Geachte medetweakers,
Heb hier een Aopen MX4B, nadat ik met veel moeite windows XP geinstalleerd kreeg, vaak rebooten.
Heb ik in windows ook het zelfde probleem.
Nadat windows is opgestart en je komt in het welkoms menu gaat het scherm op zwart.
Daarna moet ik de stekker er voor een seconde of 10 uit halen en de pc start weer opnieuw op.
Wat ik al heb gedaan, diverse instellingen in het bios veranderd, zoals de latecy van het geheugen laaggezet, poorten uitgezet etc. en default settings ook geprobeerd. Allemaal zonde succes.
Dit doet de computer alleen als hij de GUI van Windows heeft opgestart, veilige modus en de non GUI modes van de setup werken probleemloos.
Denk zelf dat het ergens een driver issue is ofzo.
Heb deze PC gister gebouwd dmv gekochte en liggende onderdelen.
Vedere specificaties:
Aopen MX4B Bios versie 1.04
Geforece MX2 400
256 MB DDR 333
Plextor 12x Brander.
Maxtor 30 GB Hardisk
X-Gear voeding (nieuw)
1,7 P4 Socket 478 CPU
Windows XP incl. SP1
Alvast bedankt voor de hulp
Heb hier een Aopen MX4B, nadat ik met veel moeite windows XP geinstalleerd kreeg, vaak rebooten.
Heb ik in windows ook het zelfde probleem.
Nadat windows is opgestart en je komt in het welkoms menu gaat het scherm op zwart.
Daarna moet ik de stekker er voor een seconde of 10 uit halen en de pc start weer opnieuw op.
Wat ik al heb gedaan, diverse instellingen in het bios veranderd, zoals de latecy van het geheugen laaggezet, poorten uitgezet etc. en default settings ook geprobeerd. Allemaal zonde succes.
Dit doet de computer alleen als hij de GUI van Windows heeft opgestart, veilige modus en de non GUI modes van de setup werken probleemloos.
Denk zelf dat het ergens een driver issue is ofzo.
Heb deze PC gister gebouwd dmv gekochte en liggende onderdelen.
Vedere specificaties:
Aopen MX4B Bios versie 1.04
Geforece MX2 400
256 MB DDR 333
Plextor 12x Brander.
Maxtor 30 GB Hardisk
X-Gear voeding (nieuw)
1,7 P4 Socket 478 CPU
Windows XP incl. SP1
Alvast bedankt voor de hulp
[ Voor 4% gewijzigd door KoRnboy112 op 20-09-2008 09:49 ]