ik wil een nieuwe pc. (in elkaar zetten)

Pagina: 1
Acties:
  • 718 views

• teranos
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
hi iedereen ik wil een nieuw computer systeem in elkaar schroeven en ik kan daar wat hulp bij gebruiken.
ik weet namelijk niet hoe ik makkelijk goedkope onderdelen kan kopen.

wat ik wil bereiken.

dual core prossesor of hoger. (intel)
1 gig werkgeheugen of hoger.
absoluut geen AMD.
ik heb al een IDE harde schijf.

ik weet hoe ik aan windows xp moet komen dus dat is geen probleem.

maximaal 210 euro uitgeven

is dit mogelijk voor dat bedrag ?

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Kijk in de best buy guide en dan de basis/budget pc, strip die down en je hebt je PC.
Je kunt de studentenbak misschien wel nemen als uitgangspunt, al weet ik niet of je er komt met 200 euro dat is wel aan de hele lage kant. Ligt eraan wat je thuis al hebt liggen natuurlijk.

EDIT: Via > Index > Complete Systemen > BBG

[ Voor 62% gewijzigd door NeoMe op 17-09-2008 21:03 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• teranos
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
hoe kom ik daar
(ik ben nieuw hier)

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 16:48
Best buy guide budget computer gebruiken met intel processor met socket 775 moederbord, voor rest kan je guide gewoon volgen. Merken als GigaByte voor het moederbord bijvoorbeeld. Overigens is er niet veel mis met AMD hoor; ze nemen het niet voor niks vaak als standaardsysteem daar.

Best Buy Guide is speciaal gelanceerd om tips te geven/overzichten te geven van goede combinaties, inclusief uitleg en motivatie. Hoe je computers bouwt kom je wel vaker tegen.

Maar, al ben je nieuw hier, voortaan even kijken. Deze topic hoort allereerst bij 'complete systemen' thuis. Verder voldoet het niet aan de regels. Bovenin het subforum 'complete systemen' kan je namelijk het beleid vinden.
Een specifieke configuratie mag misschien nog wel, maar op deze manier is helaas niet de bedoeling. Je kan beter gewoon eens rondkijken, en kijken hoe anderen het doen op het internet. Google is hiervoor handig, en de BBG geeft een idee van een configuratie en bijbehorende overwegingen.
Sowieso gaan we hier op GoT ervanuit dat je zelf actie onderneemt voordat je een topic opent, of een open vraag als deze stelt. Bij deze actie is het op zich nog wel aardig te doen om zelf informatie te vergaren, en ook eens zelf onderzoek te doen hoe je een computer samenstelt en wat erbij komt kijken.
teranos schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:00:
hoe kom ik daar
(ik ben nieuw hier)
BBG kan je vinden met google hoor, of gewoon Tweakers search. BBG

[ Voor 68% gewijzigd door vmsw op 17-09-2008 21:07 ]

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:15
Om je te hulp te schieten, en volledig te doen toekomen in je vraag. Ja, dat kan.

Verder is het de bedoeling enigszins zelf iets te ondernemen. Je kan in de Pricewatch zelf kijken voor prijzen en winkels. Best buy is boven mij genoemd. Heb je verder nog een vraag, zal deze prima prima te vinden zijn als je op GoT een zoekopdracht doet.

En welkom hier op GoT.

Verder, waarom ik ook reageer, kan je een arguent op noemen (graag onderbouwen) waarom je geen AMD wil?

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Dit is inderdaad iets wat de Tweaker eigenlijk prima zelf uit kan zoeken :). Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe PC kopen, welke? en daarmee HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? voor meer informatie :). Het komt er in ieder geval op neer dat je even wat reviews, benchmarks en ervaringen van producten moet opzoeken. In de howto staat daar wel meer over ;).

Overigens vind ik het raar dat je 'absoluut geen AMD' wilt hebben? Zowel AMD als Intel leveren goede processoren (evenals er goede chipsets/moederborden voor te vinden zijn). Overweeg dus beide merken tenzij je jezelf onnodig te dure onderdelen wilt laten kopen :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot, immers zijn dit soort topics eigenlijk niet de bedoeling op GoT.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.