dhcp & tftp opgezet, werkte opzich beter dan ik had verwacht).. zie ik aan het einde van de installatie dat er een dvd drive gevonden is (BIOS kon hem eerst compleet niet vinden).

Zal wel door al dat schroeven enzo zijn gekomen.. Ben benieuwd hoe lang hij het nu volhoudt.. Het zal vast toch nodig zijn hem binnenkort te vervangen dan :(

n.b. Ik zat al te twijfelen tussen Opslagmedia & I/O Controllers en Complete Systemen & Laptops dus heb ik hem maar hier gedumpt ^^

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dus heb ik hem maar hier gedumpt
Ik zat te twijfelen tussen deze topic moven naar Opslagmedia & I/O Controllers of hier gelijk een slotje geven wegens te weinig inzet en lakse houding. Dus heb ik hem maar op slot gegooid.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 21-09-2008 23:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.