Ik heb vandaag ook mijn pc ge-overklokt! Ik post dit hier omdat iemand wellicht hier wat aan kan hebben. Ik kreeg de boel pas stabiel toen ik het FSB voltage wat had verhoogd. Het heeft mij een halve dag gekost om hier achter te komen, dus bij deze 
Specs:
NZXT Alpha kast (2x120mm fans, 1 voor en 1 achter)
Tagan 800w Piperock modulaire voeding
MSI P7N Platinum (nforce 750i) moederbord
E8400 op 3,6 GHZ processor
Coolermaster Hyper 212 koelert
OCZ Reaper HPC 4GB DDR2 800Mhz op 4-4-4-12 geheugen
750GB WD Caviar SE16 hard disk
2XMSI 8800GTS (G92) in SLI 3d kaarten
Front side bus: 1600Mhz, netjes 1:1 met RAM dus
Voltage van geheugen staat op 2.1v
Voltage van processor staat op 1,34v (nog keurig binnen de "safe" zone [1.36v] die Intel opgeeft)
Voltage van front side bus: 1.3v
PCIe frequentie: 100mhz
Heel stabiel na een uurtje stress test in Everest. Maximum temperatuur 57 graden (kast temp rond de 30). Ik ben heel tevreden. De processor wordt niet meer dan 10 graden warmer dan hiervoor. Qua voltage zit ik volgens mij in de gemiddelde zone. Het valt me nog mee, aangezien het een van de eerste e8400's was. Een maatje van mij heeft hem op 3.6Ghz gekregen met 1.30v. Hij heeft geluk gehad met zijn model. De kast die ik gebruik is niet de beste qua koeling, maar het is ten minste niet zo'n extreme kast met lichten erin als de Antec 900
. Je hebt dus geen windtunnel nodig om een overgeklokt systeem stabiel te houden.
Als iemand nog tips of op/aanmerkingen heeft, graag. Ik ben vrij nieuw qua overklokken. Verder dan dit hoef ik overigens niet te gaan. Ik zie geen heil in het overklokken van RAM geheugen en ik heb bovendien gelezen dat de performance winst niet al te spectaculair is boven de 3,6GHZ. Vooral meer warmte/slijtage/hogere voltages. Sowieso wil ik het liefst de voltages zo laag mogelijk houden.
Specs:
NZXT Alpha kast (2x120mm fans, 1 voor en 1 achter)
Tagan 800w Piperock modulaire voeding
MSI P7N Platinum (nforce 750i) moederbord
E8400 op 3,6 GHZ processor
Coolermaster Hyper 212 koelert
OCZ Reaper HPC 4GB DDR2 800Mhz op 4-4-4-12 geheugen
750GB WD Caviar SE16 hard disk
2XMSI 8800GTS (G92) in SLI 3d kaarten
Front side bus: 1600Mhz, netjes 1:1 met RAM dus
Voltage van geheugen staat op 2.1v
Voltage van processor staat op 1,34v (nog keurig binnen de "safe" zone [1.36v] die Intel opgeeft)
Voltage van front side bus: 1.3v
PCIe frequentie: 100mhz
Heel stabiel na een uurtje stress test in Everest. Maximum temperatuur 57 graden (kast temp rond de 30). Ik ben heel tevreden. De processor wordt niet meer dan 10 graden warmer dan hiervoor. Qua voltage zit ik volgens mij in de gemiddelde zone. Het valt me nog mee, aangezien het een van de eerste e8400's was. Een maatje van mij heeft hem op 3.6Ghz gekregen met 1.30v. Hij heeft geluk gehad met zijn model. De kast die ik gebruik is niet de beste qua koeling, maar het is ten minste niet zo'n extreme kast met lichten erin als de Antec 900
Als iemand nog tips of op/aanmerkingen heeft, graag. Ik ben vrij nieuw qua overklokken. Verder dan dit hoef ik overigens niet te gaan. Ik zie geen heil in het overklokken van RAM geheugen en ik heb bovendien gelezen dat de performance winst niet al te spectaculair is boven de 3,6GHZ. Vooral meer warmte/slijtage/hogere voltages. Sowieso wil ik het liefst de voltages zo laag mogelijk houden.