Videokaart voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een videokaart voor videobewerking.
Deze kaart moet een s-video en audio input hebben (jack aansluiting).

Nergens kan ik zo'n kaart vinden, alleen met s-video output (zo'n gele ronde aansluiting).
Wie kan me vertellen waar ik zo'n kaart kan aanschaffen?

Er moet een videorecorder aangesloten worden op de pc (scart in de videorecorder, en daarop een jack kabel met 3 tulp aansluiting die naar 1 s-video jack/tulp stekker in de pc moet).
Om zo dus het beeldmateriaal op te nemen en vervolgens op dvd te kunnen branden.

Alvast bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door DaVaRiOuS op 18-09-2008 09:25 ]

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 17:07

MrDry

Desperados!

Kijk een bij pinnacle. Heeft zat van dat spul.

klikkerdeklik

[ Voor 8% gewijzigd door MrDry op 18-09-2008 09:29 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
En anders gewoon een goedkope tv-kaart halen, kun je ook mee capturen. Als je niet zo'n snelle pc hebt kun je eventueel kijken naar eentje met een hardware MPEG2 encoder, zoals de Hauppauge PVR150mce.

• DaVaRiOuS
Nielson schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:33:
En anders gewoon een goedkope tv-kaart halen, kun je ook mee capturen. Als je niet zo'n snelle pc hebt kun je eventueel kijken naar eentje met een hardware MPEG2 encoder, zoals de Hauppauge PVR150mce.
Het wordt een zware pc...
intel Quad core Q9550 2.83 ghz (12mb cache)
4 gb geheugen 1066
500gb harddisk
Asus P5Q Pro moederbord

Het is niet voor mezelf, maar ben eerlijk gezegd niet helemaal thuis in deze hoek van gebruik van een computer wat betreft videobewerking.

Dus wat ik nodig heb is de Pinnacle Dazzle Video en daarnaast een normale videokaart?

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Welk programma monteer je mee? Elk progje heeft weer zn eigen voorkeuren...
Voor Premiere Pro werkt een Matrox (RTxxx) erg goed.

Als je Avid wil draaien raad ik je aan een Mojo te overwegen, voor extra snelheid en kracht. Daarmee ook realtime je timeline op de afkijkmonitor weergevend

• DaVaRiOuS
poor Leno schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:04:
Welk programma monteer je mee? Elk progje heeft weer zn eigen voorkeuren...
Voor Premiere Pro werkt een Matrox (RTxxx) erg goed.

Als je Avid wil draaien raad ik je aan een Mojo te overwegen, voor extra snelheid en kracht. Daarmee ook realtime je timeline op de afkijkmonitor weergevend
Dat is abracadabra voor mij :)

Het enige wat ik hoef te weten is...
Wat moet er worden aangeschaft als de videorecorder moet worden aangesloten op de pc om videobanden over te zetten op de PC.
Vervolgens eventueel te bewerken/digitaliseren en vervolgens te branden op dvd.

• Nielson
  • Laatst online: 21:09
DaVaRiOuS schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:40:
[...]

Het wordt een zware pc...
intel Quad core Q9550 2.83 ghz (12mb cache)
4 gb geheugen 1066
500gb harddisk
Asus P5Q Pro moederbord

Het is niet voor mezelf, maar ben eerlijk gezegd niet helemaal thuis in deze hoek van gebruik van een computer wat betreft videobewerking.

Dus wat ik nodig heb is de Pinnacle Dazzle Video en daarnaast een normale videokaart?
Aangezien je 4GB geheugen hebt neem ik aan dat je een 64bits OS gaat installeren? Zoek dan goed uit of de kaart die je wil gaan gebruiken hier goede drivers voor heeft.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
Pinnacle lijkt mij dan ook de beste keus.
D'r zijn zat verschillende kaarten beschikbaar.

Een PVR-kaart zoals die van Hauppauge zou ik niet doen. Vind zelf de videokwaliteit niet al te best, en weet niet of 't altijd mogelijk is om het ruwe materiaal op te nemen, ipv de MPEG-2 die de kaart standaard doorstuurt voor MCE.

Zelf doen wij het heel simpel via een digitale videocamera. Sluiten het analoge signaal op de camera aan die het vervolgens via FireWire doorstuurt. Werkt erg makkelijk :).

• DaVaRiOuS
Nielson schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:42:
[...]
Aangezien je 4GB geheugen hebt neem ik aan dat je een 64bits OS gaat installeren? Zoek dan goed uit of de kaart die je wil gaan gebruiken hier goede drivers voor heeft.
Er moet inderdaad 64bits op komen..

zie deze topic:
[Win XP/Vista] Wat is de beste keuze met geheugen

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 22:13

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

DaVaRiOuS schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:18:
[...]

