Ik heb deze code;
Stel ik plaats een absoluut gepositioneerde div op de pagina; <div id="vakje" style="position: absolute; top: 100px; left: 100px">
Hoe pas ik de code uit bovenstaand vakje zo aan dat de muisposities in de linksbovenhoek van deze <div> 0,0 zijn, dus dat de muis enkel in deze <div> meet, en daarbuiten een ander coordinaat geeft; laten we zeggen -1?
Alvast bedankt
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <script type="text/javascript"> window.onload = init; function init() { if (window.Event) {document.captureEvents(Event.MOUSEMOVE);} document.onmousemove = getXY;} function getXY(e) { x = (window.Event) ? e.pageX : event.clientX; y = (window.Event) ? e.pageY : event.clientY; window.status = "x = "+x+ " : "+"y = "+y;} </script> |
Stel ik plaats een absoluut gepositioneerde div op de pagina; <div id="vakje" style="position: absolute; top: 100px; left: 100px">
Hoe pas ik de code uit bovenstaand vakje zo aan dat de muisposities in de linksbovenhoek van deze <div> 0,0 zijn, dus dat de muis enkel in deze <div> meet, en daarbuiten een ander coordinaat geeft; laten we zeggen -1?
Alvast bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 18-09-2008 18:15 . Reden: Code tags toegevoegd... ]