Maar die kans is idd wel zeer gering
Als ik de uitleg ook nog eens nalees dan zouden alle kaarten,chips en kabels ook goed moeten zitten en daar jumpers ook 'stekkers' zijn zitten die dus ook goed
Dan kan het eigenlijk alleen nog maar in de BIOS zitten.
En daar kan het de FSB zijn of er is een bitje omgevallen in je CMOS instellingen.
In bijde gevallen voldoet het om ff de batterij er een minutje af te halen
Er is ook nog de mogelijkheid dat er op de disk een componentje stuk is waardoor de IDEbus in de stress schiet maar niet de motorregelaar blokkeerd.
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
Hardware is niet stuk dus dat kan niet misschien helemaal geen cpuOp donderdag 22 februari 2001 10:29 schreef nexhil het volgende:
processor dood
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Eeeh, heb je de rest van de thread niet gelezen. dit antwoord is al gegeven, en het moederbord gaat dan piepen!!!!Op vrijdag 09 maart 2001 23:51 schreef James_Watt het volgende:
Zit er wel het juiste geheugen en zitten ze wel goed erin...
Lees de opradcht en de rest van de thread nog maar eens.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Verwijderd
denk ik dus.
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
schiet ook nooit op die leraaren, maaar als we er wat van horen dan laat ik het weten.
grtz
Jasper AKA Pyravex
|we live in the history of a mad man Mr. G |
als je goed leest staat er :
Jan....heeft een PC gekocht........en zet HEM aan"
Staat dus nergens dat de monitor aangezet is he
Vergezocht....maar toch...opdracht kwam niet voor niets van een LERAAR he
Maar hij heeft hij de juiste handleiding:?
Het gaat hier toch om een (theoretische) school-opdracht
Regeren is vooruitschuiven
Das dus een leraar die een opdracht/vraag geeft en zelf het antwoord niet weetOp donderdag 22 februari 2001 13:22 schreef pyravex het volgende:
owja het is idd een theorie opdracht
kan (helaas) het de leraar niet laten oplossen want die heeft ineens er geen verstand meer van..............
Zitten we hier toch met de gebakken peren en geen kans meer op een broodrooster......
Leuk is dat
? weet jij wat.
Verwijderd
heb geloof ik ook weleens gehad dat een flatcable niet aangesloten zat, maar dat was ook wel een zeer brakke pc, misschien doen normale pc's het dan wel.
heb de hele post niet doorgelezen, kan zijn dat mijn reply al eens langs is geweest
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Mede naar aanleiding van dit topic: [topic=165764]
Vraag ik me, samen met ongetwijfeld nog meer mensen, af wat "de oplossing" nu was, we hebben hier een hele berg oplossingen neergezet, maar het "echte antwoord" nooit mogen vernemen en dat is jammer.
Alvast bedankt
Bericht hierboven
maar goed we horen het nog wel
maazul
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits
Het andwoord was dat het Bios kapot moest zijn, maar dat wist ie zelf eigenlijk niet zeker, jaa een echte goede leraar is als een kabouter, je weet dat ze er zijn maar je ziet ze nooit
Ik heb wel al jullie reacties ingeleverd als
bijlage
Het was een theoretische vraag dus heb het probleem niet in het echt gezien.
Nu ik stage loop zien we niet anders, dan zit de socket converter van de Celleron proc los of de contactjes vies..
Ik hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben
Oja thnx voor de herindering Floris!
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits
ze zeggen daar iets maar bedoelen stiekum wat anders, maar dat vertellen ze achteraf pas.
Ik loop nu stage op een school en moest alle leeraren op de foto zetten, de helft kwam niet eens opdagen, ondanks de 20 A4tjes die we opgehangen hebben en briefjes in postvakjes doen, nix helpt.
Ze zijn netzoals leerlingen dus.
/dev/null
Hier op Tweakers geen broodrooster weg te geven, laat staan de koelkast.
Punten voor de leraar: mager 3-tje (voor de moeite)
Punten voor alle ingeleverde werkstukken, oplossingen van de leerlingen: 10
Wel een interresant topic om nog eens na te lezen als je met een probleem zit, voldoende tips en tricks voorhanden
? weet jij wat.
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Het bios is inderdaad het enige stukje software wat nodig is om beeld te geven, maar het is wel een twijfelgevalletje...
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Verwijderd
dan wil ik toch even het volgende kwijt..
er zijn toch ook pc's die alleen booten op password ? dus voordat ie nog maar iets doet of beeld geeft moet je een password invoeren om 'm te activeren
Wat een antwoord: het bios is defect. Duhh!Op donderdag 22 februari 2001 09:52 schreef pyravex het volgende:
"jan" heerft op de hcc een pc gekocht
bij thuiskomst sluit hij het ding volgens de handlijding aan en vol hoop zet hij hem aan, maar wat blijkt alleen die HD spint op en voor de rest gebeurd er niets, geen beeld geen piepjes niets, volgens de leraar zitten alle kabels goed en is de hardware niet stuk
Jan had niet eens zijn monitor aanstaan!