Dat is abracadabra voor mij :)

Het enige wat ik hoef te weten is...
Wat moet er worden aangeschaft als de videorecorder moet worden aangesloten op de pc om videobanden over te zetten op de PC.
Vervolgens eventueel te bewerken/digitaliseren en vervolgens te branden op dvd.
Als dat al abracadabra is, zou ik eerder adviseren om gewoon een stand-alone DVD-brander te kopen. Dan kun je de videorecorder gewoon via scart-kabel aansluiten en de videoband zo rechtstreeks op DVD branden. Wil je nog wat kunnen knippen en plakken, koop dan een DVD recorder met harde schijf. Dan kun je vaak nog beperkt bewerken.

Via de PC is leuk, maar veel werk en duur vanwege de hardware en software. Een pinnacle pakket is nog te doen, maar mijn ervaring is dat dit niet altijd even stabiel draait. Ga je voor een (officiele) Adobe Premiere Pro gaat, dan mag je meer dan 1000 euro afrekenen...

[ Voor 8% gewijzigd door antonboonstra op 18-09-2008 10:56 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Noork
  • Niet online
Voor ervaringen van tv-kaarten: Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II
Lijkt me niet dat in dit topic het wiel weer moet worden uitgevonden.

• DaVaRiOuS
antonboonstra schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:54:
[...]

Als dat al abracadabra is, zou ik eerder adviseren om gewoon een stand-alone DVD-brander te kopen. Dan kun je de videorecorder gewoon via scart-kabel aansluiten en de videoband zo rechtstreeks op DVD branden. Wil je nog wat kunnen knippen en plakken, koop dan een DVD recorder met harde schijf. Dan kun je vaak nog beperkt bewerken.

Via de PC is leuk, maar veel werk en duur vanwege de hardware en software. Een pinnacle pakket is nog te doen, maar mijn ervaring is dat dit niet altijd even stabiel draait. Ga je voor een (officiele) Adobe Premiere Pro gaat, dan mag je meer dan 1000 euro afrekenen...
Het is ook niet voor mezelf (zoals eerder beschreven).
Dus ik hoef er ook niet mee te werken ;)

• IceEyz
Noork schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:58:
Voor ervaringen van tv-kaarten: Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II
Lijkt me niet dat in dit topic het wiel weer moet worden uitgevonden.
Dat zijn TV-kaarten, en die moet DaVaRiOuS niet hebben; lijkt er wel op, maar die zijn echt voor TV..

Maar wat antonboonstra zegt is wel waar. Voor wie 't ook is, als die persoon zelf niet eens weet wat voor spul hij moet/wil hebben, dan lijkt een losse harddisk-recorder nog 't makkelijkst.

Als die persoon wel thuis is in Adobe, en per sé een enorm krachtige pc moet hebben, dan heeft 'ie ook wel verstand van goede capture-kaarten.

Overigens, als die persoon echt veel videobewerking wil gaan doen, zul je ook aan de opslag moeten gaan sleutelen. Snelle quadcore is leuk voor 3d-pakketten en het coderen van beeldmateriaal, maar video neemt veel ruimte in. Dus een paar schijven in Raid scheelt veel in de snelheid, en meer opslag lijkt me wel gewenst..

[ Voor 23% gewijzigd door IceEyz op 18-09-2008 11:07 ]

• Noork
  • Niet online
IceEyz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:04:
[...]
Dat zijn TV-kaarten, en die moet DaVaRiOuS niet hebben; lijkt er wel op, maar die zijn echt voor TV..
Met een TV-kaart kun je ook capturen...

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2025
Als je voor kwaliteit gaat, kijk bij Canopus, bidirectioneel analoog naar DV, daarna met elk NLE monteren en exporteren.
http://desktop.thomsongra...ducts/videoconversion.php

• IceEyz
Noork schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:08:
Met een TV-kaart kun je ook capturen...
Ja dat klopt, maar dat is een bijzaak van die kaarten. Nogmaals, weet 't niet zeker, maar het moet wel mogelijk zijn om zónder de Mpeg-2 codering te werken, dus gewoon het ruwe beeldsignaal ongecomprimeerd. Iemand met een dergelijk systeem wil natuurlijk goede kwaliteit, dus dat zal wel een vereiste zijn.

Die simpelste Canopus ADVC 55 is zoiets als onze camera zo te zien, lijkt me een superapparaat voor de TS.

Hier is die te koop: http://www.holdan.eu/en/gv/products.php?prodID=89

[ Voor 16% gewijzigd door IceEyz op 18-09-2008 11:15 ]

• DaVaRiOuS
Allemaal bedankt voor de informatie...
Heb ook even met Pinnacle gebeld en ga voor de Pinnacle Moviebox Plus.

http://www.pinnaclesys.co.../Studio+MovieBox+Plus.htm

De Dazzle video creator ondersteunt geen 64bits en de moviebox wel.

Allemaal bedankt voor alle informatie! _/-\o_

• Noork
  • Niet online
IceEyz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:11:
[...]

