DDR2 ram van verschillende snelheden door elkaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:32
Hallo allemaal,

Na enige tijd deze pc zonder mokken te hebben gebruikt wordt het eens tijd om er wat RAM bij te gooien, zeker nu ik de minimum systeem vereisten voor GTA IV heb gelezen.

Systeem specs staan hier -> http://tweakers.net/gallery/sys/17364

Nu is mijn vraag: ik heb een plankje van 2 GB gevonden dat een goede prijs had en een aantal goede reviews had. Alleen: die draait op 800 MHz. Volgens Google zou ik die er in principe in kunnen zetten, maar dan wel op 266MHz laten draaien. Dat zou natuurlijk wel een beetje zonde zijn.

Is er een mogelijkheid om alle plankjes op de oorspronkelijke kloksnelheid te laten draaien? Of zou het toch beter zijn die van 512MB eruit te gooien en dan 2x 2GB erin te knallen (ervan uitgaande dat dit binnen mijn budget blijft)?

Help me alsjeblieft in deze kwestie aangezien Google me niet veel wijzer maakt...

Verwijderd

266 = 533 dus...

Nee, geheugen zal draaien op snelheid van "slechtste" module. Gaat niet werken dus...

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
gaat gewoon werken, CPU draait op volle snelheid en de 2GB zal op 533 draaien (zonder probeem)
Wat wel kan is dat het moederbord geen 2GB ondersteunt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20

Sebazzz

3dp

Je hebt nu er 512 MB 266MHz DDR2 x 2 inzitten. Als je er 800MHz bijgooid zal het draaien op de snelheid van de langzaamste module. Zie de PMG / RAM FAQ.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:32
Daar kwam ik niet helemaal uit.. lijkt me beter om er 2x 2GB in te stouwen (is ook het max voor het mobo) aangezien ik binnenkort op een 64-bit OS wil overgaan.
Hmmzzz... bij het natrekken van het mobo blijkt ie maar 1GB/bankje te ondersteunen... dan maar 4x 1GB lol

Verwijderd

Hallo, hij vraagt of alle reepjes op native snelheid gaan draaien. Gaat dus niet werken (geef je zelf al aan).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dubbelop... FAQ

[ Voor 91% gewijzigd door Guardian Angel op 20-09-2008 22:12 ]

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sommige vragen komen hier vaker voorbij. Dat zijn de zgn "Frequently Asked Questions". En jawel, die beantwoorden we in de FAQ. Graag lezen *voor* je post.

PMG FAQ

Mocht je er niet uitkomen, geef exact aan waar je gezocht hebt, wat onduidelijk was, hoe je zelf die onduidelijkheid hebt proberen te verhelpen en wat je toen vond. "Daar kwam ik niet helemaal uit" is wel erg makkelijk gezegd :o

Bovendien staat in het beleid van dit subforum duidelijk genoeg dat systeemspecs in je topicstart horen en niet achter een of andere link. Mogelijk verandert wat achter die link staat. Dan is een topic die ernaar verwijst plotsklaps nutteloos voor de knowledgebase. Niet de bedoeling dus...

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 21-09-2008 00:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.