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Verwijderd
en ik ga nu slapen het is wel laat genoeg doei!
wat voor cijfer heb je er nou voor gekregen?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Verwijderd
hoeft niet, een hd spint al op als ie een voeding krijgt van ongeveer 12 volt. een mobo heeft veeel meer verschillender en nauwkeurigere spanningen nodigOp donderdag 22 februari 2001 10:20 schreef Slecht het volgende:
Ik had ook zo iets, ik zetten mijn comp aan, maar er gebeurde niets, bleek dus de voeding te zijn.
Maar als de HD wel aanspringt, dan zal het de voeding vast niet zijn,.. Toch?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
bij mij blijft ie toch stil als ik het geheugen er niet goed inzitOp donderdag 21 juni 2001 10:33 schreef Herr_Qn het volgende:
Al die dinegn als geheugen is stuk of processor is stuk etc kun je vergeten, dan krijg je namelijk PIEPJES
ow ja, en nog ff een tweaker antwoord :
JE CPU TE VER OVERGEKLOKT
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verder -> Geheugen kadoek of verkeerd geplaatst -> Jumpertje van fsb op 133 hebben staan terwijl ie op 100 FSB moet (spreek uit ervaring) -> Jumpertjes cd rom e.d goed geplaatst -> CPU kadoek -> Bios verkl**t -> Videokaart -> Kapotte pci kaart?? -> slechte voeding
Dit zijn dingen die ik vaker heb gehoord en meer kan ik er zo ff niet verzinnen maarja ik ben ook nog geen die hard tweaker en knutsel ook alles in elkaar met behulp van dit forum (gaat me tot nu toe nog errug goed af dus mensen bedankt
HAAL TOCH GEEN TOPICS OP VAN FEBRUARI!!
dit is de zoveelste!
SLUTJUH
jij bent dus de schuldige hier!!Op woensdag 20 juni 2001 20:09 schreef PokkeNoise het volgende:
[..]
Das dus een leraar die een opdracht/vraag geeft en zelf het antwoord niet weet
Zitten we hier toch met de gebakken peren en geen kans meer op een broodrooster......
Leuk is dat
de pc speaker is losOp donderdag 22 februari 2001 09:52 schreef pyravex het volgende:
"jan" heerft op de hcc een pc gekocht
bij thuiskomst sluit hij het ding volgens de handlijding aan en vol hoop zet hij hem aan, maar wat blijkt alleen die HD spint op en voor de rest gebeurd er niets, geen beeld geen piepjes niets, volgens de leraar zitten alle kabels goed en is de hardware niet stuk
mijn idee was dat het moederbord dan gewoon kapot is, maar dat geld niet, nu dacht ik dan moet het het bios zijn.
Wat is jullie idee/mening hier over?
wat zou het anders kunnen zijn dan de hardware?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
JA. Krijg je met die newbeesOp donderdag 21 juni 2001 23:45 schreef epsilon het volgende:
jij bent dus de schuldige hier!!
Als je ff gelezen had, was het misschien duidelijk naar aanleiding van welk draadje hij omhoog geschopt werd.
? weet jij wat.
Verwijderd
hehe doe ik soms ook perongeluk...... zit ik allemaal te drukken en dan opeens heb ik een heeeeeeeeeeeeeeel oude topic wat ik dan denkt dat 't van vandaag isOp donderdag 21 juni 2001 23:43 schreef epsilon het volgende:
GODVERDOMME!!!!!
HAAL TOCH GEEN TOPICS OP VAN FEBRUARI!!
dit is de zoveelste!
SLUTJUH
Ik heb een keer een oude 486 server op een beurs gekocht (een tulip met eisa sloten) anyway die vertoonde dezelfde symptomen.
Alles werkt, alles goed aangesloten. rarara
Bij oude comps kunnen ic's uit de sockets gaan. Oplossing alle ic's aandrukken en dan werkt weer alles, valt in de categorie cpu aandrukken.
Verwijderd
Volgens handleiding aangesloten dus zijn alle onderdelen correct geïnstalleerd, tenzij... er een verkeerde handleiding bij zit.
Op donderdag 22 februari 2001 12:17 schreef vixtory het volgende:
Ik heb het ook een keer gehad met een pc die ik verkocht had aan iemand, die er vervolgens een andere hdd in deed, bij het assimileren. Het wat oudere bios dacht nog steeds dat de ouwe hd erin zat, en deed dus niets, zelfs niet piepen. CMOS gecleared en klaar was klara.
"We are the borg, resistance is futile"