Ja dat klopt, maar dat is een bijzaak van die kaarten. Nogmaals, weet 't niet zeker, maar het moet wel mogelijk zijn om zónder de Mpeg-2 codering te werken, dus gewoon het ruwe beeldsignaal ongecomprimeerd. Iemand met een dergelijk systeem wil natuurlijk goede kwaliteit, dus dat zal wel een vereiste zijn.
Het ruwe beeldmateriaal komt niet binnen in mpeg2 omdat het een analoog signaal is. Je moet het altijd omzetten naar een of ander formaat. Capture cards verschillen niet zoveel van tv-kaarten. Een tv-kaart heeft als extra een tuner. Wellicht is voor de kwaliteit van de duurdere kaarten wel stukken beter, daar heb ik geen inzicht in.

Voor een overzicht van capture cards (selecteer de kaarten zonder tv-tuner): http://www.videohelp.com/...bmit=Search&Search=Search

Misschien is het handig als de TS z'n budget voor de kaart kan vermelden?

• IceEyz
Noork schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:15:
Het ruwe beeldmateriaal komt niet binnen in mpeg2 omdat het een analoog signaal is. Je moet het altijd omzetten naar een of ander formaat. Capture cards verschillen niet zoveel van tv-kaarten. Een tv-kaart heeft als extra een tuner. Wellicht is voor de kwaliteit van de duurdere kaarten wel stukken beter, daar heb ik geen inzicht in.
Inderdaad, maar TV-kaarten voor MediaCenters hebben een hardware MPEG-2 encoder die standaard een MPEG-2 signaal doorstuurt naar de software. Hele goedkope kaartjes missen die encoder en zijn niet MCE-gecertificeerd. Nogmaals, het zou best kunnen dat je de encoder kan uitschakelen..

De MovieBox Plus is trouwens een paar tientjes goedkoper dan de Canopus. Let overigens wel op software. Ik zou persoonlijk met een dergelijk budget niet met Pinnacle software willen werken..

[ Voor 5% gewijzigd door IceEyz op 18-09-2008 11:20 ]

• DaVaRiOuS
Noork schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:15:
[...]

Voor een overzicht van capture cards (selecteer de kaarten zonder tv-tuner): http://www.videohelp.com/...bmit=Search&Search=Search

Misschien is het handig als de TS z'n budget voor de kaart kan vermelden?
Budget ligt zo rond de € 150,-

• Noork
  • Niet online
IceEyz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:19:
Hele goedkope kaartjes missen die encoder en zijn niet MCE-gecertificeerd.
Inderdaad, maar ik stel ook niet dat de TS een hokkietokkie kaartje van 2 tientjes moet halen. Maar op b.v. een Hauppage PVR-150 zit gewoon hardwarematige mpeg2.

• IceEyz
Noork schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:24:
Inderdaad, maar ik stel ook niet dat de TS een hokkietokkie kaartje van 2 tientjes moet halen. Maar op b.v. een Hauppage PVR-150 zit gewoon hardwarematige mpeg2.
Lol, en ik probeer je duidelijk te maken dat die hardware mpeg2 dus uit moet kunnen 8)7.

Bij een Ultra-Cheap kaartje hoef je je geen zorgen te maken over mpeg2, maar wel weer over de algehele kwaliteit natuurlijk. Maar ik denk dat de TS er al uit is, dus dat is errug mooi ;).

• Noork
  • Niet online
IceEyz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:26:
[...]
Lol, en ik probeer je duidelijk te maken dat die hardware mpeg2 dus uit moet kunnen 8)7.
Dat punt was mijn niet zo duidelijk. Uiteraard kun je dit gewoon uitschakelen. Als je b.v. met Dscaler of Virtualdub gaat capturen van de svideo ingang, dan gaat dit niet via de mpeg2 codering.

• DaVaRiOuS
IceEyz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:26:
[...]

Bij een Ultra-Cheap kaartje hoef je je geen zorgen te maken over mpeg2, maar wel weer over de algehele kwaliteit natuurlijk. Maar ik denk dat de TS er al uit is, dus dat is errug mooi ;).
Eigenlijk niet helemaal.. hehe
Nu zat ik naar de Moviebox Plus te kijken maar deze moet met USB worden aangesloten op de PC.
Vertraagd dit niet enorm?
http://www.pinnaclesys.co.../Studio+MovieBox+Plus.htm

kan er dan niet beter de MovieBoard Plus inzetten?
Dit is een PCI kaart
http://www.pinnaclesys.co...tudio+MovieBoard+Plus.htm

• IceEyz
Die MovieBoard Plus is exact hetzelfde, maar dan voor PCI inderdaad.

USB gebruikt een hoop meer cpu-cycles, maar je hebt ook een aardig snel systeem. Het is maar wat je fijner vind.

• DaVaRiOuS
IceEyz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:17:
Die MovieBoard Plus is exact hetzelfde, maar dan voor PCI inderdaad.

USB gebruikt een hoop meer cpu-cycles, maar je hebt ook een aardig snel systeem. Het is maar wat je fijner vind.
Oke, nou als het weinig tot niks scheelt dan maar USB'tje :)
Pagina: 1