[HD] Partitie externe schijf verwijderd, data te redden?

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 10:17
Hey!

Was laatst een PC aant formatteren en had tussendoor ff belangrijke dingen op mn externe HDD gezet. Windows XP CD erin, booten vanaf CD, en zou de PC ff gaan formatteren. Zag de partities, gelijk overal L gedrukt (partitie verwijderen). Was vergeten dat mn externe HDD nog aan stond, en dat daarvan dus nu ook de partitie verwijderd was. :( Is de data op de schijf nog te redden? Zo ja; hoe? Heb de externe HDD verder niet geformatteerd ofzo, alleen partitie verwijderd dmv L drukken...schijf was btw (volgens mij) FAT32 en maar 1 partitie. Hulp!

voorbaat dank,
Laurens

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:02

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• B.A.L.
Hehe ok...had al met Knoppix geprobeerd maar dat lukte me even snel niet...had mischien idd ff wat verder moeten kijken...thx voor de link!

Anyway, tips zijn alsnog welkom :P

• B.A.L.
Got it!

T'is me gelukt met TestDisk, paar andere programma's deden niet veel nuttigs, TestDisk zag de drive meteen, na even analyseren kwam ie erachter dat het inderdaad FAT32 was, en nadat ik hem de partitietabel liet herschrijven en de drive gereboot had wassie gewoon weer beschikbaar in Windows, met zo te zien alle data er nog op. Enige is dat Windows nu denkt dat het een lokaal station is ipv externe, maar goed, daar ga ik maar niet moeilijk over doen :P

Thx!

Topic kan dicht :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Één tip: GetDataBack for FAT32.

Of probeer met parted op een willekeurige Ubuntu Live CD de partitie terug te vissen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:02
Ik heb zelf ook goede ervaringen met GetDataBack. Maar zoals de TS al zegt: het probleem is opgelost.
Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik zou voor de zekerheid je data eraf halen en eens goed formateren. Ik heb geen idee hoe hard je op de zelfgemaakte partitietabel kan vertrouwen.
En ivm lokaal station ipv verwisselbaar medium: kan je nog steeds veilig verwijderen?
Misschien is dat ook opgelost na het formateren.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• B.A.L.
Thanks voor de tips, maar nogmaals, het is inderdaad al opgelost.

Formatteren is idd wel een goeie, daar ga ik ff achteraan!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

B.A.L. heel mooi dat het reeds is verholpen, maar ik wil je er wel op wijzen de volgende keer eens de FAQ te lezen en daarnaast de search te gebruiken. Dit is namelijk een zeer uitgebreid besproken onderwerp in voorgaande topics, daarnaast heeft de FAQ ook voldoende/veel informatie over datarecovery: OM FAQ / Hoe krijg ik verloren gegane data terug? Op GoT wordt er namelijk van je verwacht ook enig eigen initiatief te tonen: OM FAQ / Beleid

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 20-09-2008 09:43 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.